Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2168
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Alle dere som sender post innenlands, bokmerk denne artikkelen.


https://www.nrk.no/vestland/politiet...ikk-1.14992291

At politiet selv mener dette forekommer kan være gull verdt - dette er annerkjennelse av dette problemet på "systemnivå".

Man kan bruke det som argumentasjon vil jeg mene, selv om man selvfølgelig aldri er helt trygg.

De kan ikke avvise at dette kan skje i din sak, når norsk politi selv går ut med denne type forståelse.

Politiet åtvarar: Kriminelle bestiller narkotika til andre sine postkasser
Stengde grenser og folketomme gater fører til kreative metodar i narkomiljøet.


Sist endret av meaculpaUIO; 23. april 2020 kl. 23:12.
De fokuserer mest på utenlandspost, men er all grunn til å tro at dette også gjelder innenlandspost, i hvertfall til en viss grad. Jeg kan ikke stresse dette nok: Aldri bestill til noen andre enn deg selv. Hvis du kjøper fra det mørke nettet (innenlands forhåpentligvis, utenlands er beyond idioti) så er det ikke noe spesielt risiko ved det annet enn at du mister det du har kjøpt. Det er bare å nekte i avhør så har de ingenting på deg og du slipper høyst sannsynlig unna med det.

Jeg har mottatt kanskje 100 bestillinger innenlands til min egen post og aldri hatt noe problem.
Sist endret av Bankrollcunt; 24. april 2020 kl. 17:06.
Anonym bruker
"Selvforsynt Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bankrollcunt Vis innlegg
De fokuserer mest på utenlandspost, men er all grunn til å tro at dette også gjelder innenlandspost, i hvertfall til en viss grad. Jeg kan ikke stresse dette nok: Aldri bestill til noen andre enn deg selv. Hvis du kjøper fra det mørke nettet (innenlands forhåpentligvis, utenlands er beyond idioti) så er det ikke noe spesielt risiko ved det annet enn at du mister det du har kjøpt. Det er bare å nekte i avhør så har de ingenting på deg og du slipper høyst sannsynlig unna med det.

Jeg har mottatt kanskje 100 bestillinger innenlands til min egen post og aldri hatt noe problem.
Vis hele sitatet...
Bør vell ha en plettfri leilighet da?
For om de stopper det og du mister det du skulle fått så er vell sannsynligheten mega høy for razzia også?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bør vell ha en plettfri leilighet da?
For om de stopper det og du mister det du skulle fått så er vell sannsynligheten mega høy for razzia også?
Vis hele sitatet...
Det er korrekt, ja. Man kommer til få razzia med høy sannsynlighet. Nesten garantert.

Det vanskelige med det er jo at man aldri vet når de kommer dessverre. Kan ta alt fra uker til 6 måneder.
Sist endret av Bankrollcunt; 24. april 2020 kl. 21:54.
R.i.p 23.04.2021
Tok 9 mnd her den ene gangen de trudde jeg hadde holdt på med noe innlands greier. Jeg har aldri bestillt ulovligheter i posten så veit da f hva dem mente ,men snakket noe om 1brett subutex... hva er subutex?
Anonym bruker
"Engstelig Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir det ikke som regel avhør før razzia?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir det ikke som regel avhør før razzia?
Vis hele sitatet...
Nei, taktikken dems er vel å overraske deg. Regner med avhør er for mindre saker. Kanskje hvis det er snakk om et brett med benzo eller lignende. Men har de tro om at det kan oppbevares narkotika i leiligheten din så ville de selvfølgelig ikke sagt i fra på forhånd.
Det blit razzia først. Gjerne flere uker etter at bestillingen ble konfiskert. Så blir det avhør, enten hjemme hos deg eller en dag eller to senere på politistasjonen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bør vell ha en plettfri leilighet da?
For om de stopper det og du mister det du skulle fått så er vell sannsynligheten mega høy for razzia også?
Vis hele sitatet...
Ja, det bør man ha, fordi man får jo ransakelse hjemme hos seg. Da er det ikke så lurt å ha dop der. Men det har ikke nødvendigvis så mye å si for saken de kom der for i utgangspunktet. Selv om du har dop hjemme, så beviser ikke det at du er ansvarlig for forsendelsen. Jeg har selv hatt razzia pga dette i min ungdom flere ganger, og alltid blitt henlagt selv om dem fant nark hjemme hos meg på et av besøkene sine.
Anonym bruker
"Selvforsynt Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt sus å bestille weed/hasj/thc sticks innland også få razzia så finner de weed rester.. kan vell lett + 1 og 1?

Har vurdert dette, men leiligheten min er full av noen stilker her og der etc. Har man en plettfri leilighet kan man lettere bortforklare ved at man har ikke peil, men hva vet jeg.. pleier å la min plug gjøre det drittet så blir jeg tatt med oppbevaring og kjøp.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mistet to bestillinger innenlands med tilsammen en halvplate. Fikk brev i posten noen mnd etter om at saken var henlagt.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
sykt, trodde mesten det var trygt og sende innenlands jeg :/
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Har gått bra for mange i årevis, og så melder mange om tap og bust første kvartal i år
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt sus å bestille weed/hasj/thc sticks innland også få razzia så finner de weed rester.. kan vell lett + 1 og 1?

Har vurdert dette, men leiligheten min er full av noen stilker her og der etc. Har man en plettfri leilighet kan man lettere bortforklare ved at man har ikke peil, men hva vet jeg.. pleier å la min plug gjøre det drittet så blir jeg tatt med oppbevaring og kjøp.
Vis hele sitatet...
Så lenge man ikke innrømmer at man har bestilt og stiller seg uforstående til det så har de i praksis null bevis for at det er du som har bestilt noe hjem til deg, og de kan ikke straffe deg for det på noen som helst måte. De vi åpenbart tenke seg at 1+1=2, men uten håndfast bevis hjelper det ikke.

Så lenge du kun har mindre brukermengder hjemme hos deg vil de heller ikke igangsette noen etterforskning og konfiskere elektronisk utstyr, saken blir bare henlagt.