Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 954
Heisann har laget meg en simpel nettside i lightroom www.tombraten.com

Men jeg vil ha litt flere funksjoner, men samme design osv.
Blant annet: scrolling, kategorier for de forskjellige bildene, som vist på bildet her.



Jeg begynte med joomla, men det prosjektet gikk til helvette, og jeg skjønte egentlig ikke så mye, og jeg kan heller ingenting om programmering.
jeg har moderate photoshop skills, men dreamweaver f.eks er jeg helt blank på.

Så er det noen som har noen tips på hva jeg kan bruke for å få til dette, evt hjelpe meg?

Gjerne kom med tips og forbedringer som kan gjøres også

EDIT: lagd og lagd, brukt en preset i lightroom er vel mere riktig!
Jeg får bare opp en puslespillbrikke og beskjed om at "flash plugin not allowed." Flash == No good.
Sitat av Dominic Vis innlegg
Jeg får bare opp en puslespillbrikke og beskjed om at "flash plugin not allowed." Flash == No good.
Vis hele sitatet...
Oppdater flash?

funker fint her
<?=getUserTitle()?>
Problemet er vell at det er laget i flash…
Dreamweaver er ikke vanskelig! Med mindre man skal ha de veldig avanserte greier så klarer man veldig fint å lage noe enkelt uten særlig erfaring.

Et fint galleri kan man lage i bridge
Idag kan du gjøre så og si alt i ren html+css; det er null grunn til å bruke flash lenger. Her er et kjapt eksempel på et 100% cross-platform bildegalleri med html/css/js (eneste javascript brukes til er bilderotasjon, noe jeg forøvrig mislikte). Selv foretrekker jeg lys bakgrunn på bildegallerier, men smaken er som baken.

Selvsagt finnes det en lang rekke frameworks og ferdiglagde løsninger for dette, men tenkte et håndfast minimalistisk eksempel kunne være greit.

btw, alle bildene er herfra: http://wallbase.cc/toplist