Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2859
En kompis av meg gjorde et skikkelig heftig trylletriks med en påtent røyk forrige helg, og jeg finner ingen filmer på youtube e.l som viser trikset.
Han drar frem en del av tskjorta/genseren din og knytter hånda løst og stapper tøyet nedi hånda. Så trykket han røyken nedi, dytta litt med tommelen osv. Jeg fikk helt noia, trodde genseren var ødelagt, men var ikke et eneste merke i den og røyken var borte. Vi stod sikkert 4-5 personer å så på at han gjorde dette 2-3 ganger, men ingen så noe.

Noen som vet hvilket triks dette er, og hvordan det utføres? Irriterer meg grønn over slike ting
Jeg vil tro at når han trøkte røyken ned som du sier, så løfter han den egentlig opp og kaster den på noen steder eller kveler den i handen. Noen folk er flinke, og det er et triks bak hver ting.
Trådstarter
Skal sies jeg hadde drukket litt, men det må være litt av en teknikk en bruker for å få med seg røyken opp igjen uten at noen merker noe Værste var jo at det var ingen skader på klær selv om han trykka røyken nedi. Ingen som kjenner til dette trikset som kan finne en video eller noe?
Jeg mener jeg har sett det før, og da trøkker han ikke røyken ned, han bare får det til å virke som. Han trekker den egentlig ut!
Trådstarter
Veldig lik den ja!
Jeg kan spandere et sigarettriks på dere, ikke i nærheten av hva ts forteller om, men allikevel.

Jeg fukter leppene mine skikkelig, så fukter jeg tuppen av sigaretten med leppene, ca den ytterste centimeteren, jeg fukter bare papiret men fukter det godt. Deretter røyker jeg til jeg har fått en god glo, ikke mer.

Nå tar jeg filteret mot tommelen og pekefingeren mot gloen og holder sigaretten, så lenge jeg vil uten å brenne meg, prøv selv så får du se.
Trikset er det samme som brukes når du går på brennende kull, da har du litt våte føtter og dette skaper en hinne som kapsler inn foten. Med sigarettrikset er det gloen som får en tynn hinne som tillater meg å gjøre dette.

Som sagt ikke i nærheten av hva ts snakker om, men allikevel et triks folk ikke vet hvordan du klarer.
Sist endret av bajjaz; 19. februar 2012 kl. 05:36.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg kan spandere et sigarettriks på dere, ikke i nærheten av hva ts forteller om, men allikevel.

Jeg fukter leppene mine skikkelig, så fukter jeg tuppen av sigaretten med leppene, ca den ytterste centimeteren, jeg fukter bare papiret men fukter det godt. Deretter røyker jeg til jeg har fått en god glo, ikke mer.

Nå tar jeg filteret mot tommelen og pekefingeren mot gloen og holder sigaretten, så lenge jeg vil uten å brenne meg, prøv selv så får du se.
Trikset er det samme som brukes når du går på brennende kull, da har du litt våte føtter og dette skaper en hinne som kapsler inn foten. Med sigarettrikset er det gloen som får en tynn hinne som tillater meg å gjøre dette.

Som sagt ikke i nærheten av hva ts snakker om, men allikevel et triks folk ikke vet hvordan du klarer.
Vis hele sitatet...
Var skeptisk til denne, men måtte prøve! Kult triks! Men det første trikset forstår jeg meg ikke på. Han viser jo klart at han ikke gjemmer røyken bak tommelen. Håper noen frika trollmenn kan forklare hvordan dette går for seg!
Trådstarter
Er vel i samme gate som denne her?
Men forsto ikke helt, etter du har fukta røyken og fått en god glød, hvordan er det du holder den? Slik jeg forstår det så holder du filteret med tommelen og pekefingeren, der skal det ikke være varmt uansett?
Tidlig på morran dette, mulig det er meg så hopper over noe der

Edit: Morsomt å se hvordan andre å lurer på hvordan i helvete folk får det til
Sist endret av Eralis; 19. februar 2012 kl. 05:44.
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Er vel i samme gate som denne her?
Men forsto ikke helt, etter du har fukta røyken og fått en god glød, hvordan er det du holder den? Slik jeg forstår det så holder du filteret med tommelen og pekefingeren, der skal det ikke være varmt uansett?
Tidlig på morran dette, mulig det er meg så hopper over noe der

Edit: Morsomt å se hvordan andre å lurer på hvordan i helvete folk får det til
Vis hele sitatet...
Din video er råere enn trikset mitt.
Gloa er like varm som alltid, men p.g.a. fuktigheten blir asken et tynt fast lag som havner mellom fingeren og gloa, akkurat nok til at du ikke brenner deg.
Du kan sikkert sleike på fingeren for å gjøre det tryggere.
Jeg har gjort dette mange ganger og har aldri brent meg.
Trådstarter
Kan bekrefte at trikset ditt til bajjaz funker
Jeg tør ikke...
Man kan også knytte neven sammen slik at man får en åpning på toppen og kun der. Så fyller man på med ligther gass, tenner på å stikker siggen inn i hånden å tar den ut ferdig tent. Ikke store magien men arti førr ongan
Trikset til TS blir utført med en fake tommelfinger "bøll", en kompis pleide å utføre dette trikset på fest før. Akkurat det samme som ts beskriver.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hadde en 6 års periode hvor jeg nærmest bare drev med trylling, kan bekrefte det aerox88 sier. Har vel sikkert 5 slike tommelfingere liggende, som fungerer for å trylle bort lommetørklær, sigaretter, forvandle papirlapper til pengesedler og alt som er lite nok til å få plass. Det er en av de beste propsene jeg har, som skaper stor forvirring og glede blant tilskuerene da man kan gjør dette rett foran nesa på de. Gikk en periode konstant med en slik i lommen, da jeg var kjent som "han som kan trylle" rundt om der jeg bodde og ofte ble spurt om å gjøre et triks.
Sist endret av Thoryllo; 19. februar 2012 kl. 14:05.
Hvis ikke det var skader på klærne så er jo det et tegn på at røyken aldri ble dyttet nedi. Eller tror du trylletriksene blir utført av folk fra Hogwartz?
Det brukes i falsk tommeltupp i slike triks.

Ikke noe problem
Sitat av tafsern Vis innlegg
Det brukes i falsk tommeltupp i slike triks.

Ikke noe problem
Vis hele sitatet...
har selv sett det bli brukt, men det høres jo kjipt ut å dytte en tent røyk nedi en mykplast tommel med din egen tommel oppi..?
Trådstarter
EpicSnusBox, mulig det bare er en illusjon, men tror du også hadde blitt kraftig imponert om du så trikset selv
Og nei, var ikke noe falsk tommeltupp her

Thoryllo, du kan ikke legge ut en film hvor du prøver trikset da?