Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1796
Er det noen som har begynt på antidepressiva etter de har sluttet å ruse seg? Jeg har brukt benzo og opiater om hverandre i ca 2 år nå og har kuttet helt ut heroinen for ca et par uker siden..

Sliter noe helt forferdelig med depresjon og angst enda, så legen min ville jeg skulle prøve å begynne på antideressiva av typen Zoloft. Kan det være en grei måte å få tilbake serotoninen/ dopaminen i hjernen igjen?
Er litt redd for antidepressiva, aner ikke hvorfor. Har noen noe tips?
Har prøvd flere anti dep, remeron, venlafaxin, sarotex, cipralex men ingen har funka, derimot har jeg ofte rusa meg mere når jeg har bruk det. Jeg blir ganske impulsiv av anti dep, men folk er forskjellig.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stor suksess her med venlafaxin. men det er helt individuelt, du må bare se hva som funker for deg, kanskje nailer du det fra start med Zoloft. Lykke til!
Venlafaxin/Effexor var veldig effektivt for angst og depresjon for min del. Anbefaler å prøve, det kan hjelpe mye. Det kan hende du må prøve flere medisiner for å finne rett. Man føler seg forskjellig fra medisin til medisin.
Anonym bruker
"Hatsk Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har både negativ og positiv erfaring med antidepressiva i hver sine perioder. Den beste antidepressivaen for meg var å slutte å ruse meg. Det tok tid men etter et års tid var den nye meg som våkna fra koma. Big ups for russlutt hos deg også! Gi antidepressiva en sjans hvis legen din syns det er verdt å forsøke. Bivirkninger kan gjøre oppstartprosessen demotiverende men hold ut noen måneder så går det seg til! Hvis du fortsetter å føle deg zombie bytt preparat. Min verste erfaring med antidep var at jeg ble totalt grønnsak i hodet som vedvarte en stund etter jeg slutta også, men min beste erfaring flere år senere var at det løfta meg ut av depresjon
Dette er det ikke noe enkelt svar på, jeg heller mot at dette er noe som burde skje under svært tett oppfølging, eksempelvis i behandling.
Husk at dette er medisiner som det tar lang tid før du oppnår den påtenkte virkningen. I mellomtiden kan "hva som helst" skje.. Suicidalitet er en bivirkning, gjerne i oppstart.
Du har vært rusfri i 2 uker hvordan skal du kunne relatere hva som skjer med kropp og hode til noe som helst annet enn AD hvis du begynner på en sånn prosess nå?