Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 9664
I det seinere opplever jeg at jeg lett blir psykotisk om jeg drikker meg driting - samme hva jeg drikker. Øl som sterk hb.

For noen år siden opplevde jeg en psykose som varte et døgn etter å ha våknet dagen derpå. Veldig sterk og guffen. Ikke orientert or sted eller tid, overbevist om noe som overhode ikke var tilfele. Både sns og hørselshalluser. Jeg er dønn sikker på at drinkene mine var reine, da jeg var på fest hos folk jeg stoler hundre prosent på. Jeg ble skjenka hardt, men av en fyr som ikke har fykte på seg for å gjøre noe verre. De rundt meg sa til meg at jeg burde drikke sakte fordi det var sterkere enn jeg trodde. Drakk sakte, men det ble mye allikevel. Stort sett rom og cola. Ikke noe hb eller noe slikt. Jeg våknet rett og slett dagen derpå og var psykotisk. Sånn i 23-tida på kvelden skjønte jeg hvor jeg var og hvor jeg bodde, men jeg var ikke kvitt hallusene før jeg våknet neste dag.

Siden da har det gått "greit". I fjor sommer/høst (ca. mai-september) hadde jeg en fysisk avhengighetsperiode og lå i snitt på halvannen liter sprit daglig. Ble jo en del hb fordi jeg ikke er særlig rik. Klarte heldigvis å kutte ut, dopa meg igjennom abstinenesene på STORE mengder benzo. Etter dette har jeg ikke vært fysisk avhengig - jeg drikker en god del, men ikke daglig - ikke noe fysisk ubehag om jeg holder meg unna. Er på fylla kanskje et par-tre ganger i uka. Nå tåler jeg lite. Det som nå skjer er at jeg blir helt hinsides etter hvert. Tror jeg skriver virkelig intellektuele ting på nettet f.eks., men så er det bare en salat fra en annen verden som kommer ut. Slettet en del saker jeg har skrevet på face for å si det sånn . Men hva er dette liksom? Aldri hatt sånne problemer før. Kan oppleve grensepsykose dagen etter, men stort sett blir jeg normal til sinns utover fyllenerver etter noen timers søvn.

Som regel husker jeg ikke hva jeg har drivet med utover en tåkeversjon. Blir liksom ikke full blackout, bare halvveis. Jeg har sittet og snakket inn på iMovie og sett det i ettertid. Normal det ene øyeblikket, så begynner jge plutselig å prate nonsens, vrangforestillinger og i det hele tatt.

Er det andre som har opplevd noe lignende? Jeg bruker Lamictal, Litium, Seroquel og litt Rivotril (mot epilepsi). Er bipolar... Men nå har jeg brukt disse medisinene i flerfoldige år uten å oppleve slike utslag ifm alkohol. Røykte litt hasj av og til, men har så å si kutta det ut. Kanskje røyka en gang på to år.

Noen som kan si noe fornuftig om hva som kan ha klikka utover at jeg skal ta det som en lekse å kutte ut drikkinga. Kan det ha noe med at jeg var hekta en periode å gjøre?

Får vel ta med at jeg aldri har vært psykotisk utover det jeg forteller om her. Ikke av å røyke en gang.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Ta kontakt med psykolog og slutt og drikk.
Hasj er ikke problemet ditt i det hele tatt. Problemet er at du tar en haug med piller og drikke samtidig. Alkohol er ikke best i veden for å si det sånn men for meg burde du søke på Lamictal, Litium, Seroquel og Rivotril.

Ikke ta diagnosen din for fakta. Prøv å se hvor mange piller du kan kutte vekk og se andre leger for å finne ut om diagnosene dine er så gale som du tror. Tror heller du må ettersøke hva piller du tar og så håndterer du alkohol og hasj.

4 piller samtidig? Er du gal i hodet? Si nei! Finn ut av den skiten først,
Slutt å drikk.. ingen liker folk ikke tåler å drikke..
1.5 liter hjemmebrent daglig hørtes ikke særlig sunt ut, og deretter dempe det med store mengder benzodiazepiner kan gi sitt utslag det også.
Tar du seroquel mens du drikker?
A&E
Trådstarter
46 8
Ofte glemmer jeg medsa mine hvis jeg drikker. BELIEVE me - jeg har lest opp og ned om alt jeg går på. Psykiateren min påstår jeg vet minst like mye som henne om de pillene (hennes ord, ikke mine). Slik jeg holdt på i fjor kommer jeg ikke til å gjenta. Jobber mot å kutte ut, men gjør det heller terapeutisk enn å gomle Campral som koster mer enn forbruket mitt siden det ikke er på blåresept. Antabus kan jeg ikke bruke fordi epilepsi svart på hvitt er oppgitt som en kontraindikasjon. Jeg vil IKKE ta noen kjangser ut over de jeg allerede tar - ikke et mikrogram av noe med det som kontraindik. Legen nekter også å skrive det ut, så så greit er det.

Jeg er 200% sikker på den bipolardiagnosen. Først sa en komplett blåst psykolog at jeg var personlighetsforstyrra, men de gadd ikke utrede meg. Da jeg etter å ha fått ny behandler forlangte det og de gjorde det, viste det seg at det ikke stemmer. Les om bipolar type to, jeg kunne skrevet mye av det selv. De bunnløse depresjonene hvor du blir så apatisk at du ikke fiskser annet ennå ligge i senga eller forsøke å ta livet av deg. Oppturene der du blir euforisk, bruker jævlig mye penger på tøys, setter igang ørten prosjekter på en gang, blir hyperkreativ og eitrende forbanna på en hver som forsøker å stoppe deg, du klarer deg med minimalt med søvn, tar risikoer. Tror du er verdensmester. Så begynner du å bli sliten fordi det ikke stopper... For type 2 blir ikke maniene så sterke, men jeg har ligget helt på grensa mot full spiker (dvs å miste bakkekontakten fullstendig). Men jeg klarer f.eks. å høre på ting som at "enten tar du medisinene dine på ordre fra familien din eller vi legger deg inn på tvang." Så svaret på om jeg er "gal i toppen" er vel egentlig ja .

Aldri ment at det er bra å drikke. Det står advarsler om alkohol på noen av medikamentene mine, men som sagt har jeg tatt de i årevis. Lamictal siden 98, Seroquel siden 2003, Lithionit (som er handlesnavnet på litium) siden 2005, samme med Rivo - som jeg nå skal kutte helt ut fordi jeg ikke har hatt epilepsianfall på årevis). Seroquelen skal nok også ut. Dritiuemen også, for jeg blir så jævlig flat følelsesmessig + andre bivirkninger. Bir flatere av den enn av vanlige antidepressiver. Uanstt, jeg tenker at man heller får behandle episoder når de kommer. For det gjør de uansett, bare svakere når jeg tar de pillene.

Nei, det ble visst en sikkert temmelig tåpelig forsvarstale fra meg. Men ja, jeg er sikker på den psykiatriske diagnosen. Hadde ikke morfin og andre opiater vært så inni helvete vanedannende vet jeg hva jeg hadde valgt.
anbefaler deg en blanding av 20-30mg flunitrazepam + 30mg zyprexa + truxal ved behov... gjerne zopiclone eller vallergan hvis du har søvnproblemer. Kombiner gjerne disse med de du allerede tar, spesielt seroquel, men da mindre doser.
20-30mg flunitrazepam? Klikka for deg eller?
Det kan godt være hasjen som er problemet.

Før jeg begynte å røyke hasj så kunne jeg drikke nesten en liter sprit og være meg selv, men etter en del røyking så har alkoholrusen forandret seg til psykose lignenes tilstander som du forklarer, men ikke så ille, det varer bare mens jeg er rusa.
Trenger ikke å være påvirket av hasj, men hvis du har røyket mye hasj det året så kan du bli sånn.

Mulig det bare er tillfeldigheter da.
Sitat av Awareness Vis innlegg
Det kan godt være hasjen som er problemet.

Før jeg begynte å røyke hasj så kunne jeg drikke nesten en liter sprit og være meg selv, men etter en del røyking så har alkoholrusen forandret seg til psykose lignenes tilstander som du forklarer, men ikke så ille, det varer bare mens jeg er rusa.
Trenger ikke å være påvirket av hasj, men hvis du har røyket mye hasj det året så kan du bli sånn.

Mulig det bare er tillfeldigheter da.
Vis hele sitatet...
Samma her. Alkoholrusen har endra seg totalt. Av 6-8 pils ble jeg bare i godt humør og sosial før i tia, nå blir jeg bare mongolid som ikke aner hva jeg driver med, og jeg husker aldri en dritt. Slutta å fyre for noen uker siden så får se om det blir noe bedre etterhvert.
Sist endret av bloodshotEyes; 20. oktober 2011 kl. 03:38.
alkohol å rivotril en ingen heldig blanding som ofte kan resulterer i black outs så kanskje evt. prøve uten det?
Tror definitivt det er en link mellom rivotrilen, antideppresivaen og alkoholen. Så lenge en har kaffe så gjør derimot seroquelen ikke så mye av egen erfaring. Kjenner folk som kan nesten begynne å trippe på TCA's, alkohol og rivo uten å huske en dritt.
Det er mad shit ass..
▼ ... flere år senere ... ▼
jeg selv har epilepsi og vil si at du skal aldri droppe en epilepsi medisin uten at nevrolog/lege er helt enig i det. eventuelt prøve en medisin som ikke er benzo? jeg går på keppra (levetiracetam) og kan fint drikke. men benzo gjør det ganske farlig å drikke alkohol