Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4403
Har egentlig mistet førerkortet, men måtte til nød nedover Europa med bilen til familie. Sjekkes kun legitimasjon på vei inn til Norge eller hva? Kjører en finere bil som ikke trekker til seg oppmerksomhet ihvertfall, men vet jo det er litt strengere på grensa for tiden.

Og et annet spørsmål, stod i køen ut av landet på vei inn til båten, og gikk en tollbetjent langs alle bilene mens han kikket på nettbrettet sitt, noen som aner hva han drev med?
De kan sjekke førerkort, men gjør vel det sjeldent, tollen sjekker for det meste pass. På vei hjem fra Roskilde nå så ble det utført alkoholprøve i tollen også, dog av svensk politi, ikke selve tollbetjenten.
Problemet er at jeg har nederlandsk pass da jeg er halvt nederlandsk. Er redd de vil bli mistenksomme da pga 'nederland'... har jo bankkort med bilde, selvfølgelig.

Jeg kan dog skrive ut et midlertidig førerkort som jeg bestilte i det jeg mistet mitt, jeg tviler vel på at dem faktisk gidder å sjekke om det er gyldig om de ber om førerkort i det hele tatt, midt i køen med masse trafikk..?
Sist endret av Darkbull; 3. juli 2017 kl. 16:57.
Når du skriver mistet mener du fratatt førekort eller mistet det som har førekort men det er borte? Paden de bruker er for å sjekke skilt samt de har tilgang til førekort registre.

Vis det er slik at du har så er det værste som kan skje en bot men sjeldent de gir det.
Sist endret av TeliaSuger; 3. juli 2017 kl. 18:04.
Color line spør etter legitimasjon, på dansk side. Var der nettopp.
Sist endret av l0hre; 3. juli 2017 kl. 19:26.
Vi tok danskebåten ifjor. Fra Danmark kjørte vi også til Tyskland. Var aldri oppe med førerkortet, men passet viste vi begge veiene (før vi kjørte ombord i båten)
Sitat av l0hre Vis innlegg
Color line spør etter legitimasjon, på dansk side. Var der nettopp.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. I vår når jeg tok båten gikk politi bare gjennom køen og kikket inn alle bilene. Ga han førerkort da og da sa han 'det gikk fint', men dette var midt på dagen, og vet ikke om de blir mistenksomme når sjåføren av bilen kun viser legg.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
I tollstasjoner pleier du ikke å trenge å vise förerkort (TIL NORMALT)
Har du pass så kommer du langt med dett. Å skrive ut et forfalsket midlertidig förerkort bare for det, kan til og med jeg kalle for idiotisk.
Er du klar for å ta konsekvensene for det du gjör, så ville jeg bare reist og håpet på det beste..

Lykke til på din ferd
Det er et ekte midlertidig førerkort, men førerkort er indratt så Mao ikke gyldig om de sjekker opp.