Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2212
Sitter å titter på denne :https://ww2.health.wa.gov.au/-/media...sion-Guide.pdf

Mye interessant lesning. Visste ikke at buprenorfin var så sterkt. Faktisk i samme kategori som fentanyl (hvertfall på pdf guiden)

Sånn jeg forstår det regnes det 200 mikrogram buprenorfin, tilsvarende 8-16 mg med morfin. Blir dette riktig?

Sist endret av Paranoid83; 30. oktober 2021 kl. 06:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har lest at 0,1-0,125mg sublingual Buprenorfin tilsvarer 10mg oral Morfin.

Hva som er mest riktig vet jeg ikke

Bare sånn for å klarere for andre lesere:
0,1mg = 100mcg
200mcg = 0,2mg

Jeg som har vært borti begge delene vil påstå at 60mg Malfin (Morfin) kan sammenlignes med ~1mg Subutex, så det høres ut som om din tabell er hakket mer riktig.

Buprenorfin er utrolig sterkt (man lager kun sublingualabletter og plaster med meget lave doser + Buvidal da) sammenlignet med andre Opioider hvor man gjerne må opp i flere titalls (Morfin, Heroin, Oxycontin) eller hundretalls (Kodein, Tramadol) milligram for ruseffekt.
Buprenorfinrusen er også ganske annerledes synes nå jeg. Jeg har fint greid å bruke det med måte i en ganske lang periode. Det vil si at det ble brukt på en måte der det ikke gikk ut over andre deler av livet mitt og ingen av mine nære merket noensinne at jeg var påvirket av noe. Dette var riktignok forholdsvis lave doser (0,5-2mg).

Man skal uansett være forsiktig med alle typer Opiater og Opioider!
Sist endret av krystallkongen; 30. oktober 2021 kl. 08:44.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg har lest at 0,1-0,125mg sublingual Buprenorfin tilsvarer 10mg oral Morfin.
Vis hele sitatet...
Rimelig sterke saker ja

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Man skal uansett være forsiktig med alle typer Opiater og Opioider!
Vis hele sitatet...
Ja, sånne ting behandler man med respekt. Sett mange lure på det med subutex doseringer osv osv.. Tenkte det var oppklarende med en pdf guide

Sitat av Paranoid83 Vis innlegg
Rimelig sterke saker ja



Ja, sånne ting behandler man med respekt. Sett mange lure på det med subutex doseringer osv osv.. Tenkte det var oppklarende med en pdf guide
Vis hele sitatet...
60mg malfin? Er det som rein morfin å regne?
Sist endret av Paranoid83; 30. oktober 2021 kl. 10:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Her er den min lege bruker: /http://www.helfoweb.com/morfinekvivalenter/
Vis hele sitatet...
Den var praktisk!
Noen som også syns Subutex Rusen til og med små mengder, kan noen ganger være bedre enn H? Jeg slipper å bruke like mye cash på d, rusen er sederende varer lengre. Kan bruken rundt 800 og det varer mer enn en uke. Jeg tar d alltid under tungA, sniffa 1 gang, ble kvalm husker ikke mye. Men er sniffing mer lik herosh rus?
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Noen som også syns Subutex Rusen til og med små mengder, kan noen ganger være bedre enn H? Jeg slipper å bruke like mye cash på d, rusen er sederende varer lengre. Kan bruken rundt 800 og det varer mer enn en uke. Jeg tar d alltid under tungA, sniffa 1 gang, ble kvalm husker ikke mye. Men er sniffing mer lik herosh rus?
Vis hele sitatet...
Aldri fått noe sinnsyk funksjon av H jeg, så det kan jeg ikke svare deg på. Men at sub er sterkt og kan får deg til å sovne sittende, med sikkel nedover kjeften er det ingen tvil om.. Var sånn for meg og, når jeg var ung, og fikk smake på subben til en kompis av meg.. Men dette varer ikke i all tid fremover.. Nå så blir jeg små speeda av subben.. Jeg blir oppegående,distre og rastløs.. Kan sammenlignes med speed på en måte, bare uten de kjipe bivirkningene som speeden gir deg (hjertebank,paranoia,megaopphengdelux) På sub får man litt oppheng da også, men MYE mildere enn på makkan.

edit: Dette var ikke ment som en oppfordring til å bytte ut speed med sub altså.. Det er noe som funker for meg, men jeg anbefaler INGEN å starte med opiater/opioider
Sist endret av Paranoid83; 6. november 2021 kl. 02:56.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg har lest at 0,1-0,125mg sublingual Buprenorfin tilsvarer 10mg oral Morfin.

Hva som er mest riktig vet jeg ikke

Bare sånn for å klarere for andre lesere:
0,1mg = 100mcg
200mcg = 0,2mg

Jeg som har vært borti begge delene vil påstå at 60mg Malfin (Morfin) kan sammenlignes med ~1mg Subutex, så det høres ut som om din tabell er hakket mer riktig.

Buprenorfin er utrolig sterkt (man lager kun sublingualabletter og plaster med meget lave doser + Buvidal da) sammenlignet med andre Opioider hvor man gjerne må opp i flere titalls (Morfin, Heroin, Oxycontin) eller hundretalls (Kodein, Tramadol) milligram for ruseffekt.
Buprenorfinrusen er også ganske annerledes synes nå jeg. Jeg har fint greid å bruke det med måte i en ganske lang periode. Det vil si at det ble brukt på en måte der det ikke gikk ut over andre deler av livet mitt og ingen av mine nære merket noensinne at jeg var påvirket av noe. Dette var riktignok forholdsvis lave doser (0,5-2mg).

Man skal uansett være forsiktig med alle typer Opiater og Opioider!
Vis hele sitatet...
Hvis jeg har tolleranse på 4mg subutex, hvor mye vil det tilsvare i oxycontin? skjønte ikke disse kalkulatorene