Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 19968
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Haha. Vel, jeg syns fortsatt det er stor forskjell, er jo litt kjipt om en fin jente tar deg der også er du ikke helt ren.. herregud
Vis hele sitatet...
La oss aldri snakke om dette igjen på nFF. Kjenner jeg rødmer, her jeg sitter på jobb.
Sist endret av Lily Bowen; 9. februar 2012 kl. 15:13.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Jeg så posten din, ville bare ha flere av gutta til å svare

Ok, la oss si at de ikke stikker en finger inn, (noe som for mange er ubehagelig), men heller ....ehm... koser og kiler deg litt rundt området.
Oppleves det som en større krenkelse?

edit:
(Wow, jeg trodde aldri jeg kom til å snakke om anal-kos på et forum. Eller. Generelt.)
Vis hele sitatet...
Hadde det vært digg hadde jeg nok latt deg fortsette, men hadde ikke returnert tjenesten. Hadde det ikke vært digg hadde jeg bedt deg stoppe, muligens litt krasst hvis jeg trodde det trengtes.

.. hadde ikke samme holdning før vet jeg, men av en eller annen grunn blir jeg jævli ofte forsøkt sjekka opp av homser (som kan være veldig, veldig direkte.. lurer på om det er skjegget, rufsete hår og blå øyne de liker) så har blitt jævli mindre prippen nå.. blei lei av å bli sur på folk som gikk over grensene mine tror jeg
Sitat av DumDiDum Vis innlegg

Særlig lommemannen var jo tragikomisk. De ungene som hadde putta hånda ned i buksa til han idioten hadde jo aldri i verden fått noen som helst senskader hvis det ikke var for de voksne som kom og fortalte dem at de hadde blitt utsatt for overgrep, måtte prate ut med dem, bli sendt til krisepsykolog og annet hysteri.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg du skal være veldig forsiktig med å uttale deg om. Det har blitt hintet til i media at det har foregått langt mer alvorlige episoder enn "lommegrafsing," men av hensyn til unge ofre som lett kan identifiseres i et lite land er det ikke slikt man går ut med offentlig.

Jeg er iallefall sterk fan av å skille sterkere mellom typer overgrep.. en gutt som er litt for pågående og presser ei jente han har genuint flørta med på fylla til å pule, og en kynisk, voldelig jævel som angriper ei tilfeldig dame på gata stiller i helt forskjellige divisjoner når det gjelder jævelskap. Sistnevnte burde tvangsmedisineres, pælmes ut av Norge om han er ikke norsk og holdes unna damer inntil han er mentalt stabil.. for alltid om nødvendig.
Vis hele sitatet...
Hva legger du til grunn for å påstå det? Tillitsbrudd og skyldfølelse ved "nachspielvoldtekter" eller voldtekter mellom venner/i forhold kan oppleves minst like ille som å bli voldtatt av en ukjent person hvor man var tilfeldig offer. Graden av fysisk vold er absolutt ikke avgjørende for psykiske ettervirkninger.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Hadde det vært digg hadde jeg nok latt deg fortsette, men hadde ikke returnert tjenesten. Hadde det ikke vært digg hadde jeg bedt deg stoppe, muligens litt krasst hvis jeg trodde det trengtes.

.. hadde ikke samme holdning før vet jeg, men av en eller annen grunn blir jeg jævli ofte forsøkt sjekka opp av homser (som kan være veldig, veldig direkte.. lurer på om det er skjegget, rufsete hår og blå øyne de liker) så har blitt jævli mindre prippen nå.. blei lei av å bli sur på folk som gikk over grensene mine tror jeg
Vis hele sitatet...
Okei, så du ser det ikke på som et grovt overtramp, det å bli befølt/tafsa på/whatnot uten din samtykke?

Jeg godtar ikke sånt hvertfall. Jeg hadde nok ikke anmeldt gutten dersom han på fest prøvde litt ekstra hardt. Men jeg hadde nok latt han få vite at det ikke var ok. Jeg er såpass kjerring at jeg tilogmed hadde sladra til noen av se store, sterke kompisene mine (dersom de var på samme festen), om denne fyren. Dersom han ikke gav seg, selvsagt.

Det skal sies at det er lenge siden jeg har vært i slike situasjoner, da jeg har hatt kjæreste i 5år.

Noen episoder på byen hvor en hånd plutselig befinner seg på puppen/rompa mi har det jo vært. Men de løser man fort ved å snakke til fyren. Kun én fyr jeg har smelt til med en flaske. Han tok ikke de tre "neiene" mine og endte med å få øl over seg i beste Kaizers-stil, og til slutt glasset. Heldigvis så bartenderen hele episoden, og kastet han ut.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Se for dere dette scenarioet:
Du pæser ut på fest, også våkner du av at en drita venn/bekjent av det motsatte kjønn tar deg på tissen. Hvordan ville du reagert?

Personlig ser jeg på dette som en fillesak. Jeg ville enten blitt smigret eller bare ledd det bort, kommer ann på hvor pen jenta var. Men så er det jo slik at jeg er en gutt.

Alle her kan vel være enige i at om dette skjedde med en jente, ville det blitt det blitt ville tilstander og heksejakt etter gutten som kunne finne på å gjøre noe så forferdelig.. Jeg tror at den eneste "krenkelsen" en jente ville følt av et så mildt overgrep ville vært ren placebo, som kommer fra all medietullet om at voldtekt ødelegger liv og blablabla. (Men ikke dra voldtekt inn i denne debatten, jeg vil bare diskutere milde overgrep som nevnt over).

Så ja, hva syns dere om en person som gjør noe som scenariet over? Hvis personen var normal ellers ville jeg ikke sett på h*n noe annerledes, folk gjør tross alt ting som ikke ligner dem selv i alkoholrus.
Vis hele sitatet...
Jeg er også ganske tolerant med meg selv, og hvis jeg våknet etter en fest med buksa på knærne, så ville jeg naturligvis blitt litt bekymret fordi mye rart (og skadelig) kunne skjedd. Men dersom jeg ble fortalt at "Linda dro ned buksa di og sugde deg mens du var bevisstløs" så hadde jeg ikke tatt det så høytidelig. Jeg vet ikke hvorfor, men det er ikke noe big deal for meg. Kjønnsorganet mitt er bare en del av kroppen, ikke ulikt hånda eller lignende. På grunn av dette merker jeg også at jeg sliter veldig med å virkelig sette meg inn i følelsen en voldtatt jente har. Jeg er bevisst på at jeg ikke helt forstår HVORFOR det er så sårbart, MEN jeg vet AT det er det. Det er fullstendig udiskutabelt, og meget godt dokumentert at veldig mange mennesker kan få psykiske plager av overgrep. Da følger det automatisk med en vanvittig respekt for andre mennesker og deres privatområder.

Så hvis du lurer på om jeg er så høytidelig på det selv, så er svaret nei. Spør du om jeg skjønner hvorfor så mange får ødelagt livet sitt av at noen har tatt dem på tissen, så svarer jeg "mjaneeei..." men hvis du spør om jeg er klar over at det faktisk er tilfelle, så er svaret et soleklart, rungende JA, og det respekterer jeg stort. Kunne aldri i verden funnet på å forgripe meg på et annet menneske.
Utsatte mennesker kan til og med bli fysisk syke og ikke klare å fungere som et vanlig menneske lenger. Personligheten kan forandre seg. Klart det er ille når man ikke klarer å utdanne seg og jobbe 8 timer om dagen senere, samt at samfunnet ofte ikke tar ansvar og følger opp utsatte.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg er også ganske tolerant med meg selv, og hvis jeg våknet etter en fest med buksa på knærne, så ville jeg naturligvis blitt litt bekymret fordi mye rart (og skadelig) kunne skjedd. Men dersom jeg ble fortalt at "Linda dro ned buksa di og sugde deg mens du var bevisstløs" så hadde jeg ikke tatt det så høytidelig. Jeg vet ikke hvorfor, men det er ikke noe big deal for meg. Kjønnsorganet mitt er bare en del av kroppen, ikke ulikt hånda eller lignende. På grunn av dette merker jeg også at jeg sliter veldig med å virkelig sette meg inn i følelsen en voldtatt jente har. Jeg er bevisst på at jeg ikke helt forstår HVORFOR det er så sårbart, MEN jeg vet AT det er det. Det er fullstendig udiskutabelt, og meget godt dokumentert at veldig mange mennesker kan få psykiske plager av overgrep. Da følger det automatisk med en vanvittig respekt for andre mennesker og deres privatområder.

Så hvis du lurer på om jeg er så høytidelig på det selv, så er svaret nei. Spør du om jeg skjønner hvorfor så mange får ødelagt livet sitt av at noen har tatt dem på tissen, så svarer jeg "mjaneeei..." men hvis du spør om jeg er klar over at det faktisk er tilfelle, så er svaret et soleklart, rungende JA, og det respekterer jeg stort. Kunne aldri i verden funnet på å forgripe meg på et annet menneske.
Vis hele sitatet...
Tildels enig, men hva om "Ola dro ned buksa di og stappet snabelen sin inn i bakenden din mens du var bevisstløs" ?
Jeg hadde funnet det ubeskrivelig krenkende og nedvergende om en annen person bare hadde lagt seg for å sove inntil meg, hvis denne personen i tillegg hadde utnyttet deler av kroppen min for sine egne lyster vet jeg ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort... Personlig mener jeg vold aldri burde være nødvendig, så ville nok skjelt ut personen så godt jeg kunne.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Hva hvis jenta ikke hadde tafset deg i skrittet, men stukket en finger oppi rompa di?
Ville det vært en større krenkelse?

Dette spørsmålet retter jeg til alle gutter her, som har svart med at "njaaa det ville jo ikke vært sååå stress..."
Vis hele sitatet...
for min del så har jeg opplevd å blitt tafset på bokseren når jeg våknet, ikke i fua heldighvis. Da hadde jeg nok hoppet i taket, for jeg vil helst ikke ha noe inn der.

For min del ville det kanskje vært en større krenkelse, fordi som sagt jeg ikke vil ha noe inn der. Men det høres jo ganske selvmotsigende ut da.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
...

Personlig ser jeg på dette som en fillesak. Jeg ville enten blitt smigret eller bare ledd det bort, kommer ann på hvor pen jenta var. Men så er det jo slik at jeg er en gutt.

...
Vis hele sitatet...
Se for deg dette:
Du våkner opp på fest av at en fyr driver å leker med kuken din.
Er det fortsatt greit eller hadde du klikka mongo?
Tragisk vinkling av trådstarter.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg hadde funnet det ubeskrivelig krenkende og nedvergende om en annen person bare hadde lagt seg for å sove inntil meg, hvis denne personen i tillegg hadde utnyttet deler av kroppen min for sine egne lyster vet jeg ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort... Personlig mener jeg vold aldri burde være nødvendig, så ville nok skjelt ut personen så godt jeg kunne.
Vis hele sitatet...
Altså dette tror jeg ikke jeg hadde reagert på en gang. I vennegjengen her har vi ofte sovet både 4 og 5 stykker i samme seng uten og trafse selfølgelig go en mix av gutter og jenter så her igjen tror jeg det kommer mye ann på hvor komfortabel du er rundt visse personer og hva du vokser opp med og ser som normalt. Om en fyr eller en jente hadde sovna ved siden av meg hadde jeg ikke funnet det så veldig krenkende at det gjør noe, har litt vanskelig for å se hvordan du mener det er et overgrep....
Vi jenter er forskjellige, slik som alle gutter, og har derrav ulike tollarente intime grenser. Opplevde en gang å sovne på nach, våknet opp ved siden av en sprengkåt gutt som var "all over me". Følte det ikke var et overgrep, tvert imot. Ble med på leken og avsluttet den. Tror mange gutter blir anmeldt for slike forhold, og kommer faktisk ut fra en slik situasjon med mer traumatiske-og psykiske lidelser enn det selve fornærmede egentlig gjør.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Se for deg dette:
Du våkner opp på fest av at en fyr driver å leker med kuken din.
Er det fortsatt greit eller hadde du klikka mongo?
Vis hele sitatet...
Herregud, burde vært obligatorisk IQ-prøve før en fikk lov til å slenge rundt idiotiske sammenligninger. Ser du virkelig ikke hva som er galt her..? Det er så dumt at jeg sliter med å forklare det. Det er selvfølgelig en stor forskjell når personen er av samme kjønn, og noen en aldri ville vært tiltrukket til overhode.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Herregud, burde vært obligatorisk IQ-prøve før en fikk lov til å slenge rundt idiotiske sammenligninger. Ser du virkelig ikke hva som er galt her..? Det er så dumt at jeg sliter med å forklare det. Det er selvfølgelig en stor forskjell når personen er av samme kjønn, og noen en aldri ville vært tiltrukket til overhode.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det så dum sammenligning egentlig? Er du tiltrukket av alle som har innovertiss? Jeg er hvertfall ikke det og om det hadde vært en gutt eller jente som hadde tafset meg i skrittet mot min vilje tror jeg hadde vært rimelig uvesentlig.
Det er ingen selvfølge at det er så stor forskjell når det er en person du aldri ville vært tiltrukket av overhode. Det er jo ikke om dama/gutten er fin eller ikke som avgjør om det er et overgrep.
Maaan, du har ingen grunn til å bruke den tonen der. Slutt å snakk piss om IQ osv, det er et fult gyldig spørsmål.

Klarer ikke du å se at noen kvinner reagerer på samme måte som du hadde gjort om en fyr tafset på deg, selv om de er hetrofile. Hva gir en gutt mer rett til å tafse på en passed out jente, enn til å tafse på en passed out gutt? Jeg synes ikke legningen/kjønn er hovedpoenget. Det er en seksuell krenkelse/overgrep, å det er bare ikke cool uansett.
Sitat av mafakka Vis innlegg
Vi jenter er forskjellige, slik som alle gutter, og har derrav ulike tollarente intime grenser. Opplevde en gang å sovne på nach, våknet opp ved siden av en sprengkåt gutt som var "all over me". Følte det ikke var et overgrep, tvert imot. Ble med på leken og avsluttet den.
Vis hele sitatet...
Jaja, men dette er DIN oppfatning! Ikke den reelle eller juridiske!! Selv om DU liker å bli tafset på/ ikke har noe i mot at en gutt tafser og klår på deg i søvne, må du tenke på at de fleste jenter ikke hadde reagert som deg.

Sitat av mafakka Vis innlegg
Tror mange gutter blir anmeldt for slike forhold, og kommer faktisk ut fra en slik situasjon med mer traumatiske-og psykiske lidelser enn det selve fornærmede egentlig gjør.
Vis hele sitatet...
Det er BRA at gutter blir anmeldt om de tafser og klår på jenter som sover i skrittet, for det er et overgrep, og det er IKKE akseptabelt. Viss disse guttene får traumatiske lidelser av å ha begått et overgrep, brude de faen meg tenke over hva de har gjort, og ikke tro at man kan tafse og klå folk i skrittet uten konsekvenser.
Sist endret av ClaesGreve; 9. februar 2012 kl. 17:15.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jaja, men dette er DIN oppfatning! Ikke den reelle eller juridiske!! Selv om DU liker å bli tafset på/ ikke har noe i mot at en gutt tafser og klår på deg i søvne, må du tenke på at de fleste jenter ikke hadde reagert som deg.



Det er BRA at gutter blir anmeldt om de tafser og klår på jenter som sover i skrittet, for det er et overgrep, og det er IKKE akseptabelt. Viss disse guttene får traumatiske lidelser av å ha begått et overgrep, brude de faen meg tenke over hva de har gjort, og ikke tro at man kan tafse og klå folk i skrittet uten konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å være så harsh..
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er selvfølgelig en stor forskjell når personen er av samme kjønn, og noen en aldri ville vært tiltrukket til overhode.
Vis hele sitatet...
Det du sier der er helt feil. Det spiller ingen rolle hvilken person det er, homofil, heterofil, pen, stygg, det dreier seg om ufrivillig tafsing og klåing i skrittet på noen.

Til dere gutter som mener at dere ikke hadde brydd dere om en jente hadde tafset dere på kuken, viss jente hadde stukket en finger opp i rumpa på dere, hadde nok tonen blitt noe annet kan jeg tenke meg.

Sitat av mafakka Vis innlegg
Trenger ikke å være så harsh..
Vis hele sitatet...
Så du mener med andre ord at guttene kan gå frie bort fra overgrepet? Du påstod jo at gutter får en større psykisk belastning for å ha klådd noen i skrittet som det ser ut som at du ikke mener er et overgrep, enn selve jenta som blir tafset rundt på kroppen.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Se for deg dette:
Du våkner opp på fest av at en fyr driver å leker med kuken din.
Er det fortsatt greit eller hadde du klikka mongo?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde klikket. Blitt temmelig forbanna. Men jeg hadde ikke fått livet mitt ødelagt og gått med psykiske problemer. Dette er også et svar til brukeren litt opp her som lurte på hvordan jeg ville reagert på å fått vite at jeg ble rævkjørt mens jeg sov. Hadde blitt eitrendes forbanna, men noe psykisk knekk hadde jeg neppe fått.

Nå snakker jeg om handlingen alene. Jeg kan tenke meg det ville blitt et sosialt baluba dersom folk visste om at en gutt hadde blitt rævkjørt på fest. Slikt kan eskalere til alvorlig mobbing, og det kan også gi psykiske lidelser. Så jeg tar forbehold om slikt, for slikt kan man aldri vite. Handlingen i seg selv, derimot, ville jeg nok ikke hatt noen videre -problemer- med. Selvsagt også med forbehold om at jeg ikke har blitt fysisk skadet i løpet av akten. Har jeg pådratt meg sykdommer, eller har fått revnet analen, eller annet, så blir det noe annet.

Men nå vil jeg understreke igjen at jeg er en veldig empatisk person, og jeg er vanvittig flink til å føle andres følelser. Det er derfor jeg uttaler meg spesielt om dette temaet, for dette er en av de meget få følelsene jeg virkelig ikke klarer å forestille meg. Det gjør meg dog ikke mindre omsorgsfull, og jeg har masse omtanke og respekt for alle medmennesker. Jeg har veldig gode holdninger og kunne som sagt aldri funnet på å forgripe meg på noen andre. Det jeg har skrevet som ser veldig kynisk ut, gjelder kun meg selv og overhodet ikke noe jeg forventer fra noen andre. Håper ingen får et kjipere bilde av meg som person etter at jeg deltar i denne diskusjonen.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Det du sier der er helt feil. Det spiller ingen rolle hvilken person det er, homofil, heterofil, pen, stygg, det dreier seg om ufrivillig tafsing og klåing i skrittet på noen.

Til dere gutter som mener at dere ikke hadde brydd dere om en jente hadde tafset dere på kuken, viss jente hadde stukket en finger opp i rumpa på dere, hadde nok tonen blitt noe annet kan jeg tenke meg.



Så du mener med andre ord at guttene kan gå frie bort fra overgrepet? Du påstod jo at gutter får en større psykisk belastning for å ha klådd noen i skrittet som det ser ut som at du ikke mener er et overgrep, enn selve jenta som blir tafset rundt på kroppen.
Vis hele sitatet...
Nei, det var ikke en påstand. Mener det at mange gutter/menn blir dømt for beskjedne forhold. Selvfølgelig, det er feil å ta på andre som du ikke vet vil bli tatt på.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg hadde funnet det ubeskrivelig krenkende og nedvergende om en annen person bare hadde lagt seg for å sove inntil meg, hvis denne personen i tillegg hadde utnyttet deler av kroppen min for sine egne lyster vet jeg ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort... Personlig mener jeg vold aldri burde være nødvendig, så ville nok skjelt ut personen så godt jeg kunne.
Vis hele sitatet...
Det har vel veldig mye med intimsoner å gjøre. Jeg har aldri hatt noe imot at folk legger seg inntil meg for å sove. Om jeg er ute å drikker i bil og personen ved siden av meg sovner bruker jeg nesten alltid å holde rundt personen, bare fordi jeg vet hvor digg det er når man kæbber.
Har flere ganger våknet etter fylla i skei med både tilfeldige personer av begge kjønn, men også venner. Alltid fullt påkledd og sånn, det er rett og slett kun spoonings. Skal vel også sies jeg blir veldig kosete på fylla, og aldri spesielt kåt. Å spoone når jeg drikker er det beste jeg vet - uansett kjønn og relasjoner.

Og, nei, jeg er ikke bifil. Bare tolerant.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Problemet med voldtekt er jo at alt for mange jenter gjerne kan beskylde gutten for voldtekt - selv uten at han har gjort det - så det er et kort jenter har, voldtektskortet - ikke kan en motbevise det så lett heller.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg hadde klikket. Blitt temmelig forbanna. Men jeg hadde ikke fått livet mitt ødelagt og gått med psykiske problemer. Dette er også et svar til brukeren litt opp her som lurte på hvordan jeg ville reagert på å fått vite at jeg ble rævkjørt mens jeg sov. Hadde blitt eitrendes forbanna, men noe psykisk knekk hadde jeg neppe fått.
Vis hele sitatet...
Det er vel litt cocky å påstå dette så bastant som du gjør, uten å egentlig ha muligheten til å sette seg inn i hvordan en slik situasjon påvirker sinnet?
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvorfor er det så dum sammenligning egentlig? Er du tiltrukket av alle som har innovertiss? Jeg er hvertfall ikke det og om det hadde vært en gutt eller jente som hadde tafset meg i skrittet mot min vilje tror jeg hadde vært rimelig uvesentlig.
Vis hele sitatet...
Den er dum fordi det finnes sammenligning som gir 10 ganger mer mening, og den nevnte jeg i førstepost (om en jente tok på deg). Om det er det samme for deg om det er en jente eller gutt tror jeg du er litt alene om, jeg syns værtfall ikke det. Av den enkle grunn at jeg meget mulig kunne vært tiltrukket av den aktuelle jenta, og jeg har derfor ikke noe problem med at hun "overgriper" seg på meg.

Sitat av Mith Vis innlegg
Det er ingen selvfølge at det er så stor forskjell når det er en person du aldri ville vært tiltrukket av overhode. Det er jo ikke om dama/gutten er fin eller ikke som avgjør om det er et overgrep.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det som avgjør om det er overgrep, men utifra mitt syn vil jeg si at det har noe å si når det kommer til hvor ille du syns det er. Altså, mener du virkelig at du ville blitt like nedfor om det var Megan Fox, eller en random dude som gjorde det?

Sitat av lockhead Vis innlegg
Maaan, du har ingen grunn til å bruke den tonen der. Slutt å snakk piss om IQ osv, det er et fult gyldig spørsmål.

Klarer ikke du å se at noen kvinner reagerer på samme måte som du hadde gjort om en fyr tafset på deg, selv om de er hetrofile. Hva gir en gutt mer rett til å tafse på en passed out jente, enn til å tafse på en passed out gutt? Jeg synes ikke legningen/kjønn er hovedpoenget. Det er en seksuell krenkelse/overgrep, å det er bare ikke cool uansett.
Vis hele sitatet...
Jo jeg merker at de reagerer på samme måte, faktisk verre enn det jeg ville gjort om en homofil gutt tafsa på meg i søvne. Det har ikke noe å gjøre med hva som er mest "riktig", men hvorfor det er så stor forskjell på reaksjonene fra de ulike kjønnene..
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Problemet med voldtekt er jo at alt for mange jenter gjerne kan beskylde gutten for voldtekt - selv uten at han har gjort det - så det er et kort jenter har, voldtektskortet - ikke kan en motbevise det så lett heller.
Vis hele sitatet...
Enig, virker for meg som endel kvinnfolk har jævla lett for å dra det kortet med engang de angrer seg e.l. Det er så patetisk å latterlig at jeg spyr. Noen personer må lære seg å stå for hvem de har pult.

Personlig er jeg ganske sikker på at jeg ikke hadde fått en stor psykisk knekk om noen tafset meg på kuken, jeg hadde klikket når jeg våknet. Var det en fyr hadde det blitt kela, en dame ville fått huden full, å æ e norlænning å kan riv kjeft. Sannsynligvis hadde jeg fått litt større traume om det var penetrering innvolvert men da hadde det blitt juling samme hvem det var. Men at andre hadde følt seg mer krenket kan jeg lett forstå, men tror ikke jeg hadde bllitt spes stresset av litt tafsing.

Men det er sykt lavmål å drive å tafse på folk uten dems viten/vilje. Forstår ikke hvordan slike folk tenker.

Vi lev i en sjuk sjuk verden!
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Det er BRA at gutter blir anmeldt om de tafser og klår på jenter som sover i skrittet, for det er et overgrep, og det er IKKE akseptabelt. Viss disse guttene får traumatiske lidelser av å ha begått et overgrep, brude de faen meg tenke over hva de har gjort, og ikke tro at man kan tafse og klå folk i skrittet uten konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Inspirasjonen min for tråden var en post på Reddit om en fyr som hadde gjort dette, og han ble anmeldt, banka og mista alle vennene sine. I en slik situasjon har jeg mer sympati for gutten enn jenta.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er vel litt cocky å påstå dette så bastant som du gjør, uten å egentlig ha muligheten til å sette seg inn i hvordan en slik situasjon påvirker sinnet?
Vis hele sitatet...
Det kan du påstå, og jeg skjønner hvorfor. Men jeg føler meg ganske trygg på dette.

Jeg kunne dog fått psykiske knekker av andre ting. Noe så enkelt som en god omgang juling, kunne gjort skade på psyken min. Eller hvis jeg ble overfalt og voldtatt. Det hadde garantert gitt meg en solid psykisk knekk. Men det å våkne og i etterkant få vite at noen har vært i intimsonene mine, uten at jeg på noen som helst måte merker noen senskader, smerter, eller lignende, ville helt garantert ikke ødelagt livet mitt. Såpass tør jeg påstå.

Så kan du jo som sagt påstå det motsatte, men jeg føler meg greit sikker her...
Det er jo selvfølgelig forskjell når en gutt blir tafsa på i mer eller mindre bevistløs tilstand, og når en jente blir det.
Ikke bare snakk om penetrering og utseende, det er det psykologiske presset\stresset og hvordan sosiale situasjoner blir takla i ettertid.
Flørting og sjekking får pluttselig en jævlig creepy vri. Det virker som noen bare ikke fatter at du ikke kan sammenligne gutter og jenter i sånne tafse-tilfeller, som er jævlig mye mer creepy.
Hvis du fortsatt ikke skjønner forskjellen kan du filosofere litt på "Miss ludder-stempel kontra Mr player-stempel"
Er enig med Realist1 her. At en som tar på en person i søvne på nach blir sett på som et undermenneske, mens det å gi juling, til og med tortur(første side) som straff tilbake ikke blir uglesett er fucked.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvorfor er det så dum sammenligning egentlig? Er du tiltrukket av alle som har innovertiss? Jeg er hvertfall ikke det og om det hadde vært en gutt eller jente som hadde tafset meg i skrittet mot min vilje tror jeg hadde vært rimelig uvesentlig.
Det er ingen selvfølge at det er så stor forskjell når det er en person du aldri ville vært tiltrukket av overhode. Det er jo ikke om dama/gutten er fin eller ikke som avgjør om det er et overgrep.
Vis hele sitatet...


Nei, men hvis h*n ikke ser ut som satan sjæl, så hadde flere vært "tilfreds" med det.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Er enig med Realist1 her. At en som tar på en person i søvne på nach blir sett på som et undermenneske, mens det å gi juling, til og med tortur(første side) som straff tilbake ikke blir uglesett er fucked.
Vis hele sitatet...
Hva skal du ellers gjøre? Klå tilbake? Føler liksom ikke det fungerer så bra!

Men dog, tortur blir jo vell drøyt. Men et slag eller to mener jeg er på sin plass.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Den er dum fordi det finnes sammenligning som gir 10 ganger mer mening, og den nevnte jeg i førstepost (om en jente tok på deg). Om det er det samme for deg om det er en jente eller gutt tror jeg du er litt alene om, jeg syns værtfall ikke det. Av den enkle grunn at jeg meget mulig kunne vært tiltrukket av den aktuelle jenta, og jeg har derfor ikke noe problem med at hun "overgriper" seg på meg.


Det er ikke det som avgjør om det er overgrep, men utifra mitt syn vil jeg si at det har noe å si når det kommer til hvor ille du syns det er. Altså, mener du virkelig at du ville blitt like nedfor om det var Megan Fox, eller en random dude som gjorde det?.
Vis hele sitatet...
Så hva er det du diskuterer egentlig? "Overgrep" du ikke har noe imot kalles veldig ofte ikke overgrep, men sex og det er helt lovlig så lenge begge parter er enig i at det er greit. Så fort den ene parten mener det er et overgrep har den andre parten å pelle seg langt unna, uavhengig av kjønn og utseende.
Sist endret av Mith; 9. februar 2012 kl. 18:20.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Inspirasjonen min for tråden var en post på Reddit om en fyr som hadde gjort dette, og han ble anmeldt, banka og mista alle vennene sine. I en slik situasjon har jeg mer sympati for gutten enn jenta.
Vis hele sitatet...
Men det er jo her du tar helt feil. Han hadde ingen respekt for henne og fortjener derfor ingen respekt. Ihvertfall ikke sympati!
Du kan ikke bare gå og forsyne deg av kroppen til andre mennesker uten videre.
Sist endret av Bothrops; 9. februar 2012 kl. 18:22.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Den er dum fordi det finnes sammenligning som gir 10 ganger mer mening, og den nevnte jeg i førstepost (om en jente tok på deg). Om det er det samme for deg om det er en jente eller gutt tror jeg du er litt alene om, jeg syns værtfall ikke det. Av den enkle grunn at jeg meget mulig kunne vært tiltrukket av den aktuelle jenta, og jeg har derfor ikke noe problem med at hun "overgriper" seg på meg.


Det er ikke det som avgjør om det er overgrep, men utifra mitt syn vil jeg si at det har noe å si når det kommer til hvor ille du syns det er. Altså, mener du virkelig at du ville blitt like nedfor om det var Megan Fox, eller en random dude som gjorde det?


Jo jeg merker at de reagerer på samme måte, faktisk verre enn det jeg ville gjort om en homofil gutt tafsa på meg i søvne. Det har ikke noe å gjøre med hva som er mest "riktig", men hvorfor det er så stor forskjell på reaksjonene fra de ulike kjønnene..
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ville det vært jævligere med en kis som tafset på meg, vist jeg skulle bli tafset på i søvne av noen, så ja takk megan fox..

Hadde sannsynligvis ikke blitt veldig nedfor uansett, hadde reagert annerledes ja. Men uansett hvor lite nedfor jeg hadde blitt hadde det ikke vært ok. Ja enkelte scenario er verre enn andre såklart. Men det er så galt på alle mulige måter at det aldri blir greit.

Tror mentalmelt var inne på noe, er forskjell på utovertiss å kroppsåpninger.
Og kvinnfolk er typisk mer emosjonell av seg, det er stor forskjell på reaksjonene fra de ulike kjønnene fordi det er så stor forskjell mellom kjønnene. Vi blir nok aldri istand til å se det fra en jentes synspunkt, ei heller de fra vårt.

Noen hadde likt det, andre hadde hatet det, det kan man aldri vite å da er det ikke aigt å ta sjansen på at personen ville digget det.

PS: Reagerte ikke på at du synes det var en teit sammenligning, syntes bare den posten din var unødvendig hvass å ufin. Men no biggie.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Men det er jo her du tar helt feil. Han hadde ingen respekt for henne og fortjener derfor ingen respekt. Ihvertfall ikke sympati!
Du kan ikke bare gå og forsyne deg av kroppen til andre mennesker uten videre.
Vis hele sitatet...
Bare fordi noen har et øyeblikk uten respekt/dømmekraft syns jeg ikke det er riktig at folk skal kollektivt fucke opp livet hans.

Sitat av lockhead Vis innlegg
PS: Reagerte ikke på at du synes det var en teit sammenligning, syntes bare den posten din var unødvendig hvass å ufin. Men no biggie.
Vis hele sitatet...
Er enig i det, sorry. Ble bare litt mye press og da går det utover høflighetsnivået.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Bare fordi noen har et øyeblikk uten respekt/dømmekraft syns jeg ikke det er riktig at folk skal kollektivt fucke opp livet hans.


Er enig i det, sorry. Ble bare litt mye press og da går det utover høflighetsnivået.
Vis hele sitatet...
Syntes anmeldelse og juling var en god straff. Fucke opp livet? Blei han invalid av julinga?

Ingen blir fucked for life av å miste noen venner og få litt juling, det er tafseofferets liv som står i fare for å bli fucka opp.. Dette holder ikke greip!
Sist endret av Bothrops; 9. februar 2012 kl. 18:35.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Problemet med voldtekt er jo at alt for mange jenter gjerne kan beskylde gutten for voldtekt - selv uten at han har gjort det - så det er et kort jenter har, voldtektskortet - ikke kan en motbevise det så lett heller.
Vis hele sitatet...
Det er alt for mange jenter som bruker jokeren, voldtektskortet, om gutten ikke spiller kortene sine rett.
*henger ikke på greip
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Syntes anmeldelse og juling var en god straff. Fucke opp livet? Blei han invalid av julinga?
Det er tafseofferets liv som står i fare for å bli fucka opp.
Ingen blir fucked for life av å miste noen venner og få litt juling. Dette holder ikke greip!
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at overgrep som det vi snakker om her er verre enn at du blir jult opp, får slengt dritt etter deg hver dag, mister venner, og sliter med å få venner på grunn av ryktet ditt? Dette vil værtfall jeg kalle å få et fucka liv, langt mer enn å våkne av at en dude tar deg på kølla..
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Mener du virkelig at overgrep som det vi snakker om her er verre enn at du blir jult opp, får slengt dritt etter deg hver dag, mister venner, og sliter med å få venner på grunn av ryktet ditt? Dette vil værtfall jeg kalle å få et fucka liv, langt mer enn å våkne av at en dude tar deg på kølla..
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om køller her, få det ut av hue ditt.
Jeg mener han fortjener lett deng etter første gang, fillerist og alvorsprat. Hvis praten ikke duger, mer fillerist og nytt forsøk på prat.
Skjer det en gang til. er det all in, med rykter og hælvete.
Sist endret av Bothrops; 9. februar 2012 kl. 18:41.
Så, kort oppsummering. Er du en "good looking" jente som tafser på en gutt, så har du mindre sjanse for å bli anmeldt eller få huden refset opp?
Sitat av mafakka Vis innlegg
Så, kort oppsummering. Er du en "good looking" jente som tafser på en gutt, så har du mindre sjanse for å bli anmeldt eller få huden refset opp?
Vis hele sitatet...
Mindre sjanse enn?
Sist endret av Bothrops; 9. februar 2012 kl. 18:49.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Det er ikke snakk om køller her, få det ut av hue ditt.
Jeg mener han fortjener lett deng etter første gang, fillerist og alvorsprat. Hvis praten ikke duger, mer fillerist og nytt forsøk på prat.
Skjer det en gang til. er det all in, med rykter og hælvete.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp det å bli tatt på tissen tråden handler om, såklart snakker vi om køller. Fint at du egentlig var enig med meg da, skal mye til for at samme dude nach-tafser deg 2 ganger lol.

btw: merka selv at jeg og mafakka ser ut som samefagging, men lover at det ikke er det. spør en admin.
Sist endret av bloodshotEyes; 9. februar 2012 kl. 18:56.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er jo nettopp det å bli tatt på tissen tråden handler om, såklart snakker vi om køller. Fint at du egentlig var enig med meg da, skal mye til for at samme dude nach-tafser deg 2 ganger lol.

btw: merka selv at jeg og mafakka ser ut som samefagging, men lover at det ikke er det. spør en admin.
Vis hele sitatet...
Vi er ikke enige, vi prater om to forskjellige ting. Jeg prater om gutter som overgriper seg på jenter, du prater om gutter som tafser på hverandre på nach.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
[COLOR="Red"]Trigger warning! Denne tråden er i seg selv ille nok, men beskrivelsene som kommer nå kan være svært ubehagelige for enkelte. Vurder å skippe dette innlegget.[/COLOR]

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nå snakker jeg om handlingen alene. Jeg kan tenke meg det ville blitt et sosialt baluba dersom folk visste om at en gutt hadde blitt rævkjørt på fest. Slikt kan eskalere til alvorlig mobbing, og det kan også gi psykiske lidelser. Så jeg tar forbehold om slikt, for slikt kan man aldri vite. Handlingen i seg selv, derimot, ville jeg nok ikke hatt noen videre -problemer- med. Selvsagt også med forbehold om at jeg ikke har blitt fysisk skadet i løpet av akten. Har jeg pådratt meg sykdommer, eller har fått revnet analen, eller annet, så blir det noe annet.

Men nå vil jeg understreke igjen at jeg er en veldig empatisk person, og jeg er vanvittig flink til å føle andres følelser. Det er derfor jeg uttaler meg spesielt om dette temaet, for dette er en av de meget få følelsene jeg virkelig ikke klarer å forestille meg.
Vis hele sitatet...
Til å være en veldig empatisk person som er vanvittig flink til å føle andres følelser er du dårlig til å realistisk forestille deg situasjoner som dette. Det funker ikke å snakke "om handlingen alene" og av den, helt isolert, dra konklusjoner om hvordan man reagerer på en voldtekt. Handlingen alene er frøet hele helvete vokser ut av. Her må du ta for deg hele opplevelsen. Forestill deg følgende:

Du er blitt voldtatt. Selve handlingen, voldtekten, fyllesov du gjennom, men du har merket sårheten bak og deretter puslet sammen at du er blitt voldtatt. Du hadde ikke den minste sjanse til å stoppe det, og det får deg til å føle deg maktesløs. Du aner ikke hvem som har gjort dette mot deg, og nå kjenner du dessuten at du har revnet opp der bak. Ikke mye, men det er tydelige sår, og så slår det deg at du kan ha blitt smittet med noe. Klamydia og gonoré er en ekkelt nok, men hva med herpes, hepatitt eller HIV? De første testresultatene trenger du ikke vente lenge på, men du må vente lenge på å få vite om du er blitt HIV-smittet. Du blir forsikret om at det er en veldig liten sjanse for at du har fått HIV, men bekymringen om dette følger deg de neste månedene. Etterhvert får du likevel vite at du ikke er smittet. Det hjelper kanskje litt.
Du har dog flere bekymringer. Du bekymrer deg for hvem som kan ha gjort dette mot deg. En av dine venner, eller en fremmed som var innom festen? Du føler deg ikke lenger like trygg rundt dine venner, for ikke å snakke om fremmede. Det går opp for deg hvor sårbar du er, at du mer eller mindre er fritt vilt og at du har lurt deg selv hele livet; det finnes lite trygghet for deg. Du føler deg også skamfull og skyldig fordi du var så dum at du drakk deg full og sovnet på en fest. Bekymringene dine går over i angst og depresjoner. De fungerer selvforsterkende og blir en negativ spiral du ikke kommer deg ut av, og du har ennå ikke pratet ordentlig med noen andre enn helsepersonell om dette.

Dette er mye for et menneske å oppleve, og vi har ennå ikke rørt ved det å skulle være åpen om overgrepet, som du mener er det som kunne være vanskelig for deg. Det var kortsiktig av deg, for det er massevis som kan psyke deg ned uten at du blir mobbet. Hvordan er det å bli mobbet? Er du gutt eller jente? Som jente risikerer du å bli kalt ei uforsiktig hore. Som gutt risikerer du å bli kalt en svak homo. Kanskje kommer folk til å gi deg skylden for det som har skjedd. Kanskje de kommer til å tenke på deg som et lett offer. Det er mye vondt å oppleve slik også, men jeg tror jeg stopper for nå.

Jeg skulle ønske dere tenkte litt mer over hva det faktisk er dere prater om. Det er utrolig å se hvor enkelt dere har for å bagatellisere overgrep.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Se for deg dette:
Du våkner opp på fest av at en fyr driver å leker med kuken din.
Er det fortsatt greit eller hadde du klikka mongo?
Vis hele sitatet...
Det hadde vært veldig ubehagelig. Men hadde ikke klikket, hadde blitt veldig forvirret og kledd på meg og løpt!.
Sitat av luni Vis innlegg
Hva legger du til grunn for å påstå det? Tillitsbrudd og skyldfølelse ved "nachspielvoldtekter" eller voldtekter mellom venner/i forhold kan oppleves minst like ille som å bli voldtatt av en ukjent person hvor man var tilfeldig offer. Graden av fysisk vold er absolutt ikke avgjørende for psykiske ettervirkninger.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg bare tvert ikke på. Følelser, tillitsbrudd, besvikelse, forræderi er en del av livet og vi trenes hele livet på å takle det. Det føles jævli der og da, og man kan sikkert grine rimelig mye.. men det er i bunn "bare" drama.

Selv bodde jeg i Russland en periode, og brukte mye tid på å løpe fra politiet på den tida.. hovedsaklig fordi de var livsfarlige da. En kamerat av meg ble dratt inn i en politibil og rundjult og tømt for verdisaker... og det var i det hele tatt normen, en hver befatning med politiet var en sikkerhetsrisiko for deg selv. Det interessante er at jeg utviklet en veldig sterk instiktiv usikkerhet mot politi flest på den tida, og ville snu bare jeg så dem.. selv hjemme i Norge. Irrasjonelt forsåvidt, men den satt godt i meg. Jeg kan ikke tenke meg hvordan jeg hadde klart å leve hvis jeg var dame, og fikk den usikkerheten mot menn flest.. og det er tror jeg er hverdagen mange av de verste voldtektsofferene har.. de går på gata og lurer på om hver eneste mann er en galning som plutselig skal rive av dem klærne og torturere dem... igjen.

Jeg synes faktisk det er respektløst å sammenligne tunge overfallsvoldtekter med tillitsbrudd fra venner.


Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Okei, så du ser det ikke på som et grovt overtramp, det å bli befølt/tafsa på/whatnot uten din samtykke?
Vis hele sitatet...
Overtramp, ja. Grovt, nei.
[/quote]
Jeg godtar ikke sånt hvertfall. Jeg hadde nok ikke anmeldt gutten dersom han på fest prøvde litt ekstra hardt. Men jeg hadde nok latt han få vite at det ikke var ok. Jeg er såpass kjerring at jeg tilogmed hadde sladra til noen av se store, sterke kompisene mine (dersom de var på samme festen), om denne fyren. Dersom han ikke gav seg, selvsagt.[/quote]
Det virker veldig som om du er enig med meg her.

Overtramp ja. Grovt nok til at man politiannmelder straight away, nei.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Det tror jeg bare tvert ikke på.
Vis hele sitatet...
Kjente voldtektsmenn verst.

-  Alle voldtekter er alvorlige. For politiet er de med kjent gjerningsmann veldig vanskelige, det er ofte umulig å finne bevis, og det blir ord mot ord. Ifølge fagfolkene er det ofte offeret for slike voldtekter det går dårligst med. De sliter med å bli trodd, de sliter med skyldfølelse og de blir rett og slett sosialt funksjonshemmede ungdommer, sier leder for sedelighetsavsnittet ved Oslopolitiet, Kari-Janne Lid.
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg synes faktisk det er respektløst å sammenligne tunge overfallsvoldtekter med tillitsbrudd fra venner.
Vis hele sitatet...
Bullshit. I motsetning til deg har jeg ikke forsøkt å bagatellisere noen form for voldtekt. Hvis en venn presser en til sex eller utnytter at man er ute av stand til å gjøre motstand så er det ikke tillitsbrudd, det er voldtekt.
Sitat av luni Vis innlegg
Kjente voldtektsmenn verst.





Bullshit. I motsetning til deg har jeg ikke forsøkt å bagatellisere noen form for voldtekt. Hvis en venn presser en til sex eller utnytter at man er ute av stand til å gjøre motstand så er det ikke tillitsbrudd, det er voldtekt.
Vis hele sitatet...
Voldtekt av nær bekjent er også en form for tillitsbrudd?