Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7664
Jeg liker å bruke rusmidler en sjelden gang, som oftest i forbindelse med hyttetur med guttegjengen osv.
Det jeg da lurer på er hvilke rusmidler som er bra og gir en god rus, men samtidig er relativt trygge?

De rusmidlene jeg har prøvd er

Cannabis: Røyket endel for en 4-5 år tilbake, var vel daglig i ett års tid før jeg mer eller mindre sluttet på dagen av et par grunner jeg ikke trenger å gå nærmere inn på her. I ettertid røyker jeg svært sjeldent, de eneste gangene jeg har gjort det er når jeg har blitt tilbudt det, samt at jeg er hjemme alene et par dager og alt ligger til rette, eventuelt hvis det blir dratt frem en joint på en fest og jeg er litt i slaget. Er vel rundt en 3-5 ganger i året i snitt vil jeg tro.

Kokain: Brukte det kun i helger i forbindelse med fest, men utviklet seg til å bli litt for ofte etter min mening og fant ut at jeg måtte roe ned litt. Og skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke rusen var helt det store, samtidig som det er utrolig dyrt.. Har holdt meg helt unna i rundt 1 år nå.

MDMA: Prøvd en gang, har lyst til å prøve igjen da jeg ikke fikk den helt store effekten pga alkohol osv. Dette er også over et år siden, var vel ifjor sommer. Av det jeg har lest rundt om på nettet virker det som et relativt harmløst stoff såfremt man tar visse forhåndsregler under rusen, samt begrenser seg til en sjelden gang.

Amfetamin: Prøvd 2 ganger, første gang var et "uhell", trodde det var cola, men noen hadde forvekslet posene.. Merket jo selvfølgelig at det ikke var cola, men kjørte på resten av kvelden fordet. Det gikk over et år til jeg prøvde neste gang og til tross for at jeg elsket rusen i seg selv så er ikke dette et stoff jeg vil eksprementere noe med da jeg ikke liker å være redusert i flere dager etterpå, samt alt drittet jeg har hørt om det og at det er såpass farlig som det er både fysisk og psykisk.

Bare så det er sagt så føler jeg at jeg klarer å behandle rusmidler med den respekten som trengs, og trenger ingen moralpreken her.
lsd, psilocybin sopp
Kratom er trygt å gir en god opiat lignende effekt.Om du er ute etter psykedelika så er meskalin ett fint stoff.
Ellers er MDMA relativt trygt om man får tak i krystaller,å gir en veldig god euforisk rus.
Kratom er bare døvt, gå for sopp/lsd
Sitat av Carlozero Vis innlegg
Kratom er bare døvt, gå for sopp/lsd
Vis hele sitatet...
Om man ikke liker opiater så kan det vell virke døvt.Men flertallet vill nok være enig at det gir en veldig behagelig rus.
Frista til å si MXE, selv om jeg er litt farga siden jeg digger det no veldig. Vil påstå du får mye opplevelse for skadene mtp. hvor jæævlig rusa og borte du kan bli, og fortsatt våkne opp fin dagen etter. Legge seg som vesen X som er usikker på om den engang tilhører arten homo sapiens eller hva det innebærer, våkner helt fin
Dog har det avhengighetspotensiale og kan gi noen plager ved overdreven bruk over lang tid.
Føles mindre skadelig enn amfetamin og mdma ihvertfall, blir ikke så kokt i hodet etterhvert.
Men strider ikke denne tråden litt mot reglen om ikke å annbefale dop til folk?
Sist endret av Bothrops; 12. september 2013 kl. 09:44.
Hasj, MDMA og LSD, i den rekkefølgen. Smuuuud!

Har en del kompiser som har blitt glad i 25-I-nBOME, og samtlige av dem havna på lukka psykiatrisk innen en uke, så kan vel ikke anbefales..
Ketamin er relativt harmløst. Det er en ganske spesiell rus så er jo ikke alle som liker stoffet, men jeg synes det er kjempehumor.
Det hadde vært interessant med vitenskapelig fakta om hvordan alle disse stoffene påvirket kroppens naturlige kjemi.
Sitat av moret Vis innlegg
Ketamin er relativt harmløst. Det er en ganske spesiell rus så er jo ikke alle som liker stoffet, men jeg synes det er kjempehumor.
Vis hele sitatet...
Ket er morro det,men kan være vrient å få tak i for folk uten riktig nettverk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det hadde vært interessant med vitenskapelig fakta om hvordan alle disse stoffene påvirket kroppens naturlige kjemi.
Vis hele sitatet...
Klart, men den informasjonen kan fylle flere bøker, ikke noe å poste her på forumet. Informasjonen finnes på wikipedia bl.a. eventuellt kan man dykke i pubmed.org arkivet for å lese journalene selv som wikipedia hovedsaklig siterer fra.
Sitat av moret Vis innlegg
Ketamin er relativt harmløst. Det er en ganske spesiell rus så er jo ikke alle som liker stoffet, men jeg synes det er kjempehumor.
Vis hele sitatet...
Overdreven bruk av ketamin kan skade blæra i så stor grad at man må operere den bort og gå med pose på magen resten av livet.
Sist endret av KultNick; 12. september 2013 kl. 12:53.
Jeg digger GHB, tror ikke de har funnet noe skadelig med det enda
Sitat av KultNick Vis innlegg
Overdreven bruk av ketamin kan skade blæra i så stor grad at man må operere den bort og gå med pose på magen resten av livet.
Vis hele sitatet...
Sånn btw; hva defineres som overdreven bruk?
*host**host* har vel gått med noen gram de siste månedene...
Sitat av KultNick Vis innlegg
Overdreven bruk av ketamin kan skade blæra i så stor grad at man må operere den bort og gå med pose på magen resten av livet.
Vis hele sitatet...
Det skal voldsomt misbruk til før dette skjer,så det er ikke noe en vanlig bruker trenger å tenke over engang.

Sitat av KultNick Vis innlegg
Overdreven bruk av ketamin kan skade blæra i så stor grad at man må operere den bort og gå med pose på magen resten av livet.
Vis hele sitatet...
Det skal voldsomt misbruk til før dette skjer,så det er ikke noe en vanlig bruker trenger å tenke over engang.
En av grunnene til at det brukes av helsepersonell over hele verden er mangelen på bivirkninger,å dosene som blir brukt til medisinsk bruk er mye høyere enn man bruker i rus sammenheng.
Sitat av Splendid Vis innlegg
Jeg digger GHB, tror ikke de har funnet noe skadelig med det enda
Vis hele sitatet...
Vet ikke om/hvor skadelig GHB er, men nå spør trådstarter om rusmidler som er relativt trygge Håper ikke du tror at dette er et trygt stoff ? Er vel et av de farligste stoffene som finnes med tanke på overdose, spesielt blandet med alko !
Sitat av moret Vis innlegg
Ketamin er relativt harmløst. Det er en ganske spesiell rus så er jo ikke alle som liker stoffet, men jeg synes det er kjempehumor.
Vis hele sitatet...


Jeg har lenge hatt lyst til å teste ketamin.. Men er det harmløst? Det blir jo kalt psykedelisk heroin, pga hvor avhengighetsskapende det er.
Sitat av Splendid Vis innlegg
Jeg digger GHB, tror ikke de har funnet noe skadelig med det enda
Vis hele sitatet...
dump that!
Sitat av KultNick Vis innlegg
Overdreven bruk av ketamin kan skade blæra i så stor grad at man må operere den bort og gå med pose på magen resten av livet.
Vis hele sitatet...
Ketaminen er heller ikke bra for nyrene. Det er tilfeller der folk har misbrukt dette må få transplantasjon pga skadene.
Hvor mye man kan ta og hvor ofte før det begynner å gå ut over nyrer aner jeg ikke.
Var en dokumentar jeg kom over som var intervjuet en som hadde skadet nyrene pga overdreven bruk, og de fremstilte dette som en reel risiko viss man tok ketamin ofte.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jeg har lenge hatt lyst til å teste ketamin.. Men er det harmløst? Det blir jo kalt psykedelisk heroin, pga hvor avhengighetsskapende det er.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke merket noe videre avhengighet av Ketamin. Nå er jeg relativt sporadisk bruker, kanskje dyttet i meg en 2-4gram siden mars, så har jo ikke kjørt 1-2uker i strekk liksom. Men, har hatt en 3-4dager da jeg har brukt hver dag og har aldri følt noe kjempe-sug da heller. Er det tomt så er det tomt liksom, selv om jeg har penger til å kjøpe så mye jeg kunne ønske.

Det som for meg virker som greia med ketamin er at den verden du besøker er så varm, bekymringsløs og "riktig" (obs obs! "Riktig" er relativt her. Ketamin-verden er usaklig rotete, forvirrende og merkelig. Du blir skikkelig dust i hodet av det og hva som er riktig for meg trenger ikke være riktig for deg. Jeg liker bare å slå av virkeligheten og synke inn i en abyss, det er riktig for meg). Man får liksom ikke lyst til å våkne opp igjen etter å kommet inn i det. Og jeg kan se at om man kjører all-in ketaminrus over mangemange dager så vil den edru og virkelige verden virke veldig feil og fiendtlig. Jeg tror det psykologiske aspektet er fienden her hva angår avhengighet.

Sånn jeg og et par kompiser opplever ketamin så er det ikke noe overhengende misbruk-potensiale ved sporadisk bruk. Om man går sammen med kompis og kjøper et gram en gang så kan jeg ikke se for meg at dette gjør deg til en junkie.
Sitat av moret Vis innlegg
Sånn btw; hva defineres som overdreven bruk?
*host**host* har vel gått med noen gram de siste månedene...
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har lest man må være såpass ute å kjøre at det går mange gram hver dag over lengre tid. De eksemplene jeg har lest om var en som snorta opptil 100 striper om dagen, og en annen som var oppe i 15 gram om dagen i perioder. Det begynner nok å bli skadelig før forbruket når slike høyder, dog.
Sist endret av KultNick; 12. september 2013 kl. 16:52.
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Vet ikke om/hvor skadelig GHB er, men nå spør trådstarter om rusmidler som er relativt trygge Håper ikke du tror at dette er et trygt stoff ? Er vel et av de farligste stoffene som finnes med tanke på overdose, spesielt blandet med alko !
Vis hele sitatet...
Viss man har rein ghb,i pulver/salt form så er det ett av de tryggeste rusmiddlene på markedet-Så lenge man ikke blander med alkohol eller andre downere som benzo/opiater.Er overraskende få bivirkninger.
Gateghb blir noe helt annet.
Kan få det på resept oss legen under navnet Xyrem.
Sitat av moret Vis innlegg
Sånn btw; hva defineres som overdreven bruk?
*host**host* har vel gått med noen gram de siste månedene...
Vis hele sitatet...
Det skal ganske mye til før man virkelig ØDELEGGER blæra, men daglig bruk vil på sikt ødelegge celleveggene og føre til f.eks nedsatt kapasitet. Det er vel også det eneste som er spesielt farlig med ketamin Litt av problemet med ketamin er den raske toleransebyggingen som gjør at man etter hvert må opp i store mengder. Som med det meste annet er måtehold nøkkelen

http://www.newscientist.com/article/...der-cells.html
PRØVER Å FUNGERE
1 0
Jeg dro Kola HVER helg+ i rundt 4-5 år og jeg vet og merker at det har skadet meg i hodet....
Sitat av xolly Vis innlegg
Jeg liker å bruke rusmidler en sjelden gang, som oftest i forbindelse med hyttetur med guttegjengen osv.
Det jeg da lurer på er hvilke rusmidler som er bra og gir en god rus, men samtidig er relativt trygge?

De rusmidlene jeg har prøvd er

Cannabis: Røyket endel for en 4-5 år tilbake, var vel daglig i ett års tid før jeg mer eller mindre sluttet på dagen av et par grunner jeg ikke trenger å gå nærmere inn på her. I ettertid røyker jeg svært sjeldent, de eneste gangene jeg har gjort det er når jeg har blitt tilbudt det, samt at jeg er hjemme alene et par dager og alt ligger til rette, eventuelt hvis det blir dratt frem en joint på en fest og jeg er litt i slaget. Er vel rundt en 3-5 ganger i året i snitt vil jeg tro.

Kokain: Brukte det kun i helger i forbindelse med fest, men utviklet seg til å bli litt for ofte etter min mening og fant ut at jeg måtte roe ned litt. Og skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke rusen var helt det store, samtidig som det er utrolig dyrt.. Har holdt meg helt unna i rundt 1 år nå.

MDMA: Prøvd en gang, har lyst til å prøve igjen da jeg ikke fikk den helt store effekten pga alkohol osv. Dette er også over et år siden, var vel ifjor sommer. Av det jeg har lest rundt om på nettet virker det som et relativt harmløst stoff såfremt man tar visse forhåndsregler under rusen, samt begrenser seg til en sjelden gang.

Amfetamin: Prøvd 2 ganger, første gang var et "uhell", trodde det var cola, men noen hadde forvekslet posene.. Merket jo selvfølgelig at det ikke var cola, men kjørte på resten av kvelden fordet. Det gikk over et år til jeg prøvde neste gang og til tross for at jeg elsket rusen i seg selv så er ikke dette et stoff jeg vil eksprementere noe med da jeg ikke liker å være redusert i flere dager etterpå, samt alt drittet jeg har hørt om det og at det er såpass farlig som det er både fysisk og psykisk.

Bare så det er sagt så føler jeg at jeg klarer å behandle rusmidler med den respekten som trengs, og trenger ingen moralpreken her.
Vis hele sitatet...
MDMA er absolutt best, etter min mening. Det gjør en lykkelig, og man kan fortsatt til en viss grad beholde styringen og være seg selv (spørs såklart på hvor mye en tar, men holder du deg til et moderat inntak vil det gå helt fint). Jeg tar det kun på bursdagen min og nyttårsaften og har det alltid like gøy! Blander det også med vin, selv om de fleste anbefaler og ikke gjøre dette men alle har sin smak, for tar jeg et-to glass vin først er jeg allerede i et strålende humør, og går bare oppover derfra. Kan også skjule at man er ruset på dette hvis man har alkohol ved siden av, da jeg blir ganske lik på rødvinsfylla.

Amfetamin kan være et ok alternativ, man forandrer seg ikke så mye men blir fort opphengt i dumme ting og en får mye rart for seg. Og dette er et stoff en skal være forsiktig med, og 1-2 dager er mer enn nok. Det er tross alt søvnmangelen som fucker en opp, og går på psyken. Men får du i deg litt mat, begrenser inntaket og ikke går for mange dager uten søvn kan det være kjempe gøy. Har spola rundt på kjøpesentre med ballonger og største gliset på flere mils avstand samtidig som jeg studerte _alt_ de hadde der. Så er ikke alltid så farlig som folk skal ha det til, er bare at folk som oftest holder det gående for lenge, glemmer mat, drikke og slappe av en gang i blandt også. Psykoser sitter også mye psykisk, varierer veldig hva folk tåler, men personlig har jeg ikke noe problem med å være på 1-2 dager. Da er jeg heller ikke særlig sliten dagene etterpå. Og kokain går for noe av det samme, bare at det er svært avhengighetsskapende, ligger på andre plass over de verste rusmidlene av en grunn (førsteplassen gikk ikke fult så overraskende til herioin).

Hasj derimot synes jeg ikke er så spennende, og har du sluttet regner jeg med det var en grunn til det og da burde du fortsette og holde deg unna.
Sist endret av wopah; 13. september 2013 kl. 02:02.
Jeg vil anbefale alle sammen å droppe (som i "drite i") sentralstimulerende, Z-hypnotika og lignende. Alt annet kan dere bare kjøre på med.

Fire måneder etter siste inntak av MDMA er jeg fortsatt svært belastet psykisk, og det ser ut som det blir verre og verre.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg vil anbefale alle sammen å droppe (som i "drite i") sentralstimulerende, Z-hypnotika og lignende. Alt annet kan dere bare kjøre på med.

Fire måneder etter siste inntak av MDMA er jeg fortsatt svært belastet psykisk, og det ser ut som det blir verre og verre.
Vis hele sitatet...
Da trur jeg du har overdrivet bruken eller er spesielt utsatt.Engangsbruk av mdma(eller moderat inntak et par ganger i året)skaper veldig skjeldent problemer som du beskriver.
Jeg har det totalt motsatt,sitter en glød i kroppen i nesten uke etter jeg har inntatt mdma.Ser lysere på alt.
Sist endret av JayHova; 13. september 2013 kl. 03:06.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg vil anbefale alle sammen å droppe (som i "drite i") sentralstimulerende, Z-hypnotika og lignende. Alt annet kan dere bare kjøre på med.

Fire måneder etter siste inntak av MDMA er jeg fortsatt svært belastet psykisk, og det ser ut som det blir verre og verre.
Vis hele sitatet...
Jeg tar MDMA to ganger i året, og har aldri hatt noen negative effekter av dette i ettertid. Kan jo variere fra person til person, men ikke hørt om noen som har slitt såpass lenge etter de har brukt MDMA. Kanskje du burde oppsøke noen og få hjelp, når alt kommer til alt er det jo narkotika og ulovlig av en grunn. Det kan jo ødelegge både kropp og psyke.

Sitat av BRUGMANN Vis innlegg
Jeg dro Kola HVER helg+ i rundt 4-5 år og jeg vet og merker at det har skadet meg i hodet....
Vis hele sitatet...
Har en god kamerat som har fått sosial angst som følge av kokain, så regelmessig bruk over lengre tid har som oftest konsekvenser. Man se de bare ikke så ofte før man klarer og slutte..
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Da trur jeg du har overdrivet bruken eller er spesielt utsatt.Engangsbruk av mdma(eller moderat inntak et par ganger i året)skaper veldig skjeldent problemer som du beskriver.
Jeg har det totalt motsatt,sitter en glød i kroppen i nesten uke etter jeg har inntatt mdma.Ser lysere på alt.
Vis hele sitatet...
Engangsbruk.. vel..
Rush en uke i strekk. Brukte 4-5 ganger i uka før det, totalt 2 mnd.

Tillegg: Føles enkelte ganger som jeg har blitt permanent rusa på MDMA.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 13. september 2013 kl. 05:46.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Engangsbruk.. vel..
Rush en uke i strekk. Brukte 4-5 ganger i uka før det, totalt 2 mnd.

Tillegg: Føles enkelte ganger som jeg har blitt permanent rusa på MDMA.
Vis hele sitatet...
Permanent ruset på MDMA (mildt ruset såklart) må da være helt ok? Da hadde jeg vært rimelig fornøyd i allefall.
Sitat av wopah Vis innlegg
Permanent ruset på MDMA (mildt ruset såklart) må da være helt ok? Da hadde jeg vært rimelig fornøyd i allefall.
Vis hele sitatet...
Joja, men når jeg "går ned" fra denne "rusen" er det et helvete
Kribler i hele kroppen under denne "rusen" og jeg får akutte angstanfall også. Nice!
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Joja, men når jeg "går ned" fra denne "rusen" er det et helvete
Kribler i hele kroppen under denne "rusen" og jeg får akutte angstanfall også. Nice!
Vis hele sitatet...
Ah, turen ned igjen er nok ikke like herlig nei. Ikke angstanfall heller, høres ut som kroppen din har tatt ganske stor skade av dette, særlig siden det har pågått såpass lenge. Jeg tror du burde oppsøke en lege, kan jo i verste fall være slik at tilstanden din forverrer seg enda mere.
Sitat av wopah Vis innlegg
Ah, turen ned igjen er nok ikke like herlig nei. Ikke angstanfall heller, høres ut som kroppen din har tatt ganske stor skade av dette, særlig siden det har pågått såpass lenge. Jeg tror du burde oppsøke en lege, kan jo i verste fall være slik at tilstanden din forverrer seg enda mere.
Vis hele sitatet...
Jeg er lege, ser du ikke det?
Jeg gir faen i om jeg er skada eller ikke, så lenge kjærlighetslivet fungerer
Takk for rådet

Men hey, en headsup:
Ikke gjør sånt. Det fucker deg mer enn det han bak deg gjør...
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg er lege, ser du ikke det?
Jeg gir faen i om jeg er skada eller ikke, så lenge kjærlighetslivet fungerer
Takk for rådet

Men hey, en headsup:
Ikke gjør sånt. Det fucker deg mer enn det han bak deg gjør...
Vis hele sitatet...
My bad, trodde du var en Legevakt. Haha, ja kjærlighetslivet er helt klart det viktigste, her er alle litt unormale/skadet uansettt i guess. Hadde alle vært helt normale ville verden nesten blitt et uutholdelig lite spennende sted og leve. Så flere burde takke oss for våre bidrag ved nærmere ettertanke..
Sitat av Splendid Vis innlegg
Jeg digger GHB, tror ikke de har funnet noe skadelig med det enda
Vis hele sitatet...
tror, tror, tror og tror. Nei, bæsje ut usaklig informasjon kan du gjøre et annet sted-
Jeg hadde nok valgt sopp som flere andre og nevner.

Om dette skulle vise seg å være en type rus du liker så er fordelen jeg hvertfall opplever er at ingen tur er lik noen andre,noe som piffer opp stemningen litt ekstra =)

Men les les les les les, du kommer nok ikke til å være forberedt på det som treffer deg å da er det viktig å holde roen =)
En edru kompis du stoler 100% på er også en fordel å ha med seg.

Kos deg å lykke til i søket =)
Sitat av zhpongl Vis innlegg
tror, tror, tror og tror. Nei, bæsje ut usaklig informasjon kan du gjøre et annet sted-
Vis hele sitatet...
Har du noe relevant informasjon å komme med da? Evt kunne du forklart hva som gjør utsagnet til usaklig bæsje-inf0 og ikke bare henge deg opp i ordet tro. Har hørt det samme, GHB skal være det tryggeste stoffet. "alt som skjer ved OD er at du sovner". Har også hørt at det er farlig og skummelt og verdens enkleste stoff å OD på. Jeg velger å tro alkoholen er ihvertfall delvis skyldig her, så får du evt pisse på meg fordi jeg bruker ordet tror. Men da bør du kunne bevise eller forklare hvordan det jeg tror er feil, ellers blir det bare dumt.
Sist endret av Bothrops; 14. september 2013 kl. 10:52.
GHB har blitt veldig stigmatisert pga medieoppblåsninger om at jenter får det spiket i drinken sin, og kanskje overdoser med dødelig utfall fordi det har blitt kombinert med alkohol.
Viser man respekt for stoffet, og ikke kjøper det fra en polakk som mekka det i kjellerlabben sin, men faktisk enten syntetiserer det selv eller har det i sin rene form, er det relativt trygt å bruke. Man må bare dosere riktig, og ikke kombinere med alkohol eller downers.

Allikevel, alt med måte. Bruker man GHB hver dag kan man oppleve følgende: Langtidsbruk av GHB kan føre til leverskader, nyreskader, psykiske problemer og depresjoner.