Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6462
Hei jeg har noe pot som har begynt å mugne nederst i glasset sitt.

Har stått mørkt inni et skap, men i romstemp.Byttet beholder, luftet og heiv hele sulamitten i frysa.
Håper det vil hjelpe.

Det er ikke mye mugg, men når jeg ser igjennomm et forstørrelses glass så er noen av trikomene blitt grå, og ldet lukter svakt mugg.
Ellers ser budsa fine ut.

Er jo litt for jævelig å hive stasjet, så spørsmålet er om dette er direkte farlig for lungene å røyke? -eller blir bare kvaliteten bare dårligere, men ok å røyke?

Vil ikke evnt. sporer fra soppen bli brent vekk og filtrert vekk av bong?
Og er det egentlig så farlig om noen sopp sporer finner vei ned i de to store tjæredammene av noen lunger jeg har?
Det blir vell som en eller annen form for hjemmelaget penicillin?
Helt egentlig
Blastabel's Avatar
Prøv å røyk den, så ser vi
Av det jeg innehar av generell kunnskap vil jeg tro soppsporene forsvinner ved brenning i visse temperaturer. Men husk, temperaturen i bongen er faktisk ikke så vanvittig høy. Så om det er nok til å eliminere soppen vet jeg ikke. Men jeg har da spist både muglet brød og det som verre er med uhell. Lever for så vidt enda. Men klart, magesyren tar det meste, det samme kan ikke sies om lungene dine.

Det jeg finner på google er at det ikke er sunt å røyke det. Men at hvis du kan kutte vekk de muglede delene skal det være grei. Med forbehold om at du får vekk alt da.
Jeg har hørt at det er en særdeles dårlig ide å røyke muggen weed, men fant ikke noen troverdige kilder for øyeblikket.
Virker ikke særlig digg med soppsporer i lungene, så ville stått over.
Bakterie eller soppinfeksjon i lungene er en big deal. Tarm- og magesystemet er faktisk lagd for å tåle den driten der, lungene... not so much.

Jeg tviler sterkt på at noe vil skje med dere om dere røyker den, men jeg ville heller overhodet ikke tatt sjansen selv.. fordi konsekvensene av å ta feil er såpass jævlige.
Ville ikke tatt sjansen as, ikke morro å sitte der fjern som faen og få noie noe sykt pga redsel for mugginvasjon i lungene eller noe sånt.
ville du spist en myglet skive? hvis ikke, så har du svaret ditt

edit: kansje lage olje av det?
Sist endret av technot; 8. mars 2012 kl. 22:44.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg hadde også tatt rådet over. Brownie-time!
Skal du absolutt pakke det i deg, så ta det inn via magen. Spis det på en eller annen måte.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Hester spiser runballehøy, jeg spiser muglet ost. Weed er weed, fyr i vei.
Du må nok identifisere muggsoppen for og vite om du vil få en magesjau eller ei, finns mer enn en type.
Tørk gresset mer før du putter det på glass neste gang for og unngå dette er tipset som går igjen i de trådene jeg skumleste om temaet nu.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Problemet er ikke sporene, men eventuelle mycotoksiner som finnes i soppen. Det er surt men jo, du bør kaste cannabisen.
Takker for svar.
Forrige gang jeg curet hadde jeg glasset konsekvent i kjøleskapet, og da gikk det bra.

Denne gangen skulle jeg prøve å bruke kjøkkenskap og romtemp, pot'n var fin til morgenen så dette har gått fort.
Var i uke to av cureprossesen.

Skal seff prøverøyke og gi dere beskjed om hodet eksploderer eller om jeg får akutt KOLS.
Vil som sagt gi den et par døgn i frysa først for å prøve å drepe soppen.
Er heldigvis ikke så mye det er snakk om men surt lell
Ville ikke gjort det, fjerner litt av poenget med å røyke i det heletatt når mans sitter igjen med en dårlig følelse etterpå.
Nå har jeg leest det å
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av JUPITERFIX Vis innlegg
Nå har jeg leest det å
Vis hele sitatet...
tøfft for deg, men det hjelper ts veldig lite.

ville ikke røyket, og heller gjort som mentalmelt og kasta, evt laget brownies
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
utrolig at du spør om råd her inne, får gode responser som sier at du IKKE burde gjøre dette ta lungene våre IKKE er laget for å bekjempe mugg eller sopp-sporer, og at du heller - om du ikke klarer la være - bør lage noe spiselig av det heller.

responsen din er: "Skal seff prøverøyke".

gratulerer til deg.
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Hei jeg har noe pot som har begynt å mugne nederst i glasset sitt.

Har stått mørkt inni et skap, men i romstemp.Byttet beholder, luftet og heiv hele sulamitten i frysa.
Håper det vil hjelpe.

Det er ikke mye mugg, men når jeg ser igjennomm et forstørrelses glass så er noen av trikomene blitt grå, og ldet lukter svakt mugg.
Ellers ser budsa fine ut.

Er jo litt for jævelig å hive stasjet, så spørsmålet er om dette er direkte farlig for lungene å røyke? -eller blir bare kvaliteten bare dårligere, men ok å røyke?

Vil ikke evnt. sporer fra soppen bli brent vekk og filtrert vekk av bong?
Og er det egentlig så farlig om noen sopp sporer finner vei ned i de to store tjæredammene av noen lunger jeg har?
Vis hele sitatet...
Hvor mye er "noe"? Er det verdt å risikere å få sopp i lungene for noen hundrelapper?
ArbeidsledigProletar
Du kan i værste fall ødelegge lungene dine ordentlig, men det er jo ikke så farlig, hvem trenger å puste? Viktigere å ikke kaste dårlig weed.
The lucky one
PairADice's Avatar
Mener å huske at noen spurte om det samme for lenge siden...
I mugg er det sporer. Varmen fra flammene/bongen er på langt nær nok og tilstrekkelig vedvarende til å ta knekken på alle disse. I værste fall drar du dette på lungene, og sitter igjen med festlige organismer som slår rot i kroppen din.

Kanskje ikke relevant, men skrekkscenario likevel!
bruk google i ett minutt. Så ser du at muggen Weed kan føre til lungesopp og andre infeksjoner i halsen og luft-veiene.... ikke røyk det
Jeg tviler ikke et sekund på at å røyke muggen weed ikk er bra for helsa. Men det eneste jeg stusser litt på om man ikke får i seg de samme stoffene om man feks. har en muggen ost eller brød liggende? Regner med at disse stoffene vil gå over i lufta og at man dermed puster dem inn uansett? eller?
Slapp av, dette med mugg på det grønne er en vandrehistorie. Så lenge en røyker dette ved ca 600grc+ (sigarettglo) er det ingen problem.








GO GREEN
Sitat av Googæl Vis innlegg
Jeg tviler ikke et sekund på at å røyke muggen weed ikk er bra for helsa. Men det eneste jeg stusser litt på om man ikke får i seg de samme stoffene om man feks. har en muggen ost eller brød liggende? Regner med at disse stoffene vil gå over i lufta og at man dermed puster dem inn uansett? eller?
Vis hele sitatet...
Når du tenner det på og gjør det om til røyk for å så puste det inn gjør du noe aktivt for å få det i deg. Tror ikke mugg er noe farlig over luft i de mengdene man får på mat
Et lite tips til å unngå mugg senere: Oppbevar i lys. Ikke sterkt lys, men noe, mugg HATER lys og nekter derfor å gro.
Har terrarium som holder seg på 80% luftfuktighet, og bakken er alltid fuktig. Lyset inni der gikk og tok ikke mer enn en ukes tid før det muggna på en pinne der inne. Kokte pinnen og skylte den godt, satte inn ny pære og voila, nada sopp^^

Muggsporer er noe som er i lufta konstant, og er ikke til å unngå med mindre du brenner lufta. Oppbevare weed i vakuum er ikke så dumt heller. Men jeg er usikker på hvilken effekt lys kan ha på weeden, men regner ikke med at det er noe problem så lenge den er i en lukket beholder^^
ArbeidsledigProletar
Sitat av lygra Vis innlegg
Slapp av, dette med mugg på det grønne er en vandrehistorie. Så lenge en røyker dette ved ca 600grc+ (sigarettglo) er det ingen problem.








GO GREEN
Vis hele sitatet...
Uhm, nei. Det er ikke en vandrehistorie, mugg forekommer på fuktig weed og det er noe som heter mycotoxiner. Disse giftene er farlige og kan gi deg ALVORLIGE lungeinfeksjoner.
Ta og spis det på en eller annen måte, om du så absolutt ikke vil kaste det.
Flere medlemmer her på forumet har nettopp frarådet deg å røyke det, så om du så for deg et scenario der hvor du ikke røyket det før du postet her, så ikke røyk det heller...
Sist endret av Myor2Mac; 11. mars 2012 kl. 00:10. Grunn: skriveleif
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Hei jeg har noe pot som har begynt å mugne nederst i glasset sitt.

Har stått mørkt inni et skap, men i romstemp.Byttet beholder, luftet og heiv hele sulamitten i frysa.
Håper det vil hjelpe.
Vis hele sitatet...
Enten røyker du for lite i forhold til kjøpt mengde. Første gang jeg noen gang har hørt noe lignende. Holdt på å le meg skakk...

Men å fryse pot'en er vel ikke så smart kompis. Ved frost vil den i hvertfall bli ødelagt(dårlig om du vil) og du vil få mindre effekt av greiene. Derfor ler jeg av disse afro gutta på Akers Elva i Oslo som gjemmer hasjen og greier i is og snø! Du kan like gjerne kjøpe heste møkk enn og betale for sånn dritt...

Men lykke til
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Ta og spis det på en eller annen måte, om du så absolutt ikke vil kaste det.
Flere medlemmer her på forumet har nettopp frarådet deg å røyke det, så om du så for deg et scenario der hvor du ikke røyket det før du postet her, så ikke røyk det heller...
Vis hele sitatet...
Å spise det vil også involvere å få i seg eventuelle mycotoksiner. Han burde som sagt kaste det.
Sitat av Rectyg0o Vis innlegg
Enten røyker du for lite i forhold til kjøpt mengde. Første gang jeg noen gang har hørt noe lignende. Holdt på å le meg skakk...

Men å fryse pot'en er vel ikke så smart kompis. Ved frost vil den i hvertfall bli ødelagt(dårlig om du vil) og du vil få mindre effekt av greiene. Derfor ler jeg av disse afro gutta på Akers Elva i Oslo som gjemmer hasjen og greier i is og snø! Du kan like gjerne kjøpe heste møkk enn og betale for sånn dritt...

Men lykke til
Vis hele sitatet...
Potten vil ikke bli ØDELAGT hvis den fryses. Trikomene derimot, de faller lett av hvis den er frozen.

Hvorfor le av gutta på elva? Er da ikke noe galt i å gjemme beisen i snøen?
Sitat av Rectyg0o Vis innlegg
Enten røyker du for lite i forhold til kjøpt mengde. Første gang jeg noen gang har hørt noe lignende. Holdt på å le meg skakk...

Men å fryse pot'en er vel ikke så smart kompis. Ved frost vil den i hvertfall bli ødelagt(dårlig om du vil) og du vil få mindre effekt av greiene. Derfor ler jeg av disse afro gutta på Akers Elva i Oslo som gjemmer hasjen og greier i is og snø! Du kan like gjerne kjøpe heste møkk enn og betale for sånn dritt...

Men lykke til
Vis hele sitatet...
Har du noen gang hørt om Ice-O-Lator? Dette er hasj som blir lagd av marihuana som er lagt i en fryser i forkant av produksjonen. Det er også premium shit om det blir lagd rett. Ikke snakk om ting du ikke vet svaret på.
Sitat av Rectyg0o Vis innlegg
Enten røyker du for lite i forhold til kjøpt mengde. Første gang jeg noen gang har hørt noe lignende. Holdt på å le meg skakk...

Men å fryse pot'en er vel ikke så smart kompis. Ved frost vil den i hvertfall bli ødelagt(dårlig om du vil) og du vil få mindre effekt av greiene. Derfor ler jeg av disse afro gutta på Akers Elva i Oslo som gjemmer hasjen og greier i is og snø! Du kan like gjerne kjøpe heste møkk enn og betale for sånn dritt...

Men lykke til
Vis hele sitatet...

at hasjen på elva suger balle er ikke noe nytt men det kommer ikke av at den liger i snøen den suger balle på sommeren å

har ved flereanledninger hat både beis å weed i frysen uten noen problemer

til ts skal du på død å liv røyke mugget ditt så bruk en turbo ligther eller noe for å få opp tempraturen mestmullig
Sist endret av dildo-jonny; 11. mars 2012 kl. 04:44.
Liker at det er folk som svarer bastant at dette er greit, uten å hverken lese de andre svarene eller sjekke litt først. Bra jobba folkens!

Med tanke på at temaet, vil jeg si bevisbyrden ligger på de som mener at det er helt trygt. For min del er det tilstrekkelig om jeg vet at det er kjangs for helseproblemer, og da ville jeg droppet det.

Et kjapt søk på wikipedia om Muggsopp. Siste linje i innledningen leser så: "Enkelte muggsopptyper kan gi alvorlig lungesykdom, allergisk alveolitt."

Du vet ikke hvilken sopp det er som har slått seg ned på weeden din, og du vet derfor ikke hva den bringer med seg.
Det er muggSPORER i luften, så de som diskuterer at man får i seg mugg hele tiden, så er jo dette på en annen måte. dette er mugg som ikke har satte rot og blitt til ordentlig mugg.. (dårlig formulering, sorry)
Kan ikke tro at det er bra å røyke det, men hvis man prøver å skrape vekk det meste fra poten, og røyker det på en god måte så tror jeg det skal gå fint. Regner med at muggen dør under så høy tempratur.
Sist endret av V3r0n1(4; 11. mars 2012 kl. 10:37. Grunn: Trøtt etter lan, glemte å fullføre settning :P
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Så pell bort det som er muggent, å røyk resten før det blir mugg på det å? hadde jeg gjort ihvertfall
The lucky one
PairADice's Avatar
Sitat av lockhead Vis innlegg
Så pell bort det som er muggent, å røyk resten før det blir mugg på det å? hadde jeg gjort ihvertfall
Vis hele sitatet...
Latterlig svar!

Muggsopp er mikroorganismer. Tror du virkelig at den eneste muggen er den du ser? Når du faktisk ser muggen, kan du banne på at den har spredt seg gjennom hele stæsjet, men ikke etablert seg som fullmektige kolonier enda. Men gjennommugget er det likevel. Derfor man bl.a. ikke bør forsøke å skjære av mugne deler av hvitost og spise resten.

Men om du mener at noen timer med alterert sinstilstand er verdt risikoen dette kan medføre, står du helt fritt til å kjøre på. Tenk på fordelene! Du blir høy, OG du får en nominasjon til Darwin Awards!
Gammel Traver
lockhead's Avatar
jeg mistenker at du har rett, hadde sikkert gått bra, men er vel best å hiv skjitn..
Sitat av PairADice Vis innlegg
Derfor man bl.a. ikke bør forsøke å skjære av mugne deler av hvitost og spise resten.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg gjort mange ganger, og slik jeg har forstått det er det helt trygt. Skal sies at jeg skjærer av med god margin, og inspiserer grundig. Grunnen til at jeg gjør det på ost, er at den er kompakt og lufttett.
ArbeidsledigProletar
Nei, mycelet infiltrerer hele osten og eventuelle giftige stoffer kan være i hele osten og du utsetter deg selv for unødvendig fare ved å gjøre dette. Og igjen, det har ingenting å gjøre med at du DREPER soppen ved å brenne den, på samme måten som at du blir jo høy selv om du BRENNER weeden, virkestoffene får du jo i deg, det er jo ikke den levende soppen du er redd, men GIFTEN i den.

Spiller dere dumme eller?

(Mycel er soppens "røtter", de hvite "trådene" om du har sett sånt på skogbunnen eller om du har grodd sopp.)