Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1934
Har en bekjent som vil prøve å dyrke et par CBD planter, men er ufør og vil ikke legge mye penger i det første gang. Prøver å overbevise han om å spare et par høvdinger til ei skikkelig lampe, men nei. Frø får han av meg (auto).

Han har funnet ei LED på Jula til 500kr som faktisk virker innafor på specs.

Noen som vet om disse funker? Er fargesammensetning på lys noe som kan være helt feil selv om resten ser ok ut?

200w, 4000K, 25 600 lumen
Sist endret av veidemann; 7. januar 2022 kl. 19:10.
Det spekteret er velegnet for veg men vil tro det blir for blått for Blomstring. Det går sikkert men vanlig fargetemperatur for Blomstring på led ligger på 3000, 3500(fullspektrum)

På eldre lamper er temperaturen 2700 osv


Alibaba.com--> kingbrite

De har 200w led til 700kr ish. De skriver lavere verdi på pakken og..
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har blitt dyrket mye god vare med samme lys i veg og blomst. Det meste av lys duger helt greit.
Jeg har LED på 3000k, men du må også sjekke µmol/s eller µmol/j. Står det noe om det?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, man ikke sjekke slikt. Det vil garantert funke greit nok med en hvilken som helst Led-lampe på et par hundre watt. Har dyrket med cfl, hps og masse diverse led-pærer og paneler. Alt funker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, man ikke sjekke slikt. Det vil garantert funke greit nok med en hvilken som helst Led-lampe på et par hundre watt. Har dyrket med cfl, hps og masse diverse led-pærer og paneler. Alt funker.
Vis hele sitatet...
Nei, man MÅ ikke. Alt lys duger i utgangspunktet kommer jo an på hva man vil ha av resultater.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man må i praksis ha noe som er bedre enn glødelamper eller halogen. Det vil fungere med de også, men varmen ville blitt en enorm utfordring.
Man kan selvfølgelig få mer ut av et optimalt oppsett, men for en glad amatør er det nok annet å sette seg inn i.
Har selv brukt meiju 240w/3500k og de funker knall de. Gror helst utendørs nå.

Aner ikke hvordan lyset på denne Jula-led'en er, men kan kanskje gi et brukbart resultat på to små autoer? Dette er flombelysning til garasje/utendørs så her finnes null info om mol

https://www.jula.no/catalog/el-artik...er-led-013741/
Sist endret av veidemann; 7. januar 2022 kl. 20:44.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker helt sikkert greit nok for et første forsøk. Om det gir mersmak kan han heller oppgradere litt. husk at det kan ta en evighet å få ting fra det store utland for tiden...
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker knallbra, har selv sett resultat av to planter under 6500k LED som ble knallbra. Men det må være skikkelig LED da, så du skriver billig, da tviler jeg litt, du må gange prisen med 10. Ei bra LED 200w koster fort 5-6 lapper. Pass på å få med linser.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Funker knallbra, har selv sett resultat av to planter under 6500k LED som ble knallbra. Men det må være skikkelig LED da, så du skriver billig, da tviler jeg litt, du må gange prisen med 10. Ei bra LED 200w koster fort 5-6 lapper. Pass på å få med linser.
Vis hele sitatet...
Kan kjøpe led fra utlandet, da får du plutselig 720w for ca 5k med frakt og fortolling. Jeg handla kina-led og har gitt bedre resultat en hps pærer hos meg iallfall.
https://www.mars-hydro.com/led-grow-...led-grow-light

Mars hydro har billige og gode lamper, har jeg hørt.