Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4729
ble faen meg svindlet på grønnland igår.

faen det suger. skulle kjøpe X så sier han vent her med kompisen min så kommer jeg rett tilbake. så venter vi med en annen utlending. etter 20 min ber han oss gå bort å finne han og vipps de var begge borte med pengene mine.

noen som har opplevd liknende?

har kjøpt piller på grønnland sånn 50 ganger før hvor d har gått helt fint :/
Alltid få (se) varene før du gir pengene, god gammal regel.
Hvis selgeren ikke er med på dette, så er det bare å droppe.
Samme skjedde med meg og en kompis nærme brugata en stund tilbake. Han tok frem hånda og lata som han ga oss weeden, men tok pengene ut av hånda vår og løp vekk..
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan jo ikke bare gi pengene først til en random dude da. De fleste innen den businessen bryr seg vell ikke om deg eller meg, bare å stå på sitt å be om å se varene værtfall, folk får faktisk litt respekt for deg også da. Vis at du ikke er dum!
Anonym bruker
"Sjuk Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis ble svindla i Oslo her om dagen også, han prøvde å finne noe coke og var "heldig".
Han endte opp med 3-4 små bags og kun den ene inneholdt coke.
De andre inneholdt noe helt annet.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Derfor kjøper man ikke på åpne russcener. Junkier som kjøper magnesiun og knuser det med stein i ett smug for å selge som makka.
Anonym bruker
"Forbauset Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klassisk, som når folk fra bygda handler coke som er jævlig godt innpakka og egentlig inneholder knuste fishermans friend. Og det tar fem linjer før placeboeffekten dabber av og de innser at det er forskjell på prøvesmaken og det man betaler for.
Svindlet? Really? Du ga jo pengene dine til en VILT FREMMED fyr!
Anonym bruker
"Tilfreds Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
en regel er vell å aldri svindle/rane kunder, de får et dårlig rykte og kan få konsekvenser. aldri hørt om kunder som blir ranet. spre litt rundt at han svindlet osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
en regel er vell å aldri svindle/rane kunder, de får et dårlig rykte og kan få konsekvenser. aldri hørt om kunder som blir ranet. spre litt rundt at han svindlet osv.
Vis hele sitatet...
Om du selger til en kar på gata du aldri møter igjen, så slipper man tenke på rykte. I mer faste forhold skjer det nok i mye mindre grad.
Anonym bruker
"Tilfreds Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Om du selger til en kar på gata du aldri møter igjen, så slipper man tenke på rykte. I mer faste forhold skjer det nok i mye mindre grad.
Vis hele sitatet...
men hvorfor svindle kunder det gir ikke mening. har hørt om folk som har fått gjord isteden for hasj og sånt men de har fått seg en på tryne etter det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men hvorfor svindle kunder det gir ikke mening. har hørt om folk som har fått gjord isteden for hasj og sånt men de har fått seg en på tryne etter det.
Vis hele sitatet...
Klart det gir mening. Du får jo penger uten å gi bort varer. På gata i Oslo er det mange som kun tenker penger til neste fix. Der er et hardt miljø, og mange gir en langt faen i å spille med ærlige kort overfor en du aldri møter igjen. Du virker noe naiv?
Anonym bruker
"Sjuk Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men hvorfor svindle kunder det gir ikke mening. har hørt om folk som har fått gjord isteden for hasj og sånt men de har fått seg en på tryne etter det.
Vis hele sitatet...
For å tjene penger?
Dealere (spesielt på gata) er kyniske og driter i din helse så lenge de får penger.
De bryr seg ikke om du får 1g laktosepulver og 0.01mg amf/coke i posen du akkurat kjøpte for 1500kr
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja samme skjedde meg når jeg var type 14 år. Haha sånn er folk de lar seg ikke vente på å å utnytte folks naivitet. Når de sier de skal møte noen som har greiene å komme tilbake så kommer de aldri tilbake, ergo aldri gi fra deg penger før du har fått varen.

Ellers har jeg ikke hatt så mange dårlige episoder med gateselgere eller Grønland utenom at hasjen iblandt er jævlig dårlig. Andre ganger drit bra
Anonym bruker
"Tilfreds Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skaff en lojal dealer som alltid har inne og holder tider.
Haha. Ble hustlet av en liten sigøynerfitte som snakket både svensk og norsk utenfor Oslo S - romjulen 2018.

Endte med at jeg fant henne igjen, skrek til henne, kastet henne i bakken og ba et forskrekket eldre par ringe politiet.

De var der på noen minutter. ENdte med at jeg unnlot å anmelde så lenge den strøkne politidama sjekket fitten til kjeltringen for den siste 500 lappen min (hadde på det tidspunktet fått igjen 300 kroner).

Endte merkelig nok med at JEG - kremen av Norsk "ungdom" - ble utvist fra Oslo. Verste jeg har vært med på.

(Har faktisk fotobevis på den historien, det er det verste :P Og sånn for the record så hadde jeg stor sekk, stappfull bag og stappfull pcbag med meg. Så det var nok derfor jeg ble utvist fra sentrum; de må ha skjønt jeg var på vei videre. Hvis ikke hadde det selvfølgelig aldri skjedd.)
Sist endret av Tøffetom; 12. juli 2020 kl. 01:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplevd dette her 2 av 10 ganger jeg har kjøpt på brugata, er du ny i gamet er det ekstremt lett å gå i denne fellen.
Har laget noen regler.
1. ALDRI følg etter om de ber deg følge etter dem. Dette er for å få deg bort fra åpen gate og gjøre det lettere å manipulere deg til å gjøre dumme valg.
2. Aldri gi penger før du ser produktet.
3. Kjøp en mye mindre mengde først for å se om det er ekte eller kun scam.

Noe jeg har merket er at mange av de som scammer begynner å spørre deg om du kan ta flere hekkere med hasj og eventuelt selge for dem, og du får det tilogmed gratis så lenge du betaler tilbake senere. For godt til å være sant right? Exactly.
Husker at jeg en gang skulle prøve å leke med noen jeg merket prøvde å scamme meg, var 2 stykker av dem og jeg skulle leke kul og prøve å ta dem på fersken men vipps så hadde dem allerede tatt 2k fra meg. Må sies at jeg hadde snortet en subutex like før.

Endte med at jeg stod å diskuterte med 4-5 utlendinger utenfor en boligblokk i minst 20 minutter og begynte å bli ganske aggressiv. De endte med å gå sin vei og jeg stod å skreik til dem.
Gikk tilbake og fikk høre av kameraten min at han hadde visstnok blitt truet med en kniv mot strupen. Usikker på om han snakket sant eller om han ble nervøs fra all skrikinga mi å bestemte seg for å holde seg i bakgrunn, siden han var i området 20min + senere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husker at jeg en gang skulle prøve å leke med noen jeg merket prøvde å scamme meg, var 2 stykker av dem og jeg skulle leke kul og prøve å ta dem på fersken men vipps så hadde dem allerede tatt 2k fra meg. Må sies at jeg hadde snortet en subutex like før
Vis hele sitatet...
Du skulle "leike med de" og "ta de på fersken" fordi du skjønte at de skulle svindle deg. Blei likevel svindla for kr 2000. Skylder på subutexen du tok

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Endte med at jeg stod å diskuterte med 4-5 utlendinger utenfor en boligblokk i minst 20 minutter og begynte å bli ganske aggressiv. De endte med å gå sin vei og jeg stod å skreik til dem.
Gikk tilbake og fikk høre av kameraten min at han hadde visstnok blitt truet med en kniv mot strupen. Usikker på om han snakket sant eller om han ble nervøs fra all skrikinga mi å bestemte seg for å holde seg i bakgrunn, siden han var i området 20min + senere.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg kunne tatt kr 2000 pr dag mot litt kjeft hadde jeg vært en glad mann i full jobb, med god fortjeneste! En ting er å bli svindla drit lett, en annen ting er å ikke skjønne at man blei svindla som en unge i en barnevogn som nettopp blei frastjålet smokken sin.

Høres ikke ut som du oppnådde annet enn å skremme kompisen din. Du oppnår ingen ting annet enn å få deg selv tatt for aggressiv adferd ved å stå utenfor et boligkompleks å skrike som en blodekte narkoman. Kan jo fort være at noen lurer på hvorfor du oppfører deg sånn og hva de 2000 kronene var for. Tror ikke det var siste gangen de svindlet noen når alt de fikk var litt kjeft mens de gikk fra deg

Til TS: Hvis du har handla der 50 ganger uten problem kan det ha med at de tjener nok penger på deg ved at du tror du får noe du ikke får. Piller er ganske lett å forfalske.
Anonym bruker
"Mulig Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjedd noe lignendne med meg og, men for 500.
Jeg var en streifer på Brugata ganske lenge, folk kjente meg jo seff igjen.
Noen somaler karer kom bort til meg og spurte om hva jeg trenger, speed ville jeg ha, kunne velge mellom crystal eller vanlig
valgte da crystal. Vi gikk bort bak en blokk, så gikk gutta hans for å hente "sakene" de kom tilbake med en stor ball med plastikk pakka sammen, også stakk de fort. Åpna ballen, så lå det to-tre 3 saltbilter på bunnen, lool.
Når man er så dum så er det fortjent ass, hahhah.
Var en gang jeg mista en 500lapp på Nationaltheater tbane også gikk jeg stressa rundt og så på benken hvor jeg satt, og en dame hadde funnet den og spurte om det var jeg som mista den og fikk den tilbake, så mye bra folk i byen og
Sitat av Brillert Vis innlegg
ble faen meg svindlet på grønnland igår.

faen det suger. skulle kjøpe X så sier han vent her med kompisen min så kommer jeg rett tilbake. så venter vi med en annen utlending. etter 20 min ber han oss gå bort å finne han og vipps de var begge borte med pengene mine.

noen som har opplevd liknende?

har kjøpt piller på grønnland sånn 50 ganger før hvor d har gått helt fint :/
Vis hele sitatet...
Hei Brillert.
Du er vel ikke samme fruen som sted ved parken utenfor Raddison Oslo? Jeg var på utkikk etter noe beroligende men gikk runder i flere timer før jeg satt meg i parken. Miljøet er noe dritt, folk misbruker mennesker i vanskelig situasjon hele tiden.. de selger Henna men si det er hasj... jeg satt meg på benken i parken rett utenfor raddison. Jeg så du stod med en etnisk norsk voksen. En afrikaner sa han kommer tilbake... men jeg ser i etterkant at du kollapset foran gunerius fordi du innså at du hAdde blitt lurt... jeg ble veldig lei meg... Jeg så han Afrikanerne på vei hjem.. det virket ikke som om at det var hans første gang..
Pls vær obs i Oslo/gunerius, 90% er ute etter å lure deg.
Jeg håper det går bedre med deg! Penger kommer og går. Men vi trenger politikere til å legalisere Så vi slipper OD, ran, smitte og hundre andre negative konsekvenser pga staten ikke hAr tæl til å legaliserer visse ting...
Sorry as, men spør du meg har du deg selv å takke. Skal du handle på åpen rus-scene fra folk du ikke kjenner medfører dette stor risiko.

Foreslår å ta med litt mindre spenn de neste gangene. Blir du lurt så har du kun mistet 500 og ikke 1500 og hvis du får gjort en deal med en legit pusher så foreslår jeg at du tar tlf så har du en kontakt du hvertfall kan stole litt på. Andre tips: Ikke gå alene, ikke gi fra deg penger før du ser produkt, kanskje lær deg hvordan du kjøper drugs på dark web istedet. Som nevnt er ikke dette det optimale stedet for å gjøre en god dop-handel. Vær glad de ikke tok fra deg penga på en enda mindre hyggelig måte.
New generation
colakork's Avatar
Det er rart hvordan det til tider kan være vanskeligere å rane ei selvsikker dame i 20 årene med stor kjeft kontra en normalt oppbygga mann i gata.
Anonym bruker
"Lysten Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å handle på gata er en kunst. Hvis noen tror det er trygt å svindle deg så vil de gjøre det. Derfor er det viktig å se ut som en uberegnelig speedfreak med lite å leve for og faktisk ha en kniv på deg for innlevelse. Folk som ønsker å svindle deg vil få dårlige vibber og droppe det og bare folk med produkt vil handle med deg.
Merker egentlig jeg er ganske lei av personer som gir bort pengene sine til fremmede og sier dem ble svindla etterpå.

Vært i Oslo sentrum godt over 10år. Har dem ikke varer og du ikke får se på varene uten at dem stresser er det jo bare å gå til nestemann.

Rådet her med å ikke bli med er jeg uenig i. Det kan være nettopp at du skal få mulighet til å se ordentlig på varenen at dem vil ha deg med i en liten side gate eller lignende.
Du virker veldig overraska av å bli svindla på gata i grunnn. Når to folk som du har gitt pengene til ber deg gå og finne noe dop en annen plass, så vet de fleste hva utfallet blir.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Merker egentlig jeg er ganske lei av personer som gir bort pengene sine til fremmede og sier dem ble svindla etterpå.

Vært i Oslo sentrum godt over 10år. Har dem ikke varer og du ikke får se på varene uten at dem stresser er det jo bare å gå til nestemann.

Rådet her med å ikke bli med er jeg uenig i. Det kan være nettopp at du skal få mulighet til å se ordentlig på varenen at dem vil ha deg med i en liten side gate eller lignende.
Vis hele sitatet...
Altså svindlet blir jo de, så der tar du feil.
Det at de derimot har opptrådt dumt og kanskje burde ha tenkt bedre igjennom handelen før den ble gjennomført er derimot noe annet.
Det der lå jo i kortene for å si det sånn... Du må ikke gi fra deg penger til fremmede sånn!! Du ble ikke svindlet, du var naiv og ga vekk spenna dine.