Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1140
Noen med erfaring om hvordan en cabriolet fungerer på vinteren? Den er ikke hardtop... Jeg skal ha en mercedes CLK 2004-5 enten cab eller vanlig. Jeg syntes cab er fetest, men hvordan er det om vinteren? Er det isolert godt nok?
Erfaringer?

Må vel finnes et mer spesialisert bilforum hvor folk har litt mer kvalifiserte meninger enn her ?
Trådstarter
71 9
Korrekt... har spurt der
Har du tenkt å parkere ute så bilen snør/slapser/fryser ned hadde jeg ikke hatt cab uten hardtop.

Har du oppvarmet garasje så kan sikkert cab funke året rundt men kaldere enn ellers blir det selvsagt.
Sist endret av rfa; 25. juni 2020 kl. 23:42.
Psykedelisk bakverk
Litt usikker på nøyaktig hva du er ute etter, men generelt for cabriolet med soft-top er at du får det varmt i kupeen, men den blir borte nærmest så fort du har parkert. I tillegg må du regne med litt støy. Som nevnt er du også avhengig av å ha den under tak
Sitat av rfa Vis innlegg
Har du tenkt å parkere ute så bilen snør/slapser/fryser ned hadde jeg ikke hatt cab uten hardtop.

Har du oppvarmet garasje så kan sikkert cab funke året rundt men kaldere enn ellers blir det selvsagt.
Vis hele sitatet...
Nei det blir ikke "kaldere enn vanlig" om en kjører moderne cabriolet vinterstid i Norge. Selv ikke med innlandsklima og bitende kaldt vær.

Materialet i cabrioleten er både værbestandig, tåler regn, og snø og isolerer helt fantastisk. Pluss at det er jo varmeapparat

Endte opp med en karbriolet som lånebil en gang et verksted klønte til en enkel jobb slik at bilen min måtte stå 14 dager mens de fikk delene. Dette var i desember og jeg skulle på jobbgreier på Hamar. 15-20 minusgrader på Hamar de dagene jeg var der og det gikk helt fint. Ekstra kaldt var det den dagen jeg dro sørover igjen og det eneste jeg merket var at det slo kulde opp gjennom dørken på bena, så måtte justere mer varme på bena. I min skepsis til kabriolet om vinteren så stod all varmluft pekende høyt mot vinduer typ og det ble helt feil.

Personlig så hadde jeg ikke kjøpt cabriolet. Pga stivhet eller mer presist redusert stivhet i karosseriet. Samt at cabriolet høres kulere ut enn det er. På sommeren så frister det meg mer å sitte i en lukket kupe uten vindstøy og med air con gående og kjølende vifter i setene, fremfor å "slå ned taket" å ha støy, pollen, og "red-neck" nakke.

Carbriolet har gjerne kompliserte åpne/lukke mekanismer kjedelig om slikt ryker når det ikke er garanti. Kan bli kostbart. Usikker på hvordan utseende blir på cabriolet toppen om en kjører mye på saltede vinterveier? Blir materialet skjoldet og stygt?

Hva med slk om du nå skal ha cabriolet?
Sist endret av _abc_; 26. juni 2020 kl. 12:48.