Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5807
God kveld,god kveld.

Jeg har trent mer eller mindre fast 3 til 4 ganger i uken i 1 år med fokus på kroppsbygging,jeg er på ingen måte "seriøs" i den forstand at jeg "bor"på gymmen,går med proteinshaken i hånda eller tar hormoner,har rigget meg til med manualer,stenger hjemme,i tillegg til at jeg har investert i en ordentlig romaskin.

Det jeg ikke helt klarer å få dreisen på er antall måltider,lest meg endel opp å det som går igjen er 6-7 måltider.Jeg ligger på 3-4 skikkelige måltider + små(youghurter,advokadoer,havregrøt osv) Problemet mitt er at jeg føler jeg legger på meg mer en jeg burde og at det går utover sin hensikt,samtidig som jeg kvier meg til å spise mindre fordi jeg "frykter"det vil gå utover progresjonen,kan legge til at jeg er 175 og veier 90kg.Ser liksom ikke vitsen ved å spise mye når jeg blir seende stikk motsatt ut en det som er formålet,skal sies at jeg ser synlige resultater men det er desverre en del fett som dekker over dette,smått frustrerende..

Vært flott om det var noen her som hadde noen erfaringer/tips å dele
Sist endret av Bjørneboe; 27. september 2018 kl. 22:18.
Så du trener hjemme?
Du må tenke på kalori nivået.

Du kan prøve å kutte 500 om gangen å se hva som skjer, uansett så er det vanskelig å bli større og sterkere uten å få litt fett på kroppen.

Hvor gammel er du?
Det er en myte at det hjelper å spise lite og ofte.
Det du må tenke på er antall kalorier. Spis det du pleide før du begynte å trene, så legger du på 500 kalorier og det er mer enn nok.
Da legger du på deg muskelmasse og litt fett.

Du veier ganske mye i forhold til høyden din, så du burde kanskje vurdere å trene på et kaloriunderskudd og heller fokusere på teknikk samtidig som du går ned litt i vekt før du begynner å bygge muskler.
Hvis du skal gå ned i vekt må du ta inn mindre kcal enn du sender ut. Sjekk TDEE. Pass på å få i deg nok proteiner til å ikke miste muskler mens du cutter.

Skal du gå opp i vekt? Sjekk TDEE. Lean bulk vil si +500 kcal mer enn maintainance. Alt over dette vil føre til ekstra fettprosent som senere må fjernes med cutting.

Antall måltid er irrelevant ved mindre det er lettere for deg å spise mindre/mer foredelt på ulike antall måltid.

Sjekk ut r/fitness.
Sist endret av Echodius; 27. september 2018 kl. 23:14.
Blir 31 nå i oktober

Ja,trener hjemme.

Måltidene har jeg "bygget" rundt,egg,kylling,rødt kjøtt pluss grønt.Kuttet ut brød også,vurderer å kjøre carnivore dietten men med grønnsaker,sjekk det ut om dere ikke har hørt om den,interessant å hørt eventuelle meninger på dette..

Ja,har ligget på litt færre måltider nå par siste ukene grunnet litt stramt budsjett,men skal prøve å kjøre litt på det fremover.Kjenner det er tyngre å gjennomføre oppvarmingen på romaskinen pga vekten,ganske frustrerende,man blir litt tappet for motivasjon..

Sitat av Echodius Vis innlegg
Hvis du skal gå ned i vekt må du ta inn mindre kcal enn du sender ut. Sjekk TDEE. Pass på å få i deg nok proteiner til å ikke miste muskler mens du cutter.

Skal du gå opp i vekt? Sjekk TDEE. Lean bulk vil si +500 kcal mer enn maintainance. Alt over dette vil føre til ekstra fettprosent som senere må fjernes med cutting.

Antall måltid er irrelevant ved mindre det er lettere for deg å spise mindre/mer foredelt på ulike antall måltid.

Sjekk ut r/fitness.
Vis hele sitatet...
Proteiner er intet problem,er vel heller at jeg tar litt av.Er vel det du skriver der jeg frykter,å gå ned i muskler. ligger på 5 egg til frokost,kylling eller rødt kjøtt til middag.Hva vil du anbefale at jeg legger meg på av inntak av disse varene for å ikke miste masse?
Sist endret av Bjørneboe; 27. september 2018 kl. 23:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er vanskelig å vurdere noe som helst basert på antall måltider, det som er viktigere er kcal. Både per måltid og per dag. Så når man vet det kan man se på næringssammensetning på måltider. Høyt inntak av næringstoffer er jo bra for bulk, altså bygge masse. Det virker som du ikke helt har bestemt deg om hva som er målet? Øke i styrke og masse eller bli strammet opp og få mer atletisk kropp?

Om du ønsker å bli grovere i kroppen så er styrke og masse tett knyttet opp til kcalinntaket. Avhengig av ditt behov og dine mål så kan du doble eller triple daglig inntak ved knallhard trening uten å ble veldig feit. Eller jo du får jo mer fett på kroppen men du øker jo også i muskelmasse og styrke og det er jo det som for de fleste er vanskeligst. Så tanken bak bulk periodene er å få mest mulig masse og styrke også endre litt på trening og kosthold før sommeren slik at du blir mer definert og "strandklar".
For meg virker det som om du bure spise litt mindre, hold deg til 4-5 måltider til dagen og loggfør kcalinntaket ditt slik at du ikke får i deg for mye, all overskuddsenergi lagres i kroppen i form av fett
Ettersom du blir sterkere og fortsetter med styrke treningen tror jeg at du fort vil merke at du gror ut av hjemme gymmen din. Du bør få utført knebøy, benkpress og markløft. Har du mulighet til å utføre det hjemme så er det ingen årsak, men tolket det som at du hadde litt mindre utstyr tilgjengelig. De tre jeg nevnte er basis øvelsene når det kommer til styrketrening. Vil du ned i fett % gjelder det å spise mindre kalorier enn hva du forbrenner, men hvis du ønsker å bli enn sterkere utgave av deg selv ville jeg droppet å ligge i kalori underskudd. Spis "clean" og tren tunge styrke økter 3-4 ganger i uka så vil du få mere muskler og mindre fett. Quick maths.
Måltidsfrekvens er bullshit, finn noe som passer deg og som du trives med.
Mitt tips er å lese litt på www.leangains.com

Enkelt forklart har man da et spisevindu på 8 timer og faster 16. Feks første måltid kl 12 og ikke mer etter kl 20.
Så et typisk eksempel er
"Frokost" kl 1200
noe shit ila dagen
middag 1700-2000

Under fasteperioden kan du drikke vann og kaffe (uten sukker/melk osv). Altså du skal ikke innta kalorier.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Ettersom du blir sterkere og fortsetter med styrke treningen tror jeg at du fort vil merke at du gror ut av hjemme gymmen din. Du bør få utført knebøy, benkpress og markløft. Har du mulighet til å utføre det hjemme så er det ingen årsak, men tolket det som at du hadde litt mindre utstyr tilgjengelig. De tre jeg nevnte er basis øvelsene når det kommer til styrketrening. Vil du ned i fett % gjelder det å spise mindre kalorier enn hva du forbrenner, men hvis du ønsker å bli enn sterkere utgave av deg selv ville jeg droppet å ligge i kalori underskudd. Spis "clean" og tren tunge styrke økter 3-4 ganger i uka så vil du få mere muskler og mindre fett. Quick maths.
Vis hele sitatet...
Da misforsto du litt

Har det jeg trenger av utstyr og skiver(80kg totalt vel) så må vel invistere i noe nye skiver til knebøyen snart. Målet er ikke nødvendigvis å bli så "fit" men stor,så fokuset er på tunge vekter med få reps.Som sagt ser tydelige resultater men klarer ikke helt å glede meg over dem pga fettprosenten. Men jeg har muligens misforstått litt når det kommer til mengde mat.Kan legge til at jeg nesten utelukkende spiser clean mat,har kontakt med en kar som driver gård og slakt,så jeg pleier å kjøpe kjøttet mitt fra han istedenfor på butikk,så langt det lar seg gjøre..

Sitat av Raymond Vis innlegg
Måltidsfrekvens er bullshit, finn noe som passer deg og som du trives med.
Mitt tips er å lese litt på www.leangains.com

Enkelt forklart har man da et spisevindu på 8 timer og faster 16. Feks første måltid kl 12 og ikke mer etter kl 20.
Så et typisk eksempel er
"Frokost" kl 1200
noe shit ila dagen
middag 1700-2000

Under fasteperioden kan du drikke vann og kaffe (uten sukker/melk osv). Altså du skal ikke innta kalorier.
Vis hele sitatet...
Takk for tips,skal absolutt sjekkes ut !
Sist endret av Bjørneboe; 28. september 2018 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Målet er ikke nødvendigvis å bli så "fit" men stor,så fokuset er på tunge vekter med få reps.Som sagt ser tydelige resultater men klarer ikke helt å glede meg over dem pga fettprosenten.
Vis hele sitatet...
Det virker som du ikke har bestemt deg for hva du faktisk ønsker. Ønsker du en kropp som jentene liker å se på eller ønsker du en kropp som kan løfte tunge vekter? Ønsker du en kombinasjon av disse? Du burde nesten redegjøre for dette for at vi skal kunne komme med noen konkrete tips til deg.

Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Men jeg har muligens misforstått litt når det kommer til mengde mat.Kan legge til at jeg nesten utelukkende spiser clean mat,har kontakt med en kar som driver gård og slakt,så jeg pleier å kjøpe kjøttet mitt fra han istedenfor på butikk,så langt det lar seg gjøre..

Takk for tips,skal absolutt sjekkes ut !
Vis hele sitatet...
Ingen mengde clean, organisk mat bryter termodynamikkens første lov.

Vil på det sterkeste anbefale Bigger, leaner stronger av Mike Matthews for å lese deg opp. Her vil du få alt av grunnleggende informasjon du trenger, med mer. Om du registrerer deg på audible kan du faktisk høre den gratis der.

Lykke til!
Sitat av En deling Vis innlegg
Det virker som du ikke har bestemt deg for hva du faktisk ønsker. Ønsker du en kropp som jentene liker å se på eller ønsker du en kropp som kan løfte tunge vekter? Ønsker du en kombinasjon av disse? Du burde nesten redegjøre for dette for at vi skal kunne komme med noen konkrete tips til deg.



Ingen mengde clean, organisk mat bryter termodynamikkens første lov.

Vil på det sterkeste anbefale Bigger, leaner stronger av Mike Matthews for å lese deg opp. Her vil du få alt av grunnleggende informasjon du trenger, med mer. Om du registrerer deg på audible kan du faktisk høre den gratis der.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Hei,blir kanskje litt uryddig ja.Er en kombo av disse.Men hovedfokuset er å løfte tungt. Bill Goldberg vis han sier deg noe? I den gaten der uten sammenligning forøvrig.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Blir 31 nå i oktober

Ja,trener hjemme.

Måltidene har jeg "bygget" rundt,egg,kylling,rødt kjøtt pluss grønt.Kuttet ut brød også,vurderer å kjøre carnivore dietten men med grønnsaker,sjekk det ut om dere ikke har hørt om den,interessant å hørt eventuelle meninger på dette..
Vis hele sitatet...
Totalt anekdotisk, men et råd jeg leste ang bulking på carnivore var å spise lever fra lam eller storfe, så mye du orker hver dag, samt en god del fett (talg, smør, spekk) i tillegg til det som er på kjøttet fra før. Lever har omtrent alle næringsstoffer kroppen trenger, som er svært fordelaktig når du skal bygge kropp. Fettet er for å øke kalorimengden samt gi deg energi.
Sist endret av andlov5000; 28. september 2018 kl. 13:15.
Spiller ingen rolle om du spiser det på 7 måltider eller 2, så lenge du får i deg makro/mikro/kcal du skal.

Jeg må dele det i 3-4 måltider, ellers går jeg sulten og sur, mens kompisen min spiser 2 måltider om dagen og klarer seg fint på det.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Måltidsfrekvens er bullshit, finn noe som passer deg og som du trives med.
Mitt tips er å lese litt på www.leangains.com

Enkelt forklart har man da et spisevindu på 8 timer og faster 16. Feks første måltid kl 12 og ikke mer etter kl 20.
Så et typisk eksempel er
"Frokost" kl 1200
noe shit ila dagen
middag 1700-2000

Under fasteperioden kan du drikke vann og kaffe (uten sukker/melk osv). Altså du skal ikke innta kalorier.
Vis hele sitatet...
AKA Intermittent Fasting.

Det er mye som tyder på at det har positive helseeffekter ut over det at det gjør det enklere å begrense kaloriinntak. Det er for eksempel mulig at det gjør at kroppen bruker mer fett som "drivstoff", noe som gir lavere fettprosent. Men jeg tror ikke det er noe som er 100% spikret i forskningen (ikke at noe noen gang blir 100% bevist der, men folk skjønner sikkert poenget).

IF kan også bidra til å regulere sultfølelsen. Altså at hvis man tar det litt gradvis så blir kroppen vant til å ikke spise på 16 timer, og man blir heller ikke så sulten.
Sist endret av hemmeligegreier; 29. september 2018 kl. 01:03.
Man vil vel havne i ketose å få de problemer som følger med det, tilpasning tar nok litt tid. I tilegg vil det være ganske dyrt å leve på en ren kjøtt-eter(carnivore) diett. Man må spise mye for å føle seg mett. Forvent også måneder med tilpasning, forstoppelser osv.

Dette er noe som er veldig hipt nå for tiden da Jordan Peterson fremmer dette å mange andre kjente. Har du en autoimmun sykdom eller noen andre problemer kan en ketogenisk diett, kjøtt-eter diett hjelpe på men som ett normalt friskt menneske vil du ikke bygge mer muskler av animalsk protein enn planteprotein for eksempel. Spis det som passer deg. Ikke bli en new-age fanatiker, om det er i form av veganer, vegetarianer, lavkarbo(noe en ren carnivore diett fort blir).

I løpet av 3-4 måneder på treningssenter med trening 4 ganger i uken var det ikke vekten som gikk ned men magemålet gikk ned.

Joe Rogan har en podcast med Dom D'Agostino å Layne Norton hvor alle slags matgrupper blir diskutert på en ryddig måte.
Sist endret av bullshit..; 29. september 2018 kl. 01:36.
Hva svarer du på nå, bullshit?
Forstår jeg det riktig nå.. du er 175 høy og veier 90kg, men du har kun 80kg vektskiver totalt til knebøy? Du har trent 3-4 ganger i uken i et år? Du skal bygge kropp? Altså her er det noe som er alvorlig galt og det er ikke måltidsfrekvensen din, men sikkert en hel rekke andre ting.

Dersom du skal ha skikkelig hjelp får du legge ut hele treningsprogrammet ditt ned til sets x reps. Hvordan har du trent siste året? Har du endret noe eller har alt vært det samme? Fyr på med detaljer så du kan få skikkelig hjelp.
Du må finne og skape din egen vei. Alle gjør det uansett på et punkt, prøver og lærer mange forskjellige varianter av dietter, programmer og eventuelle suppleringer. Men til syvende og sist finner du elementer i alt du lærer på veien som du setter inn i din egen tilpasset hverdag.

Det tar tid, og om du tar den tiden til hjelp så finner du veien til stor og sterk uansett. Det eneste som er viktig, som alle andre her sier er at du regulerer forholdet mellom calori inn & calori ut. Finner du balansen der så vil du gå opp eller ned i vekt avhengig av hva du ønsker! Stay strong
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
AKA Intermittent Fasting.

Det er mye som tyder på at det har positive helseeffekter ut over det at det gjør det enklere å begrense kaloriinntak. Det er for eksempel mulig at det gjør at kroppen bruker mer fett som "drivstoff", noe som gir lavere fettprosent. Men jeg tror ikke det er noe som er 100% spikret i forskningen (ikke at noe noen gang blir 100% bevist der, men folk skjønner sikkert poenget).

IF kan også bidra til å regulere sultfølelsen. Altså at hvis man tar det litt gradvis så blir kroppen vant til å ikke spise på 16 timer, og man blir heller ikke så sulten.
Vis hele sitatet...
Jeg leste faktisk en studie hvor de hadde to grupper, en med normal måltidsfrekvens og andre med 16 timers faste hvor faste gruppen gikk ned mer fett% enn vanlig måltidsfrekvens, gitt lik mengde trening og kalorier.
Det er ganske spennende igrunn.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
God kveld,god kveld.

Jeg har trent mer eller mindre fast 3 til 4 ganger i uken i 1 år med fokus på kroppsbygging,jeg er på ingen måte "seriøs" i den forstand at jeg "bor"på gymmen,går med proteinshaken i hånda eller tar hormoner,har rigget meg til med manualer,stenger hjemme,i tillegg til at jeg har investert i en ordentlig romaskin.

Det jeg ikke helt klarer å få dreisen på er antall måltider,lest meg endel opp å det som går igjen er 6-7 måltider.Jeg ligger på 3-4 skikkelige måltider + små(youghurter,advokadoer,havregrøt osv) Problemet mitt er at jeg føler jeg legger på meg mer en jeg burde og at det går utover sin hensikt,samtidig som jeg kvier meg til å spise mindre fordi jeg "frykter"det vil gå utover progresjonen,kan legge til at jeg er 175 og veier 90kg.Ser liksom ikke vitsen ved å spise mye når jeg blir seende stikk motsatt ut en det som er formålet,skal sies at jeg ser synlige resultater men det er desverre en del fett som dekker over dette,smått frustrerende..

Vært flott om det var noen her som hadde noen erfaringer/tips å dele
Vis hele sitatet...
Sjekk ut"natural galant" på YouTube.
Der kan du lære utrolig mye når det kommer til både kosthold og treningsprogram.

Han har aldrig rørt noe bol,og er flink til å forklare hvordan man stimulerer muskler til å vokse.

Jeg vokste som faen etter jeg holdt meg til hans prinsipper
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Sjekk ut"natural galant" på YouTube.
Der kan du lære utrolig mye når det kommer til både kosthold og treningsprogram.

Han har aldrig rørt noe bol,og er flink til å forklare hvordan man stimulerer muskler til å vokse.

Jeg vokste som faen etter jeg holdt meg til hans prinsipper
Vis hele sitatet...

Hadde aldri stolt på det han sa, han ser helt forjævlig ut etter de "27" årene med trening, og hadde han hatt mye fakta så hadde han hatt mye mer følgere.

Han gjør jo som regel bare half reps og quarter reps.

AAS er det ingenting galt med og som oftest er det de som har mest treningserfaring



Det grunnlengende gir best resultater, les deg opp om hvordan muskelfibrene virkes og stimuleres og hold deg til sikkelige grunnprinsipper istede så vil du vokse.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Hadde aldri stolt på det han sa, han ser helt forjævlig ut etter de "27" årene med trening, og hadde han hatt mye fakta så hadde han hatt mye mer følgere.

Han gjør jo som regel bare half reps og quarter reps.

AAS er det ingenting galt med og som oftest er det de som har mest treningserfaring



Det grunnlengende gir best resultater, les deg opp om hvordan muskelfibrene virkes og stimuleres og hold deg til sikkelige grunnprinsipper istede så vil du vokse.
Vis hele sitatet...
Hvilke grunnprinsipper tenker du på?
Er vel å kjøre basisøvelser samt være nøye med kosthold. Variert men sunt kosthold med rikelig med proteiner. 2-3 gram per kilo kroppsvekt. Godt med fiskeoljer og evt. tilskudd vel?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er vel å kjøre basisøvelser samt være nøye med kosthold. Variert men sunt kosthold med rikelig med proteiner. 2-3 gram per kilo kroppsvekt. Godt med fiskeoljer og evt. tilskudd vel?
Vis hele sitatet...
En sterk kjernemuskulatur er ett must for og ha ett godt fundament.

Når det er sagt,er det veldig viktig og finne den rette frekvensen mellom trening og restituering.
Vi er alle forskjellige og det finnes ingen mal på hva som er rett eller gal måte og trene /spise på.

Det eneste som er sikkert er at man MÅ kjøre rep til failure for at man skal stimulere til voks.
Jeg snakker ikke for å bli sterkere,men for å "bygge"

Om repitisjonen er hel eller halv spiller ingen rolle.Det som er viktigst er kontakten og spennet i muskelen man isolerer.

Jeg personelig mister spennet på topp i benkpress,og får MYE bedre pump med halve reps.
Samme gjelder bicep og triceps,samt knebøy.

Når det kommer til ts sitt spørsmål,så er finnes det heller ingen mal på kosthold.
Vist han har høy forbrenning,er det bare å spise MASSE Sundt av både karbo og fett.
Vist han er som meg,og har ræva forbrenning er det litt vanskeligere.
Jeg får strålende resultat av å trene i ketose.

Natural galant har forøvrig mange fine videoer rundt base trening og kosthold.

Tren musklene,ikke leddene
Du vil vel litt mye i form av både brenne fett samt å få muskler samtidig. Når man deffer er vel bør man være glad om progresjonen stagnerer. Skal du brenne fett må du gå i kaloriunderskudd, og ryker fort noe muskelmasse også. Foreslår at du ser på kalenderen og bestemmer deg for når du vil bulke og legge på deg muskler, og når du vil brenne fett + noe muskler.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
En sterk kjernemuskulatur er ett must for og ha ett godt fundament.

Når det er sagt,er det veldig viktig og finne den rette frekvensen mellom trening og restituering.
Vi er alle forskjellige og det finnes ingen mal på hva som er rett eller gal måte og trene /spise på.

Det eneste som er sikkert er at man MÅ kjøre rep til failure for at man skal stimulere til voks.
Jeg snakker ikke for å bli sterkere,men for å "bygge"

Om repitisjonen er hel eller halv spiller ingen rolle.Det som er viktigst er kontakten og spennet i muskelen man isolerer.

Jeg personelig mister spennet på topp i benkpress,og får MYE bedre pump med halve reps.
Samme gjelder bicep og triceps,samt knebøy.

Når det kommer til ts sitt spørsmål,så er finnes det heller ingen mal på kosthold.
Vist han har høy forbrenning,er det bare å spise MASSE Sundt av både karbo og fett.
Vist han er som meg,og har ræva forbrenning er det litt vanskeligere.
Jeg får strålende resultat av å trene i ketose.

Natural galant har forøvrig mange fine videoer rundt base trening og kosthold.

Tren musklene,ikke leddene
Vis hele sitatet...

Hvordan ser du ut da? 70kg på 180cm?

""Det eneste som er sikkert er at man MÅ kjøre rep til failure for at man skal stimulere til voks.""

Det er ganske feil, så lenge man er naturlig så vil man få veldig lite ut av å prøve å få mer volum inn i musklefibrene da de bli større og sterkere med sikkelig base trening(benkpress,knebøy og markløft)




""Jeg personelig mister spennet på topp i benkpress,og får MYE bedre pump med halve reps.
Samme gjelder bicep og triceps,samt knebøy.""


Pump bygger lite muskler, det er masse røde blodceller som er i muskelen da den er varm og god.

Jeg får såpass syke pumps når jeg kjører 70% med 3-4reps og 5-8sets at jeg sliter å bevege meg.

Det som kan være veldig nyttig med pumps er noe som heter "feeder workouts" noe som er veldig gammelt men funker, der du har veldig lette vekter og kjører 100reps på tricep og bicep hver dagen etter trening for da får muskel fibrene mer oksygen,blood og noe næring som kan hjelpe restituerningen.
Sist endret av Cloor; 28. oktober 2018 kl. 21:49.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Hvordan ser du ut da? 70kg på 180cm?

""Det eneste som er sikkert er at man MÅ kjøre rep til failure for at man skal stimulere til voks.""

Det er ganske feil, så lenge man er naturlig så vil man få veldig lite ut av å prøve å få mer volum inn i musklefibrene da de bli større og sterkere med sikkelig base trening(benkpress,knebøy og markløft)




""Jeg personelig mister spennet på topp i benkpress,og får MYE bedre pump med halve reps.
Samme gjelder bicep og triceps,samt knebøy.""


Pump bygger lite muskler, det er masse røde blodceller som er i muskelen da den er varm og god.

Jeg får såpass syke pumps når jeg kjører 70% med 3-4reps og 5-8sets at jeg sliter å bevege meg.

Det som kan være veldig nyttig med pumps er noe som heter "feeder workouts" noe som er veldig gammelt men funker, der du har veldig lette vekter og kjører 100reps på tricep og bicep hver dagen etter trening for da får muskel fibrene mer oksygen,blood og noe næring som kan hjelpe restituerningen.
Vis hele sitatet...
Jeg er 1,78 og veier 95kg.

Jeg liker å skifte mellom tunge og lette vekter ca annenhver uke.på de tunge øktene ligger jeg på 70 prosent slik som du,menst på de lette øktene kan jeg gå helt opptil 30reps.
Dette gjør jeg for å treffe de forskjellige muskelfibrene.

At pump ikke bygger muskler er jeg veldig uenig i.
Jeg konsentrerte meg om å bli sterk de 3-4 første årene jeg trente,og lå i snitt på 5-10 reps,men skjelden failure.hadde altid en rep til overs,slik som anbefalt.
Jeg ble sterk,men jeg fikk ikke den "svulmne" og deffa kroppen jeg var ute etter.

Først da jeg trente for pump,begynte muskelmassen å vokse.

Ja du får pump på tunge vekter også,men du treffer ikke all muskelfibrene.
Prøv to uker med 15-30 reps,så vil du skjønne hva jeg mener.

Det er også mye tryggere å kjøre til failure med 80kg på stanga en 120.

Vi må også huske på at alle er forskjellige,og at det som fungerer for meg ikke nødvendigvis fungerer for alle.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Jeg er 1,78 og veier 95kg.

Jeg liker å skifte mellom tunge og lette vekter ca annenhver uke.på de tunge øktene ligger jeg på 70 prosent slik som du,menst på de lette øktene kan jeg gå helt opptil 30reps.
Dette gjør jeg for å treffe de forskjellige muskelfibrene.

At pump ikke bygger muskler er jeg veldig uenig i.
Jeg konsentrerte meg om å bli sterk de 3-4 første årene jeg trente,og lå i snitt på 5-10 reps,men skjelden failure.hadde altid en rep til overs,slik som anbefalt.
Jeg ble sterk,men jeg fikk ikke den "svulmne" og deffa kroppen jeg var ute etter.

Først da jeg trente for pump,begynte muskelmassen å vokse.

Ja du får pump på tunge vekter også,men du treffer ikke all muskelfibrene.
Prøv to uker med 15-30 reps,så vil du skjønne hva jeg mener.

Det er også mye tryggere å kjøre til failure med 80kg på stanga en 120.

Vi må også huske på at alle er forskjellige,og at det som fungerer for meg ikke nødvendigvis fungerer for alle.
Vis hele sitatet...

Eg har prøvdt det meste innen de 6årene jeg har med trening der jeg har tatt Norgesrekorder f.eks.. Selv om vi alle er forskjellige så har vi enda samme typer muskelfibrer.

Når du gjør disse quarter squats i knebøy med 200kg og barpad, hvordan tror du fiberen blir stimulert? Når du får muskel kontraksjonen 100% stimulert som tilsvarer 1 hel repitisjon så bruker du MEST muskelfibrer.


Selv i curls så bruker du mer muskler en bare de i bicepsen samt du bruker mer en bare 1 type muskelfiber, du bruker alle tre typene samt masse muskler fra nesten hele overkroppen, og alle blir stimulert bra og jevnt fremfor å skyte masse masse blod inn i en bitte bitte liten muskel og tror den gror av det.


Jeg fikk den godt definerte,lavt kroppsfet og muskeløse kroppen over de 6årene med ren styrketrening, ikke noe 30reps bs.
Lagt på meg ca 15-20kg med vekt de siste 6 årene. 73kg og 169cm.
Sist endret av Cloor; 29. oktober 2018 kl. 03:58.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Eg har prøvdt det meste innen de 6årene jeg har med trening der jeg har tatt Norgesrekorder f.eks.. Selv om vi alle er forskjellige så har vi enda samme typer muskelfibrer.

Når du gjør disse quarter squats i knebøy med 200kg og barpad, hvordan tror du fiberen blir stimulert? Når du får muskel kontraksjonen 100% stimulert som tilsvarer 1 hel repitisjon så bruker du MEST muskelfibrer.


Selv i curls så bruker du mer muskler en bare de i bicepsen samt du bruker mer en bare 1 type muskelfiber, du bruker alle tre typene samt masse muskler fra nesten hele overkroppen, og alle blir stimulert bra og jevnt fremfor å skyte masse masse blod inn i en bitte bitte liten muskel og tror den gror av det.


Jeg fikk den godt definerte,lavt kroppsfet og muskeløse kroppen over de 6årene med ren styrketrening, ikke noe 30reps bs.
Lagt på meg ca 15-20kg med vekt de siste 6 årene. 73kg og 169cm.
Vis hele sitatet...
Og du trener rent?
Er det vesentlig? Norgesrekordene står jo de uansett sålenge han ikke ga positive prøve der og da.
Sist endret av random67489; 29. oktober 2018 kl. 14:16.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er det vesentlig? Norgesrekordene står jo de uansett sålenge han ikke ga positive prøve der og da.
Vis hele sitatet...
Rekord er rekord
This is bat country!
gregory's Avatar
Her var det jævlig mye piss. Ikke rart TS er forvirret.

Det er superenkelt:

Vil du bli sterkere må du ligge 200-500kcal i overskudd. Spis ris, pasta, søtpotet, kylling, karbonadedeig, grønnsaker og frukt. REN MAT. 4 styrkeøkter i uka, fokus på baseøvelser. Ligg i underskudd på off-dager du ikke trener. Legg inn rolig langkjøring på f.eks onsdag og lørdag. evnt gå i 10 minutter etter hvert måltid. Da har du plutselig gått 40min ila en dag, og du setter forbrenningen igang.

Da vil du holde fett% i sjakk samt klare å legge på muskelmasse.

Frokost, lunsj, middag, kvelds. 4 måltider. Fordel som du vil.
Hva er egentlig ren/clean mat? Ser mange nevner det både her og ellers. Er det noe spesielt maten (ikke) må inneholde for å kategoriseres som clean/ren?
Clean og dirty diett går på hvor mye du spiser. Clean bulk er fokus på å ikke spise alt for mye kcal sånn at fettprosenten ikke går opp mer enn nødvendig. Dirty vil si at man går opp raskere siden man spiser mer, men vil resultere i høyre fettprosent også.

Folk er feilinformerte og tror det man spiser har noe å si på hvor mye mer fett man legger på seg.

Forskjellen på 4000kcal med sjokoladepudding og proteinpulver i forhold til 4000kcal med kjøtt, grønnsaker og «sunnere» alternativer er lik null så lenge fokuset er på fettprosent og muskler. Mangelsykdommer er dog noe man skal ha i bakhodet.
jeg ligger på rundt 10.000 kalorier pr dag nå,og raser ned i fettprosent.
Rører ikke karbohydrater,og er i perfekt ketose.

Føler meg småruset og energifull.

Håper det varer