Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3196
Hei, jeg laget ved et uhell, hull i en gipsvegg på et offentlig sted, hvor det var sånn 360 kamera i taket : http://tinyurl.com/d2uv88u

For å komme inn på dette offentlige stedet, må man bruke id-kort, så de kan mest sannsynlig se at jeg har vært der rundt den tiden også..

Noen tanker om hvordan jeg kan slippe unna å erstatte dette?
Stift et A4-ark over hullet og mal over på nytt. Håp at ingen merker noe. Hvis noen andre tilfeldigvis kommer borti, så skylder du på dem. "Øy, det hullet var der ikke fra før!"
Er det ett offentlig sted der det kommer å går mye folk? Var du den eneste til stedet på det tidspunktet.

Og slike 360 graders kamerar går ikkje rundt hele tiden, som oftes så er dem plassert i en retning, der det ferdes mye folk, gjøres skadeverk, eller andre ting å følge med på. Du kan jo gå i ettertid innom å se hvilken retning kamera er plassert, hvis den peker mot den veggen som er gjort skadeværk på, så er du ganske fuck.

EDIT: Men prøv å se retningen på en litt diskre måte, ikkje drive å gå rundt kamera å stirr inn i det.
Sist endret av 0xFF; 6. april 2012 kl. 01:40.
Hvordan klarte du å lage hullet?
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Det var ca. 2 timer siden jeg sjekket inn på stedet, men det var bare 2 andre til stede der under disse 2 timene, de gikk rett før.



Sitat av Lil J Vis innlegg
Hvordan klarte du å lage hullet?
Vis hele sitatet...

Ehm, jeg fikk en spasme og sidekicka..
Du må beise sjarken!
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Er det ett offentlig sted der det kommer å går mye folk? Var du den eneste til stedet på det tidspunktet.

Og slike 360 graders kamerar går ikkje rundt hele tiden, som oftes så er dem plassert i en retning, der det ferdes mye folk, gjøres skadeverk, eller andre ting å følge med på. Du kan jo gå i ettertid innom å se hvilken retning kamera er plassert, hvis den peker mot den veggen som er gjort skadeværk på, så er du ganske fuck.

EDIT: Men prøv å se retningen på en litt diskre måte, ikkje drive å gå rundt kamera å stirr inn i det.
Vis hele sitatet...
Kamerane kan jo roteres og står ikke i samme stilling hele tiden.
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Kamerane kan jo roteres og står ikke i samme stilling hele tiden.
Vis hele sitatet...
Kan ja, men min erfaring med disse kameraene er at dem aldri/sjelden roteres. Store deler av hensikten med disse kameraene er at det er vanskelig å se hvilken vei de peker, og dermed tror folk at hele området er overvåket.

EDIT: Det kommer jo helt ann på hvilken offentlig plass det er snakk om, er det snakk om f.eks en bank, så sitter det mest sannsynlig noen å følger med på disse kameraene, men er det en butikk, så lagres videoen kun på tape.
Sist endret av 0xFF; 6. april 2012 kl. 02:02.
Du må beise sjarken!
Hvordan klarte du å lage hull i en vegg?
Nå er det vel ikke akuratt krise når det er snakk om gipsvegg.
Det er jo lett å fikse. Litt sparkel, pusse ned etter tørket, og et lag til og pusse, før man maler. Så er det like bra som før. Tar ca 20-30 min å fikse, pluss litt tørketid
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av pontiac Vis innlegg
Nå er det vel ikke akuratt krise når det er snakk om gipsvegg.
Det er jo lett å fikse. Litt sparkel, pusse ned etter tørket, og et lag til og pusse, før man maler. Så er det like bra som før. Tar ca 20-30 min å fikse, pluss litt tørketid
Vis hele sitatet...
du holder ikke til i vest agder?:P
Sitat av RydEN Vis innlegg
du holder ikke til i vest agder?:P
Vis hele sitatet...
Det er lett å fikse uansett hvor han holder til.
Det betyr altså at selv om du skulle bli tatt for det, så er det ikke en fryktelig dyr erstatning.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er lett å fikse uansett hvor han holder til.
Det betyr altså at selv om du skulle bli tatt for det, så er det ikke en fryktelig dyr erstatning.
Vis hele sitatet...
Jeg så en video om hvordan man gjør det, det ser veldig enkelt ut :P Håper bare at han ikke anmelder eller noe sånt..
Løp rundt i en sirkel foran kameraets vinkel, da vil ingen tro det var deg, men en demon som tok over kroppen din.
Det funker, gjort det dusinvis av ganger.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg så en video om hvordan man gjør det, det ser veldig enkelt ut :P Håper bare at han ikke anmelder eller noe sånt..
Vis hele sitatet...
Hvem "han"? Sa du ikke at det var offentlig sted?
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem "han"? Sa du ikke at det var offentlig sted?
Vis hele sitatet...
jo, men det er en daglig leder som styrer stedet.
Sist endret av RydEN; 6. april 2012 kl. 02:50.
Sitat av RydEN Vis innlegg
jo, men det er en daglig leder som styrer stedet.
Vis hele sitatet...
Hvis du er redd for anmeldelse, og er usikker på om du klarer å fikse det uten at det blir merket, så ville jeg bare sagt i fra at du var uheldig og lagde hull i veggen, og vil tilby deg å betale de få hundrelappene det koster å dekke over det.

Litt erstatning blir det jo, men bedre det enn å måtte betale på toppen av en evt dom.
Ville nok bare ha sagt fra. Mye lettere å slippe en eventuell bot osv, forklar hva som skjedde og tilby deg å reparere/erstatte.
Sitat av P3rn Vis innlegg
Ville nok bare ha sagt fra. Mye lettere å slippe en eventuell bot osv, forklar hva som skjedde og tilby deg å reparere/erstatte.
Vis hele sitatet...
Da risikerer man anmeldelse, bot for hærverk på offentlig sted (tja, si 2-4000), kanskje samfunnsstraff.

Eller man kan la en eller annen vaktmester gjøre jobben (som sikker bare drikker kaffe halve dagen), og heller la være å få spasmer i framtida.

Ts: Det går sikkert bra, ikke si noe til noen!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Da risikerer man anmeldelse, bot for hærverk på offentlig sted (tja, si 2-4000), kanskje samfunnsstraff.

Eller man kan la en eller annen vaktmester gjøre jobben (som sikker bare drikker kaffe halve dagen), og heller la være å få spasmer i framtida.

Ts: Det går sikkert bra, ikke si noe til noen!
Vis hele sitatet...
Tror de fleste mennesker verdsetter ærlighet. Tror heller ikke denne daglige lederen er en jævlig person, og om man helt enkelt forklarer hva som har skjedd finnes det sikkert gode muligheter for en grei løsning for begge parter. Er nok enda verre å bli oppdaget (om det evt. ble tatt opp av kameraet).
bor nok ikke i vest agder.
Men å fikse hullet er enkel sak. Bare idioti å lage en stor sak av det.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sparkle fort over, la det tørke, slip bort ujevnheter og til hullet og sparkel omårdet er slett med veggen. Om nødvendig sparkle en gang til.
Så er det bare og male over med rulla.... vanskelig? Nei... Dyrt? Nei...
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Jeg ringte og sa ifra om hva som skjedde, og fikk til svar at det gikk helt greit og at slikt skjer o.O