Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  242 26232
Sitat av Androyd Vis innlegg
Send mail til CocaCola Norge og forklar, kanskje du får noen svar. Prøv å kjøp Colaen ett annet sted, og sjekk om du merker forskjellen.
Vis hele sitatet...
Dersom du faktisk klarer å lese tråden ser du at en person allerede har sendt mail til Coca Cola Norge og henvist til denne tråden.

Har også merket en sær smak i det siste.. Har slutta å kjøpe Cola, men glass må prøves!
Sist endret av MrCryptical; 7. mai 2012 kl. 17:46.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Dersom du faktisk klarer å lese tråden ser du at en person allerede har sendt mail til Coca Cola Norge og henvist til denne tråden.

Har også merket en sær smak i det siste.. Har slutta å kjøpe Cola, men glass må prøves!
Vis hele sitatet...
Kan opplyse om at jeg ikke har fått noe svar per nå.
Vet ikke om noen har nevnt dette tidligere, men skal ikke se bort ifra at CocaCola gjør dette nettopp for at du som bruker skal kjøpe en halvannen liter til dagen etter fordi den gamle er doven!

På samme måte som at dagens lyspærer varer i 2 måneder kontra en evighet for 30 år siden.
Sist endret av gummiand; 7. mai 2012 kl. 18:01.
Kjøpte en av hvær type cola i dag, vanlig smakte sært som vanlig, zero var faktisk veldig god, og light smakte cola light.

Håper smaken forandrer seg, jeg digger coca cola, men kjøper gjerne noe annet om smaken forblir dritt....
Sitat av gummiand Vis innlegg
Vet ikke om noen har nevnt dette tidligere, men skal ikke se bort ifra at CocaCola gjør dette nettopp for at du som bruker skal kjøpe en halvannen liter til dagen etter fordi den gamle er doven!

På samme måte som at dagens lyspærer varer i 2 måneder kontra en evighet for 30 år siden.
Vis hele sitatet...
THE LIGHT BULB CONSIPRACY
http://www.youtube.com/watch?v=251qoGOqpdk

Anbefales!
Sitat av gummiand Vis innlegg
Vet ikke om noen har nevnt dette tidligere, men skal ikke se bort ifra at CocaCola gjør dette nettopp for at du som bruker skal kjøpe en halvannen liter til dagen etter fordi den gamle er doven!

På samme måte som at dagens lyspærer varer i 2 måneder kontra en evighet for 30 år siden.
Vis hele sitatet...
Har hørt at Toro har stoffer i produktene sine som gjør deg fortere sulten igjen etterpå, som skal føre til at du kjøper mer av maten deres. Det skal vist være ulovlig i andre land men ikke i Norge fordi det ikke er direkte helseskadelig. Ta det med en klype salt, for jeg synes det høres litt humbug ut selv. Noen som har hørt om det?
Sist endret av tgod; 8. mai 2012 kl. 08:30.
Etter hva jeg har hørt så skal cola bytte oppskriften, på samme måte som dem ødela fantaen.. :/
Mulig det har blitt gjort allerede?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Walter White Vis innlegg
Jeg tror du har drukket en cola som noen har slengt en brukt snus nedpå :P
Tror også du bør holde katta di unna snusen din i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Bruker ikke snus selv. Har også "gjennomlyst" colaen for snus gjennom 60W-lampa mi Og når jeg åpnet den var forseglinga helt fin, passe med kullsyre også videre...

EDIT:
Det har allerede blitt gjort flere ganger, Kevva
Sist endret av Duckie; 8. mai 2012 kl. 10:39.
Sitat av iColdman Vis innlegg
jeg synes den begynner å smake karamell ,spesielt den i flaske.
Den eneste colan jeg drikker nå er den på glassflaske
Vis hele sitatet...
Cola i glass er jo beste da

Det er sikkert plastikk smak da, her jeg bor er den samma gamle smak.
Enig at cola dør veldig veldig fort, det er dumt for det er bedre å ha cola litt lengre enn bare 10 min
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Det har allerede blitt gjort flere ganger, Kevva
Vis hele sitatet...
Teite folk.. -.-
Sitat av gummiand Vis innlegg
THE LIGHT BULB CONSIPRACY
http://www.youtube.com/watch?v=251qoGOqpdk

Anbefales!
Vis hele sitatet...
Off Topic: Takker for tipset, utrolig fasinerende.

Ontopic: jeg selv merker forskjell fra Glass,Boks og Plast, men har ikke merket noe serlig endring i smaken den siste tiden.
Jeg syntes colaen har begynt å smake mer pepsi. Den smaker mildere, tammere, og litt karamell-aktig..

Jeg hadde samme erfaring med tuborg for 1-2 år siden, plutselig syntes jeg pilsen smakte tynnere, men samtidig surere. Jeg begynte å høre med folk, og mange var enige.

Man skulle tro det var sånn at de varierte oppskriften/flaskene e.l etter produsentens økonomi der og da
ArbeidsledigProletar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Den på glassflaske er best =)
Vis hele sitatet...
BLir litt lei av dette, er jo bnare at den ikke har mistet noe fizz. Glassflaske er helt tett mens plast "lekker".
Kan finne kilde, den ligger på forumet et sted, var en stor sjappe i amerika som solgte brus og "experten" sa at forskjellen er stor, spesielt om den blir lagret over litt tid.
Frister å ta en smakstest med vanlig cola fra boks, 1,5 liter, .5 liter og glass. Problemet da blir at det er ekstremt subjektivt.
OT:
F4celess har 1:1 kp ratio nå
Kjøpte én stk glasscola og en på flaske idag. Jeg merket veldig stor forskjell, så jeg tror det er noe i det der at plastikken slipper ut kullsyre.
Grunnen til at glass og boks er best, er at det er hermetisk lukket.
Plast-driten utvider seg for mye og setter igjen smak i brusen, i tillegg er det skrukork, så man tenderer til å drikke glass og boks mye kjappere.

Har ikke merket noe store forskjeller, men jeg har sluttet med zero og lightprodukter en stund fremover nå, for å se om det er grunnen til at jeg har vært sløv og slapp i flere måneder. (flere som har opplevd ME-liknende symptomer med lightprodukter).
Sist endret av znapper; 8. mai 2012 kl. 15:04.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
poenget mitt xD
Jeg sluttet å kjøpe cola fast for et år siden, og gikk med ett nesten 8 kilo ned i vekt.
Vis hele sitatet...
Oi, da kan jeg ikke slutte å drikke cola. Er allerede for lett.
Har merket akkurat det samme!
Så å si annenhver gang jeg kjøper meg cola før skolen nå så er det bare saft, null kullsyre, så nå må jeg drive å riste på cola flaskene får å se om det er kullsyre i dem. cola uten kulsyre smaker bæverkjeft.
Sist endret av xaine; 8. mai 2012 kl. 19:16.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Før kjente jeg lime-smaken på slutten av 0.5 flaska, men nå skjerer den i munnen etter første slurken. Noen som har fått svar fra Coca Cola Norge? Knask?
Jeg drikker cola mer eller mindre daglig.
Glass cola er den colaen som har mest "stabil" smak.

Plast cola syntes jeg har ulik smak etter hver eneste flaske...
Har lagt merke til en mer "lime-aktig" smak på cola det siste halvåret eller noe. Kunne fint drikke cola fra 0,5 plastflasker tidligere, men har holdt meg til bokscola i det siste.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
10 bokser i uka er ikke mye. om jeg har med et brett på lan kan det fort bli 10 bokser på en kveld.
Vis hele sitatet...
drukket 2 brett cola på 2 dager slå den!
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Drit i cola. Ta heller en flaske Solo, alltid den samme smaken, år ut og år inn!
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Drit i cola. Ta heller en flaske Solo, alltid den samme smaken, år ut og år inn!
Vis hele sitatet...
Men smaker det som Cola? Nei.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Men smaker det som Cola? Nei.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er poenget. Hadde vært digg om all brus i verden smakte likt
Sist endret av Sexarz; 17. mai 2012 kl. 23:32.
Colaen *snufs* her i byen *snufs* funker som bare faen, vært *snufs* våken i fem dager nå! *snufs* *snufs*
Syns det er forskjellig smak på glass colaen også jeg. Syns den lille (0,2l?) er enda bedre en den på 0.35 l.

Jeg har fått med meg et sted at det er ofte under påfyllingen av colaen at smaken kan bli dårlig. Påfyllingen skjer meget fort og det er mye brus som skal fort ned i flaskene, noe som gjør at det kan bruse over. Spesielt i 1.5 l flaskene.

Det problemet har dem ikke da de fyller på bokser, siden åpningen er mye mye større.
Det har vært endring i noen kjemikalier i drikkevannet som CocaCola Robsrud er tilkoblet, så det kan være det som slår ut på smaken.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Er det bare jeg som har fått en flaske med for mye kullsyre?
Jeg måtte faktisk riste den litt for at den skulle være behagelig
Sist endret av KjemikalieX; 18. mai 2012 kl. 09:39.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Kjøpte to flasker Cola på tirsdag (1,5L) for å være klar til D3, det var døll brus. Det smakte egentlig veldig lite, og var nesten ingen kullsyre. Hva skjer Cola?
Jeg har ikke tenkt over at det har vært noe spesielt dårlig Cola i det siste. Jeg synes Cola er sykt godt, så jeg er glad jeg ikke har kjent noen forskjell
The Nerdrager
The username says it all Men skal sis at Cola har smakt forferdelig tamt for meg og.
Sitat av olaPola Vis innlegg
OT, flere som håper på en ekspansjon av vanilla/cherry coke? Syntes det er kjipt at det bare finnes på boks og at én koster ca 20 kr..
Vis hele sitatet...
Lag din egen vanilje cola, litt vaniljeis og Cola i et glass, dette gjorde jeg når jeg var lita. Kjempe godt
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Er det bare jeg som har fått en flaske med for mye kullsyre?
Jeg måtte faktisk riste den litt for at den skulle være behagelig
Vis hele sitatet...
Bedre om det går den veien, en leskedrikk uten kullsyre
Har noen lakt merke til at Coca Cola forandret seg etter at Hansa mistet tappingen av den? Jeg synes hvertfal det....
Den norske (plastflaske) og svenske (boks) colaen smaker dritt IMO..
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Jeg synes den svenske bokscolaen er en klar vinner. Den må selvfølgelig ha stått på et iskaldt kjellergolv i 5 timer. mmmmmmh
Sitat av wavezor Vis innlegg
et iskaldt kjellergolv i 5 timer
Vis hele sitatet...
Lunken brus? Fysj!
Jeg har stilt kjøleskapet på -1 grad, underkjølt brus er godt! Perfekt nedkjølt får du litt is-slush øverst i boksen / flaska.
Ingen fler som liker brusen best i romtempratur?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av veronique Vis innlegg
Lag din egen vanilje cola, litt vaniljeis og Cola i et glass, dette gjorde jeg når jeg var lita. Kjempe godt
Vis hele sitatet...
2dat, det er jo faktisk en "drink"(type barne) på forskjellige uteplasser i f.eks. Kypros!
1/4 Absolut Vanilla og 3/4 Coca Cola iskaldt i sommervarmen, ooooh-la-la!
Når vi er inne på dette med cola og plast smaker annerledes, har noen prøvd den 1 liters flasken på Esso? Den har definitivt en mer diffus colasmak. Veldig tynn plast.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Når vi er inne på dette med cola og plast smaker annerledes, har noen prøvd den 1 liters flasken på Esso? Den har definitivt en mer diffus colasmak. Veldig tynn plast.
Vis hele sitatet...
Jeg syns denne er meget god. Smaker fullstendig annerledes enn vanlig 0,5/1,5-Cola - en mer begagelig smak :-)

Jeg kan og si at jeg merker gigantiske variasjoner fra flaske til flaske. Noen smaker helt fantastisk, mens andre skjærer faktisk på en måte nedover i halsen... Det skal sies at Colaen smaker bedre hvis flasken er penere og nyere.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg syns denne er meget god. Smaker fullstendig annerledes enn vanlig 0,5/1,5-Cola - en mer begagelig smak :-)

Jeg kan og si at jeg merker gigantiske variasjoner fra flaske til flaske. Noen smaker helt fantastisk, mens andre skjærer faktisk på en måte nedover i halsen... Det skal sies at Colaen smaker bedre hvis flasken er penere og nyere.
Vis hele sitatet...
Kan ha noe med å gjøre at de som har stått lenge har blitt mistet i bakken flere ganger
Nei? det har med at flasken har blitt vasket X antall ganger osv. det at flasken har fallt i bakken 400 ganger før de tappet din Coca Cola på er ikke relevant uansett!
Sist endret av losjien; 20. mai 2012 kl. 13:03. Grunn: Skriveleifer
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Flasker står en stund i butikken. Det er ikke sånn at hver gang en flaske detter i bakken tømmes innholdet ut. Noen mister den i bakken og setter den tilbake. Dette gjentar seg og når flasken detter i bakken mister den kullsyre.
First Price sin cola smakte lime idag. Hva er det som skjer?!
Jeg har ikke kjent noen merkbar forskjell, men drikker definitvt mindre cola enn før uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Men har lagt merke til at den ikke er like "kald" fra butikkjøleskapet som før, kanskje noe jeg innbiller meg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
poenget mitt xD
Jeg sluttet å kjøpe cola fast for et år siden, og gikk med ett nesten 8 kilo ned i vekt.
Vis hele sitatet...
Hele 8kg som i 8000g? Hvor mye cola drakk du egentlig? Tror ikke du kan ha vært noe særlig aktiv heller, da?