Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3591
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Heihei. Hørte av en kompis at han "lurte" sin operatør. Han sa mobilen hans var stjålet eller ødelagt eller noe, og fikk dermed erstatning for mobilen inn på konto, og brukte dette på en ny telefon.

Noen som vet om dette funker? Vurderer det samme selv.

Om det ikke er riktig underforum, feel free to move
Tviler på at en ordinær "idiotforsikring" dekker tyveri. Den er nok ment for skader e.l. Les vilkårene til forsikringen din.
En gang jeg badet med telefonen min, ringte vi forsikringsselskapet og fortalte at jeg ble dyttet i vannet (hadde reiseforsikring for øyeblikket)
- Da spurte han om kontonummer og verdi på tlf.
Vi svarte, pengene var på konto dagen derpå, og vi hadde ingen behov for å sende inn noen våt telefon eller noe som helst
Om du har tenkt å fortsette å bruke den gamle telefonen vil det være sjanser for å bli tatt. Alle mobiltelefoner er registrerte med IMEI-nummer(mobiltelefonens "fingeravtrykk") som sjekkes opp mot din operatørs IMEI-register hver gang du slår på telefonen. Dette nummeret kan operatøren bruke for å identifisere hvem som bruker nettet deres til enhver tid.

Om du derimot ikke har planer om å bruke den gamle telefonen din, ringer du bare inn og sier at mobiltelefonen din datt ut av lomma og tar det videre derfra. Kan også være lurt å ta ut batteriet på telefonen. Blir du bedt om å sende inn telefonen din kaster du den bare i bakken.

Dette blir ofte benyttet av folk som velger å kjøpe telefon, TV eller lignende med Elkjøps idiotforsikring =)
Jada, gidd å gjør forsikringen dyrere for oss som ikke snylter.
Sist endret av Donkeybrain; 14. april 2011 kl. 09:26.
Gidd å søple til tråden med usaklige ting.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Jada, gidd å gjør forsikringen dyrere for oss som ikke snylter.
Vis hele sitatet...
True, men da er det bare å gjøre det samme som alle andre, så vil du også få mest mulig igjen.
Sitat av prenix Vis innlegg
True, men da er det bare å gjøre det samme som alle andre, så vil du også få mest mulig igjen.
Vis hele sitatet...
Og til slutt avvikles systemet fordi hver eneste grådige jævel skulle skvise uthver eneste krone, kun fordi andre gjør det.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crabman Vis innlegg
Og til slutt avvikles systemet fordi hver eneste grådige jævel skulle skvise uthver eneste krone, kun fordi andre gjør det.
Vis hele sitatet...
Ja wow, moralprekner over nettet taes alltid veldig seriøst.

Ellers, takk for svar. Har forøvrig ingen planer om å bruke den gamle telefonen. ER veldig sugen på htc sensation
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ja wow, moralprekner over nettet taes alltid veldig seriøst.

Ellers, takk for svar. Har forøvrig ingen planer om å bruke den gamle telefonen. ER veldig sugen på htc sensation
Vis hele sitatet...
Og da er det jo ikke noe annet alternativ enn å snylte på forsikringa!
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Og da er det jo ikke noe annet alternativ enn å snylte på forsikringa!
Vis hele sitatet...
Gi nå f i moralprekner. Har du aldri lastet ned en mp3 fil? Har du aldri lastet ned en film eller et spill?


Tenkte meg det...
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Gi nå f i moralprekner. Har du aldri lastet ned en mp3 fil? Har du aldri lastet ned en film eller et spill?


Tenkte meg det...
Vis hele sitatet...
Ga jeg en moralpreken?

Tenkte meg det...
For å få penger fra forsikring, må du registere den som stjålet til politiet. Da blir det altså ikke mulig å bruke den etter den er registert. Denne blir registert med imei, og svartelistet.

Hvis du vil gjøre dette må du ikke bruke gamle mobilen etterpå. Du må også huske på egenandel. Den øker vanligvis for hver gang du må melde inn.
Sitat av kristiner Vis innlegg
For å få penger fra forsikring, må du registere den som stjålet til politiet. Da blir det altså ikke mulig å bruke den etter den er registert. Denne blir registert med imei, og svartelistet.

Hvis du vil gjøre dette må du ikke bruke gamle mobilen etterpå. Du må også huske på egenandel. Den øker vanligvis for hver gang du må melde inn.
Vis hele sitatet...
Bare tull. Det er ingen problemer med å bruke den gamle telefonen. Eneste som jeg vet om er Apple som kan sperre iphones slik at den ikke kan bli brukt. Politiet bruker ikke ressurser på å peile alle stjålte mobiler for så å konfrontere.
Sitat av Dice Vis innlegg
Bare tull. Det er ingen problemer med å bruke den gamle telefonen. Eneste som jeg vet om er Apple som kan sperre iphones slik at den ikke kan bli brukt. Politiet bruker ikke ressurser på å peile alle stjålte mobiler for så å konfrontere.
Vis hele sitatet...
Du kan risikere at det skjer, men sannsynligheten er liten ja. Den blir derimot svartetlistet på imei når du registerer den stjålet, da får du ikke dekning.
Sitat av Dice Vis innlegg
Bare tull. Det er ingen problemer med å bruke den gamle telefonen. Eneste som jeg vet om er Apple som kan sperre iphones slik at den ikke kan bli brukt. Politiet bruker ikke ressurser på å peile alle stjålte mobiler for så å konfrontere.
Vis hele sitatet...
Operatøren sperrer gjerne IMEI via NRDB. Da vil ikke telefonen fungere i noen norske nett.
Har du "trygghetsforsikring" ? Hvis ja, mist telefonen din på bakken og kjør over den med en bil.
Da får du en ny. Jeg har fått ny data pga. jeg "datt i trappa" med laptopen min ^^
Eneste som er viktig å passe på, er at du ikke bruker telefonen med simkortet ditt i den etter at "ulykken" har skjedd. Da vil de se det i systemet sitt.