Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 911
Hei!

Kjøpte en ny og veldig billig tulle-PC av merke Packard Bell for tre-fire år siden, da den hadde Intel Core i7-2600 3,4 GHz, 2TB 7200rpm harddisk, 8GB 1300 MHz ram og et helt greit low end skjermkort (NVIDIA GeForce GT 530). Har ingen anelse hva slags hovedkort PC-en har og strømforsyningen var på skarve 220-240W, som gjorde at PC-en titt og ofte kræsjet under spilling, da den ble for varm.

Har nå oppgradert PC-en med følgende:

Strømforsyning: Cooler Master V650S, 650W PSU
Minne: HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Black (to brikker)
Skjermkort: MSI Radeon R7 260X 2GB
Ny kabinettvifte: Noctua NF-A8 FLX 80mm Vifte 1200~2000 RPM (koblet til strømforsyning)

Har gjort veldige gode kjøp og brukt i underkant av 2500,- på oppgraderingen. Så langt kan jeg ikke klage, PC-en virker veldig stabil når jeg spiller og er veldig stille til tross for at alle vifter går for fullt. Det jeg dog lurer på er om jeg er bedre tjent med å oppgradere prosessoren også? Den begynner vel å bli litt utdatert, og er kanskje en flaskehals? Det samme gjelder muligens hovedkort og harddisk? Vil jeg tjene mye på å oppgradere til et mer fancy hovedkort, samt å gå over til en SSD-harddisk?

Har forøvrig ingen peil på PC og har googlet og YouTubet meg frem til hvordan jeg skulle skifte ut de forskjellig delene, selv om det ikke akkurat er hjernekirurgi.

Takk på forhånd for alle svar og tips!
SSD vil hjelpe garantert, men usikker på om cpu'n du allerede har er flaskehalsen i systemet ditt.
En SSD vil hjelpe betydelig mye mer enn en ny CPU. Tviler sterkt på at en i7, selvom den begynner å bli gammel flaskhalser ett 260x kort. Så prøv deg frem med en ssd først, du vil garrantert merke forskjell!
Hadde en 2600k sammen med et 780Ti i fjor, og merket aldri i noen spill at CPUen var en flaskehals overhode, selv relativt CPU-krevende spill gikk greit.