Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4383
Hva gjør man om selskaper ikke betaler tilbake penger for produkter de ikke har levert?

Jeg bestilte noe mat fra Pizzabakeren i mai og de sendte ikke med noe dressing som jeg hadde bestilt og betalt for.
Restauranten kunne ikke betale tilbake siden jeg brukte kort, og de henviste meg til nettsidene for å ta kontakt med pizzabakeren "sentralt".

Pizzabakeren har ikke noe telefonnummer - kun en e-post adresse, så jeg sendte mail dit og fikk aldri noe svar.
Jeg orket ikke å lage veldig mye styr fra 2 dressinger, så jeg lot det hele gå. Jeg har nok å stri med i hverdagen fra før av.


Men nå har det skjedd igjen. Jeg bestilte og betalte for en pizza, og når jeg kom for å hente den så hadde de laget feil pizza. Dette var i lunsjen på jobben, så jeg kunne ikke ta en time avspasering for at de skulle lage en ny, så jeg måtte gå tomhendt.
Igjen henviste de meg til nettsiden og mailadressen. Jeg forklarte at ingen svarer der, og dama som sto i kassa skulle si ifra til sjefen sin så de kunne følge det opp.
Nå har det gått en uke, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar.

Hvordan skal jeg gå frem her? Og hva kan jeg i det heletatt gjøre?

Jeg ser jo for meg å sende purring, inkasso og til slutt begjære dem konkurs, men jeg vet for det første ikke hvordan jeg skal gå den veien, og for det andre er jeg redd for at de strekker det like langt og krever bevis for at jeg ikke har fått varene. Det har jeg jo ikke, jeg ba jo ikke de ansatte om å skrive et gjeldsbrev. Så det kan jo slå tilbake mot meg igjen.
Sist endret av Alec; 9. desember 2021 kl. 21:37.
Har du sjekket at ikke kortbetalingen din er endret i ettertid? Du får aldri tilbakebetalt, men redusert trekk. Alle som tar kortbetaling har mulighet til dette gjennom leverandøren sin.
Klage til banken (cashback), eller snakke med butikken om dei kan gi seg en pizza med rømmedressing gratis en gang det passer som erstatning.
Sitat av Alec Vis innlegg
Hva gjør man om selskaper ikke betaler tilbake penger for produkter de ikke har levert?

Jeg bestilte noe mat fra Pizzabakeren i mai og de sendte ikke med noe dressing som jeg hadde bestilt og betalt for.
Restauranten kunne ikke betale tilbake siden jeg brukte kort, og de henviste meg til nettsidene for å ta kontakt med pizzabakeren "sentralt".

Pizzabakeren har ikke noe telefonnummer - kun en e-post adresse, så jeg sendte mail dit og fikk aldri noe svar.
Jeg orket ikke å lage veldig mye styr fra 2 dressinger, så jeg lot det hele gå. Jeg har nok å stri med i hverdagen fra før av.


Men nå har det skjedd igjen. Jeg bestilte og betalte for en pizza, og når jeg kom for å hente den så hadde de laget feil pizza. Dette var i lunsjen på jobben, så jeg kunne ikke ta en time avspasering for at de skulle lage en ny, så jeg måtte gå tomhendt.
Igjen henviste de meg til nettsiden og mailadressen. Jeg forklarte at ingen svarer der, og dama som sto i kassa skulle si ifra til sjefen sin så de kunne følge det opp.
Nå har det gått en uke, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar.

Hvordan skal jeg gå frem her? Og hva kan jeg i det heletatt gjøre?

Jeg ser jo for meg å sende purring, inkasso og til slutt begjære dem konkurs, men jeg vet for det første ikke hvordan jeg skal gå den veien, og for det andre er jeg redd for at de strekker det like langt og krever bevis for at jeg ikke har fått varene. Det har jeg jo ikke, jeg ba jo ikke de ansatte om å skrive et gjeldsbrev. Så det kan jo slå tilbake mot meg igjen.
Vis hele sitatet...
En uke er ikke veldig lenge å vente i disse dager. Jeg ville ventet til det hadde gått tre uker og så sendt en ny Mail og sagt at du tar det videre om de ikke svarer/løser problemet.
Crimea River
Alec's Avatar
Trådstarter
Sitat av rfa Vis innlegg
Klage til banken (cashback), eller snakke med butikken om dei kan gi seg en pizza med rømmedressing gratis en gang det passer som erstatning.
Vis hele sitatet...
Og jeg er ikke interessert i et gavekort eller kreditt hos dem, det vil jo tvinge meg til å spise der igjen. Jeg er generelt motstander av slike løsninger og det er f.eks forbrukerrådet også.

Men jeg skal sjekke med banken, takk for tips!


Sitat av apekatt2 Vis innlegg
Har du sjekket at ikke kortbetalingen din er endret i ettertid? Du får aldri tilbakebetalt, men redusert trekk. Alle som tar kortbetaling har mulighet til dette gjennom leverandøren sin.
Vis hele sitatet...
De har trukket hele beløpet i sin helhet.


Sitat av ronniba Vis innlegg
En uke er ikke veldig lenge å vente i disse dager. Jeg ville ventet til det hadde gått tre uker og så sendt en ny Mail og sagt at du tar det videre om de ikke svarer/løser problemet.
Vis hele sitatet...
5. mai 2021 sendte jeg første krav om tilbakebetaling med etterfølgende purring et par uker etter.
Jeg venter fortsatt på svar.

_____________

Det som gjør det hele så veldig frustrerende er at dette har nå skjedd 2 av 2 ganger, spredt ut over et helt år.
Jeg tviler derfor på at dette er en tilfeldig hendelse eller noe som
"aldri" skjer. På meg virker det som at de satser på at det bare går over og at kundene ikke gidder å stresse med det, men dette gangen skal jeg faen meg ta opp kampen.
Sist endret av Alec; 9. desember 2021 kl. 22:02.
Sitat av Alec Vis innlegg
Restauranten kunne ikke betale tilbake siden jeg brukte kort
Vis hele sitatet...
Dette er sannsynligvis bullshit. Jeg har fått tilbake penger på kortet i kassa på en eller annen elshait-sjappe før, og jeg vet om andre som også har fått det. Så noen systemer har garantert mulighet for dette, og jeg mistenker at det gjelder de fleste. Enten så kan de det bare ikke eller så vil de bare ikke.
Sitat av Alec Vis innlegg
Og jeg er ikke interessert i et gavekort eller kreditt hos dem, det vil jo tvinge meg til å spise der igjen.
Vis hele sitatet...
Høres for meg ut som om du bør finne deg en ny lunsjleverandør.
De har tydeligvis ikke skjønt prinsippet om at én misfornøyd kunde
er et potensielt tap av mange nye. Hvis du er på facebook, skriv
et innlegg hvor du orienterer om disse hendelsene, og tagg samtidig PB.

Gi dem også dårlig anmeldelse på TripAdvisor og tilsvarende sider.

Ikke vær redd for å virke smålig. Forbrukermakt er viktig.
Sitat av Alec Vis innlegg
Og jeg er ikke interessert i et gavekort eller kreditt hos dem, det vil jo tvinge meg til å spise der igjen. Jeg er generelt motstander av slike løsninger og det er f.eks forbrukerrådet også.

Men jeg skal sjekke med banken, takk for tips!




De har trukket hele beløpet i sin helhet.




5. mai 2021 sendte jeg første krav om tilbakebetaling med etterfølgende purring et par uker etter.
Jeg venter fortsatt på svar.

_____________

Det som gjør det hele så veldig frustrerende er at dette har nå skjedd 2 av 2 ganger, spredt ut over et helt år.
Jeg tviler derfor på at dette er en tilfeldig hendelse eller noe som
"aldri" skjer. På meg virker det som at de satser på at det bare går over og at kundene ikke gidder å stresse med det, men dette gangen skal jeg faen meg ta opp kampen.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk av en eller annen grunn ikke med meg at du også hadde sendt det i Mai. Da har du prøvd og da ville jeg tatt det videre