Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2071
Trenger passordet for å avinstallere trend micro på skolepc'n for å kunne installere ting som jeg vill å ha "100%" kontroll på pc'n

De andre metodene funker ikke så da er det ikke mere å gjøre en å gå etter koden...
Så trenger hjelp med koden

dette er koden: 52331385058B8A4BE6D 2A145D8F1B21B164A4008882B94E171393A5E204 C4213ED9BE69CC8F5804A38345692F3B

Dette er hvor den kom fra:
[INI_CLIENT_SECTION]
Client_Use_HTTP=1
Client_Allow_Uninstall=0
Client_Allow_Unload=0
[COLOR="Red"]Uninstall_Pwd=!CRYPT!52331385058B8A4BE6D 2A145D8F1B21B164A4008882B94E171393A5E204 C4213ED9BE69CC8F5804A38345692F3B[/COLOR]
Unload_Pwd=!CRYPT!52331385058B8A4BE6D2A1 45D8F1B21B164A4008882B94E171393A5E204C42 13ED9BE69CC8F5804A38345692F3B
UnloadProtect=1
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Endre til dette:

[INI_CLIENT_SECTION]
Client_Use_HTTP=1
Client_Allow_Uninstall=1
Client_Allow_Unload=1
Uninstall_Pwd=70
Unload_Pwd=70
UnloadProtect=0

Passordet her blir da "1" (uten " )

Edit: Etter du har endret den må du restarte servicen kalt "Trend Micro Security Server Master Service" Evt kan du sikkert restarte hele pc'n.
Sist endret av Fleff; 9. november 2011 kl. 16:42.
Hvilken krypterings system er det?
Rask google sa meg at versjons nr er viktig.... så når du får ut MD5 past den her så folk kan crack den.

http://aluigi.altervista.org/pwdrec/...can_pwdmd5.txt
http://aluigi.altervista.org/pwdrec/trendmicropwd.zip
TrendMicro passwords decrypter 0.1.1
by Luigi Auriemma
e-mail:
web: aluigi.org

Usage: CDOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\Rar$EX91.816\trendmicropwd.e xe [file.ini/
password]

automatically decrypt any password in the input file or the encrypted string
passed as first parameter.
supports both !CRYPT! strings and those decriptable through the PWDDecrypt
function of PWD.DLL.
note that the !CRYPT! passwords are the encryptd MD5 hashes of the keywords.
Vis hele sitatet...
Fleff sin metode funket sist jeg prøvde det. Vær obs på at Officescan vil installeres igjen neste gang du logger på domenet med mindre du har en inkompetent IT-avdeling som velger å ikke deployere OFSC via GPO.
Kan jeg spørre om du per default har tilgang til regedit eller om du har anskaffet det via sikkerhetshull?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Endre til dette:

[INI_CLIENT_SECTION]
Client_Use_HTTP=1
Client_Allow_Uninstall=1
Client_Allow_Unload=1
Uninstall_Pwd=70
Unload_Pwd=70
UnloadProtect=0

Passordet her blir da "1" (uten " )

Edit: Etter du har endret den må du restarte servicen kalt "Trend Micro Security Server Master Service" Evt kan du sikkert restarte hele pc'n.
Vis hele sitatet...
jeg kan ikke lagre tekst filen etterpå, får en popup som sier "ingen Tilgang.", har prøvd alt dette...

Sitat av ontheroad Vis innlegg
Hvilken krypterings system er det?
Rask google sa meg at versjons nr er viktig.... så når du får ut MD5 past den her så folk kan crack den.

http://aluigi.altervista.org/pwdrec/...can_pwdmd5.txt
Vis hele sitatet...
Versjonens nr? Ane ikke kordan krypteringsystem det er.. har ikke vært borti dette før :/

Sitat av Rejolo Vis innlegg
Fleff sin metode funket sist jeg prøvde det. Vær obs på at Officescan vil installeres igjen neste gang du logger på domenet med mindre du har en inkompetent IT-avdeling som velger å ikke deployere OFSC via GPO.
Kan jeg spørre om du per default har tilgang til regedit eller om du har anskaffet det via sikkerhetshull?
Vis hele sitatet...
har vell tilgang til det men, finner ikke windows fila dær :/ (sånn som det sto i instruksjon)
Hvis det vill installeres igjen, det må vell være en metode for å blokkere dette? men om det ikke funke kan æ jo bare skru det av ellerno me samme passorde
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Enten er filen skrivebeskyttet(høyreklikk -> Egenskaper) eller så er det fordi den brukes av systemet i dette øyeblikk, da kan du fks lage en liten bat fil som dette:


:a
taskkill /F /IM TmListen.exe
taskkill /F /IM PccNTMon.exe
taskkill /F /IM OfcPfwSvc.exe
taskkill /F /IM NTRtScan.exe
goto a

Kjør denne mens du endrer filen, etterpå kan du lukke den.

Edit: Om du ikke gidder alt dette styret, så kan du gjør det fort å gæli ved å bare slette hele mappa som programmet ligger i med programmet "unlocker)
Sist endret av Fleff; 9. november 2011 kl. 16:53.
Vis du har tilgang til å boote linux så kan du jo bare avinstalere det igjennom der? Det gjør vi med både brannmuren vis vi vil spille på skolepcen sammen med andre :-)

Det blir ikke innstallert igjen hos oss. Dette fungerer kanskje ikke med antivirusen, men kanskje verdt et forsøk?
Sitat av Curver Vis innlegg
Vis du har tilgang til å boote linux så kan du jo bare avinstalere det igjennom der? Det gjør vi med både brannmuren vis vi vil spille på skolepcen sammen med andre :-)

Det blir ikke innstallert igjen hos oss. Dette fungerer kanskje ikke med antivirusen, men kanskje verdt et forsøk?
Vis hele sitatet...
har ikke mulighten til å installere lunux :/

Sitat av Fleff Vis innlegg
Enten er filen skrivebeskyttet(høyreklikk -> Egenskaper) eller så er det fordi den brukes av systemet i dette øyeblikk, da kan du fks lage en liten bat fil som dette:


:a
taskkill /F /IM TmListen.exe
taskkill /F /IM PccNTMon.exe
taskkill /F /IM OfcPfwSvc.exe
taskkill /F /IM NTRtScan.exe
goto a

Kjør denne mens du endrer filen, etterpå kan du lukke den.

Edit: Om du ikke gidder alt dette styret, så kan du gjør det fort å gæli ved å bare slette hele mappa som programmet ligger i med programmet "unlocker)
Vis hele sitatet...
skal prøve batch'n nå, har du link til programmet unblocker hvis batch'n ikke funker, søkte på google men det kom bare opp andre ting-.-

Skal jeg bare skrive "Uninstall_Pwd=70"?
eller
"Uninstall_Pwd=#
Uninstall_Pwd=70"

kjørte batch fila men fikk ikke til...
http://bayimg.com/jAKaCaaDo slik ser det ut på egenskaper, skrivebeskyttet av right?
http://bayimg.com/JaKAiaADO dette er hva som kommer opp

trend micro er mitt verste mareritt...

kan ta teamviewer på pc å connecte hvis du vill?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Cyberpass Vis innlegg
har ikke mulighten til å installere lunux :/
Vis hele sitatet...
Han sa aldri du skulle installere Linux, bare boote det. Last ned Live-CD for [Insert Distro](Ubuntu, Fedora, Mint, Whatever) og stapp det i CD-ROM. Så når du restarter PCen tar du opp "Boot Device Menu" eller hva den nå heter. Ligger i hvertfall på F8 her.

Btw; Hva er unload_Crypt? Hvis det er passordet for å slå det av kan kanskje det være mer praktisk. Slå det av og på som du vil, dermed slipper du stress med at IT-trollene lurer på hvorfor du ikke har AV installert.
Sist endret av hayer; 18. november 2011 kl. 00:42.
▼ ... noen uker senere ... ▼
1.

Kode

reg ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TrendMicro\PC-cillinNTCorp\CurrentVersion\Misc" /f /v "Allow Uninstall" /t REG_DWORD /d 00000001
Return Code:

0 - Successful
1 - Failed

2. Avinstaller
Sist endret av d0nk3y; 2. desember 2011 kl. 20:48.