Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2011
Prøvde å søke litt rundt dette, men fant ikke et avklart svar på det jeg lurer på så lager egen tråd.

Jeg snuser General Onyx, helst silver, men gold går fint det også. Denne snusen er den eneste jeg liker og bruker. Onyx var en av flere merker som dem sluttet å selge over disk i Norge etter nyttår 2018/2019. Siden den gang har jeg vert nødt til å belage meg på venner og kjente som drar over grensa til å kjøpe den til meg fra Sverige. Siden jeg bor på vestlandet er det ingen enkel affære å få svingt over grensa for å kjøpe selv og tilgangen er dermed veldig variabel.

De nettbutikkene jeg ser som selger dette, selger ikke til Norge når jeg får valgt dette alternativet i checkout. De butikkene som selger internt over nett i Norge har ikke Onyx i sortemanget sitt.

What to do?
Google "General Onyx Silver Buy"

https://www.buysnus.com/snusbrand/ge...r_portion.aspx

Står på siden at dei sender til Norge, enjoy
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1.Prøve å finne en ny type snus som er lik, er ikke så vanskelig å finne snus med smak av bergamot med hint av lakris (smaker som ofte brukes i snus)
2.Komme seg til Sverige, eventuelt be noen som skal dit kjøpe med for deg eller sende deg i posten.
3. Du kan jo alltids slutte å snuse.
Gøteborg rapé vil kanskje ligne?
Sitat av Kuami Vis innlegg
Google "General Onyx Silver Buy"

https://www.buysnus.com/snusbrand/ge...r_portion.aspx

Står på siden at dei sender til Norge, enjoy
Vis hele sitatet...

Har desverre prøvd den siden også.

Etter å ha lagt varene i handlekurven og valgt Norge som land får en følgende beskjed: No purchase of snus or tobacco allowed
(If your country is NOT in the list we do unfortunately NOT sell to you)

Samme som de andre nettbutikkene jeg har prøvd.

Blir nok til at jeg ser om Gøteborgs Rapè som anonanon foreslår her er noe for meg. Om ikke så blir det å fortsette å tigge kvota til bekjente som skal over grensa. Det som er ekstra frustrerende er at jeg finner den ikke i taxfreen på flyplassene heller, så det må tigges til dem som fysisk krysser svenskegrensa, og dem er det ikke mange av i min omgangskrets

Takker uansett for alle svar
Enkleste er å lære seg å like en annen snus. Onyx er vel bare en generalblanding med ekstra mye bergamott og sitrus. Nærmeste du kommer er kanskje General Ekstra Sterk? Gøteborgs Rape er jo noe helt annet, med lavendel og einer..
Merk deg moms og tollgebyr fra 1.1.2020.