Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4017
Temaet omhandler konsekvensene man har blitt, eller kan bli utsatt for, ved å fortelle om rusbruk eller generellt om tanker rundt livet som man sliter med, til autorisert helsepersonell da i hovedsak fastlege og -/eller psykolog. Fortid - nåtid - fremtid .

________________________________________________________


Det er mye om dette nå om dagen. Dette er bare en av flere poster der det diskuteres:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=311138

Jeg har nå vært i kontakt med pasientombudet og uavhengig av denne tråden, meldte min kontaktperson at dette var urovekkende å høre og at det vil bli tatt opp på årsmøtet.

Dette er mailen jeg sendte tidligere i dag :

Er nå igang med å få all gammel info og ny info tilknyttet problemstillingen vi har pratet om. Satser på å poste innlegget mitt før dagen er omme.

Så har jeg forespurt meg litt med crewmedlem angående do and dont's i forhold til å bevare anonymiteten til de som skriver. Tror det beste jeg kan klare er å endre nickene til hver og en, f.eks kalle de for nr1 , nr2, osv.
Gir det et par uker i og med at mange sjekker innom forumet sporadisk, men jeg tør vedde på det blir en solid oppslutning og mye informasjon.

Det innebærer tross alt delte meninger, forskjellige erfaringer, konsekvenser av ulik art, og ikke minst frykt for å miste sertifikater, barn, rettigheter etc. Som igjen fører til konsekvenser som handel på svarte markedet med alt det medfører, og de som ikke tør å melde fra og kan vær en fare både for seg selv og andre.

Jeg anser dette som ett massivt problem for helsenorge og vil hjelpe så mange jeg kan. Om det gir mer effekt kan jeg også vurdere å stille personlig og presentere problemstillingene og mulige løsninger.


Avslutt gjerne ditt skriv med OK om jeg kan referere til din post

Fyr løs og kom gjerne med innspill på realistiske løsninger for bedring.
Ongun
Trådstarter
Ok, jeg kan gå først bønder !

10 år bruk / missbruk - hovedsak amf -røykings fast et par år - også litt benzo , mdma, osv heller sjeldent. En vandrende katastrofe på alkohol (utenom med speed innabords) , da især brennevin. Kan bli demonisk, psykotisk eller schizofren/forfølgelsesvanvidd. Desidert skumleste stoffet for min symbiose. MEN det er ikke hva dette handler om.

2016 havnet jeg på psyk etter å ha tømt restlageret fra jul og nyttår med akevitt og cognac. De hang seg igrunn mer opp i mikro-spor av narkotika men uansett fikk jeg formulert meg godt nok til at de annså meg som oppegående. Skulle få beholde sertifikatet på betingelse av beståtte rustester ukentlig i et såkalt RUSTEAM. Dette var aldri noe team. Det var meg mot meg.

En positiv ting kom ut av det, og det var bekreftelsen på at jeg aldri har vært avhengig av noe og mestring av å klare uke på uke. Kun negative tester (utenom to første med THC)

Så til min store feiltagelse satt jeg i møte med legen litt begeistret for å sleppe å holde igjen og jeg ramset nå opp en A4 side med ting jeg hadde prøvd. Hvis jeg bare ante konsekvensene av det .....

6 MND senerere - alle prøver negative
8 MND senerere - to mnd til frivillig. Negative

Skifter fastlege som tar to uforbeholdne tester på under ett år . Begge to : negative.

Konklusjon : skjønte etter forrige legebesøk at jeg velger å ikke forholde meg til Helsenorge mer. Har fått avslag på angst, smerte, søvn og hoste (virus) - medesiner. Jeg sitter ikke en time til og betaler for å høre at jeg har vært avhengig av benzo når jeg aldri engang har hatt kjennskap til abstinenser. Jeg er avskåret fra medesin som kan gjøre livet mitt litt bedre i jævlige perioder, stemplet som avhengig narkoman og har fortalt sannheten for døve ører en gang for mange. Med andre ord en konstant utrygghet.

Andre ?

Vi har muligens en golden ticket her til å hjelpe meg og deg og alle andre som søker etter noe bedre og får det stikk motsatte.

Jeg er vel en egosentrisk faen som så mange andre, men her kjenner jeg litt på å bidra, for mange har det garantert langt værre enn meg.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sterke piller for angst (benzo), smerte (codein), søvn (benzo/imovane) og hoste (cosylan) er jo noe de fleste uten rusmisbruk i journalen også sliter med å få utskrevet. Jeg kan jo forstå at legen er skeptisk hvis du i løpet av en kort periode har spurt om alt dette.
Jeg ville ha hjelp med å gå av benzo. Mista lappen på dagen, psykologen gikk fra ukentlige til månedlige samtaler fordi «hun jobber ikke med rusmisbrukere», jeg får ikke smertestillende etter operasjoner, har hatt så vondt at jeg har hallusinert. Det er sikkert individuelt hvordan man blir behandla i systemet, men jeg syns dette er drøyt. Det frister ikke å si ifra om jeg skulle trenge «hjelp» igjen akkurat.
Ongun
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Sterke piller for angst (benzo), smerte (codein), søvn (benzo/imovane) og hoste (cosylan) er jo noe de fleste uten rusmisbruk i journalen også sliter med å få utskrevet. Jeg kan jo forstå at legen er skeptisk hvis du i løpet av en kort periode har spurt om alt dette.
Vis hele sitatet...
3 ulike leger på ca 42 mnd . Omtrentlig 5 forespørsler totalt.

Har også hatt Sobril og Imovane på resept før. I tilfellene hvor det har blitt mye angst etter 2016, har dette ført til turer på polet som både er dyrt og ikke virker på langt nær så godt pluss at det tærer på vitale organer.

Og forresten, jeg kan dra på polet 6 dager i uken og kjøpe meg 5 liter sprit og bælme nedpå til jeg stuper hvis det var det om å gjør.

Og ikke si at de fleste sliter med å få cosylan når man hoster seg halvt ihjel, det svekker kredibiliteten i hele teksten din.
Når det er sagt ... setter pris på alle komentarer.
Sitat av Lima Vis innlegg
Sterke piller for angst (benzo), smerte (codein), søvn (benzo/imovane) og hoste (cosylan) er jo noe de fleste uten rusmisbruk i journalen også sliter med å få utskrevet. Jeg kan jo forstå at legen er skeptisk hvis du i løpet av en kort periode har spurt om alt dette.
Vis hele sitatet...
Mja... Jeg (ikke rusmisbruker) har ikke hatt noen som helst problemer med å få cosylan eller paralgin forte. Sistnevnte har jeg vært ganske sjokkert over hvor mye jeg har fått, uten å egentlig ha veldig vondt.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av pickaboo Vis innlegg
3 ulike leger på ca 42 mnd . Omtrentlig 5 forespørsler totalt.

Har også hatt Sobril og Imovane på resept før. I tilfellene hvor det har blitt mye angst etter 2016, har dette ført til turer på polet som både er dyrt og ikke virker på langt nær så godt pluss at det tærer på vitale organer.

Og forresten, jeg kan dra på polet 6 dager i uken og kjøpe meg 5 liter sprit og bælme nedpå til jeg stuper hvis det var det om å gjør.

Og ikke si at de fleste sliter med å få cosylan når man hoster seg halvt ihjel, det svekker kredibiliteten i hele teksten din.
Når det er sagt ... setter pris på alle komentarer.
Vis hele sitatet...
Nå kom det ikke frem av teksten din at det var 3 forskjellige leger over så lang tid. Poenget mitt kom kanskje dårlig frem men det var altså ikke at det var vanskelig å få cosylan, men å få alle tingene jeg ramset opp samtidig, eller innenfor en kort periode. Noe det også burde være. Paralgin forte og cosylan er vel noe de fleste husmødre har liggende så det var sterke smertestillende og benzo kombinert jeg mente.

Er en viktig sak du tar opp, hvis man sliter med å få cosylan alene med voldsom hoste så er det klart systemet er ødelagt.
Ongun
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Nå kom det ikke frem av teksten din at det var 3 forskjellige leger over så lang tid. Poenget mitt kom kanskje dårlig frem men det var altså ikke at det var vanskelig å få cosylan, men å få alle tingene jeg ramset opp samtidig, eller innenfor en kort periode. Noe det også burde være. Paralgin forte og cosylan er vel noe de fleste husmødre har liggende så det var sterke smertestillende og benzo kombinert jeg mente.

Er en viktig sak du tar opp, hvis man sliter med å få cosylan alene med voldsom hoste så er det klart systemet er ødelagt.
Vis hele sitatet...
Nå er vi 100% på bølgelengde. Skjønner legene. Aksepterer det ikke.
Sitat av Lima Vis innlegg
Poenget mitt kom kanskje dårlig frem men det var altså ikke at det var vanskelig å få cosylan, men å få alle tingene jeg ramset opp samtidig, eller innenfor en kort periode. Noe det også burde være.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det. Men det er litt paradoksalt at de kaster 100 pgf etter en 20-åring med litt småvondt, uten så mye som en advarsel om hva det er, for så å dømme deg for livet om du skulle gå på en smell å bli avhengig av dem.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ongun
Trådstarter
Vedkommende hos P.ombudet er på ferie til midten av August så fortsett å hiv på med køl hvis du mener at du har blitt direkte frarøvet medesinske rettigheter / omsorg, eller lignende pga ulike årsaker eller ikke vet hvem du kan snakke med om milde til røffe problemer.

Det kan vær så mangt :

1. Ett inngrodd system med null nyanser på en 100% addict og en som tok to valium på gøy.
2. Du blir ikke hørt / trodd .
3. Du tør ikke si ifra fordi du vet ikke hvor grensen går og hvilken tillit lege/psykolog / behandler har til deg...
4. Konsekvensene av å aldri slippe stempelet.
5. LØSNINGER - ikke minst.

* En slags depot-ordning ? Kan hente ut f.eks 1-3 ganger i uken , f.eks 2 valium ved behov ?

* Ikke mulig å samle opp. Dessuten, en missbruker klarer vel ikke å spare på og samle opp / videreselge.

* Mer sysselsetting, ja sikkert masse innledningsvis rot, men å møtes på halvveien på ett eller annet hvis må gå !

* Sist men ikke minst, en strengere linje ifhorhold til fri prat med spesiellt psykolog. Det er tanker frem til det er noe annet og jeg tror alle og enhver har hatt tanker der vi skammer oss over å ha tenkt tanken, og lar det bli med det, hva det nå enn var.

Golden mulighet til å vær med å justere ett skjørt system
Ongun
Trådstarter
FØLG NØYE MED

Kan Moderatorer / Crew bekrefte følgende :

Anonymiteten din kompromiseres aldri.

For de ekstra paranoide:
Hvis du føler historien er for lett å knytte opp imot ditt liv så endre litt på detaljene eller PM meg så får du nr til min kontakt og kan ringe og fortelle fra skjult nr, tlf kiosk, burner eller samme faen.
Har ingen historie å komme med heldigvis, men du skal så absolutt ha kudos for det du prøver å gjøre!!

Anbefaler alle som føler seg urettferdig behandlet å hive seg på her. Sammen er vi sterke.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri turt å skaffe hjelp mot min avhengighetsykdom, mtp alle skrekkhistoriene jeg har lest her inne, men nå har jeg så inderlig lyst for nå går det veldig fort nedover her... Har selv manipulert systemet ved å skaffe diverse medikamenter som kan være til hjelp i avvenningfaser, men gjort vondt verre dessverre.
15år med bruk/misbruk her. Sist jeg ordnet med ny fastlege skjedde noe som var litt spesielt. Ved mitt første møte med fastlegen så er det aller første han sier "jeg skriver ikke ut A eller B preparater altså". Hvordan kan han iheletatt si dette uten å ha møtt meg? Han visste ikke hvorfor jeg var der engang.

En annen historie er en kompis av meg fikk kreft i testiklene med fare for spredning. Siden han var registrert som tidligere rusmisbruker (han var rein når han fikk kreft) men siden det står at han har hatt et rusproblem fikk han bare paracet og ibux.

Skal ikke de som har hatt ett eller flere rusproblem få noe slags form for smertebehandling som er sterkere enn paracet?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var i ganske godt samråd med lege for ca 4 år siden ang ganske sterk depresjon og pga planer om å ta livet mitt, jeg hadde derimot ikke nevnt at jeg missbrukte amfetamin hver dag samt røyke hasj og drikke øl fra jeg sto opp til jeg la meg.

Dette snudde en dag da jeg ble stoppet av politiet for en mindre mengdehasj, dette ble legen min informert om, og det sekundet legen min fikk vite om det, så virket det som om hun følte at alt det jeg tidligere hadde sagt var en løgn, og hu tror jeg jeg har ljugd om alle mine problemer og at det skyldes rus.

Det kan godt være noe sannhet i at mine problemer kommer fra rus, men for det første så kom den konklusjonen fra henne bare hu hørte jeg rev med hasj, og livet mitt er allerde snudd på hodet og jeg gidder rett og slett ikke helsevesenet lenger. Men når det blir så mye problem over hasj, ossn faen skal jeg frivillig få hjelp for mine faktiske problemer, hvis jeg ikke engang kan snakke ærlig om mitt rusbruk med en LEGE uten konsekvenser :P Jeg har nå aldri inrømmet noe til en lege, men det er fordi jeg har lest meg opp på konsekvensene og vet bedre, men jeg synes det også er dritt at siden jeg velger å bruke rusmidler så kan jeg ikke få samme kvalitet av helsehjelp som andre, både fordi jeg ikke blir trodd eller fordi jeg aldri kan fortelle hele sannheten.

Ble å poste dette anonymt
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men nå sitter jeg å drikker med sanseløs hverdag stimulert til himmelen... Og et blir bare urealistisk for meg å spørre om hjelp, selvom jeg ofte innser at jeg har et problem. Jeg skjønner at det er litt sadotanke gang, men jeg eier 0 tillit til helsevern eller psykologer lenger etter hvordan jeg har blitt behandlet, så da må det vel være å forstå at jeg aldeles ikke vil åpne meg til dem med mine mest intime problemer.
Ongun
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har aldri turt å skaffe hjelp mot min avhengighetsykdom, mtp alle skrekkhistoriene jeg har lest her inne, men nå har jeg så inderlig lyst for nå går det veldig fort nedover her... Har selv manipulert systemet ved å skaffe diverse medikamenter som kan være til hjelp i avvenningfaser, men gjort vondt verre dessverre.
Vis hele sitatet...
Veldig typisk. Skadelig, økonomisk langt mer destruktivt, og miljømessig ikke nødvendigvis gale, men mest sannsynlig.

Mest av alt , du har ikke tryggheten i å vite at om det skjer deg noe så vil du få lindring for hva enn det skulle nå vær.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men nå sitter jeg å drikker med sanseløs hverdag stimulert til himmelen... Og et blir bare urealistisk for meg å spørre om hjelp, selvom jeg ofte innser at jeg har et problem. Jeg skjønner at det er litt sadotanke gang, men jeg eier 0 tillit til helsevern eller psykologer lenger etter hvordan jeg har blitt behandlet, så da må det vel være å forstå at jeg aldeles ikke vil åpne meg til dem med mine mest intime problemer.
Vis hele sitatet...
Problemet i sin helhet oppsummert. Takk for respons. Anonym er man uansett. Du er nå dobbelanonym
Sist endret av pickaboo; 30. juli 2019 kl. 20:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bra tiltak, og er et grusomt system. En er visstnok rusmisbruker hvis en får smertelindring.

Min opplevelse er ærlighet ikke lønner seg, da blir en straffet.

Usynlige skader blir ikke trodd og var tidligere på oxynorm som fungerte bra, og ut av de blå ble det kuttet, pf og trmadol ble også kuttet selv med store smerter. Stillnoct fungerte i 10-20mg som respten var på, men med ny vikar stoppet de alt da de ikke brydde seg om legens kommentar

Fått sobril, mogadon og valium, fungerer ikke stort og bruker akkuratt som utskrevet mtp bilkjøring.

Drikker ikke alkohol.

Nå sitter jeg med ingenting, er redd for å nevne selvmordstanker da jeg tror da får jeg aldri noe mer. Tar bare medisiner for å kunne leve et mindre enn grusomt liv, klarte faktisk å jobbe med medisiner.

Svarte marked tør jeg ikke, fare for å bli tatt og frustelsen for sterkere medisiner er der. De fleste med store smerter er villig til å gå langt

For min del er det ikke et liv liggende i sengen, med brennende panikkangt og smerttopper så sterke jeg klor meg til blods og prøver å slå meg så hardt i hodet jeg besvimer.
Jeg er i LAR og har fått Suboxone i mange år noe jeg klarte meg fint på med jobb, stasjonsvogn, hund barn og samboer. For noen år siden ble jeg kronisk syk noe som medførte slapphet, mange bivirninger og vanskeligheter ift. jobb som omflakkende arbeid med stein og grønt. Likevel gikk det på sitt vis med en prima arbeidsgiver. Dagen kom da jeg og samboer bestemte oss for å flytte hver for oss, og som mange andre mannfolk taklet jeg det veldig dårlig.

Jeg begynte å føle meg ensom, savn, og mye angst og depresjon. Jobben hadde jeg fremdeles så det var det som holdt meg gående. Etterhvert ble jeg så dårlig at jeg måtte ty til sentralstimulerende for å klare 100% stilling. For å få sove begynte jeg med Xanax. Deretter ballet det bare på seg til jeg noen mnd. senere satt alene i en svindyr leilighet på sykepenger og etterhvert arbeidsavklaringspenger. Måtte flytte til noe billigere og hadde med tiden
blitt kraftig ahengig av benzo og slet noe voldsomt med angst, depresjon og tenkte selvmord flere ganger daglig. Nå hadde jeg nådd bunn og havnet på opiater, amfetamin og ymse RC-preparater og veide 55kg. 20kg mindre enn da jeg var i jobb 1 år tidligere.

Jeg ble etterhvert innlagt på avrusing/utredning og kom ut igjen tre uker senere med en resept på tre Valium daglig. Følte strengt tatt at de ga meg dette for å bli kvitt meg da de måtte ha sett at dette kom til å bli et prosjekt på flere måneder. Sertifikatet ble selvfølgelig inndratt da jeg la meg inn på avrusing, noe ingen informerte meg om. Men siden jeg likevel hadde solgt bilen og uansett ikke var i kjørbar tilstand var det like greit. Siden min sønn bor hos sin mor som er avholds ble det heldigivis ikke store spetakkelet rundt den biten.

Her kommer det paradoksale. Da jeg er pasient hos LAR blir jeg regnet som en aktiv rusmisbruker selv om jeg får små mengder Diazepam fra fastlege, naturligvis i samråd med LAR. Dette får store konsekvenser for meg og min sønn siden aktive rusmisbrukere ikke skal være alene med sine barn. Derfor må moren være tilstede hver gang vi møtes. Regner med det er noe gammelt grums i byrokratiet om at benzo potensierer opiater, noe som jo er et faktum, men dette gjelder overhodet ikke Subutex og Suboxone når man har brukt det noen år. Jeg leverer rene urinprøver sett bort fra Diazepamen og hvis jeg skal få tilbake førerretten må jeg levere rene urinprøver i ett år. Etter nye forskrifter kom i årsskiftet er ingen tillatt å kjøre bil hvis de bruker mer enn 10mg Diazepam daglig, og da må det ha gått åtte timer siden siste inntak. (Lykke til med oppfølgingen av det,) I verste fall blir mine "rene" urinprøver sett på som skitne når jeg søker om å få tilbake lappen etterhvert og må dessuten da ha sluttet helt på benzodiazepaner da LAR-pasienter er et unntak. Disse kan kun bruke foreskrevet LAR-medikament og ingenting annet. Siden jeg på papiret er i aktiv rus når jeg svelger min lovlig foreskrevne Vival kan jeg vel se langt etter lappen uansett.

Sist jeg var inn til et kortopphold på rusklinikk skrøt helsepersonellet om hvor samsydd rus og psykiatri nå hadde blitt. Kyss meg i ræva. DPS tar ikke i meg med ildtang så lenge jeg får utskrevet Diazepam og er "i aktiv rus" så alternativet er akuttavdeling på psykiatrisk eller avrusing som jeg pdd. ikke har behov for. Det er et jævla sirkus hele opplegget. Fastlegen løfter ikke en finger uten å høre med sjefen (LAR) og er i prinsippet en marionettlege, med mindre jeg har somatiske plager. Behandler på lar kan la det gå både en og to mnd. før han gidder å ringe for å høre hvordan det går selv om han vet at det er kritiske tilstander. På toppen av det hele lyver han og påstår han har prøvd å ringe. Guess what gamle mann, jeg har logg på telefonen. Skulle tro det kunne vært litt mer trykk på en jævel (meg) som de siste par årene har kollapset fullstendig og vært døden nær flere ganger enn jeg husker. Føler meg overlatt til meg selv. Det er en forbanna farsje. Kunne listet opp flere hendelser fra livet før LAR og, men dette får holde.

Takk for meg.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjelder dette kun rusrelaterte problemer med lege ol.?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjelder dette kun rusrelaterte problemer med lege ol.?
Vis hele sitatet...
"Temaet omhandler konsekvensene man har blitt, eller kan bli utsatt for, ved å fortelle om rusbruk eller generellt om tanker rundt livet som man sliter med, til autorisert helsepersonell da i hovedsak fastlege og -/eller psykolog. Fortid - nåtid - fremtid . "

jeg tolker dette som " Konsekvenser rundt å fortelle om rusbruk ELLER fra generelle tanker om feks selvmord eller andre litt "mørke" temaer, som du tror at du kommer til å merke såppas med konsekvenser at du velger å ikke dele problemene dine med lege, fordi du er redd for at de konsekvensene du ser for deg at du for hvis du evt skulle snakket med lege om det er alt for harde, eller tar fra deg rettigheter "

altså selvom det ikke har rot i virkeligheten så kan en frykt for konsekvenser stoppe deg fra å ta imot hjelp samme om frykten er ekte eller ikke... og da synes jeg det er det samme om man har et rus problem eller selvmordstanker eller lignende. Samme om man er redd for at man skal få konsekvenser eller om man allerede har fått konsekvenser som fører til at du mister tillit... Del gjerne..
Beklager om dette ikke er så sammenhengende begynner å bli sent og jeg styrter jo ned som vanling hehe
Ongun
Trådstarter
Sitat av liquidduck Vis innlegg
Sist jeg var inn til et kortopphold på rusklinikk skrøt helsepersonellet om hvor samsydd rus og psykiatri nå hadde blitt. Kyss meg i ræva. DPS tar ikke i meg med ildtang så lenge jeg får utskrevet Diazepam og er "i aktiv rus" så alternativet er akuttavdeling på psykiatrisk eller avrusing som jeg pdd. ikke har behov for. Det er et jævla sirkus hele opplegget. Fastlegen løfter ikke en finger uten å høre med sjefen (LAR) og er i prinsippet en marionettlege, med mindre jeg har somatiske plager. Behandler på lar kan la det gå både en og to mnd. før han gidder å ringe for å høre hvordan det går selv om han vet at det er kritiske tilstander. På toppen av det hele lyver han og påstår han har prøvd å ringe. Guess what gamle mann, jeg har logg på telefonen. Skulle tro det kunne vært litt mer trykk på en jævel (meg) som de siste par årene har kollapset fullstendig og vært døden nær flere ganger enn jeg husker. Føler meg overlatt til meg selv. Det er en forbanna farsje. Kunne listet opp flere hendelser fra livet før LAR og, men dette får holde.

Takk for meg.
Vis hele sitatet...
enda en variant. ikke forundret. Nei det finnes ikke samhandling med mindre du er råheldig og får både 2 og 3 svært ærekjære behandlere som samhandler. Noe som for mange MÅ til.
Takk
1+ innlegg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjelder dette kun rusrelaterte problemer med lege ol.?
Vis hele sitatet...
Nestenmann forklarer det ganske strøkent i teksten under din.

Du som enkeltmenneske risikerer å bli fratatt rettigheter gjeldende medesin, maskinkjøring ( inkludert bil såklart ) , omsorg for barn.

Du kan godt skrive til meg PM , jeg har takhøyde for alt og du kan f.eks bare hinte eller hva som passer. Ikke imploder
Sist endret av pickaboo; 4. august 2019 kl. 07:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.