Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1896
Hei!
Jeg har Beats Studio (V1) som jeg var så heldig å kjøpe pent brukt for 1000 kr.
Jeg er veldig fornøyd med lydkvaliteten, men deriomot så er det en del faktorer som gjør at jeg får lyst til å selge det og kjøpe meg ett nytt og bedre.
Jeg tenker mest på lydisoleringen - headsettet isolerer svært dårlig utad. Alle andre kan altså lett høre hva jeg hører på. I tillegg så 'knirker' headsettet en del når jeg rører på hodet, grunnet mye plastikk.

Jeg har ikke stor kompetanse når det kommer til dette så jeg spør dere:

Hvilket headset burde jeg investere i når budsjettet mitt er ca. 1500 kr. Headsettet burde ikke ha dårligere lydkvalitet enn Beats Studio (V1). Jeg er i utgangspunktet på utkikk etter et over-ear headsett. Hva vil dere anbefale?

Takk for svar!

- G-Force
jeg ville gått for fem par Koss Porta Pro.

Neida, men du kan sjekke ut Audio-technica ATH-M50. Har en kamerat som har dem, og jeg vurderer å kjøpe dem selv. God byggekvalitet og god lyd.
Sitat av G-force Vis innlegg
Hei!
Jeg har Beats Studio (V1) som jeg var så heldig å kjøpe pent brukt for 1000 kr.
Jeg er veldig fornøyd med lydkvaliteten, men deriomot så er det en del faktorer som gjør at jeg får lyst til å selge det og kjøpe meg ett nytt og bedre.
Jeg tenker mest på lydisoleringen - headsettet isolerer svært dårlig utad. Alle andre kan altså lett høre hva jeg hører på. I tillegg så 'knirker' headsettet en del når jeg rører på hodet, grunnet mye plastikk.

Jeg har ikke stor kompetanse når det kommer til dette så jeg spør dere:

Hvilket headset burde jeg investere i når budsjettet mitt er ca. 1500 kr. Headsettet burde ikke ha dårligere lydkvalitet enn Beats Studio (V1). Jeg er i utgangspunktet på utkikk etter et over-ear headsett. Hva vil dere anbefale?

Takk for svar!

- G-Force
Vis hele sitatet...
Jeg har selv prøvd Beats Studio i min tid, da det kostet rundt 3300 kroner, og klarte ikke å fatte hvorfor det lekket ut så mye lyd da det var et ekstremt dyrt headset. Samtidig likte jeg heller ikke plastfølelsen av headsettet, deriblant knirkingen du beskriver.

Dersom du skal ha et headset som isolerer lyd ut meget godt så vel som lyd inn, samt har en god, justerbar bass, så anbefaler jeg Beyerdynamic Custom One Pro. Rammen til dette headsettet er i metall, så det knirker ikke, du har justerbar bass, og det er laget i en ekstremt lukket design, som gjør at ingen hører noe ut, og du ikke hører noe inn, uten noen form for fancy shmancy elektronisk lydisolering, som er en av grunnene til at Beats Studio er så dyre.

Dersom mye/justerbar bass ikke er din cup of tea, så har Beyerdynamic enda et headset som er viden kjent for sin ekstreme kvalitet; DT 770 Pro.

Begge de overnevnte headsettene har suveren lydkvalitet, og er noe av det beste jeg har prøvd i min tid.

Dersom du vil gå ned i pris, til mer "normale" headset, så har jeg meget gode erfaringer med AKG K518, som er et over ear headset som isolerer lyden ekstremt godt pga. solid og tykk konstruksjon, samt leatherette-puter. Headsettet strammer dog litt på ørene, og kan være ukomfortabelt i lengden, men i forhold til pris og lydkvalitet, samt byggekvalitet, så får en et ekstremt godt headset for en veldig billig penge. Headsettet har dog en kort ledning, så dersom du bruker headset mye direkte i f.eks en stasjonær datamaskin i stedet for "on the go", så ville jeg gått for de førstnevnte.

I tillegg til disse har en de nærmest legendariske Audio Technica ATH-M50, som har en ekstrem lydkvalitet, og akkurat som Beyerdynamic-headsettene; ekstremt lukket design. I motsetning til Beyerdynamic-headsettene, så har jeg ikke prøvd dette, men jeg har et par venner som eier et par slike selv, og sier at det er et utrolig godt headset.

Håper dette hjelper litt i alle fall
G-force's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for langt og utfyllende svar Deadlock Radium!

Jeg må si at jeg falt veldig for de to Beyerdynamic headsettene som du linket til. Det hjelper mye når jeg kan få en slik beskrivese som du gir! Jeg ser at du skriver at Custom One Pro har regulerbar bass mens DT 770 ikke har det. Er det den eneste forskjellen, med unntak av utseende? Hvilket headsett ville du ha gått for av de to?

Jeg kommer til å bruke headsettet til musikk, men også en god del film via Mac.

Igjen - tusen takk!
Uten å ha speiselt god greie på dette her så er det jeg klarer å se ut fra linkene til deadlock:
Custom Pro har 16Ohm impedans
DT770 har 32Ohm impedans

Sakset fra infoen om DT770:
Bærbart utstyr som MP3 spillere og laptop's har ofte en strømsvak hodetelfonutgang og trenger derfor hodetelefoner med lav impedans for å kunne gi tilfredstillende lyttenivå.
Vis hele sitatet...
Tror også det er slik at høyere impedans blir bedre/finere lyd? (men krever da også en DAC/forsterker for å spille høyt)
Sitat av suppesos Vis innlegg
Uten å ha speiselt god greie på dette her så er det jeg klarer å se ut fra linkene til deadlock:
Custom Pro har 16Ohm impedans
DT770 har 32Ohm impedans

Sakset fra infoen om DT770:

Tror også det er slik at høyere impedans blir bedre/finere lyd? (men krever da også en DAC/forsterker for å spille høyt)
Vis hele sitatet...
Det er så vidt jeg vet korrekt. Custom One Pro har en impedans på 16 Ohm kontra DT770 Pro som fås med hhv. 32, 64 og 80 Ohm impedans om jeg husker helt korrekt.

Custom One Pro er litt mer egnet på basstung musikk samt rock, mens DT770 er litt mer balansert, og er mer "allround" på samme måten som at Custom One er litt mer "spesifisert" mot visse typer musikk.

EDIT: Når det kommer til impedans er det anbefalt å ha 16 til mobilt bruk, da 32 blir veldig tungdrevent, og en får ikke så høyt volum "per Ohm" på et mer tungdrevet headset. 80 Ohm-versjonen av DT770 hadde f.eks blitt helt umulig å drive på en mobil uten innebygd- eller en ekstern forsterker. Når det kommer til Ohm utover dette, så mener jeg at jo høyere impedans på det, jo bedre høres musikken ut, men har ikke så mye kunnskap om akkurat dette. 16 eller 32 Ohm skal forsåvidt holde meget godt til TS' bruk med mindre han har et spesifikt bruk som krever høyere impedans.
Sist endret av Deadlock Radium; 20. januar 2014 kl. 18:09.
Sitat av G-force Vis innlegg
Er det den eneste forskjellen, med unntak av utseende? Hvilket headsett ville du ha gått for av de to?

Jeg kommer til å bruke headsettet til musikk, men også en god del film via Mac.
Vis hele sitatet...
Custom One Pro er mye mer lettdrevent, og er dermed ganske godt egnet til bruk "on the go" så vel som stasjonært. Dermed er det f.eks null problem å dra frem disse og få god og høy lyd på f.eks en iPad og lignende, skulle ønsket om det være der.

Jeg ville personlig gått for Custom One Pro, da jeg er mye på laptoppen min så vel som den stasjonære, og dermed er det at det er lettdrevet en bonus. I tillegg varierer musikken jeg hører på sporadisk fra elektronisk musikk (Progressiv og Elektro-House) og over til rock og metal, så det er en bonus for min del å kunne justere bassen deretter, samt at headsettet er "lagd" for slik musikk.

En annen fin ting med Custom One Pro er at dersom du ikke liker leatherette-putene (Som forøvrig bidrar til å ytterligere isolere lyden totalt, men DT770 Pro er også megaisolert, til tross for velurputer. Disse er forøvrig meget komfortable), så kan en bestille velurputer til headsettet, da Custom One Pro go DT 770 har lik design, så puter passer på begge headsettene.
Disse kan en få på Komplett.no for 295,-.
80 ohm er absolutt ikke for mye motstand for enkle kilder som telefon/data. Jeg har DT770 80 ohm, de spiller MER enn høyt nok fra min Macbook eller iPhone. Kjenner ikke Custom One Pro, men anbefaler DT770. De har blitt en slags standard, sjeldent jeg er i ett studio uten DT770.
Har selv DT770 Pro (80 Ohm) og er veldig fornøyd med dem. Når jeg skulle gå til innkjøp av dem stod det mellom DT770 go COP(Custom One Pro), da jeg lette rundt på nettet fikk jeg inntrykk av at de aller fleste anbefalte DT770 over COP.

Fordelen med COP er at det har justerbar bass og er lettere å kjøre enn 80-600Ohms versjonene av DT770.
Selv sliter jeg med å lytte til DT770ene mine uten den lille FiiO E11 forsterkeren jeg har, men før jeg var vandt til den hadde jeg ingen problemer med å lytte uten. Når det er rett ut av Mac vil jeg tro det problemet er mindre enn fra mobiltelefon, som er min hovedsource.

Sammenligning av de to finner du her.

Du kommer nok til å bli fornøyd samme hvilken du velger, så gled deg til du står med ett av dem i hånden!
+1 for DT 770 Pro
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
EDIT: Når det kommer til impedans er det anbefalt å ha 16 til mobilt bruk, da 32 blir veldig tungdrevent, og en får ikke så høyt volum "per Ohm" på et mer tungdrevet headset. 80 Ohm-versjonen av DT770 hadde f.eks blitt helt umulig å drive på en mobil uten innebygd- eller en ekstern forsterker.
Vis hele sitatet...
Ønsker å bekrefte at mine DT770 32 ohm spiller fint med HTC One (og jeg liker å høre på veldig høyt type maks). På en Macbook Pro vil du imidlertid få høyere lyd. Har i tillegg en FiiO E05 forsterker, men det er litt tungvint i farta, og brukes mer som (budsjett-)luksus. Da er det lurt å skru ned volumet på kilden og heller la forsterkeren gi høyere (og bedre, med valgfri bass booster) lyd.
G-force's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for mange gode og utfyllende svar folkens!
Etter å ha hørt hva dere sier og lest litt rundt så tror jeg at jeg ender opp med å kjøpe DT770 PRO 32 ohm (Limited Edition) Link

Virker som de passer bra for midt bruk og at man har mulighet for å benytte de på både Mac og mobile enheter uten ekstra forsterker. Igjen takk! Hvis noen har noe mer å tilføye før jeg bestiller så bare kjør på!