Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  821 239192
Selv har jeg såpass mongo hud at jeg må bruke plast lenger. Som regel har jeg plast på fra jeg stikker fra sjappa til jeg kommer hjem, så ser jeg en film før jeg dusjer og vasker tattooveringen. Så ny plast til dagen etter.
Så kommer det an på om det er farger eller svart jeg kjører. Om det er farger har jeg gjerne plast en dag eller to til, kommer litt an på huden. Og er det svart holder det med den natten.

Men som sagt, jeg har ganske sær hud tydeligvis og tattooveringer sliter på kroppen min så må passe på hva jeg holder på med. Jobben min er heller langt ifra optimal med tanke på åpne sår over alt.

Edit: vasker også tattooveringen rimelig ofte.
Sist endret av moret; 20. august 2011 kl. 22:13.
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Hei freaks!

Trenger hjelp med etterbehandlingen. Tok en tattis i går, og dusjet nå. Skal jeg kun smøre og ikke ta på ny plast, eller hvordan fungerer det? Fikk informasjon av tattovøren, men har glemt det. Fikk også ett sånt lite informasjonskort, og det står ikke noe om det der heller. Takker på forhånd!
Vis hele sitatet...

3000 er nok alt for lite, ta med deg 5k du, så er du sikker. Størrelsen har ikke noe å si, det er hvor mye tid det tar som bestemmer prisen
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av KingPill Vis innlegg
Woop, 32 tattoveringer på kroppen nå. (Er ikke mye plass igjen på kroppen gitt.)
Vis hele sitatet...
Og du føler ikke at det blir litt vel mange?
Skal ta min andre i slutten av august, gleder meg.
Tjaa. Nei, ikke i det hele tatt.
Har forelska i meg i tattoveringer, og uten en tattovering ville jeg følt meg mer enn naken. (Elsker meg selv, og syns jeg er alldeles deilig naken, er ikke det) - Men tattoveringene mine har hver sin historie.
Jeg syns egentlig det er for lite, har jo lyst på fler. Men nå er det mer eller mindre bare noe av det ene beinet igjen, og ryggen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann,

Jeg ser det er noen tidligere som har skrevet om bra tatovører tidligere. Noen som har navn og sted på bra plass med god tatovør?

På forhånd takk!
Spørs hvor du bor?
Uansett i oslo vil jeg anbefale : Greg på you gotta love it, Tina på Ink couture, house of pain generelt, Jimmy på hellspawn tattoo (Lang ventetid), 1969 studiot, og downtown er greit det også, men litt stivt spør du meg (selv om de kjører kampanjer hele tia).

Electric linda i moss...
Sist endret av Saint123; 3. september 2011 kl. 01:04.
Er lucky7 noe bra? og vet du om noen bra i Rogalands området? helst haugalandet
Ja, Lucky 7 er bra. Men (Old school?) vel og merke.

Aner ikke, I forhold til rogalands området.
ja tenkte på old-school visst du har sitt sleeven til Mitch Lucker i Suicide Silence så er det noe slikt jeg tenker på. Har snakket med dem hva den vil komme på og slikt og det ble en svimlende sum
Jeg har ikke sett sleeven, før jeg sjekket nettop på google Images.
Anyway, en sleeve blir ofte betalt i timespris.

På de fleste tattoo studioene tar dem : 1000kr - 1200kr timen

-----------------------------------------------------------------------

Men alikevel finnes det også steder hvor dem tar 500-1000 (Her burde du være forsiktig, og se portefolie) før du setter deg i stolen.
tok tattoo på arctic tattoo i tromsø for ca en mnd siden, vedig fornøyd. spør etter phil han er rå!
eller tenker jeg på å ta en ny tattoo på innsiden av overarm... skrift: "never regret something that made you smile" eller no i den duren, hva syns dere?=)
Syns det er teit.

Skriv hellere : Freak.no <--- Da kommer du ALDRI til å angre.

Neida, sikkert kult det, om du syns det liksom.
mornings! jeg har tattovert en vikinghjelm på venstre legg i fronten, lurer veldig på å bygge på denne (sleeve).
lyst til å fortsette med den stilen, altså norrøn mytelogi. har lyst til å smelle på en vikingskute bakpå hele leggen, og kanskje hugin å munin som sprer vingene sine oppover på siden av kneet, og kanskje bruke midgarsormen til å sleeve dette sammen på en måte . men jeg har noen bekjente som mente at jeg burde være forsiktig med å tattovere for mye norrøn-preget, grunnet at Vigrid(norsk nazistisk orginisasjon brukte norrøn mytelogi som en smule symbolikk eller noe?).

Noen som har litt kunskap innen dette?

Mornings, jeg har en vikinghjelm tattovert på høyre legg i fronten. har lyst til å bygge vidre med norrøn mytologi-preget. hugin å munin, midgarsormen og vikingskute, altså sleeve hele leggen med dette. men noen bekjente sa til meg at jeg burde være forsiktig med å tattovere for mye preg av norrøn mytelogi, grunnet Vigrid(Norsk nazistisk orginisajon) som brukte dette som sin ideologi. vil ikke ta noen sjangse på å bli betraktet som nynazist !

noen som har noe kunnskap innen dette?
Hei! Skal på ferie til til New York neste måned og skal ta en tatovering da jeg sparer mye penger på deg. Er det kanskje noen her som har noen tattoosjapper og tatovører å anbefale? På forhånd takk
Sist endret av JustAnotherNick; 7. september 2011 kl. 00:04.
Sitat av tav1 Vis innlegg
mornings! jeg har tattovert en vikinghjelm på venstre legg i fronten, lurer veldig på å bygge på denne (sleeve).
lyst til å fortsette med den stilen, altså norrøn mytelogi. har lyst til å smelle på en vikingskute bakpå hele leggen, og kanskje hugin å munin som sprer vingene sine oppover på siden av kneet, og kanskje bruke midgarsormen til å sleeve dette sammen på en måte . men jeg har noen bekjente som mente at jeg burde være forsiktig med å tattovere for mye norrøn-preget, grunnet at Vigrid(norsk nazistisk orginisasjon brukte norrøn mytelogi som en smule symbolikk eller noe?).

Noen som har litt kunskap innen dette?

Mornings, jeg har en vikinghjelm tattovert på høyre legg i fronten. har lyst til å bygge vidre med norrøn mytologi-preget. hugin å munin, midgarsormen og vikingskute, altså sleeve hele leggen med dette. men noen bekjente sa til meg at jeg burde være forsiktig med å tattovere for mye preg av norrøn mytelogi, grunnet Vigrid(Norsk nazistisk orginisajon) som brukte dette som sin ideologi. vil ikke ta noen sjangse på å bli betraktet som nynazist !

noen som har noe kunnskap innen dette?
Vis hele sitatet...
Dude, vi har ruffly 1000år med vikinghistorie før nazismen i det hele tatt hadde et feste i verden. Vær stolt av historien din og bær den tattoovert på kroppen om du ønsker dette.

Det finnes mange personer i Norge med viking tattooveringer, svært få av disse har tilknytning til nazistiske miljøer. Men, det er riktig som du sier; nynazister liker vikingsymboler. Hvorfor har jeg aldri helt forstått.

Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
Hei! Skal på ferie til til New York neste måned og skal ta en tatovering da jeg sparer mye penger på deg. Er det kanskje noen her som har noen tattoosjapper og tatovører å anbefale? På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Om du liker stilen så kan du jo sjekke ut Paul Booth's Last Rites Tattoo Theatre
[quote=moret;2245912]Dude, vi har ruffly 1000år med vikinghistorie før nazismen i det hele tatt hadde et feste i verden. Vær stolt av historien din og bær den tattoovert på kroppen om du ønsker dette.

Det finnes mange personer i Norge med viking tattooveringer, svært få av disse har tilknytning til nazistiske miljøer. Men, det er riktig som du sier; nynazister liker vikingsymboler. Hvorfor har jeg aldri helt forstått.


takk for bra svar sant det du sier! jeg hadde hvertfall aldri forbindi en vikingsleeve med nazisme :O
Jeg har en viking på ene over-armen. Denne tok jeg for 5-6 år siden, og har aldrig fått kommentarer angående nazisme. Har heller aldri tenkt tanken i den retningen.

Jeg synes viking/norrøn tattoveringer er tøffe. Vi har jo historien i Norge, så jeg synes det er treffende med en tøff tattovering i den retningen.
Anbefalning til gode artister og studio i New York?
Hei, jeg skal ta en tattovering med broren min til uka (veldig enkel, bare skriftbasert), hadde ikke hatt noen problemer med å finne et bra studio sjæl, men brosjan har ikke fyllt 18 enda. Tror dere det vil bli et problem når det kommer til en så simpel tattovering? Noen som har noen steder å anbefale? (Oslo)
Sitat av EoT Vis innlegg
Hei, jeg skal ta en tattovering med broren min til uka (veldig enkel, bare skriftbasert), hadde ikke hatt noen problemer med å finne et bra studio sjæl, men brosjan har ikke fyllt 18 enda. Tror dere det vil bli et problem når det kommer til en så simpel tattovering? Noen som har noen steder å anbefale? (Oslo)
Vis hele sitatet...
Downtown tattoo.
Sitat av EoT Vis innlegg
Hei, jeg skal ta en tattovering med broren min til uka (veldig enkel, bare skriftbasert), hadde ikke hatt noen problemer med å finne et bra studio sjæl, men brosjan har ikke fyllt 18 enda. Tror dere det vil bli et problem når det kommer til en så simpel tattovering? Noen som har noen steder å anbefale? (Oslo)
Vis hele sitatet...
De fleste sjapper tatoverer ikke mindreårige, uansett grunn. Det er ikke noe lovfestet, men sjapper har egne policys.
Anbefaler Tattoo wizards i Sunny beach (Rett ved Flower street)
Grei pris, jævli greie folk, og gode tattooer.

http://www.youtube.com/watch?v=tKWoLC7Pu9c (Prøve å google dem, å fant denne) En video av noen fulle svenske chicks som går amok utfor shoppen. Tattovørn min er han uten T-skjorte. (Momchill aka Munchie)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Siden det var denne tråden som fikk meg tent på tattoo i utgangspunktet, tenkte jeg å legge ved noen bilder av mine tattoos.
De er begge av typen new age, og ikke helt ferdige enda.Det mangler farger på begge, men man kan se litt av fargen på dragen på bildet av masken
http://www.skrekkugle.net/div/tat1.png http://www.skrekkugle.net/div/tat2.png

Prosjektet jeg har holdt på med en stund nå.. Skal ta ferdig foran på biceps nå i Oktober også fortsetter vi nedover underarmen etter det. Bildene er litt blasse så tar nye bilder når jeg får på plass resten av overarmen.

Tar denne hos Jimmy på Hellspawn Tattoo i Oslo og det vil jeg anbefale på det varmeste andre å gjøre også! Han gjør mest innenfor portretter, horror og mech, men er sikkert med på det meste. Tror dog ikke at man bør gå hit og kaste bort tiden hans på typiske syden-motiver. Ventetiden er lang nok fra før
Også koster han shorta - Minste prisen er vel 7k?
1500 i timen. Brukt ca 13000 til nå
Jeg er virkelig glad for at jeg kjenner så mange tattovører (Familie, gode venner etc). Hadde jeg skulle betalt for alt jeg har av tattoveringer hadde jeg nok vært økonomisk ruinert. (tipper 100k).

Har betalt totalt 5-6 tusen for 40% av hele kroppen med tattoveringer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg er virkelig glad for at jeg kjenner så mange tattovører (Familie, gode venner etc). Hadde jeg skulle betalt for alt jeg har av tattoveringer hadde jeg nok vært økonomisk ruinert. (tipper 100k).

Har betalt totalt 5-6 tusen for 40% av hele kroppen med tattoveringer.
Vis hele sitatet...
Woooot, heldig du.

3/4 sleeven jeg holder på med koster 20.000.- De to andre koster 8000 (tatovering langs ribbebeina) og 3500.- (brystet)..


Noen som forøvrig hatt problem med å skaffe seg jobb grunnet tatovering?
Sist endret av Spelly; 10. november 2011 kl. 23:45.
1600 kr i thailand.. 13 timer..


http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/304145_10150880975505296_804705295_21166947_655938955_n.jpg
Sitat av lupez Vis innlegg
1600 kr i thailand.. 13 timer..
Vis hele sitatet...
Shit, billig!! Hold oss oppdatert, om hele driten ikke flasser av er Thailand neste feriedestinasjon!
Sitat av olaPola Vis innlegg
Shit, billig!! Hold oss oppdatert, om hele driten ikke flasser av er Thailand neste feriedestinasjon!
Vis hele sitatet...
er 1 mnd gammel nå.. kjenner ett par til som har tatt i samme sjappa å alle er fornøyde.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg bor på vestlandet, har to svarte skrift tatoveringer.
Liker generelt svart/grå tatoveringer best.
Har planer om å tatovere ett større kunstnerisk stykke på armen om noen måneders tid.
Lurer egentlig på om det er noen som vet om en plass på vestlandet der det jobber en tatovør som er skikkelig flink på svart/grå tatoveringer, med masse detaljer osv.
Om noen hadde visst om noe, så hadde jeg vært veldig takknemlig
Sist endret av worraps; 4. januar 2012 kl. 13:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har desverre ikke tid til å lese igjennom hele tråden så kanskje det har blitt besvart før, men det jeg lurer på er: Hva kan jeg bruke å smøre tattooen min med når jeg ikke rakk apoteket og jeg bor i finnmark så ingen apoteker er åpne, Bare seriøse svar vennligst...Takk
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jeg har desverre ikke tid til å lese igjennom hele tråden så kanskje det har blitt besvart før, men det jeg lurer på er: Hva kan jeg bruke å smøre tattooen min med når jeg ikke rakk apoteket og jeg bor i finnmark så ingen apoteker er åpne, Bare seriøse svar vennligst...Takk
Vis hele sitatet...
Når tok du tattoveringen?
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Når tok du tattoveringen?
Vis hele sitatet...
Ferdig for 5 timer siden..Er vitapan muligens vitapam et alternativ?
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jeg har desverre ikke tid til å lese igjennom hele tråden så kanskje det har blitt besvart før, men det jeg lurer på er: Hva kan jeg bruke å smøre tattooen min med når jeg ikke rakk apoteket og jeg bor i finnmark så ingen apoteker er åpne, Bare seriøse svar vennligst...Takk
Vis hele sitatet...
Ettersom apoteket ikke er åpent kan du forsåvidt bruke Kløver Vaselin. (Den gule boksen )
Når apoteket åpner vil jeg anbefale Bepanthen. Smør så tynt lag som mulig. ca 3-5 ganger i døgnet. Det er bedre at du smører tynne lag og ganske ofte, enn at du smører ett tjukt lag av og til.
Sist endret av Kenpachi; 18. januar 2012 kl. 18:46. Grunn: Omformulering.
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Ettersom apoteket ikke er åpent kan du forsåvidt bruke Kløver Vaselin.
Når apoteket åpner vil jeg anbefale Bepanthen. Smør så tynt lag som mulig. ca 3-5 ganger i døgnet. Det er bedre at du smører tynne lag og ganske ofte, enn at du smører ett tjukt lag av og til.
Vis hele sitatet...
Takk for tips til hva jeg kan kjøpe i morgen når det åpner, men jeg har lest endel på nett, og det er svært få plasser det sto at vaselin var et alternativ=/ Sikker på at dette er greit??
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Takk for tips til hva jeg kan kjøpe i morgen når det åpner, men jeg har lest endel på nett, og det er svært få plasser det sto at vaselin var et alternativ=/ Sikker på at dette er greit??
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kommer helt ann på vaselinen (parfymert eller ikke). Kløver vaselin er ihvertfall det jeg fikk beskjed om å bruke inntil jeg fikk tak i Bepanthen.
Sist endret av Kenpachi; 18. januar 2012 kl. 18:49.
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Jeg tror det kommer helt ann på vaselinen (parfymert eller ikke). Kløver vaselin er ihvertfall det jeg fikk beskjed om å bruke inntil jeg fikk tak i Bepanthen.
Vis hele sitatet...
Ahhh det kan kanskje stemme, jeg leste kun på engelske/amerikanske sider, er sikkert mange forskjellige vaselin der ute i verden, takk i allefall!
Husk å smøre TYNNE lag. Du vil at huden skal få puste
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Husk å smøre TYNNE lag. Du vil at huden skal få puste
Vis hele sitatet...
Den er god, mente det sto på den lille lappen jeg fikk hos tattoosjappa også, men ingenting om hvilken salve... Vasket du tattooen med grønnsåpe de første dagene slik jeg har fått beskjed om? Da mener jeg en svak blanding med grønnsåpe såklart=) Takk igjen!
Ja, jeg har vaska den med Krystall Grønnsåpe. Den uten lukt. Du kan forsåvidt bruke den med Furunål lukta og :P
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Ja, jeg har vaska den med Krystall Grønnsåpe. Den uten lukt. Du kan forsåvidt bruke den med Furunål lukta og :P
Vis hele sitatet...
Hehe, den er god =) Jeg har vanlig krystall som æ hadde tenkt å bruke=) Takk for å ta deg tid, setter utrolig pris på det!
Bare hyggelig!
Ok, jeg skal nå snart ta min første tattovering!

Det skal være et hjerte, med mamma inni. Dere skjønner hva jeg mener. Rett og slett fordi mamma har vært den eneste personen i mitt liv som alltid har støttet meg i alt jeg gjør. Jeg vil helst ha den på brystet.

Hvor mye kommer dette til å koste? Jeg regner med at det ikke gjør særlig vondt, da jeg har litt kjøtt på kroppen hehe og om det er noen som vet om noen gode artister i Kristiansands området ?

Størrelse tenker jeg kanskje 2/3 del av en cd-plate.
Sist endret av happy violence; 18. januar 2012 kl. 19:58.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, jeg tenkte å tatovere en trilobitt oppe i nakken tenget av Sam Gon III. Her er noen tegninger http://www.trilobiteshow.com/. Og flere fra hjemmesida hans, http://www.trilobites.info/drawing.htm.

Noen andre som liker tegningene hans? Noen ideer om skyggelegging eller hvilke tegninger som er fete?
Lurer også litt på hvor jeg skal vurdere å ta den (bor i Oslo) og pris (tenkte å ha den i ca samme størrelse som hånda mi, som ikke er så stor siden jeg er ei jente). Godt mulig jeg finner svar på det siste om jeg blar litt rundt i tråden, men
Pris tør jeg ikke si noe om. Men vet at house of pain har veldig godt rykte på seg.

http://www.houseofpain-oslo.com/
Fikk min fjerde idag. Har to tatoveringer relatert til lamb of god (favoritt band) og 2 andre random. Begge lamb of god tattisene er på høyre arm, så vurderer å få en sleeve med akkurat Lamb of god som tema da! men tiden får vise
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har et lite spørsmål til freaksa her!
Har utrolig lenge hatt lyst til å tatovere meg, men har tenkt at jeg skal vente siden jeg er veldig tynn og er redd for at tatoveringen kommer til å strekke seg når jeg får mer kjøtt på kroppen. Men, hvordan er det egentlig? Kan jeg tatovere meg nå uten at det blir forjævlig stygt senere?

Har i det siste hatt utrolig lyst til å bare kjøre på!
Hvis du har planer om å legge på deg 100 kilo eller bygge muskler i bodybuilding-stil burde du nok vente.. Hvis ikke, kjør på.