Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2155
Har høyrd frå nokon eg trur eg kjenner at ofte så knasar hasj når du tygg små bitar, nesten som med fin sand. Teoriar om det er relatert til virkeligheten og kvifor?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Mener du "Tørrokk"?
Fordi det er trichomer/"pollen"
Har aldri noensinne opplevd at hasjen knuser "som med fin sand". Det høres veldig feil ut spør du meg.
God hasj er ofte myk, i hvert fall når den er passe varm.

Kan godt hende at dårlig hasj (/tørrokk) knaser i større grad, men å sammenligne det med sand høres igjen rart ut.

Trikomer/pollen er ikke som sand, men kan dog kjennes annerledes ut på fingertuppene enn selve buds/hasjen.
Er vel bare tegn på at hasjen din er blandet ut med kattemat eller kattesand for den del, kan nok være mange grunner men hvordan er kvaliteten? bare du blir stein er vel det det viktigste
Har sett veldig finkorna sand i hasjen. Jeg løste opp en bit hasj i en gryte med olje og helte vann oppi gryta etter det hadde løst seg helt opp. Skulle lage en spesiell tomatsuppe og måtte derfor varme opp vannet først. På bunn av gryta samlet det seg noe jeg ikke viste helt hva var. Tok det ut og la det på kjøkkendisken og fant ut at det var finkorna sand. Fikk ikke ut all sanden, så det kom noen få knase lyder når jeg spiste suppa. Det var en av de bløteste og sterkeste typene bønne jeg har vært borti. Finnes sikkert sand i masse brunt for å øke vekt...
Om man vet hvordan hasj blir fremstillt, er det ikke utenkelig at man kan få partier med finkornet sand i, uten at det betyr at noen bevisst har puttet sand i hasjen.
Når plantene vokser ute, er det ikke utenkelig at det en varm tørr sommerdag, med noen kraftige vindkast i ny og ne, kan virvles opp fin sand, som igjen kan havne på plantene. Og siden plantene gjerne er klissete, spessielt når det nermer seg innhøsting, vil denne sanden kunne bli sittende godt fast, og under produksjonen av hasj, vil finkornet sant kunne bli en liten del av sluttproduktet.
Sist endret av Veggen; 20. november 2015 kl. 02:04.
Deler av hasjen er noe tørr.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Om man vet hvordan hasj blir fremstillt, er det ikke utenkelig at man kan få partier med finkornet sand i, uten at det betyr at noen bevisst har puttet sand i hasjen.
Når plantene vokser ute, er det ikke utenkelig at det en varm tørr sommerdag, med noen kraftige vindkast i ny og ne, kan virvles opp fin sand, som igjen kan havne på plantene. Og siden plantene gjerne er klissete, spessielt når det nermer seg innhøsting, vil denne sanden kunne bli sittende godt fast, og under produksjonen av hasj, vil finkornet sant kunne bli en liten del av sluttproduktet.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok at det blåser sand som henger seg fast på plantene før de lager hasj ut av dem, men den gangen jeg fant sand i hasjen syntes jeg det var overraskende mye og tenkte at noen hadde putta i sand for å øke vekta. Det var en veldig bløt hasj som hang seg fast i plastikk og alt mulig, kan jo hende den sugde til seg av all sand i lufta men det er jo mulig at noen øker vekta sånn og
Trådstarter
27 6
Kan det være alkaloider?
Sitat av Doktor Vis innlegg
Kan det være alkaloider?
Vis hele sitatet...
Forvirra, utdyp.
Sist endret av Relevant; 20. november 2015 kl. 06:34.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Har aldri noensinne opplevd at hasjen knuser "som med fin sand". Det høres veldig feil ut spør du meg.
God hasj er ofte myk, i hvert fall når den er passe varm.

Kan godt hende at dårlig hasj (/tørrokk) knaser i større grad, men å sammenligne det med sand høres igjen rart ut.

Trikomer/pollen er ikke som sand, men kan dog kjennes annerledes ut på fingertuppene enn selve buds/hasjen.
Vis hele sitatet...
Som ferske nei, som tørre: jo. Har hurtigtørka flere små batcher med gumbyhasj fra trim o.l som har stått litt for lenge i ovnen pga utålmodighet, som har blitt "sandete". Gammel eller feil oppbevart Tørrsikt fra Marokko kan tenkes at kan oppleves slik.

Edit: fin sand vel og merke

Støtter også oppunder teorien at sand kan blåse på budsa å sette seg fast.
Sist endret av canttouchthis; 20. november 2015 kl. 08:49.
Sitat av Doktor Vis innlegg
Kan det være alkaloider?
Vis hele sitatet...
Det er ikke alkaloider i artene i slekten Cannabis. Men de aktive stoffene er i gruppen fenolterpener, men i engen undergruppe med Cannabinoider. Der de flere (også) er alkoholer, som navnet indikerer:
-cannabidiol
-cannabinol
-Cannabigerol
-Cannabicyclol


Du kan lese mere om terpener på Wikipedia (engelsk tysk), dog er ikke fenolterpener nevnt opp som en undergruppe. Men jeg har det fra en giftplantebok jeg har.
Ellers finnes det utrolig mange spennende stoffer blant terpenene, der alle jeg vet om er mer eller mindre giftig. Mange er også veldig viktige innen aromastoffer og parfymer (mentol ((pepper)mynte), limonen, citranol (skallet på sitrusfrukter), . Faktisk så består eteriske oljer mest av disse flyktige terpenene. Noen andre er blitt livsviktige medisiner (artimisinin mot malaria (kommer fra en plante i slekta Artemisia, men ikke i noen av de i slekta som vokser i Norge) og taxol mot kreft (den kommer fra en barlindart (ikke den norske) og er meget giftig)), og andre er livsfarlig giftig (sabinin gir generell nyre og organsvikt).
Hasj kan helt klart knase uten at det er tilsatt sand når du biter i en liten klump. Kanskje ingen distinkt eller ubehagelig knasing, men den er der.
Sitat av amdb73 Vis innlegg


Du kan lese mere om terpener på Wikipedia (engelsk tysk), dog er ikke fenolterpener nevnt opp som en undergruppe. Men jeg har det fra en giftplantebok jeg har.
Vis hele sitatet...
At cannabinoider kan kalles fenolterpener kan man bekrefte ved å studere strukturen av molekylet og legge merke til benzenringen med hydroksylgruppen, noe som er selve definisjonen på nevnte fenolforbindelse:

http://www.ukcia.org/research/AntineoplasticActivityOfCannabinoids/textfigure1.jpg