Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 20709
Nja, tror ikke i ett kommunestøttet selskap har slike timeplaner du sikter til. Jeg tror det er mye loffing.

Jeg jobber ikke der så jeg skal ikke snakke for høyt. Men i slike selskap går folk rundt, i små bedrifter løper folk rundt.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt på lenge. Vi er i Norge. Ingen, absolutt ingen har lov å kødde med pausene dine. Gjør du det av egen vilje får du ta deg den biten av bollen og svelge den.

Men ikke kom med falske påstander.
Vis hele sitatet...
Du glemte å ta med "t. Hardbarka narkoman som vet hvordan lokførere jobber bedre enn lokførerne selv".
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt på lenge. Vi er i Norge. Ingen, absolutt ingen har lov å kødde med pausene dine. Gjør du det av egen vilje får du ta deg den biten av bollen og svelge den.

Men ikke kom med falske påstander.
Vis hele sitatet...

Det er på grensen til komisk hvor overdrevet reaksjonen din er.

Jeg synes det er noe barnslig dritt og synes synd på de som må renske bort svineriet. All medfølelse til lokførerne her.
Sist endret av Dodecha; 22. februar 2022 kl. 14:19.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Han skrev strømskinner. T-banen kjører på vanlige jernbaneskinner, men den får strøm fra strømskinner. Togene til NSB har en strømledning hengende over seg og en pantograf som fungerer som strømavtaker. T-banen har derimot ei strømskinne. Dette er de gule plastsakene som står en halvmeter opp av bakken ved siden av skinnene. Under den gule plasten ligger det en metallskinne. Den er strømførende. Stikker du hånda oppunder der får du støt. Det er farlig. T-banen har også strømsko. Dette er en liten fjærbelasta skinnebit som kommer opp under strømskinnene og kobler toget til strømnettet. Så vidt jeg vet er alle strømskoene strømførende så lenge minst én av de har kontakt med ei strømskinne, og det er alltid tilfelle. Det er eksponert metall opp langs siden, så hele greia er farlig å komme borti.

Mange taggere har gått på en smell ved at de har hatt konsentrasjonen på arbeidet, og f.eks skallet oppi strømledningene når de jobber på taket av et tog. Eller kommet borti en strømsko med beina når de går rundt nede på bakken.
Vis hele sitatet...

Hvor mange her til lands har gjort det?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Nja, tror ikke i ett kommunestøttet selskap har slike timeplaner du sikter til. Jeg tror det er mye loffing.

Jeg jobber ikke der så jeg skal ikke snakke for høyt. Men i slike selskap går folk rundt, i små bedrifter løper folk rundt.
Vis hele sitatet...
Blir vanskelig å gå rundt når du jobber på tid. Er du 1 minutt for sent har toget gått. Pausen din kan også måtte forskyves om toget må henstilles grunnet tagging. Det forsinker også neste avgang om toger må tas ut av trafikk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har noe erfaring med det? Hva burde jeg være mest obs på vist du skjønner
Vis hele sitatet...
Skal du tagge på t-bane, så pass på kamera og kom deg fort vekk fra åstedet etter at du har tagga.

Blir du sett, så tar det vekterne litt tid å komme seg dit du er.