Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1960
hei jeg har et Lipo batteri som jeg kjørte med her om dagen å når jeg kom inn så skulle jeg ladde det, da kom intelligente ladderen min opp med "check Voltage" å frastøtet seg batteriet, jeg sku ladde med akkurat like mye V å A som butikken sa jeg skulle gjøre å som står i boka + batteriet. når jeg sku ladde det var det oppblåst og varmt.

er dette noe å samle på eller bare kast? 2mnd gammelt å brukt 5 ganger, bilen er E Revo orginal. ladder ofte batteriet helt opp etter bruk. å bilen kutter batteriet før det blir helt fri for strøm. dette er 3 batteriet bilen har ødelagt. (eller meg?)

1 LiPo
2 vanlige som kommer med bilen.

følger bruksanvisningen til punkt å prikke.
Jeg ville ihvertfall vært veldig forsiktig med et oppblåst LiPo-batteri:
http://www.youtube.com/watch?v=ixIOEPnsgbI

Skal vel litt til før det smeller, men bruker selv alltid LiPo-bag når batteriet oppbevares eller lades.

Hvorfor det du beskriver skjer vet jeg ikke. Har selv flere Lipo, og de er ihvertfall brukt mye lenger og flere ganger enn det du beskriver. Hvor mange milliamperetimer er batteriet på, og hvilken ladestrøm bruker du? Hvor mange volt/celler er batteriet på? Og du er sikker på at regulatoren i bilen din er stilt inn på å bruke LiPo (og med riktig antall celler/riktig spenning)?
vell de på sjappa stillte inn bilen for meg men jeg skal innom å kreve nytt. husker ikke i farten siden batteriet ligger ute hjemme,kan sjekke det senere for deg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Anbefaler at du leser LiPo Guiden til modellflynytt.

Når batteriet begynner å bli oppblåst og varmt under ladning/bruk så synger batteriet på siste verset.
LiPo brytes ned konstant og det er flere ting som fremskynder denne prosessen, f.eks har du ladet batteriet fullt etter bruk, dette er dårlig praksis, man skal aldri lagre LiPo batterier fulladet.
Man skal helst utlade cellene til de bare leverer 3.8V når de skal lagres.
var ikke noe dem sa til meg når jeg kjøpte det batteriet men skal ta å lese + prate med sjappa.
Enda et fint tips når det gjelder LiPo er å la det kjøle seg ned før du lader det opp igjen.

Nye batterier er dyrere enn å google og lese seg opp litt forøvrig.

waffe
Hvis det er varmt og oppblåst så kast det ut MED EN GANG!!! -IKKE- sett det på lading.

Jævlig lite kult å løpe igjennom huset med et lipo som ryker og brenner deg i hendene, mens du vet at det smeller når som helst. Fikk kastet det ut i snøen og så tok det ca 5 sek før det smalt.

Kjøp deg en lipobag, da vil det i hvertfall hindre at batteriet tar helt av og brenner huset ditt.
Har lagra mine oppblåste lipoer i ei stålkasse-UTE. Men veit endel er langt mindre forsiktige enn som så.

Det er potente greier som krever litt innsikt for å bruke,det gjelder for alt innafor RC egentlig.

waffe
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Anbefaler at du leser LiPo Guiden til modellflynytt.

Når batteriet begynner å bli oppblåst og varmt under ladning/bruk så synger batteriet på siste verset.
LiPo brytes ned konstant og det er flere ting som fremskynder denne prosessen, f.eks har du ladet batteriet fullt etter bruk, dette er dårlig praksis, man skal aldri lagre LiPo batterier fulladet.
Man skal helst utlade cellene til de bare leverer 3.8V når de skal lagres.
Vis hele sitatet...
Hva legger dere i lagres? Vil ha mest mulig flytid når jeg får min lille quad på torsdag. Kan jeg ha de full-ladet over en dag uten at det vil by på problemer?

Vil jo ha mest mulig flytid når man først er ute. De flyr ikke mer enn 6-8 min. av gangen, så 3 batterier blir fort brukt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
En dag er ikke regnet som et "stort problem", det avhenger av kvaliteten på batteriet.
Men når det er fulladet så brytes batteriet ned fortere, så jo lengre det er lagret med full kapasitet, jo mer ødelagt blir batteriet.