Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 957
Hallo. Jeg sliter med å finne musepekeren på skjermen. Spesielt når skjermen er basically hvit/lys. Finnes det noen måte i Windows 11 å synliggjøre markøren bedre? På en tidligere PC husker jeg agt jeg kunne trykke på Ctrl-tasten så blinket det en ring rundt markøren. Løsninger noen?
Skal vel fortsatt kunne skru på dette under innstillinger for musepeker?
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Skal vel fortsatt kunne skru på dette under innstillinger for musepeker?
Vis hele sitatet...
Fant ikke den innstillingen. Men fant en innstilling som gjør at musa har motsatt farge av skjermen. Så nå er den svart på lyse områder og hvit på mørke områder. Får prøve hvorden den fungerer.
Jeg har en annen farge på musepekeren min. Kan det være noe som kan hjelpe? Fikset det vel i innstillinger for mus, men Win10.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Windows tast + R og så skriv "main.cpl" og så velg pointers eller pekere og finn deg en som passer.
Sist endret av Alphanio; 19. september 2022 kl. 12:33.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Fant ikke den innstillingen. Men fant en innstilling som gjør at musa har motsatt farge av skjermen. Så nå er den svart på lyse områder og hvit på mørke områder. Får prøve hvorden den fungerer.
Vis hele sitatet...
Mus -> Flere museinstillinger -> Pekeralternativer -> Synlighet -> "Vis hvor pekeren er når Ctrl-tasten trykkes".

Mus -> Musepeker, lar deg både endre størrelse og kontrast på pekeren.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Spesielt når skjermen er basically hvit/lys.
Vis hele sitatet...
Kan anbefale å sette 'pointer color' til 'inverted'. Da blir pekern automatisk farget sort på lys bakgrunn (og hvit på mørk bakrgunn).

Edit: Ser du fant den.
Sist endret av fustercluck; 19. september 2022 kl. 12:45.
Jeg har endret min fra standard oppsettet til Windows Svart.
Over mørke flater får den en outline i hvitt.
Kan anbefale power toys fra Microsoft. https://learn.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/

Det inkluderer denne funksjonaliteten pluss en rekke andre nyttige ting ��