Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2374
Hei.

har lest mye forskjellig om hvordan man skal installere win 7 på SSD disk,
og leste at man måtte laste ned noen drivere osv.

Har planer om å kjøpe denne SSD disken til mitt fremtidige system som jeg skal bygge: OCZ RevoDrive x2 240GB

Hva må jeg gjøre for å få denne som oppstarts disk?

takk for svar=)
Ingen drivere som trengs der, men du må vel sette bios til å boote fra det kortet.
Om du kun har ssd diskene, og ikke andre disker trenger du ikke gjøre en dritt?
Hvordan skulle du liksom laste ned drivere til dem, uten OS?

Du installerer windows på akkurat samme måten som du gjør med en vanlig harddisk.
Boot fra win7 cden og velg SSD som disken du vil installere på. Akkurat på samme måte som du gjør med vanlig HDD, bare du velger den disken over \ under på lista.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Boot fra win7 cden og velg SSD som disken du vil installere på. Akkurat på samme måte som du gjør med vanlig HDD, bare du velger den disken over \ under på lista.
Vis hele sitatet...
Det er mulig man må i bios og velge "boot add-in cards" all den tid dette ikke er en SATA SSD, men en PCIe SSD.
merk at ikke alle hovedkort støtter boot over PCI-E, her er en liste;
kompatible hovedkort
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det er mulig man må i bios og velge "boot add-in cards" all den tid dette ikke er en SATA SSD, men en PCIe SSD.
Vis hele sitatet...
Siden den er rett på bus'en og trolig dermed har sin egen kontroller må man vel kanskje ha en kontrollerdriver for å kunne se disken ?

Det ville ihvertfall vært logisk ettersom den nepppe bruker en vanlig ICH-kontroller eller lignende.
Trådstarter
35 1
Er et ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366, leste på den linken til "kapsen", der stod det følgende om dette hovedkortet under notes på den linken: Under APM, Set Power On By PCI-E to Enabled?
Hvordan gjør jeg det?
det gjøres i BIOS, tydligvis under "Power".
her er en screenshoot fra BIOS som jeg tipper er relativt lik din versjon.
Screenshot
Trådstarter
35 1
Sitat av kapsen Vis innlegg
det gjøres i BIOS, tydligvis under "Power".
her er en screenshoot fra BIOS som jeg tipper er relativt lik din versjon.
Screenshot
Vis hele sitatet...
takker for forklaringen=)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ser ikke helt poenget med den valuen da, den tilsier bare at en PCI-e device kan starte maskinen, mao f.eks en magic packet via WOL på et kort som sitter på PCI-e busen.
Bare installer du, har nøyaktig samme hovedkortet og bruker SSD.
Trådstarter
35 1
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg ser ikke helt poenget med den valuen da, den tilsier bare at en PCI-e device kan starte maskinen, mao f.eks en magic packet via WOL på et kort som sitter på PCI-e busen.
Vis hele sitatet...
Hva mener du en magic packet via WOL??
Er ikke helt inne i det, hvilket annen kort som passer inn på PCI-e bussen??
Men skal ha en western Digital svart 500gb..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av El_gordo Vis innlegg
Hva mener du en magic packet via WOL??
Er ikke helt inne i det, hvilket annen kort som passer inn på PCI-e bussen??
Men skal ha en western Digital svart 500gb..
Vis hele sitatet...
Alle kort lever på PCI-e busen idag, Nettverkskort \ kontrollerkort \ kommunikasjonskort \ skjermkort.
Trådstarter
35 1
Ok, da forstår jeg litt mer
Da tror jeg skal hå for en OCZ vertex 3 240 gb, slik at jeg ikke bruker den koplingen..
Selv om den er litt tregere og litt dyrere..
Sitat av El_gordo Vis innlegg
Hva mener du en magic packet via WOL??
Er ikke helt inne i det, hvilket annen kort som passer inn på PCI-e bussen??
Men skal ha en western Digital svart 500gb..
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp western digital black.... Har hadd den og den bråker MYE.... høres ut som om noen sitter og gurgler 24/7. Trodde først det var noe galt og leverte den inn og fikk en ny en. Men var ikke noe forskjell. Men vær så god å kjøp den, kan ikke si noe på ytelsen
Sitat av Exty Vis innlegg
Ikke kjøp western digital black.... Har hadd den og den bråker MYE.... høres ut som om noen sitter og gurgler 24/7. Trodde først det var noe galt og leverte den inn og fikk en ny en. Men var ikke noe forskjell. Men vær så god å kjøp den, kan ikke si noe på ytelsen
Vis hele sitatet...
Har da ikke hatt noe problem med den.. Sikker på at du ikke har vært uheldig?
Trådstarter
35 1
Hvilken hardisk bråker lite/mindre??
En HARDdisk som ikke bråker? Jeg vil da ikke si at WD Black edition bråker. Jeg har aldri hørt noe fra den.. Exty har sikkert bare vært uheldig. Men du skal jo ha en SSD som primær disk, den bråker ihvertfall ikke.

Men når jeg sammenligner BLue og Black versjonene så er Blue mest stille. Altså stillere enn Black. Men dog er jo dette på minimale verdier, da jeg helelr hører vifta på skjermkortet ovenfor HDD.
Trådstarter
35 1
Men hva er forskjell på blue og black?