Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1662
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hallo! Trodde jeg skulle lene meg godt tilbake og kaste bort noen timer i Tamriel tidligere i dag, men når jeg starta opp spillet fikk jeg beskjed om at grafikkinnstillingene var satt til "low". Dette synes jeg var merkelig, siden jeg har spilt litt over hundre timer Skyrim de siste ukene med kurante grafikkinnstillinger. Nvidia-kortet dukka ikke opp blant valgene når jeg prøvde å stille inn grafikken manuelt heller.

Da ble neste logiske steg å åpne Nvidia-kontrollpanelet og sjekke hva som var galt der. Der kom jeg ikke inn engang, med beskjeden "NVIDIA kontrollpanel er ikke tilgjengelige. / Du bruker ikke en skjerm som er koplet til en NVIDIA GPU." Det synes jeg var litt merkelig, for jeg kan ikke komme på å ha skrudd opp PC-en og revet ut skjermkortet det siste døgnet.

Det som nesten gjør det enda litt merkeligere er at skjermkortet dukker opp både i Device Manager (Enhetsbehandling) og Speccy, så PC-en er jo egentlig klar over at det finnes og er kobla til. Driveren er fra januar en gang og er visstnok oppdatert, så det er ikke nyinstallert driver som er problemet. Switchable graphics er skrudd på i BIOS (Optimus). Foreløpig googling har ikke kommet fram til noen som har hatt samme problem som meg.

Specs:

Lenovo ThinkPad E531
Intel Core i7 3632QM 2,2/3,2 GHz
4 GB DDR3 RAM
NVIDIA GeForce GT 740M 2 GB
1000/24 GB hybriddisk
Windows 7 64 bit

Kan også nevne at når jeg reboota i sted så var plutselig skjermoppløsninga satt til 640x480 helt av seg selv. Gjorde om på det, men login-skjermen er fremdeles 640x480 av en eller annen tullete grunn.

Noen som har en forklaring og mulig løsning på dette fiksfakseriet?
Prøv å fjern skjermkortet i "enhetsbehandleren" og restart maskina. Det kan hende dette hjelper.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Trådstarter Donor
Har du sett... Å deaktivere og aktivere etter reboot gjorde snusen. Blir alltid litt irritert når løsningen på tilsynelatende komplekse og uforutsette problemer er noe så latterlig banalt. Men takk skal du ha!

Men logon-skjermen er fremdeles i lav oppløsning, så det må jeg se nærmere på.
Ingen årsak!