Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2680
Driver å tar opp noen fag for tiden. Men har store problemer med å bli sittende å lese uten å bli utolmodig, jeg mister fort konsentrasjonen.

Tror muligens jeg har adhd eller lignende. Lurer på om Cannabis og lesing er en god kombinasjon. I USA ser jeg det er vanlig å gi Cannabis mot adhd og konsentrasjonsvansker.
Mener å ha lest at overdrevet bruk av cannabis kan ødelegge konsentrasjon. Men det kan hende det hjelper for deg, du må bare huske på at det er forskjell på bruk og misbruk.

Vist ikke cannabis funker for deg kan du prøve ritalin. Men da har du jo beveget deg inn i pille verden. Men ritalin gis jo som kjent til folk med ADHD/ADD. Du kan jo også spørre legen, som igjen kan henvise deg til noen som kan si om du har adhd eller ikke.
Spørs, men trur heller Ritalin/amf er bedre til å øke konsentrasjon din, når jeg røyker cannabis glemmer jeg det jeg leste med engang
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Driver å tar opp noen fag for tiden. Men har store problemer med å bli sittende å lese uten å bli utolmodig, jeg mister fort konsentrasjonen.

Tror muligens jeg har adhd eller lignende. Lurer på om Cannabis og lesing er en god kombinasjon. I USA ser jeg det er vanlig å gi Cannabis mot adhd og konsentrasjonsvansker.
Vis hele sitatet...
i statene får du canabis mott allt så det er vell ikke noen gode kilder å gå etter da legemidel industrien kun er statelig distrubusjon av dop men prøv å se om det funker for deg hverste som kan skje er at du får latter kik å munch
Røyket cannabis i tre år i strekk, sluttet og ble mye smartere..
Når man er ruset på cannabis lærer man mye dårligere så lenge rusen varer, derfor ville dette være en dårlig idé.
Tror nok heller du vil oppnå bedre resultater med ren viljestyrke og en helhjertet innsats på å lese uten å være på facebook samtidig. Få nok søvn kombinert med rimelige mål, så går det nok bra.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hvorfor du tror du lærer fortere om du er påvirket av cannabis er beyond me.
har du noen gang røyka? det er ikke akkurat lett å holde på en tanke bestandig.
Cannabis gjør meg dum.. Ta deg heller en syrelapp og pugg.
Merker meg at du opprettet denne tråden 05:06 i natt, sats heller på å få nok søvn og ha ett greit og variert kosthold så vil du nok se at konsentrasjonsevnen bedrer seg ganske fortløpende. Tviler sterkt på at cannabis vil ha noe spesielt god virkning.
Tror det har litt med hva du skal studere. Jeg forsto fysikken på et mye dypere nivå da jeg røyket en gang og leste. Men problemet var at jeg brukte 1 timer per side.. og glemte hva jeg leste..
Tror kaffi og dedikasjon er det beste "smart druget".
Om cannabis fra Wikipedia:
"Hjernens metakognitive evner blir stimulert, som er hjernens evne til å tenke hvordan en skal løse et problem; høyere tenkning, selve «tanken bak tanken».[12] Dette er en følt og ikke virkelig ferdighet og kan verifiseres via intellektuelle og motoriske tester."

Jeg ble spurt en gang om jeg kunne fikse røyk til en i klassen min, han skulle nemlig springe coopers test, å mente han fikk så jævlig bra kondis av å røyke et bøttetrekk først.... Personlig tipper jeg han ble så fjern at 20m føltes som 200m, å han innså det ikke.
Kan høres ut som en god ide ettersom ting kan bli mer fascinerende men det ender som regel med at man gamer eller noe i stedet.
Får ikke akkurat ståpå-vilje, heller en fuckit instilling.
Sist endret av Cheese; 19. februar 2012 kl. 14:46.
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Driver å tar opp noen fag for tiden. Men har store problemer med å bli sittende å lese uten å bli utolmodig, jeg mister fort konsentrasjonen.

Tror muligens jeg har adhd eller lignende. Lurer på om Cannabis og lesing er en god kombinasjon. I USA ser jeg det er vanlig å gi Cannabis mot adhd og konsentrasjonsvansker.
Vis hele sitatet...
Du har ikke ADHD fordi du synes det er vanskelig å konsentrere deg om studier. Dette du beskriver er svært vanlig og normalt. Har man hatt en pause fra studier føles det å sitte med en bok å lese i halvtime-time svært vanskelig. Man blir utålmodig og mister konsentrasjonen.

Se på det som om du har en "studie-muskel" som er ute av trening. Da tar det et par uker før man begynner å komme i noenlunde form. Sånn er det bare.

Pass på hvor du leser. Dra til bibliotek eller stille lesesal. Sitt minimum 2 timer, hvor du unner deg 5-10 minutt pause (max) hver halvtime.

Du vil i begynnelsen sitte å hate, vri deg på stolen. Føle at du har null konsentrasjon osv. Men gradvis går det over. Bare pass på å gi "studie-muskelen" nok trening. Faktisk er så lite som 2 timer på stille lesesal x 4 i uka nok til å komme i noenlunde form etter et par uker - jeg lover

Etter et 2-3 uker vil du føle at "trening av studie-muskel" på stille lesesal flyr unna. Man kommer i god form. Faller i "the zone" og fordyper seg med letthet og interesse i stoffet man skal lese. Vips - dagens økt er over.

Samtidig vil man oppdage at man får mere ut av to timer med fordypning på stille lesesal enn 5 timer hjemme i egen stue

Lykke til!

Angående røyking av cannabis og lesing er dette sjeldent noen god ide. Om du allerede har stålkontroll på pensum, kan muligens cannabis fungere som et slags nytt perspektiv på kunnskap du allerede har. Å ta seg en jonas, for dermed sette seg ned å prøve å forstå eller fordype seg i noe du i utganspunktet ikke kan så mye om, og som du i edru tilstand ikke faller har stor interesse for eller faller lett inn i fordypelse av - vil ikke røyking av cannabis hjelpe deg.
Sist endret av Bearass; 19. februar 2012 kl. 15:13.
Vis innlegg
Driver å tar opp noen fag for tiden. Men har store problemer med å bli sittende å lese uten å bli utolmodig, jeg mister fort konsentrasjonen
Vis hele sitatet...
Er det interessant det du leser?
Viss du synes det er veldig kjedelig kan jo det ha noe å si, istedenfor og mistenke adhd så fort.
Sist endret av sneipen; 19. februar 2012 kl. 17:48.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Er det interessant det du leser?
Viss du synes det er veldig kjedelig kan jo det ha noe å si, istedenfor og mistenke adhd så fort.
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke å ha med interesse en gang. Det er svært svært vanlig å ha litt vanskeligheter med konsentrasjon og rastløshet når man skal studere.

Personlig studerer jeg medisin, og synes det er kjempeinterresant. Men etter hver sommerferie har jeg en periode på 2-4 uker hvor jeg synes det er utrolig vanskelig å motivere meg, eller sitter og vrir meg på kontorstolen hver gang jeg skal lese.

Med litt skjerpings og ta seg sjøl i nakken, kommer man dog fort inn i "tralten" igjen. "studie-muskelen" kommer i form, og timene brukt til studering flyr unna uten de store vanskelighetene..
Vil ritalin hjelpe for studiene? Finnes det ting som egner seg mer? Hvor får jeg tak i dette?
Har selv nettopp startet på skole for å få studiekompetanse, røyket i 5 år ca. Har røyket disse første 6 ukene samtidig som jeg har lest og gjort oppgaver, funket veldig bra og fikk gjort ganske mye. Det å huske det man gjør er noe annet, husker noe men det er kun det jeg har syntes har vært mest interessant.

Fant ut selv at det ikke kan fortsette sånn da jeg antageligvis kommer til å få dårlig karakterer, så holder meg rusfri og jobber med skole i hverdager og kos i helgene Funker så mye bedre!
Tankene farer mye fortere når du er høy. Utsagnet er basert på: Personlig erfaring, bekjentes erfaring, forskning.
Amfetamin er til stor hjelp ved ADHD. Det er lett og bli diagnosert og tar ikke lang tid.
Det kan bidra til og få forklart en del for en selv.
Medisinske doser, som du da får på resept og økonomisk hjelp for, vil være mye bedre en selvmedisinering. Som mangen driver med.
Det kan gå galt.
-Tar kost tid og få henvisning fra legen, bor med ei som har dette. Veldi lite bivirkninger også.
Men ikke sunt i større doser resten av livet sikkert, -derfor fint og gjøre ting i samsvar med lege
Er nok ganske forskjellig fra person til person og hvordan saker du har og selvfølgelig hvor mye du tar. Har merka selv at noen ganger blir konsentrasjonen mye bedre enn vanlig, kan holde på en ting lenge uten å miste konsentrasjon eller at det blir kjedelig, mens andre ganger blir jeg bare sittende å stirre fordi jeg tenker på alt mulig annet.
Hvis det du leser ikke vekker interessen nok til at du klarer å konsentrere deg, så skal jeg love deg det blir værre etter du har røyket cannabis. Sånn er det værtfall med meg. Tankene flyr avgårde å før jeg vet ordet av det så gjør jeg noe helt annet en det jeg hadde tenkt.

Men på en annen side, hvis det er interessant så er cannabis en booster for meg. Oppheng med andre ord.

Jeg har selv mistanke om at jeg har add, blir ofte opphengt i ting og sliter med å formulere å forklare ting.
cannabis kan gjøre det meste interessant, men jeg sliter med hukommelsen under påvirkning.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
om du tar deg ett liiite bongetrekk med grønnt så kan det nok funke, men om konsentrasjonen din er veldig lav fører det nok bare til mer stress. ritalin og concerta er vell de beste smart dopene i min bok, men det er og drittstoffer man egentlig burde holdt seg unna