Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1091
jeg ønsker og bygge eller kjøpe meg selv en dedikert spill server, den kommer til og bli brukt til hosting av forskjellige spill servere som for eks minecraft, tf2, ark: survival evolved, etc. tenker også å bruke den som et medie senter til tven.

lurer på hvilke komponenter som er viktig i en server.
har budsjett på 10k
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ballzero Vis innlegg
jeg ønsker og bygge eller kjøpe meg selv en dedikert spill server, den kommer til og bli brukt til hosting av forskjellige spill servere som for eks minecraft, tf2, ark: survival evolved, etc. tenker også å bruke den som et medie senter til tven.

lurer på hvilke komponenter som er viktig i en server.
har budsjett på 10k
Vis hele sitatet...
Ikkje kjøp maskinvare sjølv. Kjøp vm eller dedikert hosting hos t.d. leaseweb, host1, hetzner e.l.

Då er det ingen kapitalkost, langt betre nettilkopling enn du får heime, og antakeleg langt billegare og.
For all del, ikke kjøp maskinvare selv. Driver selv en spillserver med veldig mye trafikk, kunne aldri hatt den hjemme hos meg.

1) Du må ha mye kompetanse med servere og vedlikehold
2) Du kunne ikke brukt hjemmenettet da dette trolig er brudd på reglene til ISP'en din. Du måtte hatt en annen løsning.

Ville heller leid en dedikert server så kjøpt f.eks en Chromebox til mediasenter.

Kan anbefale OVH spesielt for de har DDoS Protection inkludert i prisene sine. Men også de slashdot anbefalte.