Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1005
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Lastet akkurat ned Steam-appen for Dedicated server, men fikk d ikke til å funke helt... Når jeg starter opp programmet funker alt som normalt. Jeg får laget serveren alle instilningene jeg gjør kommer d ikke noe feil på, men når jeg selv skal joine serveren får jeg bare opp feilmeldingen "STEAM validation rejected". Har kun funnet en annen tråd som omhandler dette og der fant jeg ikke noen løsning. Noen som har en løsning? Hadde vært jævli kjekt å kunne fikse egen server uten problemer og feilmeldinger..

- Zendium
STEAM validation rejected det betyr at du allerede er på servern.

prøvd å restartet servern?
Du må gå inn i dedicated server-mappen din(samme mappen som hlds.exe er lagret i) og lage en .txt-fil som du kaller "steam_appid". Åpne .txt-filen og skriv 240(applikasjonsnummeret). 10 er for CS 1.6.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Du må gå inn i dedicated server-mappen din(samme mappen som hlds.exe er lagret i) og lage en .txt-fil som du kaller "steam_appid". Åpne .txt-filen og skriv 240(applikasjonsnummeret). 10 er for CS 1.6.
Vis hele sitatet...
Mulig at du kan skrive hvor jeg finner mappa? Finner den ikke selv XD
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Mulig at du kan skrive hvor jeg finner mappa? Finner den ikke selv XD
Vis hele sitatet...
CProgram Files\Steam\steamapps\steam acc\dedicated server
Dette kommer an på om du har installert HLDS gjennom Steam eller om du bruker Standalone DS. Bruker du Steam, ligger den som regel under steam\steamapps\brukernavn\Dedicated Server?\HLDS.exe. Lenge siden jeg har holdt på med CS-servere selv, så jeg husker ikke stien i hodet. Om du bruker standalone velger man selv installasjonssti, så der blir det verre. Kan du ikke bare gjøre et kjapt søk på HLDS.exe, så vil du jo finne filen veldig fort.
Sist endret av Amitabha; 23. januar 2011 kl. 20:33.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Dette kommer an på om du har installert HLDS gjennom Steam eller om du bruker Standalone DS. Bruker du Steam, ligger den som regel under steam\steamapps\brukernavn\Dedicated Server?\HLDS.exe. Lenge siden jeg har holdt på med CS-servere selv, så jeg husker ikke stien i hodet. Om du bruker standalone velger man selv installasjonssti, så der blir det verre. Kan du ikke bare gjøre et kjapt søk på HLDS.exe, så vil du jo finne filen veldig fort.
Vis hele sitatet...





Leste du innlegget?
Han sa Steam-app
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Dette kommer an på om du har installert HLDS gjennom Steam eller om du bruker Standalone DS. Bruker du Steam, ligger den som regel under steam\steamapps\brukernavn\Dedicated Server?\HLDS.exe. Lenge siden jeg har holdt på med CS-servere selv, så jeg husker ikke stien i hodet. Om du bruker standalone velger man selv installasjonssti, så der blir det verre. Kan du ikke bare gjøre et kjapt søk på HLDS.exe, så vil du jo finne filen veldig fort.
Vis hele sitatet...
Inne i Source 2007 Dedicated server mappa ligger det ingen .exe fil som heter hlds... Bare er som heter srcds. Prøvde å legge inn txt fila der men det funket ikke... Ligger også 4 mapper med diverse ubrukelig drit (spør du meg XD)
Er ikke helt sikker på hva man skal gjøre med den feilmeldingen, men du har forwardet Source porten? (27015)
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kimstah Vis innlegg
Er ikke helt sikker på hva man skal gjøre med den feilmeldingen, men du har forwardet Source porten? (27015)
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg det? :P
"STEAM validation rejected" har ingen ting å gjøre med portene.
Men om portene dine er blocket så vil ikke folk kunne joine din dedi server.

Vil anbefale deg å ta en srcds fra http://www.srcds.com/
Du finner masse guider på youtube/catchgamer, hvordan.
Der vil du sleppe den STEAM validation problemet, + at du kan installere mods som du ikke kan med steam apps shiten.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Hvordan gjør jeg det? :P
Vis hele sitatet...
Først trenger du en statisk IP: http://www.youtube.com/watch?v=PkdCTRvd6mk
Deretter må du forwarde selve porten (27015 i dette tilfellet): http://www.youtube.com/watch?v=Kp-R-eHiQco

Fulgte selv guiden for en stund tilbake, og fikk det til fint!

Fant løsningen
Gå inn i CProgramfiler\Steam\SteamApps\--dittnavn--\Dedicated server 2007\
Der inne, sammen med filen srcds.exe lager du et tekstdokument med tittelen "steam_appid". Inne i den filen skriver du kun: 240
CS:S sin AppId er 240

Restart steam og du skal få hostet serveren din

Hvis ikke forrige posten min hjelper kan du jo ta en titt på denne: http://forums.steampowered.com/forum...d.php?t=782402

Her jeg fant forrige løsning