Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 9309
Hallo.

Så nå har de ødelagt PSN og jeg bare lurer, overbelaster denne gruppa bare serverene?

Eller kommer de til å knuse de "urettferdige"?
(Dette gjelder alt annet de hacker og!)

Bare lurer...
Sist endret av Fyllingz; 6. april 2011 kl. 22:18.
Hva forventer du egentlig at en flokk personer som ikke har peiling på hvem hverandre er og knapt har en samordna tanke skal klare å gjøre?
Jeg synes Anonymous står for mye bra men også noe dårlig. Jeg hadde lyst til å spille litt blops online, og vips så ser jeg at Anonymous er på ferde. Da ble jeg relativt irritert, men så tenkte jeg på hvor fett det var når de demonstrerte mot scientologikirken i Berlin
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Jeg synes Anonymous står for mye bra men også noe dårlig. Jeg hadde lyst til å spille litt blops online, og vips så ser jeg at Anonymous er på ferde. Da ble jeg relativt irritert, men så tenkte jeg på hvor fett det var når de demonstrerte mot scientologikirken i Berlin
Vis hele sitatet...
I feel with you brotha! Skulle kjøre litt domination før trening idag, men neida .. Halla Anonymous!
Du mener hva de driver med bortsett fra å sirkelrunke på 4chan og tro at de redder verden med å ddose servere?
/fa/ og /v/ er de eneste 4chan-brettene som er lesbare.

Bortsett fra det er Anonymous en haug med unger som tror de er en del av noe stort.
Vet ikke helt hva jeg synes. Mener at det er rimelig unødvendig å overbelaste sider slik at det går utover vanlige folk.

Men synes jo det de gjorde mot f.eks Westboro Baptist Church var ganske bra gjort.

De demonstrerer også en del mot scientology-kirker, noe som er bra
Jævla drittunger. De sier det er en "straff". Hva faen liksom, "straff" å ddose 2 nettsider og tror de er verdensherskere.
De er nå egentlig litt søte, de hevder de fremmer demokrati og lignende... på en ekstremt lite demokratisk og politisk innkorrekt måte..

4chan er å forblir en gjeng barn som tror de betyr noe, om noen år har de fått litt mere omgang i hodet og legger det fra seg.
Uheldigvis kommer det da opp en ny yngre generasjon som tar over for dem igjen.
De prøvde seg på AP sine sider også i dag
Syns det er fint at dem stengte PSN med ett krav om å få tilbake OtherOS, som vi hadde muligheten til før.
Og når det gjelder at dem la ned arbeiderpartiet og høyre sine nettsider.......... TOMMEL OPP
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
De prøvde seg på AP sine sider også i dag
Vis hele sitatet...
Hva hjelper det å ta ned en side i 5minutter?

Ja det var et ordentlig spørsmål ikke retorisk, så ikke slett denne også....
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:06.
Det som skjer er bare at siden blir utilgjengelig for de som ønsker å bruke den. De som skaper disse problemene lever i en illusjon av at det sender ett budskap..
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det som skjer er bare at siden blir utilgjengelig for de som ønsker å bruke den. De som skaper disse problemene lever i en illusjon av at det sender ett budskap..
Vis hele sitatet...
Å ta ned PSN sender et budskap om at alle som spiller online på PS3 vil hate anon..
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:06.
At det viser at folket stort sett er imot DLD er jo en bra ting, når det gjelder problemene de har skapt for psn så skjønner jeg det også godt egentlig, det er bare synd det går ut over brukerne
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jævla drittunger. De sier det er en "straff". Hva faen liksom, "straff" å ddose 2 nettsider og tror de er verdensherskere.
Vis hele sitatet...
2 nettsider? Man blir ikke akkurat verdenskjent for å ddose bloggen til voe ..
Var vel litt kraftigere en som så
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jævla drittunger. De sier det er en "straff". Hva faen liksom, "straff" å ddose 2 nettsider og tror de er verdensherskere.
Vis hele sitatet...
Ja, som Awarize sier så har de gjort litt mer enn bare å tulle rundt i Norge.
Men, jeg har lest fra pressfire at å overbelaste PSN serveren f.eks er bare en test før de virkelig begynner :P

http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/...-3-i-det-siste
Anonymous minner meg om blitzere i puberteten........
Homemade Retard
zeicko's Avatar
liker at de kødder med ap og høyre når det gjelder DLD. men hvor mye det hjelper vet jeg ikke...
De tror også de er så jævla kule når de bestiller seg Guy Fawkes-maske og spaserer rundt i gaten som noe frihetsbekjempere for folket.
Hacket ikke de noen hardcore securitygreier i USa, stjal informasjon om Anonymous som det selskapet skulle selge til FBI, og ga det til FBI gratis?
Jeg leste hvertfall noe om det på itavisen, men jeg vet ikke om de gjennomførte det.

De virker seriøse, selv om det er feigt og hacke andres sider.
Hva håper de egentlig å oppnå? Tvungen avslutning ag DLD?
Sitat av mo3 Vis innlegg
De tror også de er så jævla kule når de bestiller seg Guy Fawkes-maske og spaserer rundt i gaten som noe frihetsbekjempere for folket.
Vis hele sitatet...
Høres ut som dere ikke vet så mye dere heller.
Pointet her er ikke (iallefall for kjernen av Anon) å være "kul". Men heller å stå opp mot det som er urettferdig og urett.

Øh. Se bort fra EFG-avataren min. Så den akkurat nå. Lol.
oldfag is old.
Sist endret av RandomiZed; 6. april 2011 kl. 23:12.
Sitat av olaPola Vis innlegg

De virker seriøse, selv om det er feigt og hacke andres sider.
Hva håper de egentlig å oppnå? Tvungen avslutning ag DLD?
Vis hele sitatet...
De er troll og hacker ikke. De ddoser nettsider og tror de er hackere. Scriptkidz heter det.

Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Høres ut som dere ikke vet så mye dere heller.
Pointet her er ikke (iallefall for kjernen av Anon) å være "kul". Men heller å stå opp mot det som er urettferdig og urett.
Vis hele sitatet...
Å drive trussel og ulovlig virksomhet er å "stå opp" mot noe? De gjør det i hvert fall rimelig galt da.
Enkelte ting krever voldelige revolusjoner eller ulovlige tiltak, DLD er ikke èn av de... Med mindre de hacker ut informasjon som er lagret i DLD og sender det til det til et organ for å bevise personvernstrusselen...
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Høres ut som dere ikke vet så mye dere heller.
Pointet her er ikke (iallefall for kjernen av Anon) å være "kul". Men heller å stå opp mot det som er urettferdig og urett.

Øh. Se bort fra EFG-avataren min. Så den akkurat nå. Lol.
oldfag is old.
Vis hele sitatet...
Poenget med masken er å framstå som anonyme som er hele poenget deres.
Anonym = frihet

De har noen youtube videoer.
http://www.youtube.com/watch?v=tcSCU...layer_embedded
Det Anonymous oppnår er å skaffe oppmerksomhet om temaene de kjemper for. Angrepene mot AP og Høyre kom foreksempel opp i VG og DB flere ganger i dag, og det skaper igjen oppmerksomhet rundt DLD.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Poenget med masken er å framstå som anonyme som er hele poenget deres.
Anonym = frihet

De har noen youtube videoer.
http://www.youtube.com/watch?v=tcSCU...layer_embedded
Vis hele sitatet...
Likte denne:
Anonymiteten er en forsikring mot forfølgelse og trakassering, retten til å være anonym er grunnleggende i et moderne kommunikasjonssamfunn. Dessverre vil datalagringsdirektivet forsøke å frata oss denne retten.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10091776
Men når dld kommer opp. Kommer ikke de til å bli tatt da?

OT: hvor kommer de fra egentlig ? :S
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Til alle dere som spør om det hjelper og ta ned noen nettsider for 5min, nei. Men meningen med det er ikke at de skal gjøre noe stor skade på nettsidene, det er en god måte og få saken opp i media, noe som igjen kan få folk til å revurdere DLD. Og alle dise "skriptkidsene" (aka meg lol ) hjelper til med og få ned nettsidene, uten disse ville ikke sidene gått ned og da ville heller ikke media brydd seg!

Den 10. februar 2008 holdt Anonymous sin første globale demonstrasjon mot scientologiorganisasjonen. Siden da har Anonymous lekket scientologidokumenter, holdt månedlige demonstrasjoner i over 130 byer i 30 forskjellige land og gjort publikum oppmerksom på kultens aktiviteter. Vi har også spredd flygeblader og kort, og gjort en del PR-stunt.

Hvorfor protestere?

Det eksisterer mange grunner til å demonstrere mot scientologiorganisasjonen. Du kan for eksempel protestere mot "Fair Game", en policy skrevet av scientologiorganisasjonens grunnlegger, som fremsetter følgende om "SP"-er (kritikere av organisasjonen): ”May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed.” Du kan protestere mot deres "Disconnection"-politikk, som har splittet mange familier. Du kan protestere på grunn av den lange rekken av mistenkelige dødsfall i sammenheng med scientologiorganisasjonen. Du kan protestere mot deres forsøk på å infiltrere myndigheter, deres bedrageri, deres villedende rekrutteringsteknikker, deres ofre og deres hjernevasklignende metoder. Du kan protestere på grunnlag av alt som er nevnt ovenfor, men det som startet Anonymous' engasjement, var et forsøk på sensur, som videoen under viser:
Vis hele sitatet...
hentet fra http://www.anonnorway.org/page/prosjekt-chanology

så det er ikke bare en masse kids som trur de er kule med fete masker (ja de er fete!) det er mange individer som står for det samme og sammen får de blusset sakene opp i media, og media kan endre ganske mange sine syn på ting og tang!

(sikkert litt rotete men klokka er ganske sent så..)
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Men når dld kommer opp. Kommer ikke de til å bli tatt da?
Vis hele sitatet...
Det aller meste som skal lagres med DLD blir allerede lagret ett eller annet sted, så de som ikke gjemmer seg nå vil bli tatt like lett som om DLD er der eller ikke.
Sitat av echuz Vis innlegg
Til alle dere som spør om det hjelper og ta ned noen nettsider for 5min, nei. Men meningen med det er ikke at de skal gjøre noe stor skade på nettsidene, det er en god måte og få saken opp i media, noe som igjen kan få folk til å revurdere DLD. Og alle dise "skriptkidsene" (aka meg lol ) hjelper til med og få ned nettsidene, uten disse ville ikke sidene gått ned og da ville heller ikke media brydd seg!


hentet fra http://www.anonnorway.org/page/prosjekt-chanology

så det er ikke bare en masse kids som trur de er kule med fete masker (ja de er fete!) det er mange individer som står for det samme og sammen får de blusset sakene opp i media, og media kan endre ganske mange sine syn på ting og tang!

(sikkert litt rotete men klokka er ganske sent så..)
Vis hele sitatet...
Du ser ikke en ganske grunnleggende forskjell på en vanlig demonstrasjon og det dere driver med? Fysiske demonstrasjoner uten vold har en fin tendens til å trekke saken frem, fysiske demonstrasjoner med vold har en fin tendens til å trekke frem gruppene, ikke saken. Det samme skjer her. Gjennom de aksjonene "dere" driver på med nå trekker "dere" frem gruppen, og argumenter så mye du vil for at det er noe annet enn en gruppe, utad fremstår "dere" bare som en gjeng idioter. Å kjøre angrep på sider har ingen som helst positiv virkning på saken "dere" prøver å fremme. Det legitimerer ja-sidens argumenter, samtidig som det bidrar til at de gode argumentene forsvinner blant en haug med saker som omhandler motstandergruppen, ikke DLD.

Hvis du går inn på norske nettaviser og ser hvilke saker som ligger ute nå, hvor mange handler om bivirkningene av DLD? Få? Jepp.
Hvor mange handler om "dere" og de fullstendig idiotiske angrepene? De aller fleste. Hvordan kan du da påstå at det fremmer saken, når det om noe tar spalteplass fra de som faktisk har mulighet til å påvirke gjennom saklig argumentasjon?

For øvrig, ikke bruk scientologiprotestene som et argument for det "dere" holder på med nå. Fremgangsmåtene er så vidt forskjellige at det umulig kan sammenlignes, ei heller brukes som argument for noe. På siden du lenker til står det forresten ganske tydelig at de ikke stiller seg bak sånne angrep som "dere" driver på med.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
For øvrig, ikke bruk scientologiprotestene som et argument for det "dere" holder på med nå. Fremgangsmåtene er så vidt forskjellige at det umulig kan sammenlignes, ei heller brukes som argument for noe. På siden du lenker til står det forresten ganske tydelig at de ikke stiller seg bak sånne angrep som "dere" driver på med.
Vis hele sitatet...
Det var ment som et eksempel på at anno ikke bare er kids med loic
og er helt riktig at de ikke stiller seg bak DDoS angrep, men igjen, folk leser om anno og at de "hacker" ap/H sine sider, bare for og få PR. Personlig syns jeg det er en fin måte og vise at det er mange folk som bryr seg og. er ikke helt klar i hodet nå men svarer deg skikkelig i morra en gang
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Melodi: En bussjåfør

En synsetråååd, en synsetrååååd, det er en tråd der ingen har lenket til en lettfattelig forklaring ennåååå

(Følte for å synge. Hence litt forvrenging av fakta. Funnet ved hardware.no -> Søk "Anonymous". Så artikkelen da den kom ut)
Sitat av mo3 Vis innlegg
Å drive trussel og ulovlig virksomhet er å "stå opp" mot noe? De gjør det i hvert fall rimelig galt da.
Vis hele sitatet...
At noe er ulovlig betyr ikke at det er "galt", staten har ikke alltid rett skjønner du.
Sitat av mo3 Vis innlegg
De er troll og hacker ikke. De ddoser nettsider og tror de er hackere. Scriptkidz heter det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i granskauen skulle de tro det at de er hackere? Jeg var på IRC med en del av de som holdt på med DDoSingen i går, samt at jeg var på 4chan og fulgte med, og det er svært få av de som deltar som selv mener at de "hacker". Du kan godt få kalle dem for scriptkiddies, men hadde det ikke vært for dem, ville ikke sidene ha gått ned. Jeg antar - ettersom at du har et så forvrengt syn på saken - at du har innhentet den fantastiske informasjonen din på VG eller Dagbladet, og da synes jeg det er beundringsverdig at du har ikke har fått med deg at deltakerne av Anonymous i hver eneste artikkel har presisert at de ikke driver med noen form for hacking.


Å drive trussel og ulovlig virksomhet er å "stå opp" mot noe? De gjør det i hvert fall rimelig galt da.
Vis hele sitatet...
Har du sett på hvordan det er i Frankrike? Er folket uenige i valgene som blir tatt, braker helvete løs. Sist jeg sjekket hadde ikke demonstrantene der lov til å brenne biler og offentlige bybninger, men det skjedde likevel. Mener du at det norske folk skal sitte i godstolen med en chipspose og godta et direktiv som dette? Vi er et land med feigskiter som ikke tør å stå opp for egne meninger. Forskjellen på Norge og Frankrike: Her i Norge er vi redde for myndighetene, mens i Frankrike er myndighetene redde for folket.
Folk snakker om og arrangere demonstrasjoner utenfor f.eks stortinget. Hvilken hensikt har det?
Om jeg styrte landet og hadde vedtatt at ALLE skal betale 50% mer i skatt, og folk hadde kommet i tusenvis utenfor huset mitt med skilt og alt det der og ropte "NEI TIL 50% MER I SKATT" og liknende, da ville jeg bare gitt faen og kalt inn politiet og militærstyrkende så jeg kunne se ferdig Supernatural i ro.
Saken er at i Norge er folket mer redd myndighetene enn myndighetene er redd folket. Og når noen bestemmer seg for å stå fram og "gå imot" myndighetene så er det noe så svakt som noen facebookgrupper og noen fredelige demonstrasjoner der de roper sin mening.
I mine øyner er det som om at jeg hadde den siste 5-øringen fra norsk historie. Jeg hadde satt en plan om og kaste den i do om en ukes tid, folk hadde reagert, demonstrert mot det og opprettet facebookgrupper. Jeg hadde da faen ikke kuttet det ut, jeg hadde bare blitt jævlig irritert og ringt politiet fordi de sto på min eiendom og forstyrret min tv'kos
Jeg hadde da aldeles ikke rettet meg til dem og gitt mynten til f.eks et museum
Hvilken hensikt har egentlig noen jævla facebookgrupper og noen fredelige demonstasjoner mot DLD? Og hvor ofte funker egentlig disse metodene?
Mitt forslag: INGEN fredelige drittdemonstrasjoner, samle heller flere tusen folk og ha en SKIKKELIG VOLDELIG demonstrasjon der man ødelegger, setter biler i fyr, rasserer alt som eies av det offentlige og rasserer til slutt Stortinget og husene til alle de som stemte FOR vedtaket, og jeg joiner så klart Vis ORDENTLIG frustasjon, ikke bare over ord
Og ja, jeg ser på denne "hackingen" som egentlig ikke er hacking, men angrep, som fredelige demonstrasjoner. Regjeringen driter jo i om pc'ene deres ikke funker i noen minutt eller timer.
DET var min mening. Ha fortsatt en fin dag
Sist endret av knutmoore; 7. april 2011 kl. 06:27.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Har du sett på hvordan det er i Frankrike? Er folket uenige i valgene som blir tatt, braker helvete løs. Sist jeg sjekket hadde ikke demonstrantene der lov til å brenne biler og offentlige bybninger, men det skjedde likevel. Mener du at det norske folk skal sitte i godstolen med en chipspose og godta et direktiv som dette? Vi er et land med feigskiter som ikke tør å stå opp for egne meninger. Forskjellen på Norge og Frankrike: Her i Norge er vi redde for myndighetene, mens i Frankrike er myndighetene redde for folket.
Vis hele sitatet...
Joda, men det er jo fortsatt galt. Dumt at folket må gå så langt som å rasere hele landet for å få det som de vil, men det er jo litt drøyere å herje i gatene kontra drepe en nettside i 10 minutter for å skape et budskap. Jeg vil ikke påstå at Norges befolkning er et feigt land fordi vi ikke gjør noe. Det er ikke så mye vi kan gjøre annet enn å marsjere i gatene og protestere mot saken.

Knutmoore, mener du at vi skal gå berserk og gjøre opprør da? Nei, vi er for sivilisert til å leke blitzere for en filleting som dette, når det skjer mye annet i verden som vi burde støtte.
Sist endret av mo3; 7. april 2011 kl. 22:23.
De har allerede hacket jens stoltenberg sitt e-mail passord, de er ikke bare en gjeng med ungdommer som bare driver med LOIC.. trur jeg
Sitat av Bobbacar Vis innlegg
De har allerede hacket jens stoltenberg sitt e-mail passord, de er ikke bare en gjeng med ungdommer som bare driver med LOIC.. trur jeg
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på at de har fått tak i dette passordet?
Ville tro det var over alle nettaviser, hvis det var tilfellet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Bobbacar Vis innlegg
De har allerede hacket jens stoltenberg sitt e-mail passord, de er ikke bare en gjeng med ungdommer som bare driver med LOIC.. trur jeg
Vis hele sitatet...
Jens som mange andre har vel flere Epostkontoer uansett, og dersom det er arbeidseposten hans er vel dette en AD-konto, og isåfall kan jo konsekvensene være noe større.

Men hearsay er hearsay uten kilder.
Dere kan jo følge hva de driver med og vurdere derfra? Artig det... http://irc.lc/AnonOps/Opnorway
http://irc.lc/AnonOps/Opnorway

Var der når de fant det ut ;p
Men AtXbYeA du har vell rett i att han har flere e-post brukere.
Sist endret av Bobbacar; 7. april 2011 kl. 23:05.
Lurer på hvor mange som prater negativt om Anonymous her som "anonym" bruker med nick hadde turt å gjøre det under fullt navn. Verden trenger absolutt ytringsfrihet.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Melodi: En bussjåfør

En synsetråååd, en synsetrååååd, det er en tråd der ingen har lenket til en lettfattelig forklaring ennåååå
Vis hele sitatet...
haha, glad noen her har litt humor
Jeg syns de er flinke jeg , som organiserer seg så bra helt alene
Bare et lite spm angående LOIC, jeg har forstått det er en form for spam software, kunne noen forklart meg hva det gjør? Blir det ikke sporet?
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Jeg syns de er flinke jeg , som organiserer seg så bra helt alene
Vis hele sitatet...
Organiserte? De er en gjeng prepubertale unger som trykker på en knapp i et program (LOIC) og kaller seg frigjørere, bare fordi de vil være med i mengden.
Anon opererer jo kun som et kaos, i håp om at alle gjør det en eller flere skriker om.

Samt at de mangler kunnskaper om hva DLD egentlig gjør.
Jeg er mot DLD på et prinsippielt grunnlag, men blir ikke med i en fjortisgerilja på internett av den grunn, bare fordi noen på IRC eller et forum (4chan, anonops) sier det.

Jeg blir rett og slett litt trist når StoppDLD (som er seriøse) blir koblet mot anon på NRK-nyhetene. Det er en stor feilkobling.
(Jada, jeg vet at anon-tullingene har en gruppe på FB som heter nesten det samme).
Sist endret av Grimdoc; 8. april 2011 kl. 00:32.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Bare et lite spm angående LOIC, jeg har forstått det er en form for spam software, kunne noen forklart meg hva det gjør? Blir det ikke sporet?
Vis hele sitatet...
Ingen fag-ekspert, men kan prøve å forklare.

LOIC setter opp oppkoblinger mot et nettsted kontinuerlig. Noe som gjør at en datamaskin kan skape trafikk som tilsvarer opptil 100 maskiner +/-

For å holde seg anonym antar jeg at de bruker TOR
Sist endret av ZELDUR; 8. april 2011 kl. 00:33.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Lurer på hvor mange som prater negativt om Anonymous her som "anonym" bruker med nick hadde turt å gjøre det under fullt navn. Verden trenger absolutt ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Er det nødvendig å stå fram d? De kunne vel bare hacket kontoen min her og funnet personalia om meg?
Sist endret av Sjølvaste; 8. april 2011 kl. 01:04.