Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4798
Hva skjer om du ikke imøtekommer nav sitt krav om aktivitetsplikt når du mottar sosialhjelp?
Du blir vel innkalt til et møte hos din saksbehandler før dem reduserer utbetalingene.
Det skjer ingenting
I utgangspunktet skal du overholde kravene fra nav for å få støtte, men har hørt om tilfeller der støtten likevel utbetales. Feks der folk har vært forhindret fra å delta pga sykdom, psykiske greier el. Du må regne med at du må dokumentere manglende oppmøte og har du mistet en dag eller 3 bør du vel strengt tatt kontakte din kontaktperson på nav og gi dem en forklaring slik at det ikke blir trekk på utbetalingen. Så får nav etterspørre evt. dokumentasjon om de trenger.

Sitat av Imawesome Vis innlegg
Det skjer ingenting
Vis hele sitatet...
Det er vel noe greier om at nav kan trekke i livsopphold om aktivitetsplikten ikke oppfylles. Det ble gjort en endring for et par år tilbake. Og det var aldersbestemt dette med aktivitetsplikt. Står sikkert noe om dette på nav sine sider.
Sist endret av _abc_; 14. september 2020 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Møter du ikke opp så risikerer du å få mindre penger eller å miste alt v penger.
R.i.p 23.04.2021
Da mister du sosialhjelpen.
Tror de ber om en begrunnelse, evt sender deg videre til noen som kan forklare hvorfor du ikke gjennomførte. Hvis du kan bevise at det ikke er på grunn av motvilje så ordner det seg nok. Kanskje etter noen runder frem og tilbake med anker og klager osv. Prøv å vær tålmodig og høflig selv om du koker
Sist endret av Bothrops; 14. september 2020 kl. 19:14.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Regner med du spør for å slippe.
Hvis du ikke har barn og driter i hva andre tenker om deg så er det en meget enkel utvei her.
De kommer til å sette deg på et eller annet tiltak som jobbsøkerkurs eller lignende. Vær UTELUKKENDE positiv til hva enn de måtte komme med av tiltak. Dette gleder du deg til og ser frem til å komme i aktivitet. På et eller annet tidspunkt får du en praksisplass eller intetsigende pissarbeid som utelukkende er SKAPT (ikke behov) for å holde deg i aktivitet.
Her er din gyldne mulighet. Møt opp med stor iver og glede. Ved lunsjtider så får du et «anfall» i kantina, legger deg ned i fosterstilling, tisser på deg og roper på «MAMMA» så høyt du kan. De kommer ikke til å plage deg med hverken tiltak eller jobbsøkerkurs på en LAAAANG stund.
Har selv gjort dette med stor suksess og veien til uføretrygdet ble for min del ganske kort både tidsmessig og utredningsmessig.
Når de tar i situasjonen i terapeutisk sammenheng senere så aner du ikke hva de prater om. Dvs hendelsen er fullstendig fremmed for deg.
Sitat av worldwebber Vis innlegg
Regner med du spør for å slippe.
Hvis du ikke har barn og driter i hva andre tenker om deg så er det en meget enkel utvei her.
De kommer til å sette deg på et eller annet tiltak som jobbsøkerkurs eller lignende. Vær UTELUKKENDE positiv til hva enn de måtte komme med av tiltak. Dette gleder du deg til og ser frem til å komme i aktivitet. På et eller annet tidspunkt får du en praksisplass eller intetsigende pissarbeid som utelukkende er SKAPT (ikke behov) for å holde deg i aktivitet.
Her er din gyldne mulighet. Møt opp med stor iver og glede. Ved lunsjtider så får du et «anfall» i kantina, legger deg ned i fosterstilling, tisser på deg og roper på «MAMMA» så høyt du kan. De kommer ikke til å plage deg med hverken tiltak eller jobbsøkerkurs på en LAAAANG stund.
Har selv gjort dette med stor suksess og veien til uføretrygdet ble for min del ganske kort både tidsmessig og utredningsmessig.
Når de tar i situasjonen i terapeutisk sammenheng senere så aner du ikke hva de prater om. Dvs hendelsen er fullstendig fremmed for deg.
Vis hele sitatet...
så utrolig teit å leke psykotisk for å slippe å gjøre noe. håper du har god samvittighet.
Sitat av princess95 Vis innlegg
så utrolig teit å leke psykotisk for å slippe å gjøre noe. håper du har god samvittighet.
Vis hele sitatet...
Var det mordi sine eller hvem var det som gir han ekstra penger igjen?
Sist endret av Speedfrik; 23. november 2020 kl. 04:02.
Sitat av princess95 Vis innlegg
så utrolig teit å leke psykotisk for å slippe å gjøre noe. håper du har god samvittighet.
Vis hele sitatet...
Jeg har betalt ca 16 millioner i skatt utelukkende fra lønnsinntekt så jeg sover ikke så jævlig dårlig at det gjør noe.
Dessuten bør du med åpenbare gode selvinnsikt ta med i betraktning at om man går til et slikt steg så er man kanskje ikke helt klar for å jobbe p.t.?
Sitat av worldwebber Vis innlegg
Regner med du spør for å slippe.
Hvis du ikke har barn og driter i hva andre tenker om deg så er det en meget enkel utvei her.
De kommer til å sette deg på et eller annet tiltak som jobbsøkerkurs eller lignende. Vær UTELUKKENDE positiv til hva enn de måtte komme med av tiltak. Dette gleder du deg til og ser frem til å komme i aktivitet. På et eller annet tidspunkt får du en praksisplass eller intetsigende pissarbeid som utelukkende er SKAPT (ikke behov) for å holde deg i aktivitet.
Her er din gyldne mulighet. Møt opp med stor iver og glede. Ved lunsjtider så får du et «anfall» i kantina, legger deg ned i fosterstilling, tisser på deg og roper på «MAMMA» så høyt du kan. De kommer ikke til å plage deg med hverken tiltak eller jobbsøkerkurs på en LAAAANG stund.
Har selv gjort dette med stor suksess og veien til uføretrygdet ble for min del ganske kort både tidsmessig og utredningsmessig.
Når de tar i situasjonen i terapeutisk sammenheng senere så aner du ikke hva de prater om. Dvs hendelsen er fullstendig fremmed for deg.
Vis hele sitatet...
Sitat av worldwebber Vis innlegg
Jeg har betalt ca 16 millioner i skatt utelukkende fra lønnsinntekt så jeg sover ikke så jævlig dårlig at det gjør noe.
Dessuten bør du med åpenbare gode selvinnsikt ta med i betraktning at om man går til et slikt steg så er man kanskje ikke helt klar for å jobbe p.t.?
Vis hele sitatet...
Det er jo det det er ja. skattebetalerne er de som jobber. Jeg har ingenting imot at de som er reelt syke får av disse pengene. Men når jeg leser oppskrift på hvordan man kan late som man er psykotisk for å slippe å jobbe er dette juks og ikke sykdom. det er slike som deg som ødelegger. Håper ikke det er alt for mange av dere.

Sitat av worldwebber Vis innlegg
Jeg har betalt ca 16 millioner i skatt utelukkende fra lønnsinntekt så jeg sover ikke så jævlig dårlig at det gjør noe.
Dessuten bør du med åpenbare gode selvinnsikt ta med i betraktning at om man går til et slikt steg så er man kanskje ikke helt klar for å jobbe p.t.?
Vis hele sitatet...
hmm. men om du har jobbet og betalt all denne skatten er det jo rart du var på sosialstønad. Da burde du jo ha tjent deg opp såppass at du får dagpenger eller arbeidsledighetstrygd. sosialstønad er jo for de som ikke har tjent seg opp andre rettigheter?
Sist endret av princess95; 23. november 2020 kl. 12:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av worldwebber Vis innlegg
Regner med du spør for å slippe.
Hvis du ikke har barn og driter i hva andre tenker om deg så er det en meget enkel utvei her.
De kommer til å sette deg på et eller annet tiltak som jobbsøkerkurs eller lignende. Vær UTELUKKENDE positiv til hva enn de måtte komme med av tiltak. Dette gleder du deg til og ser frem til å komme i aktivitet. På et eller annet tidspunkt får du en praksisplass eller intetsigende pissarbeid som utelukkende er SKAPT (ikke behov) for å holde deg i aktivitet.
Her er din gyldne mulighet. Møt opp med stor iver og glede. Ved lunsjtider så får du et «anfall» i kantina, legger deg ned i fosterstilling, tisser på deg og roper på «MAMMA» så høyt du kan. De kommer ikke til å plage deg med hverken tiltak eller jobbsøkerkurs på en LAAAANG stund.
Har selv gjort dette med stor suksess og veien til uføretrygdet ble for min del ganske kort både tidsmessig og utredningsmessig.
Når de tar i situasjonen i terapeutisk sammenheng senere så aner du ikke hva de prater om. Dvs hendelsen er fullstendig fremmed for deg.
Vis hele sitatet...
Legendarisk, men hadde ikke klart å leve med meg selv etterpå.
jeg tror med at det er kødd eller overdrivelse. For meg er det noe som skurrer med at en person som har betalt 16 millioner i skatt vil nedverdige seg så mye for gratis penger. Og dessuten velge det minst gjennomtenkte, stereotypiske eksemplet på "mental breakdown" man kunne funnet på. Hvor lenge gidder du å ligge i fosterstilling og rope på mamma hos en profesjonell terapeut som venter tålmodig på at du skal spille ferdig.
Sist endret av Bothrops; 23. november 2020 kl. 13:09.