Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1295
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

La oss si jeg søler 0.2 med cola på stuebordet, fjerner det, så vaske overflaten med vann og klut mange ganger.

Kan hunden lukte at der har det vært cola?
Ja.

Spørsmålet er vel mer om det har noen praktisk betydning.
Sist endret av Katt; 24. juni 2021 kl. 00:27.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Katt Vis innlegg
Ja.

Spørsmålet er vel mer om det har noen praktisk betydning.
Vis hele sitatet...

Bare lurte. Takk for svar!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..så vaske overflaten med vann og klut mange ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ta feil, men jeg tror du har bedre sjansen til å "lure" hunden hvis du introduserer en en veldig sterk lukt som f.eks. Salmiakk.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om det er snakk om narkobikkje, nei. De kan finne dop på en bensintank som er halvfull med bensin.
Usikker, men jeg tror de beste tallene vi har på dette med hundesøk etter narko foreslår at rundt 75% av markeringer ender med null beslag.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om det er snakk om narkobikkje, nei. De kan finne dop på en bensintank som er halvfull med bensin.
Vis hele sitatet...
Det kan de sikkert.
Men det er vell litt forskjell på bensin og salmiakk?
Hvis du tar deg en real sniff selv av en salmiakk flaske så kjenner du jo hvor dritt det er og så kan du gange det opp med:
"Sammenlignet med mennesket er luktesansen hos hunder omkring en million ganger" (wiki).
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det kan de sikkert.
Men det er vell litt forskjell på bensin og salmiakk?
Hvis du tar deg en real sniff selv av en salmiakk flaske så kjenner du jo hvor dritt det er og så kan du gange det opp med:
"Sammenlignet med mennesket er luktesansen hos hunder omkring en million ganger" (wiki).
Vis hele sitatet...
Tja joda, men da er det rart det ikke har blitt brukt i smugling.
Eller kanskje det har det og ingen har funnet det ut enda :P
Hvis det er et glassbord, og du vasker skikkelig og sprayer klor og gnir inn klor tror jeg ikke det er en hund i verden som kan lukte det.
Jeg kan ikke tenke meg at kola, et stoff fra en plante ikke blir ødelagt av klor. Kanskje salmiakk også.
Katt har rett... Det er bare å helle på så mye klor og salmiakk du orker på bordet. Noe må du vaske det vekk med, så da håper jeg du destruere både bøtter og kluter etterpå, samt går nøye over gulvet rundt bordet.

Hunder har minst 40 ganger så god luktesans som oss. De fleste av oss har ingen anelse om hva det innebærer. Du har jo den klassiske strø litt her og litt der så kan du forvirre hunden. Men å tro at du er trygg bare fordi du har vært over bordet med klor er korttenkt og naivt i mine øyne.

Det blir som å si at "jeg har vakumpakka natkotika'n med 10 lag plast" uten å skjønne at man må vaske seg på fingrene for å i det hele tatt ja en sjanse.