Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5216
Hallo. Ser ut som jeg må skaffe meg nye ørepropper etter gummiproppene falt av de jeg har nå, proppene jeg har i reserve har elendig passform...
Har brukt jbl reflect eller hva de heter, langt ifra det beste jeg har eid mtp støy, lyden er grei nok etter litt tweaking. Kunne tenkt meg noe litt bedre.
Vurderer aktiv støydemping da jeg ikke har prøvd det, men ønsker helst ikke å bruke over 1500.- Billigere jo bedre.
Det kan vær en del støy rundt meg i forbindelse med arbeid, og jeg sliter med å finne propper som jeg synes gjør en tilfredsstillende jobb.
De jeg har brukt gjør akkurat en tilfredsstillende jobb med å dempe støy, men jeg sliter med å høre podcasts, etc uten å måtte bruke skadelig volum. Så, det kan være plagsomt problem

Har dere noen tips eller erfaringer å dele?
Må ikke ha aktiv støydemping, men lurer på om det kan hjelpe når det er mye støy rundt meg.

Lurer også på om acc,optix eller hva det heter gir bedre lydkvalitet
Sist endret av sneipen; 5. juli 2021 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.google.com/search?client...UTF-8&oe=UTF-8
Klart det eksisterer
Spørsmålet er vel hvor mye du vil ut med
Sist endret av Gloss; 5. juli 2021 kl. 13:56.
Jeg har Samsung buds live og de har aktiv støydemping, jeg vil påstå at de fungerer best mot statisk støy (om det er et ord) som feks motorstøy på bussen.

Jeg mener på at Koss hadde noen ørepropper som lignet vanlige ørepropper med skumgummi som du presser sammen og som utvider seg i øregangen.
Passiv støydempende plugger bør du få støpt etter dine ører. Da virker det veldig bra. Men det koster jo mer enn ditt budsjett.
Er mye å velge i når det kommer til aktiv støydemping. Men noen koster mer enn du har tenkt å bruke men ikke alle. Se feks denne; https://www.whathifi.com/best-buys/b...ckground-noise

@Rosander en får kjøpt løse "foam tips" feks merket comply. De virker jo bra, men har kort livsløp og må byttes jevnlig. Ikke uvanlig å måtte bytte en gang eller 3 i løpet av uken om en bruker de feks på jobb eller generelt har mange timers bruk daglig. Men de hjelper på å stenge lyd ute, slik at en ikke trenger å dra på voldsomt volume.
Sist endret av _abc_; 5. juli 2021 kl. 14:50.
Har støydemping på mine Bose, men forrige headsettet mitt fra Sony M3 modell var enda bedre støydemping på. Generelt tror jeg øreklokker gir mye bedre støydemping enn propper. Tror ikke du får noe nytt og bra til 1500 så anbefaler deg å kjøpe brukt på Finn så du får noe som duger.
All aktiv støydemping peiler seg inn på statisk støy
Hodetelefoner med gode puter demper selvfølgelig også litt mer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ende opp med disse, kostet noe mer enn jeg hadde planlagt å bruke.
https://www.jbl.com/wireless-headpho...PLUS-TWS-.html

Takker for svar folkens
Sist endret av sneipen; 16. juli 2021 kl. 12:44.
Har AirPods pro å de har støydemping bruka de på jobb å hør nesen ikle saga på jobb så de funka bra.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Har AirPods pro å de har støydemping bruka de på jobb å hør nesen ikle saga på jobb så de funka bra.
Vis hele sitatet...
Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg brukte aktiv støydemping som hørselsvern. Det er ikke godt nok, og hvis du snakker med en del av dine eldre kollegaer så vil nok mange si at de angrer på at de ikke beskyttet ørene bedre. Det er selvsagt bedre enn ingenting, men må ikke forveksles med hørselsvern.
Nei det skal ikke forveksles, men i min erfaring så er det ofte dårligere med klokker enn med plugger man dytter inn i øra.
Når det kommer til hørselvern montert på hjelm er det ofte helt ræva støydemping siden de ikke klemmer godt nok på hodet.

I mitt yrke er AirPods nesten bedre enn de hørselvernene vi får utdelt, som er godkjent for høy db nivå.