Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  408 258072
Lovlig ja, men har hørt at legemiddelverket stopper det likevel. Dog uten anmeldelse
Noen som har prøvd og mikro dosere amanita?
Kom over denne boken og tenkte sjekke ut nermere.

https://www.ark.no/boker/Baba-Masha-...-9781644115053

Vis det funker så er det jo basicly evig gratis tilgang.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Noen som har prøvd og mikro dosere amanita?
Kom over denne boken og tenkte sjekke ut nermere.

https://www.ark.no/boker/Baba-Masha-...-9781644115053

Vis det funker så er det jo basicly evig gratis tilgang.
Vis hele sitatet...
Ikke prøvd enda, men sett folk på reddit snakke om den boka. Spør du om mikrodosering der, så får du nok en god del bra svar.
Klart, føler at mange ser på alt dette som veldig religiøst, og dermed er dem helt virkelighetsfjerne på hva effekten faktisk er. Så greit å ta alt med ei klype salt.

Ellers plukka jeg en del i går. Fort en 20 sopper i god størrelse, som ser ut til å tilsvare en 150 gram tørka.
Så er vel oppe i snart 300 gram totalt her, pluss at jeg har forsøkt å lage te av en 60 gram hittil. Nå som det regner litt/er spådd regn, så kommer det nok mye mer. Så må jeg bare finne noen steder som har flein også..
Sitat av MangeRareTanker Vis innlegg
Ikke prøvd enda, men sett folk på reddit snakke om den boka. Spør du om mikrodosering der, så får du nok en god del bra svar.
Klart, føler at mange ser på alt dette som veldig religiøst, og dermed er dem helt virkelighetsfjerne på hva effekten faktisk er. Så greit å ta alt med ei klype salt.

Ellers plukka jeg en del i går. Fort en 20 sopper i god størrelse, som ser ut til å tilsvare en 150 gram tørka.
Så er vel oppe i snart 300 gram totalt her, pluss at jeg har forsøkt å lage te av en 60 gram hittil. Nå som det regner litt/er spådd regn, så kommer det nok mye mer. Så må jeg bare finne noen steder som har flein også..
Vis hele sitatet...
Dette regnet er meget velkommen. Jeg har hvert ute daglig nå i en uke og sjekket etter fluesopp men ikke funnet snurten av noe. Men flein fant jeg ca 300 av totalt mens jeg gikk rundt. Disse vokste i kanten av lysløypa i mit nærområde, der gresset møtter løypa vis det har noe og si. Er ikke bare på åpne sletter man finner flein nei..
Sist endret av Sæd; 12. september 2022 kl. 21:45.
Har ikke funnet flein ennå, men idag fant jeg cirka 20 flotte røde fluesopper, samt 3 brune.

Sitat av MangeRareTanker Vis innlegg
Ikke prøvd enda, men sett folk på reddit snakke om den boka. Spør du om mikrodosering der, så får du nok en god del bra svar.
Klart, føler at mange ser på alt dette som veldig religiøst, og dermed er dem helt virkelighetsfjerne på hva effekten faktisk er. Så greit å ta alt med ei klype salt.

Ellers plukka jeg en del i går. Fort en 20 sopper i god størrelse, som ser ut til å tilsvare en 150 gram tørka.
Så er vel oppe i snart 300 gram totalt her, pluss at jeg har forsøkt å lage te av en 60 gram hittil. Nå som det regner litt/er spådd regn, så kommer det nok mye mer. Så må jeg bare finne noen steder som har flein også..
Vis hele sitatet...
Hvordan ble teen??
Sist endret av soppus; 14. september 2022 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Dette regnet er meget velkommen. Jeg har hvert ute daglig nå i en uke og sjekket etter fluesopp men ikke funnet snurten av noe. Men flein fant jeg ca 300 av totalt mens jeg gikk rundt. Disse vokste i kanten av lysløypa i mit nærområde, der gresset møtter løypa vis det har noe og si. Er ikke bare på åpne sletter man finner flein nei..
Vis hele sitatet...
Såppas. Jeg er ikke rutinert nok til å vite hva som er flein på første øyekast og ikke sett noe på de få gresslettene jeg har vært på. Er litt begrenset hvor mange beiteområder jeg har vært på, siden alle beiteområdene jeg vet om i området, er helt inntil husveggen til folk..
Men skal ta meg en tur opp mot Gåsbu kanskje i helga. Der har det ihvertfall vært om folk i avisa som har vært og blitt stoppa av politiet på en senere anledning.

Satse på jeg finner noe, for både mikrodosing og makro/heroic dosering av flein er noe jeg har tenkt til. Kan få kjøpt av noen for 200 kroner pr gram, men finner jeg selv er jo det gull.

Sitat av soppus Vis innlegg
Har ikke funnet flein ennå, men idag fant jeg cirka 20 flotte røde fluesopper, samt 3 brune.



Hvordan ble teen??
Vis hele sitatet...
Er lettvint med rød fluesopp, for i riktig farge og lysforhold er den jo nesten selvlysende. Noen av dem kan man se langt inne i skogen, som om noen har kasta noe plastikk eller lignende.

Jeg har ikke hatt så mye effekt som jeg hadde håpa av av teen egentlig. Effekten kan minne om å være full av det jeg har fått til.
Jeg har vel ikke gått helt "all out" enda. Nå har jeg også en del fryst ned som isbiter.
Den største effekten jeg hadde, så tok jeg fluesoppen og brukte cannabis vape som forsterkning. Det var en veldig forsterkende effekt ihvertfall.
Under den trippen, så fikk jeg tanke loop. Jeg datt ut av det jeg tenkte på, prøvde å tenke tilbake på hva jeg tenkte på, så falt jeg ut igjen og prøvde da å tenke på hva jeg tenkte på, sånn at jeg kunne finne ut hva jeg egentlig tenkte på.
Evig runddans i rundt 20 minutter.
Hadde også en tendens til repetitive motion.
De andre, mindre dosene har bare vært avslappende.

Ellers var første runda med te laget litt for svakt. Rundt 200-300ml (har nøyaktig skrevet ned) laget på rundt 17-20 gram.
Andre runda var 300ml-400 på rundt 60 gram. Den tror jeg derimot kokte og det skal helst være under kokepunktet.
Det kan hende jeg ødela noe av virkestoffet. Ellers smaker det vel egentlig bedre å spise det, men å spise 15 gram er mye. I tillegg til at det da er konvertert mindre musicimol og at man fort ikke får "jevnt" virkestoff, siden det varierer enormt fra sopp til sopp.
Alt sammen er tørka på mellom 72-80 grader, for å konvertere mest mulig, i den eneste frukttørkeren jeg fant på nett som gikk over 70 grader.

Tanken er å ta en heroic dose av fluesopp også. Da blir det nok skrevet en trip report etterpå. Hittil har jeg aldri gått langt nok.
Det er ingen jeg vet om som har noen erfaring med dette, så her har jeg tatt det forskjellig. Har vel rundt 300 gram nå, og vil plukke mer utover høsten, så skal få prøvd meg frem på det meste her.
Utover høsten så blir det vel å prøve flein og en ordentlig trip på LSD for første gang også, så blir en del forsøk fremover.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
For å droppe min mening så er panterfluesopp det jeg har prøvd fra soppverden med minst positiv effekt og mest lol for å få til å virke uten å belønnes for det.

Jeg har også prøvd rød fluesopp men de største doseringer har vært panter

GABA som viktigste reseptorpåvirkning i seg selv høres kjedelig ut,

alt peset med ibotensyre som trivielt/svakt giftig og å perfekt konvertere den til muscimol, gørr

all onani rundt dens mytologiske bakgrunn har ført til at jeg har totalt forlatt denne som interessant eller funksjonell

Selv i dag på freak er det ikke en perfekt eller sterkt annerkjent guide til hvordan man skal oppnå optimal konvertering,

Så andre har nok funnet den også lite brukbar og forlatt den tidlig
Sist endret av meaculpaUIO; 15. september 2022 kl. 01:42.
..og den er så fin å se på hvis vi lar den bli stående i skogen
Sist endret av vindaloo; 15. september 2022 kl. 06:12.
Prøvd 2 ganger nå. Første gangen med rød fluesopp og 40 grader melk og pulver oppi. Ingen vekt men tok en desiliter med pulver. Kan ikke si at jeg merket noe. Andre gangen med brun fluesopp og samme mengde. Denne gangen varmet jeg det mer opp, kanskje 70 grader og lot det trekke i 10 minutter. Ble litt småkvalm. Men ellers kun en slags trøtthet. Ingen spesielle drømmer eller noe visuals
Sitat av soppus Vis innlegg
Prøvd 2 ganger nå. Første gangen med rød fluesopp og 40 grader melk og pulver oppi. Ingen vekt men tok en desiliter med pulver. Kan ikke si at jeg merket noe. Andre gangen med brun fluesopp og samme mengde. Denne gangen varmet jeg det mer opp, kanskje 70 grader og lot det trekke i 10 minutter. Ble litt småkvalm. Men ellers kun en slags trøtthet. Ingen spesielle drømmer eller noe visuals
Vis hele sitatet...
Jeg har vanligvis veldig mange forskjellige drømmer på en kveld og da gjerne også veldig bisarre drømmer. De gangene jeg har prøvd fluesopp har det ikke vært noen drømmer i det hele tatt.

Hvis man gjør det til pulver har jeg hørt det fortere mister virkningen ved lagring. I tillegg skal meste av virkestoffet sitte i "skinnet" og da ikke "kjøttet" av soppen. Så hvis man gjør det til pulver så er det også vitkig at det blir riktig fordelt.

Av 3 forsøk så har jeg kun hatt effekt etter det som tilsvarer 8-12g tørket, med at jeg har brukt cannabis vape som forsterker.

Kan hende jeg prøver enten i helga eller torsdag med større dose. For å hjelpe med søvn så tror jeg det har mer for seg enn kanskje de helt store psykadeliske effektene.
Jeg så for litt siden et intervjue Hamilton Morris gjorde på Rogan og da snakket han om at han kjente få "vanlige" folk som hadde fått skikkelig effekt av soppen. Han hadde derimot prøvd en alt for stor dose av Gaboxadol. Det påvirker de samme områdene i hjernen som fluesopp, men vil da være mer konsentrert.

Morris tok ca 40g av Gaboxadol og endte med å oppleve sine egne tanker fra innsiden. At han var en passasjer som så tankene sine og kunne analysere dem som en tredje part.
Han opplevde at døden og søvn var det samme og at det var den ultimate bevistheten. Han kjenner visst folk som har tatt større doser enn det og dem har sett livet sitt formet som kuber hvor hver side representerer en del av livet demmes

Så at det er mulig å få til en effekt med det virker trolig. Problemet er at det er varierende mengde i hver sopp og vanskelig å få store nok doser, kanskje?
Men vi får se. Jeg må prøve meg på doser som er 25g++ før jeg skal si noe på det. Hittil er største dose i løpet av en kveld rundt 20g. Det var over for mange timer tror jeg, til at effekten ble merkbar. I tillegg hadde jeg akkurat spist.
Hvis man gjør det til pulver har jeg hørt det fortere mister virkningen ved lagring. I tillegg skal meste av virkestoffet sitte i "skinnet" og da ikke "kjøttet" av soppen. Så hvis man gjør det til pulver så er det også vitkig at det blir riktig fordelt.
Vis hele sitatet...
Akkurat denne delen kan jeg debunke.
Har nylig testet pulverisert sopp som jeg fant for 2-3 år siden - og jeg merket ingen forskjell.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så jeg fant det jeg tror er fluesopp. 8 gram totalt (jeg tror ikke jeg plukka helt ved stilken).

Kan noen bekrefte at det er fluesopp? Jeg har frukttørker fra jula. Sette den på 70 grader for å tørke eller?







Det du har er Rød Fluesopp/Amanita Muscaria. Helt sikkert.

Ser ut til å ha påbegynt forråtnelse den der da.
Sist endret av Pablo Escobar; 21. oktober 2022 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Pablo Escobar Vis innlegg
Det du har er Rød Fluesopp/Amanita Muscaria. Helt sikkert.

Ser ut til å ha påbegynt forråtnelse den der da.
Vis hele sitatet...
Er det problematisk om jeg skreller av hvor det er råttent?
Spis alt. Makkene også
Tja. Marken jeg har sett sprute ut av sopp med brunt på til tørk er jo bare ekstra proteiner.

Min sopp lå dog til tørk på avispapir i friluft. Dagen etter var en sopp gått fra bare bittelitt til helt brun. Full av små hvite mark.

Ville jeg satset på det går fint bare ikke brunfargen ikke sprer seg eller du ser mark.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det noen som har funn på fluesopp hittil i år?��

Ville høre om det var verdt å prøve seg en tur ute i skogen nå. Om det ikke ennå er litt for tidlig? Bor ganske langt oppe i Nord
Sist endret av Snallari; 2. juli 2023 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Det er ikke like prekært med potens og bestand på fluesopp som fleinsopp. Jeg er sikker på at du finner eksemplarer ute nå som fint kan plukkes/tørkes/konsumeres. Jeg har hatt hell i august selv, så jeg skulle anta at den samme soppen også var der i juli.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fra midten av juli har har sett de nesten hvert år
▼ ... noen uker senere ... ▼
Okey takk for svar dere.
Må bare spørre om en ting til, det har vært veldig tørt i flere uker nå i området jeg bor på, men det har begynt å regne for noen dager siden, så jeg lurte på hvor lang tid etter det har regnet at vekstprosessen for fluesopp starter for dere freaks som har den kunnskapen������ og eventuelt tidspunkt for å dra ut å plukke etter regnfall
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..og den er så fin å se på hvis vi lar den bli stående i skogen
Vis hele sitatet...
Viktig å ikke plukke alt,la de slippe sporer
Jeg har hatt diverse kunnskap med all slags mulig rusmidler, har sjøl slitet med rus i flere år men har nå siden 1 år siden blitt rusfri, men jeg tenker alle vet at psykedeliske rusmidler regnes ikke som gatemidler, dere skjønner hva jeg mener. Har vært borti andre psyka-deliske stoffer tidligere men fluesopp har slått interesse for meg utifra det jeg har lest av det, og er veldig intressert i å teste det ut.
Har vært igjennom mye traumer og jeg sliter mye med angst som gjør at jeg vil prøve å bruke de midlene jeg har tilgjengelig for å hjelpe å støtte meg, med tanke på systemet som er satt på plass, som i min opplevelse svikter heller men hjelper. May u all have a blessed day������
morkakespisende
Sitat av Snallari Vis innlegg
Har vært borti andre psyka-deliske stoffer tidligere men fluesopp har slått interesse for meg utifra det jeg har lest av det, og er veldig intressert i å teste det ut.
Vis hele sitatet...
Jeg fraråder deg på det sterkeste å selvmedisinere for angst med rød fluesopp. Man kan diskutere bredt og vidt om psykedelika kan brukes til dette formålet, men rød fluesopp er ikke psykedelisk i seg selv. Det nærmeste du kommer "sinnsmanifesterende" med denne soppen er ugjestfrie hallusinasjoner som på ingen måte minner om det du opplever på andre rusmidler, om du skulle merke noe i det hele tatt. I mitt tilfelle opplevde jeg økt lyd- og lyssensitivitet i kanskje en uke, samt at jeg følte meg mer paranoid i den generelle perioden jeg utforsket a. muscaria. Jeg begynte derimot å snakke mye med Gud i hodet mitt, så om du har lyst til å oppleve shamantilværelsen på godt og vondt er jo dette en fantastisk inngangsport. Djevelsopp ass, jeg er over gjennomsnittet seig og det er sannsynligvis den eneste grunnen til at det gikk så (relativt) bra som det gjorde. Kan ikke se for meg hvordan det hadde føltes om jeg gikk inn i det med angst. Håper du tar vare.
Takk for advarselen men det her har jeg gjennomgått om jeg vil gi igjennom eller ikke. Spørsmålet mitt var originalt om når etter regnfall jeg kan plukke, jeg er mentalt sterk så om det skal være en dårlig trip så får det være en dårlig trip. Jeg har bestemt meg og ønsker bare svar på det jeg har spurt om. Takk for svar uansett
morkakespisende
Det er ingen trip, det er bare stort sett uheldige, ubrukelige eller uønskede effekter på toppen av å bli mildt beroliget til og med på potent og godt tilberedt kjøtt. Du kommer sannsynligvis ikke til å få ut av det de effektene du later til å søke. Dette er ikke ayahuasca, for eksempel.
Sist endret av supranaut; 20. juli 2023 kl. 00:50.
Sitat av Snallari Vis innlegg
Takk for advarselen men det her har jeg gjennomgått om jeg vil gi igjennom eller ikke. Spørsmålet mitt var originalt om når etter regnfall jeg kan plukke, jeg er mentalt sterk så om det skal være en dårlig trip så får det være en dårlig trip. Jeg har bestemt meg og ønsker bare svar på det jeg har spurt om. Takk for svar uansett
Vis hele sitatet...
Sjekk ut denne og andre videoer av Amanita dreamer på youtube.

Dette er ikke en farlig sopp, men både en god matsopp og medisin om man tilbereder den riktig. Mange sopper er giftige uten varmebehandling, som foreksempel Skrubb som er en nydelig matsopp! Lykke til, håper du får de svarene du ønsker
Har faktisk hatt lyst å prøve denne lenge etter jeg så hun dama på youtube. Den har jo blitt brukt på den nordlige delen av kloden i generasjoner. Hadde det vært unyttig hadde jo den blitt kastet til siden. Er en ganske interessant historie om hvorfor vi i den vestlige verden er så skeptisk til den også uten at jeg gidder å skrive hele den regla.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av supranaut Vis innlegg
Det er ingen trip, det er bare stort sett uheldige, ubrukelige eller uønskede effekter på toppen av å bli mildt beroliget til og med på potent og godt tilberedt kjøtt. Du kommer sannsynligvis ikke til å få ut av det de effektene du later til å søke. Dette er ikke ayahuasca, for eksempel.
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige, ikke alle får samme bivirkninger

Jeg merket ikke noe som helst selv av soppen, spiste ikke veldig mye heller da. Gud for en grusom smak

Tar heller å prøver noe sykt som Jenkem enn å goffle de tørre soppskivene igjen
morkakespisende
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Dette er ikke en farlig sopp
Vis hele sitatet...
Dette er en potensielt farlig sopp og det er misledende å si noe annet.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har faktisk hatt lyst å prøve denne lenge
Vis hele sitatet...
Jeg er fullt for å eksperimentere, Astro Man, håper jeg får lese en fin rusrapport en gang.

Sitat av Nøddy Vis innlegg
Folk er forskjellige, ikke alle får samme bivirkninger
Vis hele sitatet...
Dette er helt sant, og grunnet flere faktorer--alt fra det individuelle menneskets psyke til soppen/eksemplarets variasjon i potens. Noen av de er pils, andre er legesprit.
Sist endret av supranaut; 20. juli 2023 kl. 13:02.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Dette er en potensielt farlig sopp og det er misledende å si noe annet.
Vis hele sitatet...
Er det? Kaller du kylling farlig fordi du må steke det før du konsumerer det?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har faktisk hatt lyst å prøve denne lenge etter jeg så hun dama på youtube. Den har jo blitt brukt på den nordlige delen av kloden i generasjoner. Hadde det vært unyttig hadde jo den blitt kastet til siden. Er en ganske interessant historie om hvorfor vi i den vestlige verden er så skeptisk til den også uten at jeg gidder å skrive hele den regla.
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å prøve, men om du skal ha en rus ut av det så må du ganske mye opp i dose.
Ikke stol for mye på amanitadreamer, hun kommer med en del bogus info.
Selv bruker jeg dette i smådoser i perioder på halvannen uke med tilsvarende pauser mellom mot noen helseutfordringer.
Du må nok over 10gram skal det bli noe funk, har tatt 12-13g noen ganger. Ganske spesiell opplevelse.
Til større doser så må det dekarbolykseres, og den eneste måten å gjøre det på er å simre i ca 3 timer etter man har justert ned ph til ca 2,7 (må under 3)
Simre først soppen i vann i 20-30 min da er alt virkestoff i vannet og soppen siles ut, så senker du ph med sitronsyre.
morkakespisende
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Er det? Kaller du kylling farlig fordi du må steke det før du konsumerer det?
Vis hele sitatet...
Jeg kaller det farlig fordi det inneholder giftstoffer og jeg ikke hadde overlatt det til barn som har spilt Mario

Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Til større doser så må det dekarbolykseres, og den eneste måten å gjøre det på er å simre i ca 3 timer etter man har justert ned ph til ca 2,7 (må under 3)
Simre først soppen i vann i 20-30 min da er alt virkestoff i vannet og soppen siles ut, så senker du ph med sitronsyre.
Vis hele sitatet...
Hvor har du lært dette? (Jeg tviler ikke)
Sist endret av supranaut; 22. juli 2023 kl. 21:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg kaller det farlig fordi det inneholder giftstoffer og jeg ikke hadde overlatt det til barn som har spilt Mario
Vis hele sitatet...
Barn fortjener også å vite at man kan spise stekt kylling, men ikke rå. Hva slags argument er det? Ikke at jeg sier det til barn, men på et forum med aldersgrense.
Sist endret av CannaLars; 22. juli 2023 kl. 22:10.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så mye ullent, ubekreftet vås i tråden her. Det ligger en tek ute hvor man koker med høy ph (sitronsaft) og oppnår en nesten komplett konversjon fra ibotensyre til muscimol. Ved kun tørking (mulig uv-stråler spiller inn, men ingen vet) oppnår man i beste fall en 30/70 ratio av de nevnte kjemikaliene.

Ang. giftighet; mtp. at ibotensyre er nevrotoksisk (som mdma og en hel haug andre rusmidler), er det noen som har noen kilder på hvordan eksakt den er farlig for nervesystemet? Om det bare er litt trenger det ikke bety så mye. De eneste kildene jeg har funnet er eksempler der ibotensyre INJISERES direkte i musehjerner for å simulere celledød/hjerneskade. Litt annerledes enn å fordøye den gjennom mage- og tarmsystem...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva er den beste måten å lage te? Koke utørket sopp?
Sitat av Nea Vis innlegg
Koke utørket sopp?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du tjener noe på å ikke tørke den uansett om du så skal lage te av den etterpå.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg tror ikke du tjener noe på å ikke tørke den uansett om du så skal lage te av den etterpå.
Vis hele sitatet...
Ok, så med andre ord, kutt opp, tørk, lag te. Etter alt jeg har lest her, er d jeg kommer fram til
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nea Vis innlegg
Ok, så med andre ord, kutt opp, tørk, lag te. Etter alt jeg har lest her, er d jeg kommer fram til
Vis hele sitatet...
Slik tilbereder du for maksimal konvertering av ibotensyre til muskimol.

1. Kutt i 0.5 cm skiver og tørk på 70° i sopptørker til de er tørre som kjeks.
2. Kok i 3 timer på mellom 90-100° og 3.7 pH (bruk pH måler og tilsett f.eks sitron juice eller sitronsyre til den viser 3.7).
3. Filtrer med sil eller kaffefilter og drikk.
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mente 2.7 pH!
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg tror ikke du tjener noe på å ikke tørke den uansett om du så skal lage te av den etterpå.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk. Fordi IBO brytes fort ned under tørkeprosessen. IBO er ett pro drug for MUS så enten man velger å gå for en full decarb eller omtrent ingen decarb så vil te'en bli mer potent om man bruker fersk sopp.

Downsiden med fersk sopp er at det er vanskeligere å vite hvor mye sopp som blir brukt, da soppen kan ha tørket endel før den ble plukket og vist det er tilfelle så gjelder ikke regnestykket som sier 10g fersk sopp er ca 1g tørket lenger. Derfor kan det være lurt å tørke dem. Men på den andre siden så inneholder denne soppen såpass varierende innhold av virkestoffer uansett, så å dosere etter gram er kun ment som en pekepinne.

Så det som er lurt å gjøre uansett om man velger å gå for fersk sopp eller tørr er å lage en så stor batch som mulig! Gjerne 100g tørket sopp eller mer for å lage en veldig potent te. Poenget er at du skal lage en så stor batch at man tester en veldig veldig lav dose først, for så å uppe dosen litt etter litt på forskjellige dager sånn at man tilslutt vet akuratt hvor mye en trenger av den spesifikke batchen med te. Lager man en stor nok batch da så har man en te som man kjent med leeenge.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slik tilbereder du for maksimal konvertering av ibotensyre til muskimol.

1. Kutt i 0.5 cm skiver og tørk på 70° i sopptørker til de er tørre som kjeks.
2. Kok i 3 timer på mellom 90-100° og 3.7 pH (bruk pH måler og tilsett f.eks sitron juice eller sitronsyre til den viser 3.7).
3. Filtrer med sil eller kaffefilter og drikk.
Vis hele sitatet...
Vil bare legge til litt info her.
Man kan småkoke soppen i 20-30 min først, og så fjerne soppmaterialet fra løsningen da alt virkestoff er i vannet.
Så senker man ph til ca 2,7 og småkoker det sånn som du beskriver.

Tørling omdanner ca 30% av ibo. Og til smådosering er det nok og man kan spise tørket soppkjøtt slik det er.
Til større dosering er det full omdannelse som gjelder
Sitat av Alge Vis innlegg
Jo faktisk. Fordi IBO brytes fort ned under tørkeprosessen. IBO er ett pro drug for MUS så enten man velger å gå for en full decarb eller omtrent ingen decarb så vil te'en bli mer potent om man bruker fersk sopp.
Vis hele sitatet...
Halla Alge Faen. Fint innlegg! Med IBO mener du ibotensyre? Jeg var under inntrykk av at ibotensyren ble omdannet til muscimol under tørkeprossessen. Videre, er det egentlig presist å kalle noen steg av "bryggeprosessen" for dekarboksylering?
Mvh badman supranaut
Sitat av supranaut Vis innlegg
Halla Alge Faen. Fint innlegg! Med IBO mener du ibotensyre? Jeg var under inntrykk av at ibotensyren ble omdannet til muscimol under tørkeprossessen. Videre, er det egentlig presist å kalle noen steg av "bryggeprosessen" for dekarboksylering?
Mvh badman supranaut
Vis hele sitatet...
Inntil 30-35 %omdannelse skjer ved tørking.
For at omdanning skal skje når du brygger te så må ph ned og det må kokes i lang tid. I varmt vann skjer det minimalt, om noe i det hele tatt, bortsett fra at virkestoff beveger seg fra soppen over i vannet, det tar 20-30 min.
Sist endret av Fraktalist; 18. september 2023 kl. 10:15.
Jeg har fortsatt problemer med å se hvordan et brygg skal kunne være mer potent om man bruker fersk sopp kontra tørket.

Konkret spørsmål: Under tørking - blir 100% av ibotensyre omgjort til muscimol i 30-35% av gitt mengde eller
blir 30-35% av ibotensyren omgjort til muscimol med 70-65% resterende ibotensyre?

Takk for deltakelse Fraktalist
Sist endret av supranaut; 18. september 2023 kl. 10:34.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg har fortsatt problemer med å se hvordan et brygg skal kunne være mer potent om man bruker fersk sopp kontra tørket.

Konkret spørsmål: Under tørking - blir 100% av ibotensyre omgjort til muscimol i 30-35% av gitt mengde eller
blir 30-35% av ibotensyren omgjort til muscimol med 70-65% resterende ibotensyre?

Takk for deltakelse Fraktalist
Vis hele sitatet...
Ved tørking omdanner du ca 30% ibo til musc. Og du sitter igjen med ca 70% av ibotensyren.

Når du tørker så mister man også noe virkestoff i tørkeprosessen, de er mye mer stabile i vann enn i luft så om du bruker fersk sopp rett i vann så mister du ingen ting.
Ved tørking så mister du litt virkestoff, så mest potent er te brygget på fersk sopp.

Håper dette var forståelig forklart.

Når det kommer til smak, så smaker te med senket ph skikkelig bedritent, mens tørkede biter av sopp er ganske greit å få i seg. Derfor brygger jeg kun te for full omdannelse og ved bruk på høyere doser. Ved smådoseringer så bruker jeg tørket, men det er også fordi jeg ønsker smertelindring og redusert utmattelse, da er litt ibo ok.
Sist endret av Fraktalist; 18. september 2023 kl. 13:24.
Kjempesvar, tusen takk!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slik tilbereder du for maksimal konvertering av ibotensyre til muskimol.

1. Kutt i 0.5 cm skiver og tørk på 70° i sopptørker til de er tørre som kjeks.
2. Kok i 3 timer på mellom 90-100° og 3.7 pH (bruk pH måler og tilsett f.eks sitron juice eller sitronsyre til den viser 3.7).
3. Filtrer med sil eller kaffefilter og drikk.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, har ikke sopp tørker eller ph verdi måler, kan jeg bruke oven på 70°?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tørket noen fluesopp i sopptørkeren og lagret de tørre som kjeks in lufttett beholder. Er det bare sånn at jeg nå koker opp vannet i kjelen, legger soppen i og for eksempel et par sitroner som er delt opp i skiver. Også filterer ut sopps og sitronskiver. Er det bra nok for å få en god feeling?
Fant en hel haug av brune fluesopp i naboskauen som er mixed med den røde fluesoppen jeg hadde tørket fra før. Er det noen forskjell på brun fluesopp, eller samme grea? Tenker bare en god og chill rus ikke noe shaman opplevelse hvor mentalen min svever ut av kroppen og dør igjen og igjen med åpenbaringer om alt er det samme og vi lever uendelig i en eller annen form.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har tørket noen fluesopp i sopptørkeren og lagret de tørre som kjeks in lufttett beholder. Er det bare sånn at jeg nå koker opp vannet i kjelen, legger soppen i og for eksempel et par sitroner som er delt opp i skiver. Også filterer ut sopps og sitronskiver. Er det bra nok for å få en god feeling?
Fant en hel haug av brune fluesopp i naboskauen som er mixed med den røde fluesoppen jeg hadde tørket fra før. Er det noen forskjell på brun fluesopp, eller samme grea? Tenker bare en god og chill rus ikke noe shaman opplevelse hvor mentalen min svever ut av kroppen og dør igjen og igjen med åpenbaringer om alt er det samme og vi lever uendelig i en eller annen form.
Vis hele sitatet...
Du skal faen passe deg med den brune! Den er superpotent og blir fort til noe skikkelig shaman shit om du ikke passer deg. Personlig så hadde jeg latt den brune være i fred. Men ja, det holder å bare lage en te med noe sitron oppi. Jeg hadde klemt en halv sitron i vannet istedenfor å ha skiver oppi. La soppen småkoke halvtime før du siler av soppen. Jo lenger du koker jo mer decarb, men ikke ha soppen i vanne over 30min da den tilslutt løser seg opp til graut
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nea Vis innlegg
Takk for svar, har ikke sopp tørker eller ph verdi måler, kan jeg bruke oven på 70°?
Vis hele sitatet...
Vil sterkt anbefale en billig sopptørker fra Jula (350kr) eller Clas Ohlson (400kr). Ovn er vanskligere, men tror det skal være mulig om du leser deg litt opp på det.

Om du ikke får målt pH må du forberede deg på kvalme og andre uønskede effekter om du skal innta nok til å bli ruset. Hvis du bare skal mikrodosere så går det bra, og kan til og med være ønskelig med litt ibotensyre.