Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 996
Hei.
Jeg har kabel-tv fra Canal Digital (Eller analdigital nå da..)

Stadig merker jeg at bildet hakker (Fryser) i et par sekunder før bildet fortsetter.

Jeg kan selvsagt feilsøke, men tenkte å forhøre meg her før jeg river løs diverse kabler.


* Antennekabelen er litt lengre enn nødvendig. Denne kan jeg forkorte om jeg river ned veggen.... (Som jeg kommer til å gjøre hvis det er nødvendig)

* Jeg bruker den vanlige dekoderen, ikke en PVR-dekoder.

* HDMI-kabelen medfulgte, og den bruker jeg.

* Kabelmodemet (Internett) går på samme kabel (Splittet), og det ser ikke ut til at det er noe signaltap inn til dette kabelmodemet, da nettverket er ekstremt stabilt, og har vært det alle år.

Noen som kan tenke seg hvor feilen ligger? Jeg mistenker det er fordi antennekabelen er litt lang. Det er dessuten ikke bare HD-kanaler dette skjer på.

Jeg kjører TV-en og dekoderen på høyeste oppløsning (1080i).
Er det noe spesielt som skjer på pc'n når det hele fryser?

Problemet trenger ikke å ligge lokalt hos deg, forhør deg om hvordan naboene dine har det.
Gammel kabel kanskje?
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
* Jeg bruker den vanlige dekoderen, ikke en PVR-dekoder.
Vis hele sitatet...
Dersom det er en av de nevnte tingene som faktisk er problemet, ville jeg satt pengene mine her. De billigste dekoder-boksene er så usannsynlig dårlige. Får du deg en skikkelig dekoder fungerer nok alt bedre - det er mitt tips

EDIT: Kabel er kabel - skulle tro at du enten får bilde med den, eller ikke.
Sist endret av httpwhat; 3. oktober 2010 kl. 13:39.
Jeg hadde samme problemer tidligere, og feilen viste seg å komme fra andre bokser/forsterkere rundt CD boksen.

CD boksene tåler ikke noe støy i det heletatt fra andre enehter rundt. I mitt tilfelle var det Pioneer dvd/hjemmekino anlegget.

Så jeg flytta boksen 1-2meter vekk, og vips så var problemet borte.
kabelen burde ikke ha noe å si på at bilde fryser.