Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 636
Hei

Jeg ble ferdig med valium i november etter nedtrapping med lege og psykolog. Har aldri hatt førerkort, men tenkte jeg skulle starte opp med å fullføre det. Er det sånn at legen kommer til å spørre meg om urinprøver når jeg ber om helseattest f.eks? Både legen og psykologen stoler på meg og det er jo fint.

Når jeg kom ut fra rehabilitering for en del år siden(første gang jeg prøvde å slutte) Da var det null problem å få helseattest og måtte ikke vise til noen prøver. Har aldri kjørt påvirket bare sånn at det er sagt. Har respekt for bilkjøring.

Mvh
Ja om legen kan ha mistanke om rus så kan de be om urinprøver. Men når du sier du var ferdig med nedtrapping i november så vil du jo ha rene prøver nå. Men om både lege og psykolog stoler på deg så går det sikkert bra. Ingen her har fasiten. Så det beste er jo bare å si til legen at du skal kjøre opp, at det er en marking på at du er blitt nykter. Så får du jo bare følge det legen bestemmer seg for. Blir det krav om prøver så får du levere rene prøver så lenge de krever det. Om det ikke blir et tema så får du bare passe på å være sober og klar når du setter deg bak rattet, både under øvelseskjøring og også senere når du har fått lappen. Det løser seg nok på den ene eller andre måten dette her. Men du må ta det med legen din.