Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1164
Heisann freakere!

Etter noen år med minimal gaming på en datamaskin, så ønsker jeg nå å starte med litt datatrykking igjen. Siden jeg ikke er fullt så oppdatert på de nyeste "dingsene", så ønsker jeg å stille noen spørsmål til dere litt mer datakyndige. Jeg har selvsagt lest meg litt opp på alle temaene, men føler at jeg må få enkelte av spørsmålene mine besvart med teskje.

Datamaskinen jeg vil bygge skal hovedsaklig kjøre cs go, med prestasjon som mål over grafikk. For at dette skal bli enkelt, så sier vi at det er også alt pc'n skal gjøre.

G-sync og ULMB
Dette skal visst være Nvidias gave til svette gamere, men jeg har også lest at dette er en helt/delvis unødvendig progam å bruke da det øker input laggen og låser framraten? Her er visst ULMB (Ultra Low Motion Blur) løsningen? Dersom dette kun er nødvendig/merkbart ved tyngre spill, så sparer jeg jo noen høvdinger ved å skaffe meg en ren 144hz skjerm.

Låst eller åpen framerate
Dette føler jeg er et sånn kommer-an-på-spørsmål, men spør uansett: Burde man låse frameraten til antall hertz på skjermen? Jeg vet at den CPUen jeg har sett på skal være mer en god nok til å kjøre csgo i over 144fps, får jeg da tearing e.l. dersom jeg låser frameraten på f.eks 200?


Delene jeg har sett på:
  • i5-4460
  • 8 GB ram
  • gtx 770 (Aktuell pga G-sync kompatibel)
  • Hovedkort à la B85 eller Z97
  • ssd 128GB
minimum specs for CSGO :
  • CPU: Intel Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 processor or better
  • RAM: 2 GB
  • OS: Windows 7/Vista/XP
  • Video Card: Video card must be 256 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 3.0
  • Sound Card: Yes
  • Free Disk Space: 8 GB


Blir dette litt overkill til mitt bruk eller midt i blinken? Jeg er selvsagt åpen for endringer i listen min, og setter selvsagt pris på de svar jeg får
Hva er budsjettet? Eksempel til 7K: http://www.prisjakt.no/list.php?l=181873&view=c

Delene ser greie ut de, men hvorfor 770 over 960? Du kan forresten fint velge M-ATX hovedkort og kabinett til ett slikt build, så sparer du penger og plass.
Trådstarter
17 2
Budsjettet mitt er litt løst, og jeg har ingen spesiell grunn til å velge 770 over 960 annet enn at jeg har sett på benchmarks at 770 er hakket hvassere?


Flott liste du hadde lagd der! Hva er grunnen til at du har byttet ut 4460 med 4590?
Har du kanskje et svar på dette med G-sync. Er det bare vits på high end, 1080p spill hvor frameraten skjelden blir over 60?

For å være mer presis over budsjettet så det ikke blir i7-4790k og gtx titan:
Jeg vil se om jeg ikke kan få pc'n til under 10k med skjerm.
Sist endret av hiighfive; 29. juni 2015 kl. 20:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er en for 10k med skjem http://www.prisjakt.no/list.php?l=190142&view=b kan også bruke minde på kabinett og psu, og legge det til på skjermen eller bruke mindre på gpu (gtx 960)
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Har 4460 selv, du merker nok ikke noen forskjell. med mindre du kjøper K-versjonen og overklokker. Men en fyr som meg, som aldri har hatt noen interesse eller kunnskap for/om overklokking, så funker 4460 supert. Sparte 500kr på å droppe 0.1 Ghz. Klager ikke! Blir ikke noen flaskehals i spill iallefall, kjører selv CSGO på max med 4460 og 970.

PS: Listen som står linket over meg her ser meget bra ut til 10k. Hadde valgt et annet billigere kabinett isteden. Få kabinetter er dårlige, så bare gå på komplett.no og se litt etter hvis du vil Husk at du trenger også nettverkskort (hvis du skal bruke WiFi), Windows, mus og tastatur (evt også headset) til PCen!
Sist endret av Attila; 29. juni 2015 kl. 20:52.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
17 2
Heisann folkens,

Beklager seint svar, og takk for de gode forslagene! Føler jeg er litt klokere nå på utvalg av komponenter, og innspillene dere har kommet med har satt delene i litt mer perspektiv ifht. det jeg tenker å gjøre med brødboksen.