Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 11252
Sitat av Ozma Vis innlegg
Kjøp en vannpistol til ham.
Vis hele sitatet...
Hadde vel funka bedre på katten det? [COLOR="White"]k9z[/COLOR]
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Dere er jo helt håpløse begge to. Skaff deg hund
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
jeg har all rett til å ha kattene mine ute .. kattene kan også vandre akkurat hvor dem vil.. det er i såfall naboen som får gjerde inn sin tomt ikke jeg. det er katter overallt er naboen min ett unikt tilfelle og skal få slippe dyr inn i hagen ?
Vis hele sitatet...
Vet du at han lar andres katter slippe inn i hagen? Hvis du ikke vet, er det ikke en god idé å påstå noe sånt. Kanskje han føler seg fullstendig overveldet av invaderende katter og du er den eneste han kjenner katten til? Ikke rart han føler seg presset.

Men jeg anbefaler deg å bli bedre kjent med han. Der ligger løsningen på problemet.

Du har rett til å ha kattene dine ute, men du har fremdeles ansvar for deres handlinger. Håper du tar til deg dette. Det er det samme hvilket dyr man har.
Sist endret av Taurean; 26. august 2013 kl. 08:54.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vet du at han lar andres katter slippe inn i hagen? Hvis du ikke vet, er det ikke en god idé å påstå noe sånt. Kanskje han føler seg fullstendig overveldet av invaderende katter og du er den eneste han kjenner katten til? Ikke rart han føler seg presset.

Men jeg anbefaler deg å bli bedre kjent med han. Der ligger løsningen på problemet.

Du har rett til å ha kattene dine ute, men du har fremdeles ansvar for deres handlinger. Håper du tar til deg dette. Det er det samme hvilket dyr man har.
Vis hele sitatet...
Han sier ikke ifra, men begynner å pælme ting på kattene hans. Da synes jeg han tar på seg problemdrakta altså. Selvsagt, vi har jo bare en side av saken, som er:

Du har lov til å ha katt, og til å ha den ute.

Han har lov til å bestemme over sin eiendom.

Men alle vet jo at katter gjør som de vil, så spørsmålet er vel om naboen kan kreve at katten har tilsyn hele tiden? Om nabo opplever problemer med kattenes avføring etc. så tenker jeg at han ville få medhold i en eventuell sak, fordi hans rett til eiendommen står sterkere enn din rett til katt.
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
jeg har all rett til å ha kattene mine ute .. kattene kan også vandre akkurat hvor dem vil.. det er i såfall naboen som får gjerde inn sin tomt ikke jeg. det er katter overallt er naboen min ett unikt tilfelle og skal få slippe dyr inn i hagen ?
Vis hele sitatet...
Men dette er jo alt du svarer... Du har "all rett" til å ha kattene dine ute, dermed har naboen din all rett til å jage de bort? Ville ikke det fungert fint, da? Lag en løsning med naboen din, så håper jeg for all del det aldri blir meg.

Sitat av cold Z Vis innlegg
Det beste er nok å få kattene til å ikke gå på hans eiendom lenger. Kan jo skremmes med vannpistoler, men det tar tid før de blir skikkelig redde for det. Har selv tatt livet at en katt med å ta sennep i rumpa. Det er ikke en myte, den løp og løp til den ble så stresset at den døde. Tror at en liten dose sennep i rumpa på kattene dine vil gjøre de så redde eiendommen til naboen din at de aldri vil gå der igjen. Pass på å ikke ta for mye fordi det er ikke så mye som skal til. Husk at du må ha hele tuten på flaska inni for at det skal gi noe effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig noen på nFF gjør det samme som i artikkelen under. - og håper for så vidt enda mer at du tøyser, ellers fortjener du plumbo i buksa.
http://www.dailydot.com/news/walter-...nimal-cruelty/
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Han sier ikke ifra, men begynner å pælme ting på kattene hans. Da synes jeg han tar på seg problemdrakta altså. Selvsagt, vi har jo bare en side av saken, som er:

Du har lov til å ha katt, og til å ha den ute.

Han har lov til å bestemme over sin eiendom.

Men alle vet jo at katter gjør som de vil, så spørsmålet er vel om naboen kan kreve at katten har tilsyn hele tiden? Om nabo opplever problemer med kattenes avføring etc. så tenker jeg at han ville få medhold i en eventuell sak, fordi hans rett til eiendommen står sterkere enn din rett til katt.
Vis hele sitatet...
Hvis det, gud forby, skulle gå så langt at det kommer til en rettssak, så virker det som at du har rett her. Det virker logisk. Men er du sikker på dette? Kjenner du lovverket?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis det, gud forby, skulle gå så langt at det kommer til en rettssak, så virker det som at du har rett her. Det virker logisk. Men er du sikker på dette? Kjenner du lovverket?
Vis hele sitatet...
Hvis det fantes lover mot dyr som går i hagen ville det vel blitt skrevet opp i denne tråden allerede? Er ikke sikker selv, men har ikke funnet noe.

Derimot så gjør naboen noe ulovlig da han kaster ting etter kattene og oppfordrer ungene til dyremishandling. Hadde det blitt rettsak ville naboen til TS fått kjenne det ganske godt.
Hva med å møte han på middelveien her?
Få de kastrert så snart det lar seg gjøre(dvs når de er kjønnsmodne og det er forsvarlig) - ukastrerte hannkatter lager et helvetes leven og urinen lukter HELT jævlig. Deretter kan du jo vurdere å gjerde inn hagen din - eller kanskje tilby deg å gjerde inn hagen til naboen? Man kommer lenger med honning enn eddik.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Åja for ulver og katter er akkurat det samme.. Itillegg er ulver ville. Blir som å sammenligne en hund med en gaupe.
Vis hele sitatet...
Eee soo ? En katt har skadet meg LANGT mer en en ulv eller en hund har,hva med edderkopper dette er et vesen som mange er redd for, mest sannsynlig har den ikke skadet vedkommende som er redd for den på noen som helst måte.

Vi snakker ikke om hva som kan sammenlignes vi snakker om at DU "bestemmer" hva folk kan være redde for.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Kjøp en vannpistol til ham.
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk et ganske bra tips, da de fleste katter ikke liker å bli sprutet vann på.

Det som andre sier her, om å "trene katten til å la være å gå i hagen til naboen"
Si meg, har dere noengang prøvd å trene en katt til å ikke gå en plass, UTENDØRS? Good fucking luck.
En ting er benken/bordet osv, men ute kan ikke du kontrollere katten din på den måten. Katter gjør som de vil.
Men be naboen din sette opp et netting-gjerde eller noe, og skaffe seg en vannpistol istedetfor å hive ting etter de. Skulle han ende opp med å skade katten kan du anmelde.
Sist endret av Juliaan; 26. august 2013 kl. 14:53.
Det med at kattene DINE går på andres eiendom når dem ikke vil ha besøk av dem er DITT problem. Det du snakker om at andre dyr går på tomta hans kan ingen si noe på. Det er ingen som eier en elg eller ett rådyr, mens dine katter har du ansvaret for. Kan underskrive på at det er jævlig kjipt å få 1 uke gamle fotballsko til den nette sum av 2400kr ødelagt av en kåt, markerende hankatt. Pisset deres er som syre, og kan etse seg igjennom galvaniseringen på verktøy. Katta til naboen kostet oss over 3000. Vi ble enige om å dele regningen med eieren av katten siden tingene lå ute, (på trappen til inngangspartiet vårt). Eieren byttet også veldig fort ut katten med en innekatt. (vi var ikke de eneste som hadde fått ødelagt ting av den katten...)

Du kan sammenlikne katten med en unge, hvis sønnen din hadde ripet opp hele siden på naboens bil så hadde du nok hatt et ansvar og et problem som du ikke hadde prøvd å vri deg unna.

Ikke misforstå meg, jeg er ikke dyrehater. Har blant annet hund selv. Men man må ta ansvar for sine egne handlinger og ting så blir alt så meget bedre
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Eee soo ? En katt har skadet meg LANGT mer en en ulv eller en hund har,hva med edderkopper dette er et vesen som mange er redd for, mest sannsynlig har den ikke skadet vedkommende som er redd for den på noen som helst måte.

Vi snakker ikke om hva som kan sammenlignes vi snakker om at DU "bestemmer" hva folk kan være redde for.
Vis hele sitatet...
Åja fordi du "bestemmer" at en katt har skadet deg mer enn en ulv, så er katter farligere enn ulver? Jeg tviler sterkt på at en tam katt skader deg mer enn en vill ulv. Dessuten er det mye lettere å overbemanne en katt enn en ulv.
Folk er redde for edderkopper fordi det ligger i vår natur, de er giftige og de kan være overalt.

Det er ikke normalt å være redd for katter, såfremst du ikke har hatt skikkelig traumatiske hendelser, noe du burde søke psykologisk hjelp med.
Sist endret av Xernox; 26. august 2013 kl. 16:03.
Det er ikke ulovlig å la kattene gå ute, og det er heller ingen menneskerett at dyr ikke skal kunne ferdes på tomten din. For å beholde freden i nabolaget vil jeg anbefale at du tar kontakt med naboen, sier du vil kastrere kattene når de er modne for det, samt at du kan dekke utgifter til et enkelt hønsenetting-gjerde eller lignende. Kommer ikke på mange kronene.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å la kattene gå ute, og det er heller ingen menneskerett at dyr ikke skal kunne ferdes på tomten din. For å beholde freden i nabolaget vil jeg anbefale at du tar kontakt med naboen, sier du vil kastrere kattene når de er modne for det, samt at du kan dekke utgifter til et enkelt hønsenetting-gjerde eller lignende. Kommer ikke på mange kronene.
Vis hele sitatet...
da sponser du da det var flott tusen takk
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
da sponser du da det var flott tusen takk
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ditt eget valg om du vil oppløse nabo"krigen", eller bare fortsette slik som nå. Evt anmelde han.
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
da sponser du da det var flott tusen takk
Vis hele sitatet...
Prøv å oppfør deg, her kommer folk med tips som kan funke for begge parter, men så lenge det er imot din mening. så ignorer du det og heller skriver noe barnslig.
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
da sponser du da det var flott tusen takk
Vis hele sitatet...
Hvorfor lagde du en tråd egentlig?

Masse folk som kommer med tips men du driter jo i det. Kos deg med et dritt forhold til naboen din.
Hva med å bare gi faen da TS? Fikk ikke akkurat noe positivt inntrykk av deg som person, spesielt ikke etter siste posten.

Du fremstår litt som en av de typiske zombiene som bare er ute etter konflikt, fordi du elsker å tappe ut negativitet på den måten. Løs problemet eller la vær, avhenger av hvor keen du er på casual positiv hverdag eller negativitetshelvete.
Sist post heller mot siste.

Selv ville jeg anbefalt å komme frem til et kompromiss, som han med hønsenettingen foreslo, da det virker som en god løsning frem til evt kastrering og slikt.
Det finnes nok mange andre lure ting man kan gjøre, kanskje det finnes planter som katter ligger unna etc, her er det mange muligheter.
Men skal du avfeie alt og bare holde deg sur og furten, virker det mer som du faktisk passivt tar del i være med i problemet.
Sist endret av Alzo88; 26. august 2013 kl. 18:25.