Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 737
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte å lage noen edibles rett og slett fordi røyking funker dårlig for meg - nikotinsjokk og tobakksøppel fra joints, null annet utstyr og vanskeligheter med å røyke diskré.

Fordi dette visstnok fort blir kraftige saker (og jeg er noe uerfaren) vil jeg gjerne lage noe der dosering er relativt lett. Hvis det er lett/lettvint å lage er det en bonus. Jeg bor ikke alene i huset, så å holde luktnivået nede er ganske viktig.

Jeg har også noen spørsmål:

Kan dekarb gjøres "tørt" i norgesglass i ovnen, for eksempel?

Kan jeg droppe dekarb som eget steg, lage smør i et "nesten" forseglet norgesglass, og la det putre i ovnen så dekarboksylering skjer samtidig som infusjon? Slik jeg leser diagrammene jeg har funnet bør man kunne toppe THC-konsentrasjonen på ca. 1 time ved 100 grader. Det bør være greit med tid for å la ting "trekke inn" også, og lav nok temperatur til at smøret ikke blir brent.

Noe annet jeg burde være obs på?
Hvis du får laget noe som blir bra kan du gange effekten med 2.5.

Hvis det er hasj du bruker kan du blande alt i norgesglass. Har bedre erfaring med med 110 grader. Time er hvertfall lenge nok med en varmekilde som ikke har stabil temperatur, f.eks. en bakerovn.

Jeg bruker å ta ut strikken i norgesglasset siden jeg har erfart at det kan eksplodere. Holder ganske bra på lukta hvis du strammer lokket skikkelig.
Vær veldig forsiktig med dosering ellers kan du ende med å være så sykt fjern du ikke trodde var mulig i 24 timer. Ikke spis mer om du ikker merker noe etter 1-2 timer, det kan stige veldig sakte. Jeg har blitt mer og mer fjern i sånn 12 timer når jeg har spist en del.
Sist endret av Fiskesaus; 24. juni 2020 kl. 19:12.
Brukte 2g hasj i en toro brownie. altså 2 gram brunt på 100gram smør.

Gjør det veldig lett å dosere. Delte kaka i 10 stykker. så 0,2g per stykke.

Men da er stykkene ganske store. Anbefales!

Foretrekker selv å røyke men lykke til og hf!