Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2517
Hvor: Nataraja festival. Himmalaya Nepal
Setting: Ute på fjellet i telt
Subtstans: LSD første gang

Turen opp til fjellet var vild. Vi kræsjet med en motorsykkel en gang. Og stupe var flere tusen meter ned så det ut som. En gang var dekket på utsiden. Og desverre så døde to Nepalere på veien ned. Men vi kom oss opp og ble tatt imot med blessing, rød prikk i panna og blomster i håret

Etter noen dager var annlegge på plass og vi bestemte oss for og ta syra. Vi tok en halv vær, ventet en halvtime uten effekt og tok en halv til. ettervært lot jeg merke til at verden ble lysere og vi gikk mot mainstage. Vi satt oss ved kanten av fjelle og musikken var helt syk! Jeg begynte og slite. Tenkte på meg selv og forsvant inn i meg selv og følte meg orange som en autist. Kjærsten min pratet om gamle men i trærene på den andre siden. Ho sa at trærene formet seg som Ganesh som sklei nedover nabo fjellene, og
sadhus som smilte. Ho fortalte at ho så alle blodårene i kroppen min som rønken. Sliter alltid på oppturene når jeg tar psykedelia. Men det gikk bra ettervært når jeg kom helt opp.

Vi danset utover dagen og fikk en utrolig kontakt med folk. Det var som det ikke fantes noen begrensninger. Grenseløst på en god måte. Vi fikk mange venner og med samtaler som vi kunne komme inn på alle områder. Var som ordforådet blitt mitt hadde mye mer. Husker at jeg satt i en ring med nepalere og vi holdt rundt verandre. Folk som dansa hadde ett språk og naturen kommuniserte. Var så mange vi kom kontakt med som om vi utstrålte noe godt. Vi danset og musikken hadde en groove og funky sound som er noe av
det beste jeg har hørt noen sinne. Og folkene som dansa var drit kule.

Vi filmet mye under trippen og virket nesten normale. Møtte mange backpackere som var skjønne. Før så hadde jeg alltid noen begrensninger som sjenerthet og reddsel. Men hele trippen var som en reset knapp som fiksa så mye. Fikk en harmoni og trygghet som er her enda. Satt ting på plass på en måte. Var som ingenting spilte så stor rolle. Hadde også en følelse av ekstase som er noe av det beste jeg har opplevd under noen rus. Det var bedre en mdma for det om det ikke kan sammenlignes.

Det har fikset så mye problemer for meg. Før så hadde jeg diagnosen Paranoid shcizofreni og sleit mye med psykoser men den trippen satt ting på plass. Vanskelig og forklare i grunn men nå har jeg prøvd
jeg liker den måten du sier at det ''døde to Nepalere på veien ned'' litt som: huff, så dumt, la oss gå videre...

dere filmet mye, kan du legge ut noen klipp? vært morro og sett du kan selvsagt sensurere ansiktet ditt hvis du ikke vill at vi kan identifisere deg.
Trådstarter
Var ganske mye død der nede egentlig. En gang så kjørte en bussjofør over en person og i Varanassi i india var det ganske mange lik som ble brent og lå i vannet.

Ville gjerne lagt ut videoen men for ikke lov av kjæresten. Ho sier at den skal aldri ut noe sted på nett. Desverre... :/

Høres ut som en fantastisk opplevelse! Grisemisunnelig.

Forøvrig tror jeg denne historien har mye mer potensiale om du hadde utnyttet deg mer av det flottet skriftspråket vi har. Det gjelder å trekke med seg lesere med uttrykksmåte og særegen stil. Lek deg med språket!
Hvis du er usikker på hvor du skal begynne så anbefaler jeg deg denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=97014. Her forklarer Nichotin hvordan man skriver en god trip/rusrapport. Videre anbefaler jeg deg å søke etter skrivetips på nettet, lese bøker, aviser og slå opp i ordbøker/synonymordbøker.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Greit nok at dette ikke er den mest velskrevne teksten jeg har lest her inne, men det er faktisk ikke alle som er interessert i å lese lange tekster som har samme språktype som en romantisk kiosknovelle tilegnet ensomme middelaldrene husmødre. Det at du på et rusforum (underforum) går inn å bruker mesteparten av innlegget ditt til å komme med, etter min mening nedlatende, kommentarer anngående skriftspråket til posten skjønner jeg ikke. Hadde du lest noen av nichotin sine egne rusrapporter ser du at han skriver ganske korte tekster selv med full fokus på rusopplevelsen. Ikke lange avsnitt om, det jeg annser som, meningsløse skildringer som ikke tilføyer noe annet enn meningsløs svada. Om teksten kunne trengt bedre rettskriving og gramatikk? Utvilsomt. Om jeg vil lese en ekstra a4 side med hvordan skyene gled over himmelen? Nei takk.
Vis hele sitatet...
Som alltid handler det vel om å finne en gyllen middelvei.
Jeg setter pris på både Nichotin og Lucy In The Sky sine rapporter, selv om de er innholdsmessig forskjellige.

Det er jo ikke alltid interessant å lese en klinisk rapport der man utelukkende får beskrevet rusen, uten at settingen er beskrevet i det hele tatt.
Men samtidig er det ikke alltid man orker å lese en roman om et bøttetrekk.

Så jeg synes det er fint at folk har forskjellige innfallsvinkler til skriving av rusrapporter, det gjør det mer variert og underholdende.

Det sagt, så synes jeg TS beskrev settingen finfint med en kort tekst, og jeg kunne ganske lett visualisere settingen, men det var litt slitsomt å lese når skriftspråket var så dårlig.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Hørtes ut som en utrolig riktig syre opplevelse, syre i naturen er fantastisk, en fin sommerdag på en strand eller en tripp i Nepal. Blir også fantastisk glad når jeg leser om slike tripper, siden jeg ofte drømmer om slike opplevelser men aldri har fått loket meg til å dra på sånt, enda.

Synes rapporten var god, mulig det er noen skrive/grammatikk feil i den, men jeg gir blanke. Noen ganger vil man lese en rapport, noen ganger vil man lese om opplevelsen. Mangfold er bra, om alle hadde skrevet likt hadde det vært kjipt med reports. Det må jo være variasjon i både opplevelsen og rapporten.
Bra du fikk en positiv opplevelse.
Off-topic, men..
Kan du lage en tråd og skrive litt om hvordan du opplevde india?
Har lyst og utforske dette landet, gjerne som backpacker.
Virker som det er ett spennende land med mange kontraster.
Hvilke type lsd var det, og hvor mye i hver blotter?
Bare for å ha det på det rene. ganesh, min intensjon var overhodet ikke å være nedlatende og overlegen. Din setting/omgvielser i rapporten er såppas enestående at jeg ser så mye mer potensiale i den. Hele poenget var rett og slett at jeg personlig kunne tenkt meg å lese en litt lenger og litt mer utfyllende tekst fra deg. Selvfølgelig er det på sin plass med gripende virkemidler. Dette var kun ment som en rettesnor. Om jeg blir oppfattet som en selvgod elitist må jeg nesten bare beklage dette. Min eneste misjon på dette forumet er å dele min kunnskap (og lære av andre, så klart). Hadde det vært snakk om en rapport fra gutterommet med cannabis for første gang ville jeg kanskje ikke vært så snar til å spørre etter en mer utfyllende rapport. Men, herregud, fyren har vært i Himmalaya og tatt LSD. Er det rart jeg vil ha alle de saftigste detaljene??

- Lucy
Trådstarter
Nei lucy. Synes det var fin og konstruktiv kritikk.... ingen fare

Sitat av Swam Vis innlegg
Hvilke type lsd var det, og hvor mye i hver blotter?
Vis hele sitatet...
Det var Shiva blottere. Vet ikke hvor mye det var i hver men de var veldig kraftige.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Bra du fikk en positiv opplevelse.
Off-topic, men..
Kan du lage en tråd og skrive litt om hvordan du opplevde india?
Har lyst og utforske dette landet, gjerne som backpacker.
Virker som det er ett spennende land med mange kontraster.
Vis hele sitatet...
Har alt for mye og fortelle om India. Var der i 3måneder og Nepal 1m. Skulle ønske dette forumet hadde en egen reise katogori. Vet noen om noe forum som handler om og reise?
Sitat av ganesh Vis innlegg


Har alt for mye og fortelle om India. Var der i 3måneder og Nepal 1m. Skulle ønske dette forumet hadde en egen reise katogori. Vet noen om noe forum som handler om og reise?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om noen sånne forumer, men hvis du skriver om opplevelsene dine, hadde det vært kult hvis du linka til det i denne tråden
Sitat av ganesh Vis innlegg



Har alt for mye og fortelle om India. Var der i 3måneder og Nepal 1m. Skulle ønske dette forumet hadde en egen reise katogori. Vet noen om noe forum som handler om og reise?
Vis hele sitatet...
India er et fantastisk land.
Har vært der tilsammen i litt over to måneder fordelt på to turer, og føler jeg bare såvidt har skrapt overflaten.

Det beste reiseforumet jeg har funnet til nå er faktisk Lonely Planet sitt, som kalles Thorn Three, men det finnes sikkert noen bedre der ute.