Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 500
Jeg kjøpte et xfx radeon HD 5750 512mb skjermkort for et par uker siden og jeg ble så skuffa at jeg har bestemt meg for å kjløpe et nytt kort,

denne gangen går jeg for nvidia og ikke ati,

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs

er det valuta for penga i kortet der? Om ikke, anbefal meg gjerne.

ca 1000kr pluss minus et par hundrelapper.

Spiller primært cs, men har ikke rørt andre spill til nå fordi jeg bare såvidt har klart å dra cs, så kanskje kortet burde dra nyere spill også.
du veit vell at 5750 1 gb versionen drar colin mcrea dirt 2 på fult hva annet har du i den pcen?

har på følesen av at resten av systemet ditt er drit siden 5750 512 mb version skal dra cs på fult x2 uten problem
Trådstarter
skjermkortet er forsåvidt greit nok, kjørte ned en scorepå 16k på 3dmark.

Problemet med ati er: Uansett hva slags innstillinger jeg gjør, så blir alt satt tilbake til default etter en reboot.(mange har det problemet)

Jeg kan ikke justere gamma/brightness no jeg er avhengig av(mange har det problemet og). skjermern min fungerer fint(testa mot 2 andre pc`r)

Jeg har prøvd med orginal driver, nyeste driver, de driverne imellom. Kun skjermdriver uten catalyst også, men det går dårlig.

Drar cs fint, drar det meste fint, men det er ikke aktuelt med 60 hz og drit mørkt.(JA, jeg har satt maks på gamma/brightness i spilla+prøvd å justere skjerm
ok, jeg ga 5750 kortet en ny sjanse, jeg fikk en syncmaster 997 av en kompis(som jeg så brukte 120 hz på 1024 oppløsning før jeg dro) Jeg kan ikke bruke mer enn 85hz. Jeg skrur av "skjuld modi" men det er umulig å velge noe annet enn 85hz.

jeg dro det her spm i en gammel tråd jeg hadde.

Jeg bruker xp prof sp3, catalyst(prøvd med orginal som fulgte med på cd, nyeste, og en eldre)
Noen som vet hvorfor jeg ikke kan ha mer enn 85 hz ? skjermen er jo god for 120/140 hz på 1024