Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3036
Hei. sitter nå og undrer på livet, imens jeg hører på musikk.

Hører på en sang som jeg føler at teksten gjenspeiler akkurat hvodan jeg føler.

Så jeg lurte på om dere andre freaks også har en eller flere
sanger som gjenspeiler dine følelser. Og eventuelt hvorfor?

Jeg kan starte:
Min sang er Fade to black av Metallica.

Grunnen til dette, er at jeg har gjort alt jeg kan for og få livet mitt bedre
uten noen form for suksess.
Jeg er deprimert, har ingen utdanning, ingen jobb, ingen venner.
Jeg mistet faren min da jeg var 15. Han var den eneste personen jeg kunne snakke til og føle at jeg ble hørt.
jeg er på vei til å gi opp. Har prøvd nesten alt av rusmidler og stoffer
og har vert hos psykolog. ingenting fungerer.

Det var min grunn. Hva er din sang, og hvorfor?
MatZ og RkD - Alene føler jeg gjenspeiler livet mitt rimelig bra, men what up! Det er bare en vei igjen, og det er opp over
Michael Jackson - Man in the mirror (Fordi jeg elsker å se på meg selv i speilet)

Neida...

Sivert Høyem - Where is my moon
https://www.youtube.com/watch?v=6jeq5lP5Up0

Teksten i låten gjenspeiler det jeg har i tankene om dagen.
Jo, det er ikke rett sjeldent jeg har en bestemt sang som gjenspeiler meg veldig bra. En gjenganger har vært The Cumshots - I Still Drink Alone.

Fryktelig leit å høre om situasjonen din, TS. Black Stone Cherry har en sang jeg synes du burde sjekke ut.
Sist endret av McLovin; 3. januar 2013 kl. 17:57.
denne slageren fra 97 beskriver meg perfekt.
Kjøpte en tskjorte av greendayauthority med bilde av en 6pack øl der merket var "apathy".
Burnout er også en tekst som beskriver det meste som skjer i livet atm.
Sist endret av olaPola; 3. januar 2013 kl. 18:01. Grunn: skriveleif
Sitat av McLovin Vis innlegg
Jo, det er ikke rett sjeldent jeg har en bestemt sang som gjenspeiler meg veldig bra. En gjenganger har vært The Cumshots - I Still Drink Alone.

Fryktelig leit å høre om situasjonen din, TS. Black Stone Cherry har en sang jeg synes du burde sjekke ut.
Vis hele sitatet...
Hørte sangen. Lagt til i favoritter! Nesten som om jeg skulle ha skrevet teksten selv. Godt å ha en sang som minner deg på at du ikke er alene.
Black flag - Rise above
Hadde en del personlige problemer og et vondt forhold for en stund tilbake, og dette kom jeg meg heldigvis ut av. Hørte mye på den for å motivere meg selv til å klare meg, og jeg kjente meg igjen i teksten følelsemessing.

The Beatles - Strawberry fields forever
Kan ikke si at den er veldig relevant for livet mitt forøvrig, men jeg har mange positive følelser og opplevelser knyttet opp mot denne sangen

Og til TS: Håper det ordner seg for deg etterhvert, det virker som du har et pågangsmot som mange kan misunne ettersom du har stått på til tross for mye motstand. Er kanskje en fattig trøst nå, men ting pleier ofte å ordne seg etter litt tid. Stå på og lykke til!
Sist endret av linniie; 3. januar 2013 kl. 18:16.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Delain - We are the others.
http://www.youtube.com/watch?v=5lZGhh41W9k
sangen handler om at man ikke trenger å være som alle andre, noe jeg følger er helt riktig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen andre som kan/tørr og dele en sang og to som dere føler dere er knyttet til, og/eller beskriver deg og dine følelser?

Syntes dette temaet er interesangt
Nine inch nails - Everyday is exactly the same http://www.youtube.com/watch?v=dqXmaFPn604
Synes jeg kjenner meg igjen en del steder i denne:

http://www.youtube.com/watch?v=BuR7rHktaWk
Sist endret av Bruskork1; 20. januar 2013 kl. 15:04.
The Mentors - Donkey Dick

Neida.. I wish.
Gangnam Style
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here

Dødsøyeblikket da man ikke vet noe... Når man svever mellom liv og død. Refleksjon over livet og hva som kommer etter. Fantastisk godt skrevet sang, både lyrisk og ikke minst musikalsk. Akkurat slik må et slikt øyeblikk tonesettes. Her er Porcupine Tree innom utrolig mye forskellige musikkstiler uten at det høres rart ut. Alt passer ufattelig godt sammen og skaper en stemning som gir meg gåsehud! ANBEFALES!
Sist endret av Nougatti; 20. januar 2013 kl. 16:16.
Explorers av Muse.

Gir meg frysninger og den rett og slett beskriver mitt syn på verden idag.
Gjennspeiler meg sier du? Radiohead med 'Creep'. Story of my life.

Hvorfor? Teksten forteller det ganske greit.
Oh herro there.. ^_^
Eminem - Sing for the moment Om ikke alt så hvertfall en god del av det..
Sist endret av qwertyfreak; 20. januar 2013 kl. 17:51.
Når det handler om å spille etter følelser, så blir det mer å spille for meg selv etter humøret. Er jeg nedfor blir det moll, er jeg happy og vil opp blir det mer dur og raske riff, er jeg trøtt blir det rolige soloer og forskjellige grep.. Hvert menneske er forskjellig og det gjenspeiler seg forskjellig i musikken!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Når det handler om å spille etter følelser, så blir det mer å spille for meg selv etter humøret. Er jeg nedfor blir det moll, er jeg happy og vil opp blir det mer dur og raske riff, er jeg trøtt blir det rolige soloer og forskjellige grep.. Hvert menneske er forskjellig og det gjenspeiler seg forskjellig i musikken!
Vis hele sitatet...
akkurat derfor jeg lurer på hva du føler når du hører på div. musikk.
Sitat av Badapple Vis innlegg
Nine inch nails - Everyday is exactly the same http://www.youtube.com/watch?v=dqXmaFPn604
Vis hele sitatet...
Er så enig i den der. Tror egentlig alle kan kjenne seg igjen i denne sangen noen ganger. Personlig er jeg bare lei av den faste rutinen i hverdagen, men det er så vanskelig å bryte ut av den...
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Daniel Johnston - True Love Will Find You In The End
Daniel Johnston - Some Things Last A Long Time

Og generelt sett det meste av Daniel Johnsotn. Mer emosjonell og rørende musikk skal man lete lenge etter.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Afroman - Because I got High http://www.youtube.com/watch?v=WeYsTmIzjkw
Mahalia Jackson med Amazing Grace. Var en av få sanger mine foreldre var enige om at de begge elsket. Nå som de begge er døde så bringer den dem tilbake for ca 2.5 minutter hver gang jeg spiller den.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
love me or not - dub fx
Fordi jeg har lært meg å akseptere at alle liker deg fra jeg var kid, med mobbing, utfrysning osv, og fordi jeg i senere tid har begynnt å innsett hvor lite andres meninger har å si om mitt liv

losing my religion - R.E.M
min far hørte mye på denne, bringer meg på en måte tilbake til barndommen hvor jeg ikke hadde problemene jeg sliter med nå.

Flow - dub fx (igjen )
nydelig låt. sangen sier på en måte sitt om hvordan livet er, at allt faller på plass, og at ting ofte ordner seg om man bare venter. (i tillegg er jeg født raver, klarer ikke la vær å bevege meg til musikken)
Imagine dragons - on top of the world