Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1844
Hei jeg lurer på om noen har peiling på hvordan 5-HTP og Efexor går sammens? har gått på Efexor i 1.5 år snart på 150mg dagen.
har begynt å trappe ned selv for å få mer effekt av mdma og div psykedelika, da det reduserer effekten.

Nå sitter jeg her og leser om 5-HTP, og jeg ser at disse 2 sammen kan være livsfarlig. stemmer dette?

er ikke så flink på hvordan stoffer går sammen så tar imot alt av kunnskap.
Etter det jeg googler meg fram til så risikerer du å få Serotonin Syndrom, og det er svært ubehagelig og kan til og med være dødelig. Det skjer av at kroppen din får for mye serotonin, uten at jeg har energi til å gå mer i detaljer. Ikke ta det sammen. Har lest at enkelte bruker 5-HTP istedet for Efexor. Kanskje dette kan være en tanke? Du bør ta det opp med legen din først.
I små doser vil det vel gå greit, men spør legen din om du ønsker å fortsette. 5-HTP er foreløper til serotonin og melatonin men biotilgjengelighet er lav. Efexor har serotonin reoptaks effekt. Så du kan forvente mer bivirkninger og 5-HTP er lite studert i sammenheng med medisiner så det kan ikke anbefales, selv om det mest sannsynlig er ufarlig.
Trådstarter
8 2
Takker for svar.

tror jeg tar dette med legen så det ikke skjer noe galt.