Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 902
Sitter å leker med tanken på å sette opp min egen nettavis. Altså ingen seriøs, men kun mest for morro og får å prøve å utfordre meg selv.

Hvem CMS anbefaller dere for dette formål? Vil at den skal se sikkelig ut, og vil ikke ha no wordpress greier.
Jeg har prøvd EZ på jobb men ikke spesielt imponert + at det koster vell også penger.
Jeg vil ha noe som er gratis som joomla eller drupal. Noe spesielt som egner seg for nettavis?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
CMS er ikke en person.

Wordpress fungerer utmerket som nettavis. norgesnytt.eu er eksempel på nettavis som kjører wordpress.
Du kan få Wordpress til å se ut nøyaktig hvordan du vil.

Jeg kan ikke se for meg noe som er mere egnet for en nettavis av den litt useriøse typen enn netopp wordpress..

Sett deg litt inn i wp og skaff deg ett skikkelig theme, det avgjør egentlig alt.
opensourcecms.com
Ambefaler wordpress som er enkelt og bruke og har mange avanserte funksjoner.. og bruker mysql osv...
Mange plugins og velge mellom også
Trådstarter
81 5
Jeg har prøvd både wordpress og joomla, og om jeg skulle valgt ville det blitt joomla... Men greia er at det er mye jeg ikke har stestet ut, og vet faktisk ikke om det er mulig å lage nettavis med f.ex:
DotNetNuke
Sitefinity
concrete5
eller hvor mange andre muligheter jeg har.

Jeg vet at jeg har masse muligheter med wordpress og at det nesten ikke er noen begrensninger på hva jeg kan gjøre, men jeg er litt ferdig med wordpress og vil helst teste ut noe nytt som kanskje er enda bedre en joomla/wordpress samtidig som jeg prøver ut noe som er nytt og spennende
Skal du lage nettavis eller teste ut cms-er?
Når man lager nettavis eller andre prosjekter som man gjerne vil at skal holde over tid vil man gjerne bruke en plattform man kjenner godt (noe du gir utrykk for med tanke på wp) og som er testet til formålet.
Sist endret av NoillStress; 16. mars 2012 kl. 00:17.
Joomla/Wordpress. Nå har ikke jeg erfaringer med andre CMS, men om du vil ha det enkleste systemet av disse to, gå for wordpress.
Tror du skal lete lenge etter et annet CMS som er gratis, enklere enn wordpress og mer egnet til det du er ute etter.
Trådstarter
81 5
Noen som har prøvd http://expressionengine.com ? Kan kanskje være værdt å betale for...
Sitat av dethklok Vis innlegg
Joomla/Wordpress. Nå har ikke jeg erfaringer med andre CMS, men om du vil ha det enkleste systemet av disse to, gå for wordpress.
Vis hele sitatet...
ser jeg burde ha lest posten skikkelig før jeg har svarte..

Eksempel på et bra nyhetstema til Joomla. http://www.gavick.com/joomla-templat...news-2,74.html
Men dette er ikke gratis.

Andre: http://www.gavick.com/joomla-templates.html
Sist endret av dethklok; 16. mars 2012 kl. 09:41.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Jeg støtter vel egentlig alle som nevner at wordpress er et meget bra utgangspunkt for det du ønsker.
Er du villig til å betale litt, og ikke kan/gidder å sette deg inn i hvordan du lager eget design, kan jeg anbefale Squarespace. Har selv lekt litt med det, og det er veldig enkelt med drag&drop design!
Trådstarter
81 5
Ok takk for tips får sette meg ned å titte litt