Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5441
Heisann.

Sitter nå her og skal trekke te på fleinsopp vi har funnet, men hvor lenge skal man la soppen trekke? Skal man se etter noen kjennetegn? Klarte ikke å finne noe konkret om dette.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trenger ikke trekke lenge. Soppene kan jo også bare ligge i mens dere drikker
20-30min om jeg ikke husker helt feil
Et kvarters tid skulle holde. Ligger de i varmt vann for lenge utsondrer de masse slim.

Du kan kutte de opp i småbiter, så det blir enklere for vannet å trekke til seg virkestoffene.
Sist endret av VinumSabbathi; 28. september 2013 kl. 13:17.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Erowid har flere oppskrifter, jeg oversetter en her:

Enkel te fra magisk sopp:
  1. Skjær opp eller knus soppen i små biter
  2. Bruk en kopp med vann per person eller 1 kopp med vann per 5 gram med sopp (antar det er fersk sopp det snakkes om her)
  3. Kok opp vannet, hell vannet over soppen i en kjele
  4. Vent 5-10 minutter, sil ut soppbitene med et dørslag e.l.
  5. Drikk teen
  6. Hell mer kokende vann over soppen du silte ut
  7. Sil ut den siste sopppen og drikk tekopp nr 2.

Kilde: http://www.erowid.org/plants/mushroo...ms_prep2.shtml
Sist endret av Dodecha; 28. september 2013 kl. 13:24.
Takker for svar, hadde en fantastisk tur idag, skriver rapport seinere
Ta en vanlig tepose, fjern stiftene og erstatt innholdet med oppklippt flein. Knyt sammen, ha posen i en kopp og hell kokende vann over. La stå til det kan drikkes, drikk, vent 15-30 min --- Gevinst
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei,

Jeg tenker på å lage meg en te av ca. 2g tørket ukjent cubensis strain. Har noen spørsmål i forbindelse med dette.

Jeg har tenkt å lage te-poser av kaffe filter. Ok nok det. Jeg skal ikke la soppen være igjen i bryggen når den skal drikkes, hva anbefales av trekke-tid for å få mest ut av soppen. Slik jeg ser oppskriftene rundtom er soppen med i bryggen. Jeg gomler det i meg etter jeg har drukket bryggen. Glem det. Jeg fikk med meg nå at soppen ble silt ut og at trekke-tiden er ca 5-10 min.

Noen som har noen forslag til en spesiell urte te kansje, eller noe annet lett tilgjengelig i butikker som kan gjøre det litt spennende på smaken og det lille ekstra så jeg kan kalle det en liten brygg. Jeg har lest litt kjapt rundt på shroomery og google, men har litt dårlig tid skal jeg innrømme så har ikke fått satt meg inn i de forskjellige oppskrifter.

Noen som har noe å anbefale?

Takker for tips! Haster litt!
Sist endret av Naturgrønn; 21. desember 2013 kl. 18:51.
Sil ut soppen ja.. Noe av vitsen med å lage sopp te er å slippe å innta soppmaterialet - så man slipper kvalmen som medfølger.

Personlig er jeg fan av ingefær og kanskje en teskje med honning.

Jeg lar vannet trekke i ca 10 min. Drikker teen, og gjentar prosessen en gang til. Ingefær er litt ekstra kvalmedempende + at jeg liker smaken.

edit: Ser at du spør om å ha sopp i kaffefilter eller tepose i vannet. Noe av poenget med å la soppen være løst i vannet er at mere sopp er i kontakt med vann - og at psilocybin dermed har lettere for å frigjøres i tevannet. Presser man soppen sammen i f.eks en tepose - tror jeg dette kan gå ut over frigjøringen av psilocybin og dermed også potensen. Det fungerer sikkert greit - men jeg ville latt soppen trekke noe lengre, samt gå for litt aktivt opp og ned dypping av teposen, for å sørge for sirkulasjon i vannet - og dermed mere frigjøring av psilocybin.

Personlig ville jeg nok heller latt soppen flyte fritt i vannet - for deretter å eventuellt bruke kaffefilter før man drikker teen.

Om man likevel er på en privat plass - og ikke ønsker å bruke tepose for å være diskre etc. ville jeg personlig gått for å la soppen flyte fritt i vannet - for så å bruke kaffefilter e.l. når man heller teen oppi kopp. Ingefær er fremdeles en slager for meg. Det gir en fresh smak, og bevarer et lite hint av den naturlige soppsmaken (noe jeg synes hører med). Om man ikke er fan av dette fungerer alle slags typer vanlig te teposer som smaktilsetning/kamuflering av soppsmak. Smak og behad