Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3087
Hey!
Jeg lurer på om det er mulig å bruke TLF til å betale med på nettet, mener da mobil.

f.eks, overføre penger fra mobilen til paypal
Eller bare betale med mobilen


:-)
Vet ikke om man kan overføre penger fra mobil til betalingstjenester som PayPal, men tviler litt på det.

Derimot er det flere sider som lar deg betale direkte med mobiltelefonen din - hvilken sider skal du kjøpe fra?
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av IpN Vis innlegg
Vet ikke om man kan overføre penger fra mobil til betalingstjenester som PayPal, men tviler litt på det.

Derimot er det flere sider som lar deg betale direkte med mobiltelefonen din - hvilken sider skal du kjøpe fra?
Vis hele sitatet...
Tja, skulle betalt for et webhost + domene da men :P
(eller bare domene)

Med tlf :P
Da tror jeg nok du er out of luck dessverre. :P

Men, mange norske webhoteller godtar kontooverføring.. tar et par dager, men hvis du har tilgang til nettbank funker det jo.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Prøver igjen.
Kan man overføre penger fra MOBIL til PayPal?
Nei ..
Eneste tjenestene du kan betale med mobil på er ofte spill hvor man kan kjøpe ingame-betalings metoder.
Ta et eksempel da, Habbo, for dem som vet hva det er x]
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Nei ..
Eneste tjenestene du kan betale med mobil på er ofte spill hvor man kan kjøpe ingame-betalings metoder.
Ta et eksempel da, Habbo, for dem som vet hva det er x]
Vis hele sitatet...
Nei fy faen. Habbo er det siste jeg vil bruke penger på!
Tviler nok sterkt på at du kan det desverre. Grunnen er egentlig enkel. Betalingstjenester som ikke MÅ ha mobilbetaling (tjenester som retter seg mot kidz, eller der det dreier seg om småbeløp) vil ikke ha dette fordi det koster dem inntil 35% av det du betaler, i avgift til de som tilbyr betalingstjenesten. (fire-siffrede nummer leverandører).

Så la oss si du skal kjøpe noe for 200,- da går 70,- av de kronene til avgifter.
En kompis jeg kjenner hadde 2000 kroner på mobilen. Så han fikk de ut i cash da han kontaktet teleselskapet
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
En kompis jeg kjenner hadde 2000 kroner på mobilen. Så han fikk de ut i cash da han kontaktet teleselskapet
Vis hele sitatet...
Litt off topic kanskje?
Sist endret av OlavGal; 14. desember 2010 kl. 23:43.
Hvordan er det off topic? Han fikk mobilkreditt til penger.


Uansett tror TS må gi opp å få overført fra mobil til online betalingstjenester. Det er som morgenstern sa, Telenor/Netcom og mellomleddd tar som regel minst 30%.
Sist endret av IpN; 15. desember 2010 kl. 00:04.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av IpN Vis innlegg
Hvordan er det off topic? Han fikk mobilkreditt til penger.


Uansett tror TS må gi opp å få overført fra mobil til online betalingstjenester. Det er som morgenstern sa, Telenor/Netcom og mellomleddd tar som regel minst 30%.
Vis hele sitatet...

Jaja. Får skaffe noen spendon gavekort
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Litt off topic kanskje?
Vis hele sitatet...
Er det ikke det han er ute etter da? Å bruke penger han har på mobilen? Om han får pengene ut kan han jo bruke dem på hvilken måte han vil...
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
Er det ikke det han er ute etter da? Å bruke penger han har på mobilen? Om han får pengene ut kan han jo bruke dem på hvilken måte han vil...
Vis hele sitatet...
Jeg mente å få de over til NETTBETALING ikke real cash
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
En kompis jeg kjenner hadde 2000 kroner på mobilen. Så han fikk de ut i cash da han kontaktet teleselskapet
Vis hele sitatet...

Trådstarter sa ingenting om kontantkort...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Trådstarter sa ingenting om kontantkort...
Vis hele sitatet...
Næ, men jeg mente det ^^
▼ ... over et år senere ... ▼
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Broren min har 4000 tusen stående på mobilkonto. Noen som vet om noe han kan bruke dem på? Mener at jeg har sett at man kan kjøpe bøker med mobilen. (pondus zitz e.l)
Sitat av Clayton Vis innlegg
Broren min har 4000 tusen stående på mobilkonto. Noen som vet om noe han kan bruke dem på? Mener at jeg har sett at man kan kjøpe bøker med mobilen. (pondus zitz e.l)
Vis hele sitatet...
Hoho, 4 mill kunne jeg også tenkt meg å hatt
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg mente å få de over til NETTBETALING ikke real cash
Vis hele sitatet...
Jeg fikk pengene jeg hadde på abonnementet mitt overført til bankkontoen min. Var litt over 1000kr. Så det er nok mulig, men å overføre direkte til PayPal vet jeg ikke.
Sist endret av Xernox; 26. juni 2012 kl. 14:18.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av P3rn Vis innlegg
Hoho, 4 mill kunne jeg også tenkt meg å hatt
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig 4000 kr
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg mente å få de over til NETTBETALING ikke real cash
Vis hele sitatet...
Men hvis du får det ut i real cash, så kan du jo gå i banken, sette inn på konto, også overføre til paypal?
Dersom man har over 1000kr stående på et kontantkort kan man be operatøren om å overføre dem tilbake til en bankkonto. Var hvertfall slik da jeg jobbet i mobilbransjen for noen år siden.